Тема досвіду:
«Активізація учнів в процесі виробничого навчання»
Прізвище,ім’я ,по-батькові: Симоненко Марія Георгіївна
Дата народження: 04. 08. 1958 року
Освіта: базова вища
Посада: майстер виробничого навчання професії «штукатур, лицювальник-плиточник, маляр»
Відмінник освіти України
Педагогічний стаж: 32 роки
Рік попередньої атестації: 2013р
Кваліфікаційна категорія, педзвання:
12 тарифний розряд, майстер виробничого навчання І категорії.
Адреса досвіду: ВПУ №4 м. Хмельницького
Роки вивчення та рік оформлення досвіду: ВПУ №4 - 2012-2014р
АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ:
Сучасне життя формує нові вимоги до фахівців будь-якої галузі. Вони повинні бути конкурентноспроможними, мобільними, мати високий рівень професійної компетентності, бути готовими до впровадження нових технологій. Тож професійна освіта перебудовується, вносить зміни у виборі форм та методів навчання. Тому і майстер виробничого навчання повинен вносити корективи у свою роботу, навчальний процес та співпрацю з учнями. На мою думку на уроках виробничого навчання необхідно створювати умови для розвитку учнів, їх самореалізації та самоствердження. Саме на цьому, базуються інноваційні технології навчання.
Опанувала та широко використовую в педагогічній практиці комп'ютерні технології, розробляю мультимедійні презентації, інструкційні карти, кросворди, в електронному вигляді, які застосовую при проведенні уроків виробничого навчання.
Розробила і роздрукувала навчально-методичній посібник який рекомендується для майстрів виробничого навчання , та учнів ПТНЗ, які освоюють професію: 7141.2 маляр, кваліфікація: 2 розряд. З позицій системного підходу до організації навчального процесу, проблему вибору найдоцільніших засобів навчання, вирішено шляхом розгляду їх як форми вираження змісту навчального матеріалу, способів управління та контролю за ходом процесу навчання в умовах співробітництва майстра-учня, з впровадженням нових матеріалів та новітніх технологій.
ВИВЧЕННЯ ВИДУ ДОСВІДУ:
Раціоналізаторський. Правильний добір комплексно-методичного забезпечення уроків, раціональне, послідовне застосування їх у ході вивчення тем активізують розумову та практичну діяльність учнів, розвивають їхнє технічне мислення та забезпечують зв’язок теоретичного навчання з практичною діяльністю.
Під час опрацювання нових способів дій організовую виконання вправ і прийомів, здійснюю індивідуальне і колективне інструктування учнів, повторно показую і роз’яснюю прийоми на робочих місцях. Скеровую свої зусилля на забезпечення якості і продуктивності навчально-виробничої праці учнів, стимулюю їх до самостійності і самоконтролю в роботі, заохочую до творчого виконання завдань. самостійності.
Основна моя мета— навчити учнів, майбутніх робітників, правильно і якісно виконувати основні трудові прийоми.
ПРОВІДНА ПЕДАГОГІЧНА ІДЕЯ ДОСВІДУ:
Професійна спрямованість проведення уроків виробничого навчання дає змогу поєднувати вивчення нових матеріалів з впровадженням та вивченням новітніх технологій в оздоблювальних роботах.
ОПИС ДОСВІДУ:
Успіх виробничого навчання значною мірою залежить не тільки від правильного визначення його теми, мети і змісту, а й від засобів досягнення цієї мети, тобто від методів навчання, які використовуються мною під час виробничого навчання.
Одним із основних факторів успішного навчання є зацікавленність. Учень старається тоді, коли відчує свою силу, свій успіх, свою перемогу подолання труднощів. В такому випадку я ніколи не буваю байдужа. Разом з учнями переживаю радість успіху.
Надзвичайно активізує роботу учнів, виконання завдання в парі ( коли я працюю з учнем ) тоді учень виконує завдання, але вже не спостерігає, тягнеться за майстром, щоб бути на рівні.
Стараюся на уроках виробничого навчання використати теоретичні знання. Заставляю мислити: згадай як написано в книжці, як виконати дане завдання.
Дуже добре активізують інтерес до уроку: теми - пов'язані з вивченням нових матеріалів, інструменту, способів виконання робіт. ( Особливо в теперішній час, коли так багато нового та цікавого в будівництві).
Значне місце в активізації пізнавальної діяльності учнів відіграє вміле використання майстром наочних посібників, які повинні бути підібрані в оптимальній кількості і чітко відповідали темі уроку.
Тому мною розроблено, роздруковано навчально-методичний посібник з теми: «Підготовка поверхонь під пофарбування». 2014 р.
РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ ДОСВІДУ:
Для підготовки кваліфікованих робітників з даної професії оснащено
майстерню, яка обладнана на п'ятнадцять робочих місць, відповідно до вимог
Державних стандартів. Оснащення матеріально-технічної бази складає: 95 %.
Перед виходом на виробниче навчання та практику на підприємство в училищі видається наказ. Забезпеченість робочими місцями проводиться на підставі договорів з врахуванням підготовки за даною професією.
Рівень знань виробничого навчання
високий
достатній
середній
2012-2013р 2013-2014р 2014-2015р
ПОШИРЕННЯ ДОСВІДУ НА ОБЛАСНОМУ РІВНІ:
Евриканські посиденьки - засідання методичної комісії на обласному рівні. Виступ, презентація посібника КМ З уроків виробничого навчання з теми: «Підготовка поверхонь під пофарбування» професія- маляр; кваліфікація 2 розряд.16.10.2013 р. 17.04.2014р. Обласний конкурс професійної майстерності серед учнів професійно-технічних закладів з професії «Маляр». Учасник Бондаренко Григорій П.- друге призове місце.
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:
ДОДАТКИ:
посібник інструкційні карти