Готуємося до нового навчального року! Матеріал містить календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури у 7 класі за новою програмою (2018-2019 навчальний рік).
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 7 КЛАС
(Усього - 70 год. На тиждень – 2 год.)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
1 |
ВСТУП Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. ТЛ. Поглиблення понять про оригінал і переклад. |
1 |
|
2 |
Переклад і переспів. ТЛ. Переспів. |
1 |
|
3 |
БИЛИНИ І БАЛАДИ Билина як жанр. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський). «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билині. ТЛ. Билина, Гіпербола, символ. |
1 |
|
4 |
Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Утілення людських чеснот в образах героїв билин. Елементи фольклору. |
1 |
|
5 |
Позакласне читання. Тема мистецтва й відкриття світу в билині «Садко». |
1 |
|
6 |
Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ. ТЛ. Балада (фольклорна). |
1 |
|
7 |
«Як Робін Гуд став розбійником». Ідея свободи і служіння народові. |
1 |
|
8 |
Образ народного захисника Робіна Гуда. |
1 |
|
9 |
Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. ТЛ. Балада (літературна). |
1 |
|
10 |
Адам Міцкевич (1798-1855). Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі «Світязь». Символічні образи, елементи фольклору у творі. |
1 |
|
11 |
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода – рабство). Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору. |
1 |
|
12 |
РМ №1. Відгук на прочитану фольклорну або літературну баладу (усно). |
1 |
|
13 |
Контрольна робота №1. Билини і балади (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
14 |
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ Вальтер Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго». ТЛ. Поглиблення понять про роман (історичний роман). |
1 |
|
15 |
Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. |
1 |
|
16 |
Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі, Ровени, Ребекки. |
1 |
|
17 |
РМ №2. Порівняння образів персонажів (Бріан де Буагильбер і Айвенго, леді Ровена і Ребекка) (письмово). |
1 |
|
18 |
Історичний колорит твору та засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
1 |
|
19 |
Позакласне читання. Олександр Дюма. «Три мушкетери». Пригоди юного французького дворянина д’Артаньяна, який покинув свою батьківщину Гасконь, щоб стати мушкетером короля Франції. |
1 |
|
20 |
Друга світова війна в європейській поезії. Константі Ільдефонс Галчинський. «Пісня про солдатів з Вестерплятте». Альфред Марґул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». |
1 |
|
21 |
Булат Окуджава. «До побачення, хлопчики…». |
1 |
|
22 |
Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи. Василь Володимирович Биков (1924-2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. ТЛ. Види й функції пейзажу у творі. Початкові поняття про художній час, художній простір. |
1 |
|
23 |
Образи Івана Терешка і Джулії. Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. |
1 |
|
24 |
Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому. |
1 |
|
25-26 |
Контрольна робота №2 (твір за розділом «Історичне минуле в літературі). «Ідеальний лицар Айвенго» «Європейська поезія проти війни» «Коли сила кохання перемагає силу війни…» (за повістю В.Бикова «Альпійська балада») |
2 |
|
27 |
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ Джеймс Олдрідж (1918-2015). «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. |
1 |
|
28 |
Образи Бена і Деві, художні засоби їхнього створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. |
1 |
|
29 |
Символічність назви оповідання. Утвердження сімейних цінностей. ТЛ. Поглиблення поняття про оповідання. |
1 |
|
30 |
Редьярд Кіплінг (1865-1936). Протистояння і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, Полковничий син). ТЛ. Поглиблення поняття про баладу (літературну). |
1 |
|
31 |
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р.Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина має залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам). ТЛ. Поглиблення поняття про вірш. Вивчити напам’ять: «Якщо…». |
1 |
|
32 |
Контрольна робота №3. Духовне випробування людини (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
33 |
ДРУЖБА І КОХАННЯ Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Дитинство та юність О.С.Пушкіна. «19 жовтня 1825 року». |
1 |
|
34 |
Уславлення ліцейської дружби й вірності ідеалам у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади й роздуми у творі. ТЛ. Поглиблення понять про вірш, образ автора. |
1 |
|
35 |
Олександр Грін (1880-1932). «Пурпурові вітрила». Поєднання реалістичного і фантастичного в повісті. |
1 |
|
36 |
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). |
1 |
|
37 |
Ассоль і Грей. |
1 |
|
38 |
Символіка образу пурпурових вітрил. |
1 |
|
39-40 |
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Роберт Бернс. «Любов». Генріх Гейне. «Коли настав чудовий май…». |
2 |
|
41 |
Костянтин Симонов. «Жди мене…». Поетизація високого почуття, розкриття його сутності. Вивчити напам’ять: 1 поезію на вибір. |
1 |
|
42-43 |
Контрольна робота №4 (твір за розділом «Дружба і кохання). «Чудо кохання в поезії: слідами віршів Р.Бернса, Г.Гейне та К.Симонова» «Чарівна сила мрії» (за повістю «Пурпурові вітрила» О.Гріна) |
2 |
|
44 |
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. |
1 |
|
45 |
Едгар Аллан По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук». ТЛ. Оповідач і розповідач. Початкове поняття про точку зору. |
1 |
|
46 |
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача. |
1 |
|
47 |
Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор детективних циклів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. |
1 |
|
48 |
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
1 |
|
49 |
Іронічне зображення пристрасті людини до легковажного збагачення в оповіданні «Спілка рудих». |
1 |
|
50 |
Позакласне читання. Артутр Конан Дойл. Всесвітня популярність творів про Шерлока Холмса. Оповідання про Шерлока Холмса. |
1 |
|
51 |
СВІТОВА НОВЕЛА Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О.Генрі (1862-1910) – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі. ТЛ. Новела та її різновиди. |
1 |
|
52 |
«Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат (Сью, Джонсі), їхня динаміка. Особливості художньої мови новели, розповідач. ТЛ. Поглиблення поняття про розповідача. |
1 |
|
53 |
РМ №3. Твір про любов до ближнього, її практичне втілення героями літератури (письмово). |
1 |
|
54 |
Герберт Джордж Уеллс (1866-1946) – видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. ТЛ. Поглиблення поняття про точку зору. |
1 |
|
55 |
Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики. ТЛ. Поглиблення поняття про оповідача. |
1 |
|
56 |
Рюноске Акутаґава (1892-1927) – майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
1 |
|
57 |
Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата). |
1 |
|
58 |
РМ №4. Культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі «Дари волхвів» О.Генрі, зв’язок з японськими традиціями в новелі «Павутинка» Р.Акутаґави) (усно). |
1 |
|
59 |
Контрольна робота №5. Світова новела (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
60 |
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Розповідь про майбутнє людини й людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. ТЛ. Поглиблення понять про оповідача, розповідача, повість. |
1 |
|
61 |
Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей. |
1 |
|
62 |
Діана Вінн Джонс ( 1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки та детективу у творі. ТЛ. Поглиблення понять про фентезі. |
1 |
|
63 |
Образ Софії, світ її мрій, бажань, жахів. |
1 |
|
64 |
Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
1 |
|
65 |
Корнелія Функе (нар. 1958). Тема «оживлення» книжки у творі «Чорнильне серце». ТЛ. Поглиблення поняття про роман, уявлень про категорію «художність» в оцінці творів масового мистецтва. |
1 |
|
66 |
Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів. |
1 |
|
67 |
Позакласне читання. Своєрідний та фантастичний зміст повісті-казки Льюїс К.С. «Хроніки Нарнії» («Небіж чаклуна»). |
1 |
|
68 |
Контрольна робота №6. Сучасна література (тест, відповіді на запитання, літературний диктант, анкета головного героя за твором …, комбінована контрольна робота). |
1 |
|
69-70 |
ПІДСУМКИ Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
2 |
|