Відкрите заняття «Робота над створенням сценічного образу»

Про матеріал
зі збірника «Акторська майстерність». Відкрите заняття керівника театрального колективу (студії , гуртка) Тема «Робота над створенням сценічного образу» В розробці наведені раціональні методи та прийоми проведення окремих елементів заняття з акторської майстерності, опробуванних викладачем з акторами.
Перегляд файлу

 

зі збірника «Акторська майстерність».

Відкрите заняття керівника театрального  колективу (студії , гуртка)

Тема 1  «Робота над створенням сценічного образу»

Мета: навчити юних акторів перевтілюватися в художній образ через елементи акторської майстерності.

Завдання:

  • формування навичок творчої мобілізації;
  • знайомство з елементами акторської майстерності;
  • розвиток індивідуальних здібностей.

План проведення заняття:

І – вступна частина.

Привітання.

Акторський тренінг. (додаток «Акторський тренінг для вихованців театральної студії»)

ІІ – основна частина.

Введення в тему.

Елементи акторської майстерності для створення сценічного образу.

Індивідуальні етюди.

ІІІ – Заключна частина.

Підведення підсумків.

Домашнє завдання. 

Хід заняття.

І – вступна частина.

Педагог: Доброго дня, юні актори. Як ваш настрій? Давайте привітаємося сценічно, потиснемо один одному руки й передамо словесне побажання сусіду справа. Наприклад: Сашку ми бажаємо мати більше зібраності, Кірі – більше уважності і т.д.

А всім побажаємо продуктивної співпраці на нашому творчому завданні.

Дякую вам за вашу щирість. Приступаємо до акторського тренінгу.

1.Акторський тренінг. (15 хв.)

ІІ -  Основна частина

Педагог Молодці. Тема нашого заняття сьогодні «Робота над створенням сценічного образу». Тож сьогодні наше заняття побудуємо в вигляді практикуму й будемо і навчатися, і ділитися набутими знаннями та уміннями.

Навчаємося основним елементам акторської майстерності для створення сценічного образу за допомогою вправ.

Вправа «Переходи»

Ця вправа тренує навички робочої зібраності.

Задача - Кожен вихованець роздивляється своїх сусідів,  запам'ятовує їх колір волосся. Потім пропонує вихованцям помінятися місцями, наприклад, щоб крайнім зліва сидів вихованець з самими темними волоссям, поряд з ним з волоссям світлішим, а крайнім справа - з найсвітлішими волоссям. За командою всі швидко міняються місцями. Дії повинні бути чіткими, впевненими, без суєти та зайвих рухів.

Також можна запропонувати пересідати за списком прізвищ в алфавітному порядку, за зростом і т. д.

Вправа «Світлофор»

Ваша задача – зміна емоційного стану. По сигналу зайти ситуаційно в заданий емоційний стан. Учасники вправи довільно рухаються по сцені. Педагог тримає картки - три кольорових кола: червоний, жовтий і зелений. Зелене коло буде диктувати – рух (вокзал, велосипед, спортзал, погоня, крадіжка, ваш варіант)  Жовте – задоволення (варіанти: пляж, схід сонця, читання книги, заварена кава, ваш варіант) червоне – небезпека (варіанти: гроза, інопланетяни, землетрус, ваш варіант). Якщо педагог чи ведучий не піднімає картки, то учасникам слід просто йти.

Педагог: За допомогою вправи ви відчули, як важливо, передаючи образ героя, «пропустити» через себе його емоційний стан.

Давайте перейдемо до азів нашої теорії. З чого складається сценічний образ?

Наголошую, що найголовніше – передати емоційний стан, оживити сценічною вірою свого героя.

На глядачів впливає й сам твір мистецтва, й творчий процес створення сценічного образу - перевтілення виконавця в «героя» (персонажа) правдоподібністю  «історії», яку він емоційно розповідає глядачеві. Творення сценічного образу повинне бути «образним», тобто багатим, живим, експресивним, виразним, художнім, колоритним, яскравим, красномовним і т.д.

Але існує цілий ряд, за допомогою якого твориться сценічний образ виконавця. І складається він з додаткового комплексу таких елементів, як

зовнішній вигляд та поведінка; сценічний  костюм, грим; пластика, динаміка тіла;

міміка; жести; інші акторські прийоми.

Переходимо до завдання – створення та передача образу в етюдах.

Вправа - «Показ сцен, створених в парах»

Нехай кожен візьме опис / біографію свого персонажа і вибере собі партнера. Пари по черзі показують свої сцени.

Педагог: Дякую вам, як ви бачите, завдяки таким вправам, гра акторів на сцені стане багатшою та реалістичнішою, а створювані образи більш життєвими. Що ви відчували під час гри? Здивувала вас поведінка персонажів? Чи відповідало те, що відбувається на сцені, того, що було заплановано?

Обговорення.

Вправа «Етюдні замальовки».

Для етюду важливо розвивати виразність рук. Абсолютно порожніми руками, без предметів, лише за допомогою своєї фантазії: вишиваємо, премо, ліпимо, рибалимо, одягаємось, тощо. В етюді частіше використовують дію в незвичайних обставинах. Актору треба виховувати готовність до будь-якої несподіванки. Миттєво виправдовувати найнезначніші, іноді безглузді обставини. Для етюду головне небувала подія, гостра характерність. А від актора – сміливість. Спробуємо. (20 хв.)

Вправа «Звичайне у незвичайному».

Продовжуємо удосконалювати виразність рук.

Задача -  відкрити пляшку з водою, напитися.

Ускладнення: у вас руки із скла,  права рука в гіпсі, у фляжці не вода, а еліксир сили, ваші варіанти.

Вправа «Тонкий-товстий».

Пари займаються однією справою (збирати яблука; гриби, сірники з підлоги), тільки кожний у своїй вазі (один худий і йому легко робити фізично. Другий в своїх рухах скутий надмірною вагою). Група повинна вгадати, хто був «товстим», а хто «тонким». Обговорення.

Вправа «Хто ти?»

Кожний учасник заняття обирає собі представника флори та фауни. Ви залишаєтесь живою людиною, але передаєте своїми жестами й мімікою характерні зовнішні ознаки тварини, поводитеся відповідно до їх ознак. Наприклад, орел поважний, гордовитий, далекозорій, ширококрилий, хижий і т.п.

У театральному мистецтві жестикуляція є одним з основних елементів пластичної культури актора.

Жести і пластика - це мова тіла - знакові елементи поз та рухів різних частин тіла, за допомогою яких, «кодуються» думки і почуття, передаються ідеї та емоції.

Важливо розвивати такі знакові руху: як мімічні жести, жести голови, рук і ніг, хода, різний поворот корпусу тіла.

Вправа «Перехід в образ»

Завдання – передати характерні елементи образу старої людини.

Міміка: Біль в суглобах при ходьбі.  Особа старої людини (характерні риси - зморшки, очі примружені, трохи скривлений рот).

Жести: Пальці максимально напружені, при цьому трусяться і постійно шукають опору. Руки старої людини – кострубаті, зігнуті в пальцях.

Пластика: Голова трясеться, згорблена спина, зігнуті в колінах ноги, корпус постійно нахилений вперед, руки трохи розставлені в сторони.

Завдання – передати характерні елементи образу вовка за мультфільму «Ну, постривай»

ІІІ Заключна частина

Педагог: Дякую, вам мої юні актори. Такі вправи ми будемо практикувати не одне заняття. Наше заняття добігає кінця. Сьогодні мені хочеться, щоб ви дали оцінку нашій творчій роботі.

Релаксація «Букет настрою»

Запропонувати вихованцям розставити квіти в вазу (червона квітка - є проблема, потрібна допомога; жовта - не всі зрозуміло; зелена – навчився багато корисного).

 

 

Страница | 1

docx
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
1667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку