Управління освіти виконавчого комітету
Полтавської міської ради
Полтавський міський центр позашкільної освіти
Полтавської міської ради Полтавської області
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ
«Казки й оповідання оригамі.
Казка Колосок»
Методичні рекомендації для керівників гуртків
загальноосвітніх та позашкільних закладів
Автор :
Солодовник А.В. , керівник гуртка
Полтавського міського центру позашкільної освіти Полтавської міської ради Полтавської області
ПОЛТАВА -2020
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
Дата _________
Рівень, рік навчання Початковий рівень, перший рік навчання до теми «Казки й оповідання», навчальної програми з паперопластики. Рекомендовано МОН України лист №1/11-17865 від 11.11.2014р. Навчальні програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму / за ред. Биковського Т.В., Шкури Г. А. – К.: УДЦПО, 2014. – Вип. 1. – 263 с.
Тема: Казка «Колосок» (інтерпретація на народну казку «Півник і двоє мишенят»)
Цілі. Заняття спрямоване на:
- формування навичок поєднувати казку з умінням демонструвати її за допомогою аркушу паперу;
- розвиток у вихованців логічно мислити, стимулювати творчу думку, розуміння про добрі та важливі справи;
- виховувати естетичний смак, повагу до праці інших, інтерес до взаємодопомоги.
Завдання заняття допомогти вихованцям читати, користуватися самостійно інструкційними картками; через казку розкрити поняття «добрі справи», «справедливість», «взаємодопомога».
Методи словесні, наочні, практичні.
Очікуваний результат освоєння навиків читати та працювати з інструкційними картками; закріплення знань базових форм; засвоєння уроку про взаємодопомогу.
Тип заняття: формування практичних умінь, навичок.
Форма заняття фронтальне.
Обладнання: зображення речей з казок для гри «Казка по малюнку» (речі), кольоровий папір, сценарій казки, інструкційні карти.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Емоційне налаштування колективу:
Сонечко встало,
Іде новий день.
Усім присутнім «Добрий день!»
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти, а чи полюбляєте ви казки? А які казки ви знаєте? Я їх теж люблю, адже саме казка веде нас в світ чарівних пригод та неймовірних історій.
Дидактична гра «Казка по малюнку»
1. Рушник та мило – «Мойдодир»
2. Червоний капелюх – «Червона шапочка»
3. Яйце – «Курочка ряба»
4. Шкарлупа горіха – «Дюймовочка»
5. Термометр та вітаміни – «Лікар Айболіт»
Сьогодні ми з вами поринемо у світ повчальної казки «Колосок». Кожен із вас зможе зробити героїв даної казки.
А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся, відгадавши загадки.
Хоч годинника не має
вранці він нас піднімає
Кожен прокидається –
З сонечком вітається. ( Півень)
У норі хатинку має
Хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком – нишком
Бігає сіренька …( Мишка)
Фізкультхвилинка
Вушка прислухайтесь,
Очки – придивіться,
Носики – глибше дихай,
Ротик – посміхнися.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі беремось!
ІІІ. Основна частина
Перед роботою правила повторимо (Додаток А).
Жили собі двоє мишенят — Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають.
За схемою додаток Б скласти 2 мишеняти. Для цього нам потрібен квадрат 15*15 см. та 7*7 см.
А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться.
За схемою додаток В скласти півника. Нам потрібен квадрат 20*20 см. прямокутник червоного кольору для гребінця 2*1,5 см.
Ото якось підмітав півник у дворі та й знайшов пшеничний колосок.
За схемою додаток Г складаємо колосок. Для його виготовлення потрібно 9 квадратів 4*4 см.
— Круть, Верть, — став гукати півник, — а гляньте-но, що я знайшов!
Поприбігали мишенята та й кажуть:
— Коли б це його обмолотити...
— А хто молотитиме? — питається півник.
— Не я! — одказує одне мишеня
— Не я! — каже й друге мишеня.
— Я обмолочу, — каже до них півник. І взявся до роботи.
А мишенята й далі граються.
От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає:
— Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив!
Поприбігали мишенята.
— Треба, — кажуть, — зерно до млина однести та борошна намолоти.
— А хто понесе? — питає півник.
— Не я! — гукає Круть.
— Не я! — гукає Верть.
— Ну, то я однесу, — каже півник. Узяв на плечі мішок та й пішов.
А мишенята собі одно скачуть — у довгої лози граються. Прийшов півник додому, знов кличе мишенят:
— Гей, Круть, гей, Верть! Я борошно приніс. Поприбігали мишенята, пораділи:
— Ой півничку! Вже тепер тісто треба замісити та пиріжечків спекти.
— Хто ж міситиме? — питає півник. А мишенята й знов своє:
— Не я! — пищить Круть.
— Не я! — пищить Верть. Подумав, подумав півник та й каже:
— Доведеться мені, мабуть.
От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки.
Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють.
Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі.
А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.
— Ох, і голодний я! — каже Круть
— А я який голодний! — каже Верть. Та й посідали до столу.
А півник і каже:
— Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок.
— Ти, — кажуть мишенята.
— А хто його обмолотив?
— Ти, — вже тихіше відказують Круть із Вертем.
— А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?
— Ти, — вже й зовсім нищечком кажуть мишенята
— А що ж ви робили?
Що мали казати мишенята? Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх і не тримає. Хто ж отаких лінюхів пиріжками пригощатиме?
ІІІ. Підсумкова частина
Рефлексія заняття
Хто з героїв сподобався? Чому ?
Як ви вважаєте, чи правильно вчинив півник щодо мишенят?
А як би вчинили ви на місці півника?
Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?
Скажіть, що вам найбільше сподобалось робити на занятті?
Молодці! Запам’ятайте!
Казка брехня, та в ній натяк, добрим молодцям урок.
До побачення!
ДОДАТОК Б
Інструкційна картка «Миша»
ДОДАТОК В
Інструкційна карта «Півник»
ДОДАТОК Г
Схема колоска