Конкурс «Математичний Брейн-Ринг»,8 клас.
Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики, активізувати і стимулювати розумову і пізнавальну діяльність учнів, розвивати самостійність і творчість учнів, розширювати їх кругозір; розвивати логічне та образне мислення, математичну мову учнів.
Епіграф гри : « Поза математикою не існує жодної
надійної галузі знання, окрім тієї, що виводиться з
математики.»
Роберт Рекорд
Учні 8 класів об’єднуються у команди по 5-7 учнів. Кожна команда обирає капітана. Капітани разом з членами своєї команди готуються до гри, повторюють навчальний матеріал, готують емблему команди.
Хід гри:
Організаційний момент.
Команди займають місця за столами в центрі залу. За окремими столами –журі.
Вчитель звертається до всіх присутніх з вітанням та побажанням успіхів командам і учасникам.
Вчитель: Капітани, прошу представити свої
команди.
Команди представляють свої команди, пояснюють назви і емблеми .
Вчитель:. Ведіть, капітани, команди в дорогу,
Бажаємо здобути вам перемогу!
1.Конкурс-размінка. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання до 1 команди:
1.Числа, які використовують при лічбі?(Натуральні)
2.Рівняння, що мають одну і ту саму множину розв’язків?(Рівносильні)
3.Як називається одна триста шістдесята частина круга?(Градус)
4.Скількі кілограмів в одному центнері?(100 кг)
5.Скількі нулів у числі мільйон?(6)
Питання до 2 команди:
1.Пристрій для вимірювання кутів?(транспортир)
2.Твердження, що приймається без доведення?(аксіома)
3.Чому дорівнює чверть години?(15 хвилин)
4.Результат множення?(Добуток)
5.Рівність двох відношень?(Пропорція)
Питання до 3 команди:
1.Чому дорівнює сума суміжних кутів?(180)
2.Як називаються числа 5 і -5?(Протилежні)
3.Твердження, яке треба доводити?(Теорема)
4.Результат ділення?(Частка)
5.Скільки в 1 м міліметрів?(1000)
2.Конкурс-Тема. Кожна правильна відповідь 1 бал
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
Алгебра:
1.Назвіть відомі вам способи розв’язування систем рівнянь?(Додавання, підстановка, графічний)
2.Коли дріб дорівнює нулю?(Коли чисельник дорівнює нулю, а знаменник не дорівнює нулю)
3.Ціле число, що не має знака?(Нуль)
4.Сота частина числа?(Відсоток)
5.Яка остання цифра добутку чисел від 1 до 99?( 0 )
6.Яке з чисел більше 1/2чи 1/3 ? ( ½)
7.Розшифруйте абревіатуру НСД (Найбільший спільний дільник)
8.Якщо точка лежить на осі ординат, то яка її координата дорівнює нулю?(Абсциса)
Геометрія:
1.У якому відношенні діляться медіани трикутника?( 2:1, починаючи від вершини)
2.Скількі висот можна провести в прямокутному трикутнику?(Одну до гіпотенузи)
3.Що більше 1 дм3 чи 1 л? (Однакові)
4.Як називається математична наука, яка вивчає властивості геометричних наук на площині?(Планіметрія)
5.Найбільша хорда кола?(Діаметр)
6.Твердження, яке приймають без доведення.(Аксіома)
7.Сторона прямокутного трикутника, протилежна прямому куту?(Гіпотенуза)
8.Який кут описує годинна стрілка за одну годину?( 30 градусів)
3.Конкурс.Логічні задачи. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь.
1.Два у квадраті чотири, три у квадраті – дев’ять. А чому дорівнює кут у квадраті?(90 градусів)
2.Пара коней пройшла 10 км. Скільки кілометрів пройшов кожен кінь?(10 км)
3.У клітці опинилось разом кролі та кури. У них 6 голів і 18 ніг. Скільки кролів і курей у клітці?(3 кролі і 3 курки)
4.У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей
у батька?(6)
5.Три хлопчика грали в шахи. Усього було зіграно три партії. По скільки партій зіграв кожний хлопчик?(По дві)
6.17 землекопів за 17 год. викопують 17 м канави. Скільки землекопів потрібно, щоб за 100 год. викопати 100 м канави?(17)
4.Конкурс. Головоломки. Кожна правильна відповідь 1 бал.
Питання для всіх команд, зараховується 1 бал тій команді, яка перша надає правильну відповідь
1.Завдання.
Які числа мають стояти замість знаків питання?
Відповідь:8, 16, 32, 1024, 1024.
2.Завдання.Утворіть за допомогою трьох шестірок та знаків дій число 2.
Відповідь: ((6+6):6=2
5.Конкурс.Конкурс для вболівальників.
1.Назвіть найменше натуральне число. (1)
2.Який дріб менше від одиниці? (Правильний)
3.Які числа з’явилися першими? (Натуральні)
4.Як називають хорду, проведену через центр кола?(Діаметр)
5.Летіли гуси: один спереду, два позаду, один позаду і два спереду, один між двома і три в ряд. Скільки всього летіло гусей? (3)
6.Як називаються прямі, що не перетинаються на площині?(паралельні)
7.Цеглина важить 2 кг і ще пів цеглини. Скільки важать 4 цеглини?(16 кг)
8.У скільки разів сходи на сьомий поверх довші від сходів на другий поверх того самого будинку? (у 6)
9.Виписали підряд всі числа від 1 до 99. Скільки разів написали цифру 5? (20)
Ведучий: Скінчився час випробувань,
Нам до души ваш рівень знань.
Ми врахували всі ваши старання,
Ви достойно пройшли всі випробування.
Настав вже час усіх вас привітати!
Журі оголошує результати гри, називає найкращого вболівальника.
Побажаємо учасникам команд і всім присутнім великих досягнень у вивченні математики.
1