Конкурс веселих та кмітливих для учнів 7 класу: "Слово до слова - складається мова"

Про матеріал
Мова - це великий дар. Вона залежить від того, як ми її плекатимемо. Ми повинні не тільки зберегти набуте, а й примножувати її багатства для прийдешніх поколінь
Перегляд файлу

Конкурс веселих та кмітливих  для учнів 7 класу

Слово до слова – складається мова

Мета: показати учням красу та багатство української мови; викликати бажання вивчати рідну мову, милуватися її красою; удосконалювати володіння мовним матеріалом; розвивати критичне мислення учнів; виховувати любов до рідної землі, свого народу, рідної мови

Обладнання: на стіні вишиті рушники, квіти, повітряні кульки, вислови про мову, тематичні плакати, таблички з назвами команд, творчі завдання, мультимедійні засоби

Хід заходу

1-й ведучий. Мова – найбільше і найдорожче багатство кожного народу. Мова — це той інструмент, який єднає націю, народ в єдине ціле. Це великий скарб, який треба шанувати, берегти і розумно збагачувати. Бажання знати мову не залежить від віку, ні від статі. Головне, щоб таке бажання було.

2-й ведучий. Учасники нашого конкурсу продемонструють свої вміння, покажуть набуті знання з теми «Дієслово». Тож бажаємо нашим командам кмітливості, ерудованості.

1-й ведучий.  Під звуки фанфар запрошуємо команди на сцену… Кожній команді по черзі ставляться запитання. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал. Наше змагання буде оцінювати шановне журі у складі…

І конкурс –«Мовна розминка»

  1. Дієслово – це…
  2. Які морфологічні ознаки має дієслово?
  3. Які форми має дієслово?
  4. Що таке інфінітив?
  5. Які часи дієслова вам відомі?
  6. Який із часів дієслова має дві форми – просту і складену?
  7. Які дієслова належать до першої дієвідміни, а які до другої?
  8. Назвати способи дієслів?
  9. Які способи дієслів утворюються за допомогою часток б (би)? Хай, нехай?
  10.                    Які дієслова називаються безособовими?
  11.                    Чим в реченні виступає дієслово? Як підкреслюється?
  12.                    Який вид має дієслово? На яке питання відповідає кожен з них?

 

ІІ конкурс – «Підбери слово».

Хліборобський день безперервний. Один урожай у коморі, а наступний вже… сонця, людського догляду. Від жниварської осені хлібороб … весни, од засівної весни… наступної осені. Силу своїх рук, натхнення душі трудар …землі. Щорічно він… на поле рано-вранці  і старається… ниву найкраще.

Довідка: чекає, очікує, віддає, виходить, доглянути, сподівається.

ІІІ конкурс «Здійсни пошук»

Закінчити прислів’я

  1. Слово до слова – … (зложиться мова).
  2. На чужий роток -  … (не накинеш платок).
  3. Язик кісток не має, … (але кістки ламає).
  4. Слово не горобець,… (вилетить – не спіймаєш).
  5. Слухай сто разів, … (а говори раз).
  6. Хто хоче більше знати, … (треба менше спати).
  7. Від гарних слів… (язик не облізе).
  8. Умієш говорити - …(умій слухати).
  9. Краще мовчати… (аніж брехати).
  10. Не взявшись за сокиру,… (хати не зробиш).

IV конкурс – «Друзі мови». Хто швидше й правильно промовить скоромовки.

  1. Бубоніла діду баба: «Ой, не дмухай на кульбабу, бо з кульбаби полетять сто малих кульбабенят».
  2. Стріла якось скоромовка на місточку злого вовка. Скоромовить вовк почав –ледь язик не поламав! Бо ж була це скоромовка Для Івася - не для вовка.

V конкурс  «Гонка за лідером».

Замінити кожне словосполучення чи тлумачення лексичного значення дієсловом, утвореним префіксально-суфіксальним способом.

  1. Захопитися читанням до самозабуття. (Зачитатися)
  2. Напружуючи слух, намагатися почути щось. (Прислухатися)
  3. Зробити безбарвним. (Знебарвити)
  4. Втратити свідомість, стати непритомним. (Знепритомніти)
  5. Зробити досконалішим (Удосконалити)
  6. Досягти рівноваги у чомусь. (Урівноважити)
  7. Усувати відчуття болю. (Знеболювати)
  8. Час від часу стукати по чому-небудь. (Постукувати)

VI конкурс  «Така цікава фразеологія»

Пояснити значення фразеологізмів.

  1. Собаку з’їсти … (набути досвіду)
  2. Брати за душу… (вимагати щось)
  3. Ламати голову … (думати)
  4. Байдики бити … (ледарювати)
  5. Пекти раків … (червоніти)
  6. Вивести на чисту воду… (викрити кого-небудь)
  7. Бити в литаври… (торжествувати)
  8. Бити на сполох … (попереджати про небезпеку)
  9. Веремію закрутити … (затіяти щось неприємне)
  10. Дістати облизня … (зазнати невдачі)

VII конкурс «Поезія з дієслів»

Послухати в аудіозаписі народні пісні, порахувати дієслова

  1. «Несе Галя воду» (І команда)
  2. «Цвіте терен»   (ІІ команда)

VIII конкурс «Шарада»

Доберіть дієслова до поданої схеми. Дієслова підбирати будь-які, щоб відповідали схемі.

  1. Приг.+ гол.+приг.+ гол.+ приг.+ гол.       –    (летіти)
  2. Приг.+гол.+приг.+гол.+приг.+гол.           -       (читати)
  3. Приг.+приг.+гол.+приг.                      – (зніс)
  4. Приг.+приг.+приг.+гол.+приг.            – (склав)

IX конкурс «Буква до букви слово вродилось – заусміхалось заколосилось».

Пригадати та записати якнайбільше дієслів з теми «Народні свята, звичаї, обряди».

Ведучий. Для привітання та нагородження команд слово надається журі.

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку