Компетентісний підхід - головний орієнтир освітньої діяльності в закладі позашкільної освіти

Про матеріал

Компетентністний підхід у освітньому процесі закладу позашкільної
освіти передбачає соціальну зрілість його випускників, як найважливіший
параметр розвитку креативної особистості й збереження індивідуальності. В презентації розкрито сутність понять «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід», ієрархія компетентностей, «ключові компетентності». Визначено діяльність закладу позашкільної освіти щодо змін в освітній діяльності, обумовлених формуванням у вихованців життєво необхідних компетентностей.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД – головний орієнтир освітньої діяльності в закладі позашкільної освіти Пушкіна Мирослава Миколаївна методист Київського державного будинку художньої та технічної творчості

Номер слайду 2

Нині у світовій практиці ефективність освіти пов’язується з реалізацією компетентнісного підходу. Компетентність - це загальна здатність, що базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях, набутих завдяки навчанню.

Номер слайду 3

Компетентність – це не просто новий термін, який позначає старі поняття. Це нова категорія. Компетентність – нова одиниця виміру освіченості людини, результат навчання, який дозволяє діяти в проблемних ситуаціях.

Номер слайду 4

Компетентність “… базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях…”; “… не зводиться тільки до знань і навичок, а належить до сфери складних умінь і якостей особистості”; “… вміння – це компетенція в дії”.

Номер слайду 5

Відмінність традиційного і компетентнісного підходів у навчанні Традиційний Компетентнісний Головна ідея: знання – це шлях до особистого успіху. Головна ідея: шлях до особистого успіху – досвід самостійного вирішення проблем. Вирішення проблем розглядається як спосіб закріплення знань Вирішення проблем – сенс освітньої діяльності. Ознака високого рівня освіченості – здатність відтворювати великий об’єм складного за змістом матеріалу. Що ширше сфера діяльності людини, що вище ступінь невизначеності ситуацій, в яких вона здатна діяти самостійно, то вищий рівень її освіченості.

Номер слайду 6

Компетентність – це результат освіти З позицій компетентнісного підходу безпосереднім результатом освітньої діяльності є формування ключових компетентностей. Ключові компетентності стосовно позашкільної освіти – це здатність вихованців самостійно діяти у невизначеній ситуації при вирішення актуальних для них проблем. Компетентність – це вміння застосовувати знання та навики у незнайомій життєвій ситуації. Компетентність – це вміння вирішувати нові життєві проблеми. Компетентність – це вміння адаптуватись у нинішньому світі, який стрімко змінюється.

Номер слайду 7

Ієрархія компетентностей: ключові компетентності - відносяться до загального змісту освіти; загальнопредметні компетентності - відносяться до певного кола навчальних предметів та освітніх галузей; предметні компетентності - частки стосовно двох попередніх рівнів компетентності, що мають конкретний опис і можливість формування в рамках навчальних предметів.

Номер слайду 8

Ключові освітні компетентності: Інформаційна компетентність Комунікативна компетентність Ціннісно-смислова компетентність.  Загальнокультурна компетентність   Навчально-пізнавальна компетентність Соціально-трудова компетентність   Компетентність особистісного самовдосконалення

Номер слайду 9

Компетентнісний підхід тісно пов’язаний із особистісно орієнтованим і діяльнісним підходами

Номер слайду 10

Компетентнісний підхід- спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових і предметних компетентностей особистості.

Номер слайду 11

ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ СПРЯМОВУЄТЬСЯ НА:

Номер слайду 12

ОСОБИСТІ ЯКОСТІ ДИТИНИ МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ УМІННЯ І НАВИЧКИ – КІНЦЕВИЙ РЕЗУЛЬТАТ ЦІННІ УСТАНОВКИ ПРИ ВИКОНАННІ ЗАВДАННЯ ФОРМУЄМО КОМПЕТЕНЦІЇ ДИТИНИ

Номер слайду 13

МОТИВАЦІЙНА СФЕРА ХОЧУ РІВЕНЬ ВИХОВАНОСТІ РЕФЛЕКСІЙНА СФЕРА ОЦІНЮЮ РІВЕНЬ РОЗВИТКУ ОПЕРАЦІЙНО-ДІЯЛЬНІСНА СФЕРА МОЖУ РІВЕНЬ НАВЧЕНОСТІ СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТІ ДИТИНИ

Номер слайду 14

Діяльність закладу позашкільної освіти спрямована на формування таких компетентностей: пізнавальних – уміння самостійно планувати свою діяльність, здібність до самоосвіти, активність у виборі діяльності, володіння навиками продуктивної діяльності; творчих – формування творчих здібностей, можливість самореалізуватися через участь у творчих конкурсах, уміння оцінювати свої можливості, сформованість мотивації в здобутті знань для подальшої освіти, розуміння особистісного росту;

Номер слайду 15

загальнокультурних – прояв особистісних якостей (громадянських, моральних, інтелектуальних, загальної культури); інформаційних – здатність самостійно шукати, аналізувати і збирати необхідну інформацію; комунікуативних -  уміння працювати в творчому колективі, виконувати соціальні ролі, уміти виходити з конфліктних ситуацій; здоров’язберігаючих – навичок дотримання режиму та розпорядку дня, укріплення емоційної сфери, виховання вольових якостей.

Номер слайду 16

Метою КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ є забезпечення підвищення якості позашкільної освіти

Номер слайду 17

Навчальні досягнення вихованців за компетентнісним підходом ***Знання*** «Я знаю… (факти, відомості, ознаки, поняття)» ***Діяльність*** «Я знаю, як це зробити… Я вмію… Я можу… Я роблю…» ***Творчість *** «Я створюю…Я придумую… Я змінюю… Я знаходжу… Я доповнюю…» ***Ставлення*** «Я прагну до… Я хочу досягти… Я ціную… Я схвалюю… Я заперечую… Я думаю інакше…»

Номер слайду 18

ЯКИМ ПОВИНЕН БУТИ ПЕДАГОГ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ СЬОГОДНІ? ЗНАННЯ ВМІННЯ НАВИЧКИ ПРОФЕСІОНАЛІЗМ ОСОБИСТІ ЯКОСТІ ДОСВІД МЕТА КОЛО ІНТЕРЕСІВ НЕ СТОЯТИ НА МІСТІ МАТИ ВЛАСНУ ТРАЄКТОРІЮ ЗРОСТАНЯ РЕАЛІЗАЦІЯ ВЛАСНОЇ МЕТИ

Номер слайду 19

«Зробити навчальну роботу  наскільки можливо цікавою для дитини  і не перетворити цю роботу в забаву  - одна з найважчих і найважливіших завдань…» К.Д. Ушинський  ПРОФІЛЬ УКРАЇНСЬКОГО ПЕДАГОГА

Номер слайду 20

Вимоги до сучасного заняття, зорієнтованого на реалізацію компетентнісного підходу - формування навичок роботи з різними джерелами інформації; - використання життєвого досвіду; - творче застосування набутих знань на практиці; - підвищення рівня мотивації вихованців; наявність контролю та взаємоконтролю за процесом навчання; формування моральних цінностей особистості; розвиток соціальних і комунікативних здібностей вихованців.

Номер слайду 21

Конструювання сучасного заняття в контексті компетентнісного підходу - чітке формулювання мети, завдань, типу, форми проведення заняття; - конкретизація методів, прийомів; - запис дій педагога та передбачення дій вихованців; - раціональний розподіл часу; - виділення структурних елементів навчальної діяльності.

Номер слайду 22

Моделювання сучасного заняття в контексті компетентнісного підходу: чітке визначення місця заняття і в змістовому, і в методичному аспектах у межах навчальної програми, розділу, теми; формулювання загальної мети вивчення матеріалу; вибір педагогічних методів, прийомів, ехнологій, використання яких забезпечить досягнення поставленої мети найбільш раціональним шляхом.

Номер слайду 23

Проектування сучасного заняття в контексті компетентнісного підходу: визначення виховних і розвивальних завдань; прогнозування результатів; опрацювання змістової частини матеріалу; визначення методів, прийомів роботи; прогнозування навчальних та загальних компетентностей, які формуються на занятті

Номер слайду 24

Бажаю творчих успіхів і натхнення ! Все буде Україна!!!

ppt
Додано
26 лютого
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку