Картки для самостійної роботи

Про матеріал

Картки з української мови призначені для учнів 9 класу під час вивчення теми "Безсполучникові складні речення". Матеріал надає змогу перевітити вміння та навички учнів

Перегляд файлу

БР -1

Прізвище ___________________________ клас ________________ дата ____________________

 

 

Заповніть таблицю, розставивши номери безсполучникових речень, які б відповідали схемам.

 

 

  1. Цвіли десь рожі, співали півні.
  2. Марія горда таким татом: такого тата немає на цілому світі.
  3. Вийшло борошно, треба їхати до млина.
  4. Снився Марії дивний сон: дістала листа від Корнія.
  5. Хотів постояти – холоднеча.
  6. Того самого дня захворів Романьо – Марія не спала всю ніч.

[ ], [ ] (одночасність)

 

[ ], [ ] (послідовність)

 

[ ] : [пояснення]

 

[ ] : [причина]

 

[умова] - [ ]

 

[ ] - [наслідок]

 

[ ] - [протиставлення]

 

  1. Вб’єш – на Сибір.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БР -2

Прізвище ___________________________ клас ________________ дата ____________________

 

 

Заповніть таблицю, розставивши номери безсполучникових речень, які б відповідали схемам.

 

 

  1. Відчинилися двері – і до хати купою ринули засипані кам’яним порохом люди.
  2. Мушу піти додому: там діло маю.
  3. Марія ночей не спала – все виглядала та виглядала.
  4. Снився дивний сон: надійшов лист від Корнія.
  5. Світить ясно сонце, цвірінькають горобці.
  6. Снігу меншає, чорними латами криється земля..

[ ], [ ] (одночасність)

 

[ ], [ ] (послідовність)

 

[ ] : [пояснення]

 

[ ] : [причина]

 

[умова] - [ ]

 

[ ] - [наслідок]

 

[ ] - [протиставлення]

 

  1. Було б сонце – був би хороший урожай.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БР -3

Прізвище ___________________________ клас ________________ дата ____________________

 

 

Заповніть таблицю, розставивши номери безсполучникових речень, які б відповідали схемам.

 

 

  1. Пливуть хмаринки, з поля дихає вітер і несе запахи вогкої землі.
  2. Минали місяці – ставала тепліше.
  3. Марія сумна, їла мало, не пила зовсім.
  4. На осінь хата Марії мала знов вікна і двері, над головою – стріху.
  5. У нас кажуть: як постелешся, так і виспишся.
  6. Дівчатка вже заглядаються: красивим став.

[ ], [ ] (одночасність)

 

[ ], [ ] (послідовність)

 

[ ] : [пояснення]

 

[ ] : [причина]

 

[умова] - [ ]

 

[ ] - [наслідок]

 

[ ] - [протиставлення]

 

  1. Треба – на край світу піде.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

БР -4

Прізвище ___________________________ клас ________________ дата ____________________

 

 

Заповніть таблицю,  визначивши смислові відношення між частинами безсполучникового речення.

 

  1. Данило подивився довкола – наче весь обшир хотів ввібрати в себе. (М.Стельмах)
  2. Сплеснув зойк, сплеснуло весло, відштовхнувся берег. (М.Стельмах)
  3. Небо спокійне, сміється тихий сніг. (Г.Тютюнник)
  4. Ти посадиш деревину – знадобиться у віках. (М.Рильський)
  5. Він вважав себе дуже багатим: є молодість, є сила, є бажання працювати. (С.Скляренко)
  6. Бери до серця і затям: душа творця не переквітне. (М.Сингаївський)
  7. Не русалонька блукає – то дівчина ходить. (Т.Шевченко)
  8. Подивилась ясно –заспівали скрипки. (П.Тичина)
  9. Мені снилося: червоні рожі пломеніли в пломені золотистім. (Леся Українка)
  10.   Мати вірила: земля усе знає. (М.Стельмах)
  11.   Скажеш – не вернеш, напишеш – не зітреш. (Нар.тв.)
  12.   Землі будеш кланятись низько – до хліба будеш близько. (Нар.тв.)

 

Смислові відношення

Номер речення

Одночасності

3

Послідовності

2

Пояснювальне

6,9,10

Причинове

5

Умовне

11,12

Протиставне

7

Наслідкове

4

Порівняльне

1,8

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
2707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку