Казка «Пані Метелиця» Брати Грімм. Характеристика образів персонажів.Антитеза у творі.

Про матеріал
Обладнання:учнівські малюнки до казок,презентація,створена за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» (електронний конструктор уроку), образон «Бджола і шершень» ,конверти з роздавальним матеріалом. Методика: REAL-метод.
Перегляд файлу

                                         Зарубіжна література 5 клас

Казка «Пані Метелиця» Брати Грімм. Характеристика образів персонажів.Антитеза у творі.

Вчитель: М.С.Саєнко

Мета: скласти цілісне уявлення в учнів про героїнь виучуваної казки ;виробляти вміннясистематизувати прочитаний матеріал, аналізувати вчинки персонажів; засвоїти поняття « антитеза»; розвивати навички логічного мислення ,зв’язного мовлення; виховувати милосердя,працелюбність.

Обладнання:учнівські малюнки до казок,презентація,створена за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» (електронний конструктор уроку), образон «Бджола і шершень» ,конверти з роздавальним матеріалом.

Методика: REAL-метод.

Тип уроку: урок -порівняння.

                                    Хід уроку

1.Організаційний момент.

Учитель. Любі діти на минулому уроці ми прочитали казку братів Грімм «Пані Метелиця».

У народі завжди вірили, що працьовита й добра людина отримує винагороду за своє праведне життя й стає щасливою. Тому про це в різних народів складено безліч казкових історій.

2.Оголошення теми уроку.

І кожен має зрозуміти, чому, прочитавши цю казку ,ми сучасні люди, уболіваємо за героїню, засмучуємось, або відчуваємо полегшення коли історія завершується добре для доброї людини, а зла й вередлива—справедливо покарана.

   Постановка проблеми уроку.

Яке поняття з теорії літератури ми засвоїмо, якщо порівняємо образи рідної дочки і пасербиці з казки «Пані Метелиця»?

3.Вивчення нового матеріалу.

РЕЛАКСАЦІЯ

А)підготовка.

Заплющте очі, дихайте спокійно, ніжки і ручки відпочивають. Розслабтеся. Помовчимо і прислухаємося до звуків навколо нас. Дихаємо рівно. Послухайте ,що я вам розповім.

Б)Основна частина(віртуальне проектування)

Сонячний, теплий , літній день—уявіть собі. Підставте сонечку ваше обличчя. Чуєте летить бджілка, збирається сісти на квітку вишні. Які запахи ви чуєте? Роздивіться бджолу. Крильця у неї розправлені. Що вона робить? Працює, дуже старанно. Вона поспішає збирати нектар. Проведіть її поглядом, вона полетіла у справах…

Тепер ви ніжитеся на м’якому килимку. Відчуття приємного спокою і відпочинку огортає ваше тіло—точнісінько як шершня, що лежить собі на листочку вишні.

Подивіться він відпочиває, склав крильця, розкинув лапки. Він все лежить і лежить, точнісінько як ви зараз на килимку. Що ж це таке? Не інакше як ледарство.

Подумки поверніть бджолу на вишню, порівняйте її із шершнем. Проведіть  між ними уявну лінію і напишіть великими літерами—АНТИТЕЗА. А що це таке?

Антитеза—протиставлення протилежних явищ, понять, почуттів, думок, характерів. Вам вдалося протиставлення бджоли і шершня? А тепер повернемся у наш клас. Відновлюються наші сили і хороший настрій.

4) Налаштування на активність.

Валеохвилинка (зміна біоритму –розслаблення на біоритм активності).

5) Відновлення навчальної інформації:

А)обмін думками;

Б)малювання моделі образона;

В)нанесення навчального матеріалу на навчальний образон;

Г)колективне узагальнення, резюмування:

Антитеза –це___________________________________

https://svitppt.com.ua/images/10/9217/960/img29.jpg

 

 

Бджола –це_______________________________

 

 

Шершень—це_______________________________

 

6.Закріплення навчальної інформації.

А) Гра « Казковий аукціон»

-- Чим займалася пасербиця? (пряла)

--Що сталося з її пальцями? (порізала)

--Що впустили дівчата в колодязь? (починок)

--Де опинилися дочки, стрибнувши у криницю? (на луках)

--Хто перший попросив допомоги у казці? (хліб)

-- Яке дерево попросило допомоги у казці? (яблуня)

--Яку винагороду отримала пасербиця? (золото)

-- Хто перший сповіщав про повернення дівчат додому? (півень)

--Що залишилося на згадку удовиній дочці про пані Метелицю? (смола)

Б) Складання порівняльної характеристики героїнь.

1) Літературна вправа «Художні перлини» (художній переказ заздалегідь підготовлених учнями епізодів казки, в яких розповідається про вчинки героїнь, які розкривають провідні риси характеру)

2) Робота в групах

Завдання «Лото» . Скласти прислів’я з окремих частин, доповнити порівняльну характеристику пасербиці та удовиної дочки.

                        1 . група . Конверт№ 1

Зроблене потай, винагороджується явно.

Хто добре працює, тому і щастить.

Добра душа людину прикрашає.

Рідний край кожного до себе вабить.

                         2. група. Конверт №2

Без труда нема плода.

І за холодну воду не береться.

Заробив на сіль до оселедця.

Хто зле робить, то все собі шкодить.

Хто дрімає, той щастя немає.

 В) Робота в групах.

З опрацьованих прислів’їв виберіть ті ,які можуть стати епіграфом до творчої роботи.

 Г) Читання байки Г. Сковороди «Бджола і Шершень».

Спробуйте зіставити образи Бджоли і Шершня.

 Д) Словесні замальовки.

  Учням двох груп пропонується творче завдання розказати про пасербицю і удовину дочку ,порівнявши їхню поведінку із алегоричною поведінкою Бджоли і Шершня. Викласти повідомлення у 6-8 речень. Лідери груп пропонують варіанти роздумів.

Експерти аналізують та коригують відповіді.

      7.Підсумок уроку.

1) Дайте відповідь на проблемне питання уроку : « Яке почуття з теорії літератури ми засвоїли, коли порівняли образи рідної дочки і пасербиці з казки «Пані Метелиця» ?

2))Хвилинка-цікавинка « Чи знаєте ви,що…» (Бджола,шершень)

     8.Оцінювання роботи учнів. Самооцінка.

  Учні самі вибирають предмет, оцінюючи свою роботу:

Сонце—я добре працювала на уроці, досяг бажаного результату (10-12 балів)

Ялинка—я гідно почувався на уроці (8-9 балів)

Грибочок—я заглибився (6-7 балів)

Хмаринка—я  працював більш-менш (4-5 балів)

    9. Домашнє завдання.

1 група. Доповнити розмову Пані Метелиці  й пасербиці влучними прислів’ями та приказками.

2 група. Знайти казки, схожі за сюжетом, у інших національних літературах.

3 група. Твір -мініатюра « Чи є люди -Бджоли та люди- Шершні навколо мене? А я сам (а) дужче кого люблю і розумію?»

https://xn--80aavk2aha7f.xn--d1acj3b/wp-content/uploads/2013/07/2535.jpg

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2019
Переглядів
5747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку