Завдання вчителя музичного мистецтва, як справедливо вважав О. Я. Ростовський, насамперед полягає в тому, щоб учні усвідомили: музика впливає на життя. Зрозуміло, що на щотижневих уроках музичного мистецтва неможливо прищепити школярам грунтові знання та здатність мислити, а також шанобливе ставлення до національної культури, що набуває зараз особливого звучаня.
Тому, тут виділяється значення комплексу різноманітних заходів, що готуються і проводяться у позашкільних закладах освіти. Участь у роботі таких заходів відкриває перед школярами можливість поглиблено займатися тим, що їм подобається. Вчитель, же працюючи з зацікавленими учнями, має можливість більше залучати їх до музики, формувати самостійність та творчу активність.
Провідне місце займає завдання залучення учнів різних вікових груп до музичної діяльності різних її формах: масовій, груповій та індивідуальній. Кожна із форм позакласної музично-виховної роботи має свої особливості щодо змісту та організації. Єдиною, загальною вимогою до всіх форм позакласної роботи вчителя музичного мистецтва є дотримання таких принципів як емоційна насиченість педагогічного процесу та сприяння творчому самовираженню.
Гуртки навчання гри на інструменті (фортепіано, баян, акордеон, гітарі). В основі їх роботи лежить індивідуальна форма роботи вчителя з учнем, яка створює сприятливі упови для того, щоб оволодіти навичками гри на інструменті, активного розвитку музичних здібностей, виховання музичних інтересів і смаків.
Однією з форм художньо-творчої роботи в позашкільних закладах освіти може бути організація вокального-інструментального ансамблю, рок-групи. Підлітків приваблює сам процес гри, а не художнє достоїнство творів, що негативно позначається на формуванні їх смаків, а інтереси обмежуються лише пустим наслідуванням популярним рок-групам.