28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Календарно-тематичне планування " Зарубіжна література 7 клас" (І та ІІ семестри)

Про матеріал

Пропоноване календарно-тематичне планування навчального матеріалу із зарубіжної літератури в 7 класі проведене за програмою під ред. О.Ніколенко з урахуванням ключових змін в оновлених навчальних програмах 5-9 кл. з предмету (2017).

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування на 2018-2019 н.р.

Зарубіжна література 7 клас

 

Дата

Зміст програмного матеріалу

Примітки

1.

2.

 

Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Переклад і переспів. (УС) Укр. перекладацькі традиції. Майстри художнього перекладу.

Оригінал, переклад, переспів.

3.

 

Билини і балади. Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).

Билина, балада, гіпербола, символ.

4.

5.

 

«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник». Реальність і художня вигадка в билині. Образ воїна-захисника та втілення в ньому людських чеснот. Елементи фольклору. (ЛК) Герої билин в мистецтві (музика, живопис, мультиплікація).

 

6.

 

 

РЗМ (п.) «Так говорили билинні герої…»  ( складання словничка ).

 

7.

 

Балада як жанр фольклору та літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.

 

8.

 

Фольклорні балади про Робіна Гуда. Ідеї свободи й служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда.

 

9.

 

Ф. Шіллер. «Рукавичка». Випробування головного героя. Образ справжнього лицаря.

Напам’ять балада

10.

 

А. Міцкевич. «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі. Символічні образи, елементи фольклору в творі. Міцкевич та Україна.

 

11.

 

Р. Стівенсон. «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (король – батько й син, свобода й рабство). Утвердження духовної сили піктів. Символіка твору.

 

12.

 

Позакласне читання.

Літературна балада та зарубіжна література.

Презентація.

13.

 

 

Повторення та узагальнення.

Контрольна робота: літературний диктант (п.)

 

14.

 

Історичне минуле в літературі.

В.Скотт як засновник жанру історичного роману.

ДЗ: виписки з підручника історії.

15.

 

«Айвенго». Історія і художній вимисел в романі.

 

 

16.

 

Втілення в образі Айвенго кодексу лицаря; художні засоби створення образу.

 

17.

 

Зіткнення добра, краси, справедливості з жорстокістю й підступністю ( Бріан де Буагільбер, принц Джон, Фрон де Беф, Ровена, Ребекка).

 

18.

 

РЗМ(усно) Порівняльна характеристика Ровени й Ребекки.

Історичний колорит твору й засоби його створення.

 

19.

 

Позакласне читання. М.Гоголь. «Тарас Бульба».

 

20.

21.

 

Друга світова війна в європейській поезії. К. Галчинський. «Лист з полону», «Пісня про солдатів з Вестерплятте». А. Маргул-Шпербер. «Про назву концтабору Бухенвальд». Б.Окуджава. «До побачення, хлопчики».

 

22.

 

В. Биков. «Альпійська балада». Особливості сюжету й композиції повісті.

 

23.

 

Образи Івана Терешка й Джулії.

 

24.

25.

 

Протиставлення сили дружби й кохання світу насильства. Гуманістичний зміст повісті. Символічність назви твору, риси жанру балади в ньому.

 

26.

 

 

Контрольна робота: твір (п.)

 

 

27.

28.

29.

 

Духовне випробування людини. Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Символічність назви оповідання.

Образи Бена й Деві, художні засоби їх створення. Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.

Олдрідж та Україна.

 

30.

 

 

Контрольна робота: тести (п., дир.).

 

 

31.

 

Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Тема протистояння й примирення. Антитези у творі. Ідеї миру й дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).

 

32.

 

«Якщо…» Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші. Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея (людина повинна залишатися собою у різних життєвих випробуваннях, зберігати вірність моральним принципам).

Напам’ять  вірш

33.

 

Повторення вивченого. Підсумки роботи за семестр.

 

34.

 

 

О. С. Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року»

Дитинство і юність О.С. Пушкіна. 19 жовтня – День Ліцею. Ліцейські друзі поета. Уславлення дружби й вірності у вірші О.С. Пушкіна «19 жовтня». Авторські спогади і роздуми у творі.   

 

 

35.

36.

37.

38.

 

 

Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу. Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями». Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.

 

 

39.

 

РЗМ (усно). Побудова власних суджень щодо персонажів повісті.

 

40.

41.

 

 

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання (Р. Бернс («Любов»), Г. Гейне («Коли настав чудовий май…»), К.М. Симонов («Жди мене…») та інші. Поетизація високого почуття, розкриття його сутності.  

 

Напам’ять вірш К. Симонова «Жди мене…».

42.

 

Контрольна робота: тести (п.).

43.

 

Літературний детектив. Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.

 

 

44.

45.

46.

47.

 

Артур Конан Дойл (1859-1930). «Записки про Шерлока Холмса» («Пістрява стрічка», «Спілка рудих»). 

А. К.  Дойл – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса. Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих». Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості. 

 

 

48.

 

 

Позакласне читання. Е.По. «Золотий жук».

 

49.

 

Контрольна робота: літературний диктант (п.)

 

50.

 

Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.

 

 

51.

52.

 

О. Генрі (1862-1910). «Дари волхвів». О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.

 

53.

54.

 

О. Генрі. «Останній листок». Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього. Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі).   Особливості художньої мови новели, розповідач. 

 

 

55.

 

Контрольний твір «Шедевр Бермана» (п.)

 

56.

57.

 

Герберт Джордж Уеллс (1866-1946). «Чарівна крамниця». Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». «Дива» та їх сприйняття персонажами. Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики. 

 

58.

59.

 

Рюноске Акутагава (1892-1927). «Павутинка». Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.

 

 

60.

 

 РЗМ (ус.) Втілення сюжетів новел в різних видах мистецтва.

 

61.

62.

63.

 

Айзек Азімов (1920-1992). «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.

 

 

64.

 

Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки і детективу у творі. Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.

Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування. Поєднання уявного і реального світів.

 

 

65.

 

Позакласне читання. Уліцька Л. «Паперова перемога», дитячі оповідання.

 

66.

67.

 

Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і вчителя). 

 

 

68.

 

Контрольна робота: тести (п., дир.)

 

69.

70.

 

Узагальнення й систематизація вивченого матеріалу. Підсумки.

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
908
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку