Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
для 8х класів
на 2021-2022 н.р.
Програму розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392) з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р. № 462) та відповідно до положень «Концепції Нової української школи» (2016)
Авторський колектив: д. філол. н., проф., зав. кафедри світової літератури Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка О. М. Ніколенко (керівник авторського колективу), к. пед. н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України К. В. Таранік-Ткачук, зав. сектора науково-методичного забезпечення змісту освіти загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською та іншими мовами національних меншин Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України С. П. Фоміна, зав. навчально-методичного кабінету зарубіжної літератури та російської мови Кіровоградського ОІППО імені В. Сухомлинського О. В. Ревнивцева, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва Т. П. Сегеда, учитель-методист спеціалізованої школи № 80 м. Києва Н. В. Онищенко.
Обов’язкова к-сть видів контролю |
||
Семестр |
І |
ІІ |
К-сть год |
32 |
35 |
Всього КР |
3 |
3 |
КР у формі тестів або ін. завдань |
2 |
2 |
КР у формі твору |
1 |
1 |
Всього РМ |
2 |
2 |
РМ У |
1 |
1 |
РМ П |
1 |
1 |
Всього ПЧ |
2 |
2 |
Зошит |
4 |
5 |
Напам’ять |
Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором) Ф. Петрарка (сонет за вибором) В. Шекспір (сонет за вибором учнів)
|
- |
Підручник |
Зарубіжна література: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. М. Ніколенко, В. Г. Туряниця. — К .: Грамота, 2016. - 296 с |
І семестр 2021 н.р.
№ |
Тема |
К-сть год |
Дата |
Примітки |
||
|
Вступ |
2 |
8-1 |
8-2 |
8-3 |
|
1 |
Література і культура. Роди літератури. Літературний процес.. |
1 |
|
|
|
Рід літератури, епос, лірика, драма. |
2 |
Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах. |
1 |
|
|
|
Початкові поняття про літературний напрям, літературну течію. |
|
Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури |
7 |
|
|
|
|
3 |
Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. |
1 |
|
|
|
|
4 |
Веди (огляд). Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II-I тис. до н. е. |
1 |
|
|
|
|
5 |
Образи ведійської міфології. Космогонічні міфи Вед. |
1 |
|
|
|
Поглиблення понять про міф, міфологічний образ. |
6 |
Біблія як основа двох релігій – юдейської і християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. |
1 |
|
|
|
|
7 |
Структура Біблії, її складники. Ключові ідеї та образи Старого і Нового Заповітів. |
1 |
|
|
|
|
8 |
Морально-філософський зміст біблійних сюжетів і образів. РМ №1 (у) Мудрість та повчальність євангельських притч |
1 |
|
|
|
|
9 |
Коран (огляд). Коран – головна книга ісламу. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. |
1 |
|
|
|
|
10 |
КР №1 за розділами: «Вступ», «Священні книги людства як пам'ятки культури і джерело літератури» (тестові завдання) |
1 |
|
|
|
|
|
ЗОШИТ |
|
|
|
|
|
|
Античність |
11 |
|
|
|
|
11 |
Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. |
1 |
|
|
|
елегія, ода, віршовий розмір (гекзаметр, пентаметр), трагедія. |
12 |
Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі |
1 |
|
|
|
Героїчний епос |
13 |
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь |
1 |
|
|
|
|
14 |
Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. |
1 |
|
|
|
Катарсис. |
15 |
РМ№ 2 (п) Порівняльна х-ка образів Ахілла і Гектора. |
1 |
|
|
|
|
16 |
Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції. Тіртей «Добре вмирати тому…» |
1 |
|
|
|
|
17 |
Сапфо «До Афродіти». Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань. |
1 |
|
|
|
|
18 |
Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. |
1 |
|
|
|
трагедія |
19 |
Есхіл значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. |
1 |
|
|
|
|
20 |
Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий». Основний конфлікт трагедії. «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободи. |
1 |
|
|
|
|
21 |
«Золота доба» давньоримської літератури. Публій Вергілій Марон «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя) |
1 |
|
|
|
|
22 |
Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени». Тема мистецтва і призначення митця у творі. |
1 |
|
|
|
|
23 |
Публій Овідій Назон «Сумні елегії». Життя та творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози» (огляд). |
1 |
|
|
|
|
24 |
КР № 2 за розділом «Античність» (різнорівневі завдання) |
1 |
|
|
|
Зошит Тематична |
|
Середньовіччя |
8 |
|
|
|
|
25 |
Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. |
1 |
|
|
|
|
26 |
Вплив релігії, філософії на літературу і культуру в добу Середньовіччя. Основні жанри середньовічної літератури на Заході й Сході. |
1 |
|
|
|
|
27 |
Лі Бо «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори» |
1 |
|
|
|
|
28 |
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», |
1 |
|
|
|
|
29 |
Омар Хайям Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості Омара Хайяма. |
1 |
|
|
|
Рубаї Напам’ять |
30 |
«Пісня про Роланда» Історична основа твору й поетичне переосмислення в ньому реальних подій |
1 |
|
|
|
|
31 |
КР № 3 Твір (есе) на тему: «Головне, що нам дається тут - життя :пильнуй же» |
1 |
|
|
|
Зошит Тематична |
32 |
ПЧ№ 2 Аліг’єрі Данте Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). |
1 |
|
|
|
|