Розробка містить цікаві конкурсні завдання, які передбачають розвиток логічного мислення. Мета проведення КВК: розвивати цікавість до вивчення математики. Сценарій КВК написано у віршованій формі
Математичний КВК в 5 – х класах
Мета: Розвивати логічне мислення, кмітливість та винахідливість, наполегливість, уміння думати, аналізувати умову завдання, робити висновки, вибирати з різних способів розв’язування найбільш раціональний. Виховувати інтерес до вивчення математики, цілеспрямованість і впевненість у собі, почуття колективізму.
Учитель. Сьогодні ми зібралися на математичний КВК. Спробуємо переконати вас, що математика може бути не тільки «сухою», але й цікавою; що математика розвиває логічне мислення учнів.
Ведучий 1. Всім – добрий день, друзі, дівчата і хлоп’ята.
Ми раді у класі вас нині вітати!
Ведучий 2. Покликав КВК нас сюди на змагання.
Знавцям і глядачам – особливі вітання.
Ведучий 1. Відомо усім, тут немає секретів –
У школі різні вивчають предмети.
Ведучий 2. Наук у нас різних вивчають багато.
Яку із них ми будемо нині вітати?
Ведучий 1. Тобі, математико, наші вітання.
Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.
Ведучий 2. Сучасну і давню науку чудову
Сьогодні у дії побачимо знову.
Ведучий 1. Чекають тут різні на нас запитання
І хитрі задачі, й цікаві питання.
Ведучий 2. Питання серйозні та є й жартівливі,
Тож будьте уважні і будьте кмітливі.
Ведучий 1. Сьогодні зустрічаються дві команди розумних, веселих і кмітливих знавців математики – учнів 5 – Б і 5 – В класів. Вітаємо їх.
Команди виходять вперед
Ведучий 2. Тепер на нас чекає гра.
Хай буде весела і без зла.
А щоб змагання було чесним,
Слід вибрати журі почесне.
Ведучий 1. В журі запрошуються: Кирило – учень 11 – А класу, голова журі;
Поліна – учениця 8 – В класу; Владислав – учень 8 – Б класу;
Даря – учениця 8 – В класу.
Ведучий 2. Отож, журі, місця займайте
І нас по правді розсудіть.
А ви, команди, поспішайте,
Усе про себе розкажіть.
Ведучий1. Першій надаємо слово команді 5 – Б класу. Команда представляє себе: назва команди, девіз.
Команда 5 – Б класу представляє себе.
Ведучий 2. Слово надається команді 5 – В класу.
Команда 5 – В класу представляє себе.
Ведучий 1. Проведемо розминку невеличку.
Нам треба Нулика і Одиничку,
А ще художників двійко
Таких як Пабло Пікассо
Ведучий 2. Команди виділяють по одному учню від команди для виїзного конкурсу – конкурсу художників.
Ведучий 1. Намалювати треба нам людину.
Але це не дрібниці,
Бо для деталей нам дається
Лиш нуль і одиниця.
Ведучий 2. Художники зображують людину за допомогою нуля і одиниці, художники ідуть до своїх місць і працюють, їм надається 2 хвилини.
Учні сідають за парти, на яких розложені листок і олівець.
Ведучий 1. А ми продовжуємо. Проведемо гру «Швидка лічба»
Розбіглись числа по таблиці.
Втекли усі від одиниці,
Сховалися в свої комірки.
І числа всі нам познаходять.
Ось кожному указка в руки –
І по команді «починай» –
Знайди, вкажи і прочитай.
Їх рівно 20 – пам’ятай .
Ведучий 2. Перед учасниками однакові таблиці, на яких хаотично записані числа. Поки учасники команд працюють під наглядом помічників, журі підводить підсумки першого конкурсу – привітання команд.
Ведучий 1. Малюнки передати журі, результати конкурсу «Швидка лічба» теж журі. А ми продовжуємо.
Ведучий 2. Живе собі дідусь Матвій.
Він Усезнай і Всеумій.
Зробив він скриньку пречудову.
Збирав у ній загадки і казки,
Задачі різні й приказки –
На нашу гру не завітав,
Та скриньку ту нам передав.
Дід хоче знати – хто із вас
У математиці тут ас.
Ведучий 1. Капітани команд по черзі дістають зі скриньки завдання і команди розв’язують їх.
Ведучий 2. Журі оцінює конкурси і результати повідомляє усім присутнім. Слово надається журі.
Ведучий 1. А зараз ми будемо знати,
Хто загадку вміє загадати.
Отож, один загадку починає,
А супротивник – розгадає.
Ведучий 2. Конкурс «Ти – мені, я – тобі». Команди по черзі задають питання один одному.
Ведучий 1. Команди добре працювали, втомилися, тому вони трішки перепочинуть, журі підводить підсумки, а зараз попрацюють вболівальники.
Ведучий 2. Для розв’язування більшості задач недостатньо лише знань. Необхідно ще й уважність. З чого починається розв’язання задачі? Звісно, з умови. Але її можна читати по-різному: прочитаєш неуважно – от і загубив головну ниточку. Перевіримо, чи вміють наші вболівальники швидко засвоїти умову задачі. Хто з вас розв’яже таку задачу Корнея Івановича Чуковського.
Ведучий 1. Ішов Кіндрат у Ленінград,
А назустріч 12 хлоп’ят,
У кожного 3 козуби.
У кожному козубі – кішка,
У кожної кішки – 12 кошенят,
У кожного кошеняти
В зубах по четверо мишенят.
І задумався старий Кіндрат:
Скільки мишенят та кошенят
Діти несуть в Ленінград?
Ведучі чекають відповіді дітей.
Ведучий 2. Дурний, дурний Кіндрат,
Він один і йшов у Ленінград.
Ведучий 1. Команди відпочили, а зараз знову треба попрацювати. Капітани команд беруть один із листків, на зворотній стороні якого написано букву.
Завдання: назвати якомога більше слів, пов’язаних з математикою, які починаються на дану букву. Учні команди записують слова на листочку.
Ведучий 2. Поки команди готуються, пропонуємо кілька загадок вболівальникам.
Нею довго можна йти,
Кінця краю не знайти.
І початку теж нема,
Бо ця лінія … (пряма)
Ведучий 1. Ця точка, як відомо нам,
Відрізок ділить пополам.
Вона відрізка … (середина)
Ведучий 2. Команди вже підготувались і починають по черзі називати слова, які починаються з їх букви. Переможе та команда, яка більше всіх назве слів.
Ведучий 1. Конкурс «Логічне мислення». Командам задаються питання по черзі.
Ведучий 2. Запрошуємо на конкурс «Вгадай сово». Слова написані на аркушах паперу, знаходяться в конвертах. Один учасник команди вибирає конверт, читає слово і намагається, нічого не кажучи, показати його. Товариші по команді протягом 2 хвилин відгадують його. Далі своє слово відгадує друга команда.
Ведучий 1. Кожна команда вибирає листок з малюнком. Завдання: знайти суму цифр, зображених на малюнку.
Ведучий 2. Журі оцінює останній конкурс і підводить підсумки.
Нагородження команд.