Картотека дихальних вправ за лексичними темами третього корекційного періоду

Про матеріал
Дихальні вправи мають важливе значення в логопедичній роботі. В картотеці представлені дихальні вправи за лексичними темами третього корекційного періоду.
Перегляд файлу

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ДОРОГА МОЯ МАТУСЯ ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ПОДАРУНКИ ДЛЯ МАТУСІ»

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, розвивати зорову увагу, активізація словника іменниками по темі ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується картка, на якій зображені предмети, які можна подарувати матусі на свято: букет квітів, цукерки, торт, листівка і т.д. Картка вставлена в екран, який прикрито стрічками. Дитина дує на стрічки і розглядає подарунки для матусі та називає їх.   Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика.

image

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: МАМА ГОТУЄ ОБІД ДИХАЛЬНА ВПРАВА «КОКТЕЙЛЬ»

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується коктейльна трубочка та склянка з водою. Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика та опускається у склянку з водою. Дитина  дує через коктейльну трубочку, щоб вода забурлила. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика, губи не рухаються.

 

 

      

image

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПРОФЕСІЇ ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ФУТБОЛ»

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний

струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується покласти широкий язик на нижню губу, подути на ватну кульку та загнати її у ворітця (забити гол). Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, та чути було звук Ф-Ф-Ф.

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ВЕСНА ПРИЙШЛА

ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ВЕСНЯНИЙ ВІ ТЕРЕЦЬ»

 

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний

струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Діти дують на широкий , распластаний язичок,  при цьому чути звук [Ф – Ф  - Ф], видих спокійний, ненапружений, протяжний.  Щоки не надуваються. 

image

 

 

 

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПЕРШОЦВІТИ

ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЯКІ КВІТИ ЗАХОВАЛИСЯ?»

 

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний струмінь, розвивати зорову увагу, активізація словника іменниками по темі.

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується картка, на якій зображені першоцвіти.

Картка вставлена в екран, який прикрито стрічками.  Дитина дує на стрічки і розглядає квіти та називає їх.   Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика.

 

image

 

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: КОСМОС ДИХАЛЬНА ВПРАВА «РАКЕТА»

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний

струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується покласти широкий язик на нижню губу, подути на картонну ракету так,  щоб вона перемістилася до певної планети. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.

 

 

 

image

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПТАХИ ПОВЕРНУЛИСЬ

ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЧИЯ ПТАШКА  ПОЛЕТИТЬ ДАЛІ?»

МЕТА: формувати довгий плавний  повітряний струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується покласти фігурку паперової кольорової пташки на долоньку, подути на неї так,  щоб вона перемістилася як можна далі. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.

 

 

 

image

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ПІДВОДНЕ ЦАРСТВО

ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЧИЯ РИБКА   ДАЛІ ПОПЛИВЕ?»

МЕТА: формувати плавний спрямований повітряний

струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується коктейльна трубочка та ємність з водою та пластикові рибки. Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика та опускається у ємність з водою. Дитина  дує через коктейльну трубочку, щоб рибка почала переміщуватися у воді. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним та йшов по середині язика, губи не рухалися.

image

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: КОМАХИ ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ЛЕТИ МЕТЕЛИК»

МЕТА: формувати довгий плавний  повітряний струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується покласти фігурку паперового кольорового метелика на долоньку, подути на неї так,  щоб вона перемістилася як можна далі(фігурка може бути прив’язана на нитку або стрічку). Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був плавним, йшов по середині язика, губи не рухаються.

image

 

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ТРАНСПОРТ НАЗЕМНИЙ

ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ПЕРЕГОНИ»

МЕТА: формувати сильний, довгий,  спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Дитині пропонується коктейльна трубочка та маленькі іграшкові машинки, які ставляться на край . Коктейльна трубочка кладеться по середині широкого язика. Дитина  дує через коктейльну трубочку, так щоб машинка почала переміщуватися по столу. Під час видиху потрібно слідкувати , щоб не надувалися щоки, а повітряний струмінь був сильним, довгим та йшов по середині язика,      губи не рухалися.

 

 

 

 

 

image

 

 

 

 

ЛЕКСИЧНА ТЕМА: ТРАНСПОРТ ВОДНИЙ ДИХАЛЬНА ВПРАВА «ПАРОПЛАВ ГУДИТЬ»

МЕТА: формувати плавний, довгий,  спрямований повітряний струмінь, який йде по середині язика

ОПИС ВПРАВИ:

Губи у посмішці, рот широко відкрити та з напруженням промовляти звук И – И – И

 

 

 

 

image

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА ДИХАЛЬНИХ ВПРАВ 

ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 

ЗА ЛЕКСИЧНИМИ ТЕМАМИ ТРЕТЬОГО

КОРЕКЦІЙНОГО ПЕРІОДУ

підготувала  

                                               вчитель – логопед                                                Тимофєєва М.С.

pdf
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку