Конкурс до Дня рідної мови

Про матеріал

У розробці підібрано конкурсні цікаві завдання з української мови та літератури для учнів 5-6 класів, які можна використати у виховній роботі.

Перегляд файлу

 

Конкурс знавців української мови між учнями 5 – 6 класів до Міжнародного дня рідної мови

Скарб від далеких предків – рідна мова

                               

 

Мета:  поглиблення знань про витоки української мови, її багатство, виховання почуття патріотизму, гордості за мовні надбання українського народу.

Обладнання: святкова газета, присвячена Дню рідної мови; стенд-виставка книг про розвиток української мови; добірка поезій та висловлювання про мову; словники української мови.

 

Ведучий. Для кожного народу його власна мова найдорожча, а українцям найближча до серця – українська. 21лютого у світі відзначається День рідної мови. Немає на світі народу, байдужого до своєї рідної мови, до своєї землі – тієї, на якій ти народився і живещ.

  Тож сьогодні , любі друзі, ми проведемо змагання знавців української мови між двома командами, щоб дізнатися , хто ж із Вас краще знає рідну мову.

     Девіз нашого конкурсу:

          Хто любить, знає рідну мову, тому воно всміхнеться.

          Сьогодні слово «перемога» нелегко всім дається.

           Хто мову шанує свою, хай той переможе в бою.

 

  Уважно прослухайте правила гри, адже ми перевіряємо знання української мови.

    За кожну правильну відповідь Ви отримуєте бали. Потім журі підрахує  їх загальну кількість. Таким чином ми оберемо кращу команду – знавця рідної мови.

     Представляємо Вам наші команди:

 

Надаємо їм слово.

Привітання.

 

Ведучий. Починаємо конкурси.

1 конкурс. «Розминка» (Перевіряємо швидкість  Вашого мислення.)

    Я буду  називати тлумачення понять, а Ви їх будете характеризувати одним словом.  За кожну правильну відповідь 1 бал.  Кожній команді по 5 запитань.

   І команда

1.Державна мова України (Українська).

2.Знак у кінці питального речення. ( Знак питання).

3. Мати батька або матері. ( Бабуся).

4. Свійський птах з червоним гребенем на голові і пишним хвостом, самець курки. (Півень).

5. Машина для пересування, яку рухають ногами. (Велосипед).

     ІІ команда

 1.Без чого зникає народ.(Без мови).

2. Знак у кінці окличного речення. (Знак оклику).

3. Батько матері або батька. ( Дідусь).

4. Головні члени речення це .. (підмет і присудок ).

5. Народна обрядова пісня, яку виконують ввечері 13 січня. (Щедрівки).

 

   2 конкурс «Закінчи прислів’я»

 Ведучий

Я читаю  початок прислів’я, а Ви повинні його продовжити. Прислів’я продовжуємо по черзі. Кожна правильна відповідь 1 бал

1.Хто людей питає, той …(розум має).

2.Краще мовчати, аніж … (брехати).

3.Гостре словечко коле … (сердечко).

4.Пташка красна своїм пір’ям, а людина … (знанням).

5.Книга вчить, як  … (на світі жить).

6.Слово – не горобець, вилетиь - … (не спіймаєш).

7.Наука в ліс не веде, а з лісу … (виводить).

8.Умій сказати, умій і … (змовчати).

9.Дурний язик голові не … (томариш).

10.Шабля ранить тіло, а слово … (душу).

 

   3 конкурс «Віршовані вихиляси»

Ведучий

Дописати віршик за кожну відповідь 1 бал.

1.Їжачок

   Ходить лісом їжачок,

   В нього шубка з … (голочок).

2. Що їй сниться?

   Вночі їй завжди півник сниться,

   Вона не курка, а … (лисиця).

3.Хто така?

   Великі очі й голова,

   Не колобок це, а … (сова).

4.А як у них?

   Є ім’я у мене і в сестрички,

   А щеня і котик мають … (клички).

5.Новий герой

   .Їжак згорнувся у клубок.

Я не їжак, а … (колобок).

6.Лісове таксі

   По дорозі жук повзе,

   На собі листок … (везе).

 

      4 конкурс «Виступ капітанів»     ( від 1 до 5 балів)

  Ведучий

Розказати напам’ять вірш про мову

 

5 конкурс «Словникова скринька»

 Ведучий

  Використовуючи літери із запропонованих слів ( не повторюючи двічі одну й ту ж букву в одному слові), скласти їх у нові слова – іменники. За кожне слово 1 бал.

  МИЛОЗВУЧНІСТЬ

 

6 конкурс «Відповіді в словах»

Ведучий

Відповіді на ці запитання можна знайти у виділених словах. За кожне слово 1 бал.

1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

2.Що їв касир під час обідньої перерви?

3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка?

4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі?

5.Що вилилося з цистерни на залізничну колію?

6.Що побачив Карлсон, який спав на даху?

7.Що зламав цап об поріг?

8.Хто налякав королеву в лісі?

9.Яку любить тракторист?

10.Що побачив мотоцикліст попереду?

 

Ведучий.   Наш конкурс добігає до фінішу.У кого ж сьогодні найбільше балів? Надаємо слово нашому журі.

 

Слово журі.

Отже, в цьому конкурсі перемогла команда   

           (Нагородження переможців).

 

 

Ведучий.  Усе минає, а слово залишається. Залишається і несе крізь час голос людської душі. То ж хай живе, переживає століття й покоління найбільше диво – рідна мова.

                 Мова наша, мова,

                 Мова кольорова.

                 В ній гроза травнева

                 Й тиша вечорова.

                 Мова наша, мова,

                 Літ минулих повість,

                 Вічно юна мудрість,

                 Сива наша совість.

                 Ми без тебе, мово, -

                 Без зерна полова,

                 Соняшник без сонця,

                 Без пташок діброва.

                 Як вогонь у серці,

                 Ви несіть в майбутнє,

                 Невгасиму мову,

                 Слово незабутнє.

  Бережімо, шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову – цей невмирущий голос України.

 

   Вночі їй завжди півник сниться,

   Вона не курка, а … (лисиця).

3.Хто така?

   Великі очі й голова,

   Не колобок це, а … (сова).

4.А як у них?

   Є ім’я у мене і в сестрички,

   А щеня і котик мають … (клички).

5.Новий герой

   .Їжак згорнувся у клубок.

Я не їжак, а … (колобок).

6.Лісове таксі

   По дорозі жук повзе,

   На собі листок … (везе).

 

      4 конкурс «Виступ капітанів»

  Розказати напам’ять вірш про мову

Оцінюється виразність, оригінальність. Оцінка    від 1 до 5 балів.

 

 

5 конкурс «Словникова скринька»

  Використовуючи літери із запропонованогослова ( не повторюючи їх в одному слові двічі ), скласти їх у нові слова – іменники. Кожне слово   1 бал

 

                       МИЛОЗВУЧНІСТЬ

 

 

 

6 конкурс «Відповіді в словах»

Відповіді на ці запитання можна знайти у виділених словах. Кожна правильна відповідь 1бал

1.Яку квітку бачив хлопчик, коли лежав у гамаку?

2.Що їв касир під час обідньої перерви?

3.Як називається водойма, де купається влітку Марічка?

4.Який спортивний заклад спорудили на пустирі?

5.Що вилилося з цистерни на залізничну колію?

6.Що побачив Карлсон, який спав на даху?

7.Що зламав цап об поріг?

8.Хто налякав королеву в лісі?

9.Яку любить тракторист?

10.Що побачив мотоцикліст попереду?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 листопада 2023
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку