Конкурс "Цікава математика"

Про матеріал

Розробка містить цікаві конкурсні завдання, які передбачають розвиток логічного мислення. Мета проведення КВК: розвивати цікавість до вивчення математики. Сценарій КВК написано у віршованій формі

Перегляд файлу

Математичний КВК в 5 – х класах

Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, наполегливість, уміння думати, аналізувати умову завдання, робити висновки, вибирати з різних способів розв’язування найбільш раціональний. Виховувати інтерес до вивчення математики, цілеспрямованість і впевненість у собі, почуття колективізму.

Учитель. Сьогодні ми зібралися на математичний КВК. Спробуємо переконати вас, що математика може бути не тільки «сухою», але й цікавою; що математика розвиває логічне мислення учнів.

Ведучий 1. Всім – добрий день, друзі, дівчата і хлоп’ята.

                    Ми раді у класі вас нині вітати!

Ведучий 2. Покликав КВК нас сюди на змагання.

                    Знавцям і глядачам – особливі вітання.

Ведучий 1. Відомо усім, тут немає секретів –

                   У школі різні вивчають предмети.

Ведучий 2. Наук у нас різних вивчають багато.

                    Яку із них ми будемо  нині вітати?

Ведучий 1. Тобі, математико, наші вітання.

                    Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

Ведучий 2. Сучасну і давню науку чудову

                   Сьогодні у дії побачимо знову.

Ведучий 1. Чекають тут різні на нас запитання

                    І хитрі задачі, й цікаві питання.

Ведучий 2. Питання серйозні та є й жартівливі,

                    Тож будьте уважні і будьте кмітливі.

Ведучий 1. Сьогодні зустрічаються дві команди розумних, веселих і кмітливих знавців математики – учнів 5 – Б і 5 – В класів. Вітаємо їх.

Команди виходять вперед

Ведучий 2. Тепер на нас чекає гра.

                    Хай буде весела і без зла.

                    А щоб змагання було чесним,

                 Слід вибрати журі почесне.

Ведучий 1. В журі запрошуються: Кирило – учень 11 – А класу, голова журі;

                   Поліна – учениця 8 – В класу; Владислав – учень 8 – Б класу;

                   Даря – учениця 8 – В класу.

Ведучий 2. Отож, журі, місця займайте

                   І нас по правді розсудіть.

                   А ви, команди, поспішайте,

                    Усе про себе розкажіть.

Ведучий1. Першій надаємо слово команді 5 – Б класу. Команда представляє себе: назва команди, девіз.

Команда 5 – Б класу представляє себе.

 Ведучий 2. Слово надається команді 5 – В класу.

Команда 5 – В класу представляє себе.

Ведучий 1. Проведемо розминку невеличку.

                    Нам треба Нулика і Одиничку,

                    А ще художників двійко

                   Таких як Пабло Пікассо

Ведучий 2. Команди виділяють по одному учню від команди для виїзного конкурсу – конкурсу художників.

Ведучий 1. Намалювати треба нам людину.

                   Але це не дрібниці,                     

                   Бо для деталей нам дається

                   Лиш нуль і одиниця.

Ведучий 2. Художники зображують людину за допомогою нуля і одиниці, художники ідуть до своїх місць і працюють, їм надається 2 хвилини.

Учні сідають за парти, на яких розложені листок і олівець. 

Ведучий 1. А ми продовжуємо. Проведемо гру «Швидка лічба»

                  Розбіглись числа по таблиці.

                  Втекли усі від одиниці,

                  Сховалися в свої комірки.

                  І числа всі нам познаходять.

                 Ось кожному указка  в руки –

                 І по команді «починай» 

                Знайди, вкажи і прочитай.

                 Їх рівно 20 – пам’ятай .

Ведучий 2. Перед учасниками однакові таблиці, на яких хаотично записані числа. Поки учасники команд працюють під наглядом помічників, журі підводить підсумки першого конкурсу – привітання команд.

Ведучий 1. Малюнки передати журі, результати конкурсу «Швидка лічба» теж журі. А ми продовжуємо.

Ведучий 2. Живе собі дідусь Матвій.

                   Він Усезнай і Всеумій.

                   Зробив він скриньку пречудову.

                   Збирав у ній загадки і казки,

                   Задачі різні й приказки –

                   На нашу гру не завітав,

                   Та скриньку ту нам передав.

                   Дід хоче знати – хто із вас

                   У математиці тут ас.

Ведучий 1. Капітани команд по черзі дістають зі скриньки завдання і команди розв’язують їх.

Ведучий 2. Журі оцінює конкурси і результати повідомляє усім присутнім. Слово надається журі.

Ведучий 1. А зараз ми будемо знати,

           Хто загадку вміє загадати.

           Отож, один загадку починає,

           А супротивник – розгадає.

Ведучий 2. Конкурс «Ти – мені, я – тобі». Команди по черзі задають питання один одному.

Ведучий 1. Команди добре працювали, втомилися, тому вони трішки перепочинуть, журі підводить підсумки, а зараз попрацюють вболівальники.

Ведучий 2. Для розв’язування більшості задач недостатньо лише знань. Необхідно ще й уважність. З чого починається  розв’язання задачі? Звісно, з умови. Але її можна читати по-різному: прочитаєш неуважно – от і загубив головну ниточку. Перевіримо, чи вміють наші вболівальники швидко засвоїти умову задачі. Хто з вас розв’яже таку задачу Корнея Івановича Чуковського.

Ведучий 1. Ішов Кіндрат у Ленінград,

                   А назустріч 12 хлоп’ят,

                    У кожного 3 козуби.

                    У кожному козубі – кішка,

                    У кожної кішки – 12 кошенят,

                    У кожного кошеняти

                    В зубах  по четверо мишенят.    

                    І задумався старий Кіндрат:

                    Скільки мишенят та кошенят

                  Діти несуть в Ленінград?

Ведучі чекають відповіді дітей.

Ведучий 2. Дурний, дурний  Кіндрат,

                   Він один і йшов у Ленінград.

Ведучий 1. Команди відпочили, а зараз знову треба попрацювати. Капітани команд беруть один із листків, на зворотній стороні якого написано букву.

Завдання: назвати якомога більше слів, пов’язаних з математикою, які починаються на дану букву. Учні команди записують слова на листочку.

Ведучий 2. Поки команди  готуються, пропонуємо кілька загадок вболівальникам.

Нею довго можна йти,

Кінця краю не знайти.

І початку теж нема,

Бо ця лінія …                        (пряма)

Ведучий 1. Ця точка, як відомо нам,

Відрізок ділить пополам.

Вона відрізка …                     (середина)

Ведучий 2. Команди вже підготувались і починають по черзі називати слова, які починаються з їх букви. Переможе та команда, яка більше всіх назве слів.

Ведучий 1. Конкурс «Логічне мислення». Командам задаються питання по черзі.

  1. Розділіть 5 яблук між п’ятьма особами так, щоб кожен отримав по яблуку і одно яблуко залишилося в кошику. ( одне яблуко віддати з кошиком)
  2. В кімнаті 4 кута. В кожному кутку сидить кішка. Напроти кожної кішки по 3 кішки. Скільки кішок у кімнаті? (4 кішки)
  1. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50 пальців)
  2. Що важче 1кг цукру чи 1кг заліза? (однаково)
  1. Двоє грали в шахи 2 години. Скільки часу грав кожний? ( 2 години)
  2. Екіпаж, запряжений трійкою коней,проїхав за 1 годину 15км. З якою швидкістю біг кожен кінь? ( 15км за годину)

Ведучий 2. Запрошуємо на конкурс «Вгадай сово». Слова написані на аркушах паперу, знаходяться в конвертах. Один учасник команди вибирає конверт, читає слово і намагається, нічого не кажучи, показати його. Товариші по команді протягом 2 хвилин відгадують його. Далі своє слово відгадує друга команда.

Ведучий 1. Кожна команда вибирає листок з малюнком. Завдання: знайти суму цифр, зображених на малюнку.

Ведучий 2. Журі  оцінює останній конкурс і підводить підсумки.

Нагородження команд.

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
2184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку