Комплект: СІКу для вчителя та зошит для учня. "Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди"

Про матеріал

Пропоную комплект із зарубіжної літератури: СІК (схеми інтерактивних конспектів) та сторінки зошита для 5 класу. (Матеріал подано в pdf для збереження структури; можна конвертувати у word)

СІК трансформується у зошит з друкованою основою для учня. Такі сторінки зошита я заготовляю для кожного учня на кожен урок, використовуючи аркуш паперу А-4, з полями по півтора сантиметра, з альбомною орієнтацією і розбиттям у дві колонки. Це дозволяє учневі брошурувати, вклеюючи сторінки у звичайний зошит, або вставляти в теку з файлами А-5.

Можна використовувати для інтерактивних уроків (див вебінар за 25 березня)

Перегляд файлу

СІК. Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди

«Ти повинна бути божевільна… інакше ти просто не прийшла б сюди»

Чеширський Кіт – Алісі І. Колективна робота над образом Аліси – складання схеми «Скульптура»

Історики

(зв’язок із прототипом)

Сторітеллінг.

Розповідь старшокласників супроводжується презентацією.

Аліса – з манерами дівчинки «вікторіанської доби». 

Керролл – джентльмен «вікторіанської доби».

Прототип – Аліса Лідделл

Я, Аліса Плезенс Лідделл, дочка декана коледжу Крайст Черч, де навчався, а згодом викладав математику Керролл.

В 1932 році я видала книгу спогадів і отримала запрошення на святкування 100-річчя від дня народження письменника в США. Америка предстала переді мною як Країна Див: спуск ліфтом Емпайр Стейт Білдінг нагадав падіння в кролячу нору, неонові реклами світилися як посмішка Чеширського Кота, на кіноекранах бігали один за одним Березневі Зайці і Божевільні Капелюшники, а інтерв’юери доставали не гірше за Грифона. В залі Колумбійського університету мене вітали півгодинними аплодисментами вже як Алісу Харгрівз (за чоловіком) і присвоїли званням почесного доктора літератури.

Аліса очима Керролла

«Якою я бачив тебе, Алісо, в своїй уяві? Яка ти? Любляча — це насамперед, — любляча й ніжна: ніжна, як оленятко, й любляча, як собака (пробачте мені це прозаїчне порівняння, але я не знаю в світі чистішої та довершенішої любові!), а ще чуйна, ввічлива та привітна з усіма — з великими й малими, з могутніми й кумедними, з королями й хробаками, ніби ти сама — королівна в гаптованому золотом убранні. А ще — довірлива, ладна повірити в найнеможливішу нісенітницю та прийняти її з безмежною довірою мрійниці; і, нарешті, — допитлива, до відчаю допитлива та рада тими радощами, що даються лиш у дитинстві, коли увесь світ новий і чудовий, коли горе та гріх — лише слова, порожні звуки, які нічого не означають!»

Аналітики (вчинки, заняття)

       Допомагає Кролику шукати загублені речі;

       намагається врятувати дитину Герцогині;

       захищає садівників від гніву Королеви;

       свідчить на суді на користь Валета;

       постійно аналізує вчинки;

       з усіма говорила ввічливо;

       займається французькою мовою і музикою.

Критики (цитати з тексту)

       «…вона була дуже правдивою дівчинкою»;

       «…маленька розумниця»;

       «…і з доброго свого серця теж узялася до пошуків»;

       «Загадки я люблю!»;

       «…нісенітниця … спочатку вирок, рішення потім!»;

       «…дивний!.. Бути в Кролика на побігеньках! Так іще Діна почне мені наказувати!»

       «Просто диво, що за розум у тебе»;

       «…вона була дуже вихованою дівчинкою»

Психологи (риси характеру)

Допитливість, чемність, довірливість, доброта, сміливість, критичний розум. Знає собі ціну і своє місце в суспільстві. Любить тварин.

Портретисти (опис зовнішності)

сторінка із рукопису «Аліса

під землею» з малюнком Керролла

Аліса Лідделл

Світлина  

Л. Керролла

ілюстрація  Дж. Тенніла

Символісти

(асоціації з …)

Лялька, іграшка

ІІ. Пронумерувати пригоди за таблицею та презентувати одну із них (сторітеллінг)

Зменшення-збільшення Аліси – дія чарівного гриба

 

 

Купання в калюжі сліз з пташками і звірятами

Фокуси Чеширського Кота

 

 

Політ через чарівний колодязь

В будинку Білого Кролика

 

 

Аліса на суді

Божевільне чаювання

 

 

Рачача Кадриль

Виборчі Перегони

 

 

Гра в крокет з Королевою

ІІІ Енциклопедична пауза

Крокет – улюблена літня гра англійських дітей. Гра проходить на земляному майданчику, де ставлять рядок дротяних воріт та два кілочки. Гравець повинен провести кулю, б’ючи по ній дерев’яним молотком, через усі ворота від свого кілочка до кілочка суперника й назад.

Чаювання англійська традиція приходити в гості на чай. О шостій годині вечора сестрички Лідделл зазвичай приходили до професора Доджсона на чай.

Кадриль – старовинний французький танець, надзвичайно модний у середині ХІХ ст. Сестри Лідделл навчалися його на особливих уроках.

Кальян – особлива люлька для куріння, де дим пропускають через глечик з водою. За давніх часів кальяни курили в Індії, а згодом вояки-англійці, що служили в цій далекій країні, перенесли цей звичай до себе на батьківщину.

IV.  Робота з епіграфом у формі евристичної бесіди за питаннями:

       Що означають слова Чеширського Кота?

       Як вони співвідносяться з назвою казки?

       Чому саме з Алісою трапилися такі пригоди?

V.     Д/з. Сторітеллінг: Придумати власну пригоду, яка могла б трапитися з Алісою в Країні Див.

Проілюструвати карту пригод власними малюнками.


____________________________________________ ___________________________________________

Л. Керролл «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди «Ти повинна бути божевільна… інакше ти просто не прийшла б сюди» Чеширський Кіт – Алісі

& Словник

Крокет – улюблена літня гра англійських дітей. Гра проходить на земляному майданчику, де ставлять рядок дротяних воріт та два кілочки. Гравець повинен провести кулю, б’ючи по ній дерев’яним молотком, через усі ворота від свого кілочка до кілочка суперника й назад.

Чаювання англійська традиція приходити в гості на чай. О шостій годині вечора сестрички Лідделл зазвичай приходили до професора Доджсона на чай.

Кадриль – старовинний французький танець, надзвичайно модний у середині ХІХ ст. Сестри Лідделл навчалися його на особливих уроках.

Кальян – особлива люлька для куріння, де дим пропускають через глечик з водою. За давніх часів кальяни курили в Індії, а згодом вояки-англійці, що служили в цій далекій країні, перенесли цей звичай до себе на батьківщину.

Інтерв'юер – це людина, яка займається професійним веденням опитувань і різноманітних тренінгів, бере інтерв'ю. Опитування проводяться в самих різних місцях: на вулицях міста, у великих торгових центрах або маленьких продуктових магазинах, безпосередньо вдома у потенційного покупця. Початківці інтерв'юери займаються розклеюванням оголошень рекламного змісту.

? Завдання 1. Заповніть «Скульптуру» Аліси.

Історики

(зв’язок із

прототипом)

За розповіддю Аліси

За розповіддю Керролла

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

_________________________

 

Аналітики

(вчинки, заняття)

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

Критики

(цитати з тексту)

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________

Психологи

(риси характеру)

____________________________________________________

____________________________________________________

 

Портретисти

(опис зовнішності)

____________________________________________________

____________________________________________________

____________________________________________________ ____________________________________________________

 

Символісти

(асоціації з …)

____________________________________________________

____________________________________________________

? Завдання 2. Пронумерувати пригоди за сюжетом казки.

Зменшення-збільшення Аліси – дія чарівного гриба

 

 

Купання в калюжі сліз з пташками і звірятами

Фокуси Чеширського Кота

 

 

Політ через чарівний колодязь

В будинку Білого Кролика

 

 

Аліса на суді

Божевільне чаювання

 

 

Рачача Кадриль

Виборчі Перегони

 

 

Гра в крокет з Королевою

Оцінка________________________

H Завдання 3. Придумати свою пригоду для Аліси в Країні Див.

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________

____________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бак Світлана Костянтинівна
    Гарна робота. Дякую, скористаюсь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2324
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку