Календарне планування побудоване по програмі з екології для учнів 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, які навчаються за рівнем стандарту. Календарне планування має конструктор титульної сторінки.
(Повна назва навчального закладу)
Календарно-тематичне планування з курсу екології інваріантної складової робочого навчального плану закладу (Повна назва навчального закладу)
у 11-__ класі на І семестр 2018/2019 навчальний рік
Учитель біології ПІБ
Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів природознавства від __.08.2018 протокол № _
Погоджую
Заступник директора з навчально-виховної роботи
____________ ПІБ
____________ 2018
Назва міста 2018.
Календарно-тематичне планування з екології для 11-__ класу 1 семестр
17 год, 0,5 год на тиждень, 1 год резервні
№ |
№ у темі |
Дата |
Зміст уроку |
Практична частина |
Примітки |
|
|
Тема 1. Екологія як наука про довкілля. Природа і людина: системний підхід (4 год.) |
|||
1. |
1. |
|
Предмет, об’єкт, завдання і методи науки про довкілля. |
|
|
2. |
2. |
|
Структура сучасної екології та її місце в системі наук. |
|
|
3. |
3. |
|
Властивості складних систем. Біосфера, основні положення вчення В.І.Вернадського про біосферу. Еволюція уявлень про роль і місце природи у житті суспільства. |
|
|
4. |
4. |
|
Ноосфера. Еволюція уявлень про місце людини у природі. Історичні етапи взаємодії суспільства і природи та їх екологічні особливості.Масштаби і наслідки антропогенного впливу на природне середовище на сучасному етапі. |
Практична робота № 1: „Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи”. |
|
|
|
Тема 2. Проблема забруднення природного середовища та стійкості геосистем до антропогенних навантажень. Проблема деградації природних компонентів (4 год.) |
|||
5. |
1. |
|
Категорія „забруднення”. Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища. Види забруднень та їх вплив на компоненти природи, живі організми. Стійкість природних компонентів, геосистем до антропогенних забруднень. Форми стійкості геосистем. Стійкість природних і антропогенізованих геосистем. |
|
|
6. |
2. |
|
Практична робота № 2: „Порівняння обсягів і структури забруднення міст України”; |
|
|
7. |
3. |
|
Поняття „деградація природи”. Основні причини деградації природних компонентів. Типологія компонентів природи за ступенем стійкості до антропогенних чинників. Поняття стійкого „консервативного” і нестійкого „прогресивного” компонента природи. Наслідки деградації природних компонентів. Категорія деградована геосистема. |
|
|
8. |
4. |
|
Практична робота № 3: „Вплив інтенсивності ерозійних процесів на стан ґрунтового покриву”; |
|
|
Вчитель біології ______________ ПІБ