ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ДОРОГА МОЯ МАТУСЯ ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ПОДАРУНКИ ДЛЯ МАТУСІ»
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, розвивати зорову увагу, активізація словника іменниками по темі ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується картка, на якій зображені предмети, які можна подарувати матусі на свято: букет квітів, цукерки, торт, листівка і т.д. Картка вставлена в екран, який прикрито стрічками. Дитина дує на стрічки і розглядає подарунки для матусі та називає їх. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика.
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується коктейльна трубочка та склянка з водою. Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика та опускається у склянку з водою. Дитина дує через коктейльну трубочку, щоб вода забурлила. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика, губи не рухаються.
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний
струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується покласти широкий язик на нижню губу, подути на ватну кульку та загнати її у ворітця (забити гол). Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, та чути було звук Ф-Ф-Ф.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ВЕСНА ПРИЙШЛА
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний
струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Діти дують на широкий , распластаний язичок, при цьому чути звук [Ф – Ф - Ф], видих спокійний, ненапружений, протяжний. Щоки не надуваються.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПЕРШОЦВІТИ
ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЯКІ КВІТИ ЗАХОВАЛИСЯ?»
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, розвивати зорову увагу, активізація словника іменниками по темі.
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується картка, на якій зображені першоцвіти.
Картка вставлена в екран, який прикрито стрічками. Дитина дує на стрічки і розглядає квіти та називає їх. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика.
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний
струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується покласти широкий язик на нижню губу, подути на картонну ракету так, щоб вона перемістилася до певної планети. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПТАХИ ПОВЕРНУЛИСЬ
ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЧИЯ ПТАШКА ПОЛЕТИТЬ ДАЛІ?»
МЕТА: формувати довгий плавний повітряний струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується покласти фігурку паперової кольорової пташки на долоньку, подути на неї так, щоб вона перемістилася як можна далі. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПІДВОДНЕ ЦАРСТВО
ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЧИЯ РИБКА ДАЛІ ПОПЛИВЕ?»
МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний
струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується коктейльна трубочка та ємність з водою та пластикові рибки. Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика та опускається у ємність з водою. Дитина дує через коктейльну трубочку, щоб рибка почала переміщуватися у воді. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика, губи не рухалися.
МЕТА: формувати довгий плавний повітряний струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується покласти фігурку паперового кольорового метелика на долоньку, подути на неї так, щоб вона перемістилася як можна далі(фігурка може бути прив’язана на нитку або стрічку). Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.
ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ТРАНСПОРТ НАЗЕМНИЙ
ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ПЕРЕГОНИ»
МЕТА: формувати сильний, довгий, спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Дитині пропонується коктейльна трубочка та маленькі іграшкові машинки, які ставляться на край . Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика. Дитина дує через коктейльну трубочку, так щоб машинка почала переміщуватися по столу. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був сильним, довгим та йшов по середині язика, губи не рухалися.
МЕТА: формувати плавний, довгий, спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика
ОПИС ВПРАВИ:
Губи у посмішці, рот широко відкрити та з напруженням промовляти звук И – И – И
РОЗРОБКА ДИХАЛЬНИХ ВПРАВ
ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
ЗА ЛЕКСИЧНИМИ ТЕМАМИ ТРЕТЬОГО
КОРЕКЦІЙНОГО ПЕРІОДУ
підготувала
вчитель – логопед Тимофєєва М.С.