Тема: Моя Батьківщина.
Мета: поглибити знання учнів про Україну; прищеплювати любов до Батьківщини. Формувати національну свідомість і людську гідність до рідної землі, свого народу. Розвивати мовлення та мислення.
Хід роботи
...Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину.
В. Симоненко
Учитель: Сьогодні ми будемо говорити про нашу державу. Спробуємо з’ясувати, що означає слово Батьківщина, чим славиться наш народ і чому ми повинні любити Україну.
Учитель: Кожна людина з ніжністю та любов’ю згадує місце де вона народилася, де зробила перші кроки, де промайнуло її дитинство, оточене турботою і ласкою батьків. То найкращий куточок у світі, і саме з нього починається наша неповторна та єдина Батьківщина – Україна.
Запитання для обговорення
Учитель: Україна – це земля де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки і жили наші предки. Усім нам має бути люба та дорога наша мати – Батьківщина. Слово «Україна» походить із праслов’янської мови від словосполучення слова «країна» з прийменниками «у» або «в». Саме в значенні «країна», «рідний край» ця назва вживалася не лише в історичних документах, а й у народних думах і піснях, у творчості українських письменників.
Колективна робота
Давайте спробуємо доповнити вірш, вставляючи останнє слово:
Ми дуже любим весь наш край,
І любим У_______ (Україну),
Її лани, зелений гай,
В саду рясну _______ (калину).
Там соловейко навесні
Співає між _______ (гілками),
Та й ми співаємо _______ (пісні) –
Змагається він з нами!
Учитель: З давніх-давен український народ був в пошані серед представників інших держав, що й не дивно, адже наші предки мали багато чудових якостей. Головним стрижнем українського характеру були любов і повага до праці, особливо хліборобської. Вшановувалися й інші ремесла, до яких українці мали неабиякий хист. Вправні, досить кмітливі, здібні до сприйняття нового – такими характеризуються українці в багатьох історичних пам’ятках.
Учитель:Саме ставленням до праці українці вимірювали чого варта людина, і засуджували або зневажливо ставилися до ледарів. Недарма найбільша кількість українських приказок присвячена саме цій темі:
Особливою рисою нашого народу була мудрість, яка передавалася з покоління в покоління. А ми зараз перевіримо як визнаєтеся на народній мудрості.
Завдання: Закінчити народні прислів’я.
Без перебільшення можна стверджувати, що жодною мовою світу не створено стільки народних пісень, як українською. Адже, на думку дослідників, кількість лише тих, що записані спеціалістами, сягає 200 тисяч. Співучість і артистизм українців уславився в усьому світі.
А які ви знаєте народні пісні? Назвіть їх.
В українського народу дуже велика кількість звичаїв та обрядів, частина яких збереглася до тепер. А які ви знаєте обряди і звичаї українців?
Кросворд
Запитання до кросворду.
Учитель: Україна — це земля, рідний край, де ми народилися. Столиця України – місто Київ. Широкі i чарiвнi простори, прекрасні села i міста. Могутньо котить до Чорного моря сиві хвилі найбiльша річка України — Дніпро. Буйною зеленню шумлять на його берегах сади, ліси. Золотистим морем розливається безкраїми нивами жито-пшениця.
Завдання:
Творче завдання.
Продовжити речення:
Учитель: Отже, Батьківщина – це країна, де ми народилися, де вперше почули мамин голос і зробили перші кроки. Це безмежна гордість за своїх співвітчизників, що виборювали для нас свободу і будували державу в якій ми живемо тепер. Це відчуття того, що ти не один, а частина чогось безмежного і величного... Україна – наша Вітчизна, що має славетну історію, мальовничу природу, працьовитий народ, заслуговує на те, щоб ми її любили. Любіть Україну і будьте патріотами своєї держави!!
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов'їну.
В. Сосюра