Управління освіти виконавчого комітету
Полтавської міської ради
Полтавський міський центр позашкільної освіти
Полтавської міської ради Полтавської області
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТЬ
«Казки й оповідання оригамі.
Казка про квітку»
Методичні рекомендації для керівників гуртків
загальноосвітніх та позашкільних закладів
Автор :
Солодовник А.В. , керівник гуртка
Полтавського міського центру позашкільної освіти Полтавської міської ради Полтавської області
ПОЛТАВА -2020
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
Дата______
Рівень, рік навчання Початковий рівень, перший рік навчання до теми «Казки й оповідання», навчальної програми з паперопластики. Рекомендовано МОН України лист №1/11-17865 від 11.11.2014р. Навчальні програми з позашкільної освіти науково-технічного напряму / за ред. Биковського Т.В., Шкури Г. А. – К.: УДЦПО, 2014. – Вип. 1. – 263 с. [11, с.182]
Тема «Казка про квітку».
Цілі. Заняття спрямоване на:
- навчити працювати з квадратом застосовуючи базові форма оригамі; поєднувати літературні твори та оригамі; удосконалювати навички роботи з схемами;
- розвивати творчі здібності і мислення на занятті, спостережливість, акуратність у роботі, творчу уяву;
- виховувати естетичний смак, інтерес до художнього бачення краси довкілля.
Завдання заняття допомогти вихованцям читати, користуватися самостійно інструкційними картками; об’єднуватися для отримання кінцевого результату.
Методи словесні, наочні, практичні.
Очікуваний результат освоєння навиків читати та працювати з інструкційними картками; закріплення знань базових форм; досягнення поставленої мети.
Тип заняття: формування практичних умінь, навичок.
Форма заняття фронтальне.
Обладнання: презентація творів про квіти, кольоровий папір формат А4, сценарій казки, інструкційні карти, музичний супровід пісня «А ти лети», «Потяг чух-чух».
Хід заняття
І. Вступна частина.
Всіх вас рада привітати
І найкраще побажати.
Добрий день!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Уявіть собі картину: я спіймала метелика, і він помирає на моїх долонях. Я зірвала квітку, і вона зів’яла. Тоді ви зрозумієте, що доторкнутися до краси можна лише серцем. Тема сьогоднішнього заняття «Казка про квітку».
Квітка надихала на творчість не лише японських майстрів, а й українських художників, поетів, письменників, скульпторів, народних майстринь-вишивальниць.
Квітки в казках наділялися чарівними якостями. Які казки про квіти вам відомі? («Червоненька квіточка» С.Аксаков, «Камінна квітка» П.Бажова, «Квітка-семиквітка» В.Катаєва).
ІІІ. Основна частина
Діти, сьогодні на електрону адресу я отримала листа. Як ви гадаєте від кого? (Відкривають листа і читають його)
Добрий день, мої любі діти! Мені потрібна ваша допомога у одній терміновій справі. Запрошую вас до себе в гості.
Тітонька Сова.
Діти, а чим ми можемо дістатися до Тітоньки Сови? (відповідають діти) Так, ви надали багато відповідей і машиною, літаком, потягом, повітряною кулею … а як все це називається одним словом, що це? (Транспорт)
Ми зараз з вами відправимося декількома видами транспорту. (Діти встають зі своїх місць і повторюють рухи за керівником гуртка. Звучить пісня «А ти лети»)
Діти, ось ми вже з вами і прилетіли до Тітоньки Сови.
(тітонька сова заходить в кабінет)
Тітонька сова
Доброго дня діти! Добре що ви до мене прилетіли. Мені потрібна ваша допомога в одній справі.
До мене звернувся мій знайомий Іван, з проханням, знайти для нього квітку, не звичайну чарівну.
Він розповів, що йому подобається дівчина Анастасія. Посватався він до неї. А та поставила йому умову і веліла добути для неї квіточку незвичайну чарівну. Він шукав її але не зміг знайти. Тому він і прийшов до мене з проханням знайти квітку. А я зразу згадала про вас, що ви вмієте чудові речі робити з паперу.
Керівник гуртка.
Ну що діти допоможемо знайти чарівну квітку? (Відповідають)
Тоді нам потрібно почути де і як Іван шукав чарівну квітку.
Перед роботою не забувай, правила повторяй (Додаток А).
Для роботи потрібен папір формату А4.
Фізкульхвилина
Сильний вітер до Землі
Гне дерева молоді (діти присідають)
Квіти ж майоріють,
Вгору ж тягнуться, радіють (діти піднімаються)
Відпочили? Тепер сідаємо на місця і продовжуємо нашу чарівну подорож.
Тітонька сова
Іван залишив вам листа з розповіддю про подорож.
Керівник гуртка (зачитує листа)
Йшов-йшов і побачив широкий луг (схема 2). Куди далі йти не знає, раптом бачить покажчик "Тобі направо" (схема 3). Ось і добре! – подумав він. – А поки відпочину, шлях не близький. Розклав намет (схема 4) і заснув міцним сном.
Схема 1-4.
Прокинувся, сонце так сильно припікає. Одягнув на голову панаму (схема 5), витер чоло хусткою (схема 6), подивився на свої сонячні години (схема 7) – сонце в зеніті (тінь ледь видна). Вирішив написати звісточку-лист для Анастасії, поки сонце не зайшло. (схема 8)
Схема 5-8
Написав і продовжив свою подорож. Довго йшов чи ні. Тільки збився з шляху. Присів на пагорб відпочити (схема 9), та тільки боляче вкололася колючкою (схема 10) і тут же підскочив. А коли обернувся, побачив берег річки і човен (схема 11), сів у неї і поплив. Куди-небудь та припливу, – подумав він. У човен до нього встрибнула зелена жаба (схема 12).
Схема 9-12
На березі річки бачив руду лисицю (схема 13) і сірого вовка (схема 14). І у всіх їх Іван питав про чарівну квітку. Звірі і раді були б допомогти, але нічого про таке не чули. Але лисиця сказала, що про це що-небудь може знати стара сова. Прийшов до неї царевич, і сова-мудра голова (схема 15) підказала, що квітка росте в самому темному місці глухого лісу. Але так Іван і не знайшов його повернувся додому.
Схема 13-15
Керівник гуртка
Діти, а вам вдалося знайти чарівну квітку? (мал. 16) для Анастасії.
Мал. 16
Тітонька Сова
Молодці! Знайшли квітку. Я не помилилася в вас, що ви її знайдете. Дякую!
Керівник гуртка
Діти, час нам повертатися до класу.
Пісня «Потяг чух-чух». (діти встають зі своїх місць і повторюють рухи за керівником гуртка)
ІІІ. Підсумок заняття
Вам сподобалася наша подорож?
Що саме вам запам’яталося найдужче?
Ось і заняттю кінець!
Хто працював – молодець!
За роботу – по заслузі!
Щиро дякую вам друзі!