Конспект № 2
Тема: Міміка
Мета: ознайомити вихованців із емоцією «Здивування», «Гнів»; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести; виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні
Тип заняття: комбіноване
Форма роботи: колективна, індивідуальна.
Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», «Гнів», «Здивування», маска клоуна з емоцією радості, злості, музичний супровід
Конспект № 2
Тема: Міміка
Мета: ознайомити вихованців із емоцією «Здивування», «Гнів»; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести; виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.
Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні
Тип заняття: комбіноване
Форма роботи: колективна, індивідуальна.
Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», «Гнів», «Здивування», маска клоуна з емоцією радості, злості, музичний супровід
Хід заняття.
І. Підготовча частина.
1.1. Організаційний момент.
Привітання, перевірка присутніх.
Гра – привітання
Вийшли ранком ми на ганок
І сказали: «Добрий ранок!»
- Сонцю, полю і травичці,
Добрим людям, тихій річці.
«Добрий ранок, світе мій,
- Мирний, чистий, голубий»
1.2. Акторський тренінг.
Вправа «Пишемо в повітрі»
Мета: зняти м'язові затиски.
Хід вправи: Керівник гуртка пише на дошці (аркуші паперу) літеру В. Учасники мають намалювати цю букву вказівним пальцем у повітрі, потім спробувати намалювати букву в повітрі носом, губами, очима, плечем, коліном... Далі намалюйте у повітрі величезну букву «У» всією рукою, а потім малюсіньку літеру пальцем. Якщо діти не втомилися, можна запропонувати їм намалювати букву свого імені, наприкінці гри — усмішку.
Вправа "Виправдання пози". По команді керівника гуртка вихованці починають повільно рухатися по колу, поступово переходячи на біг. По команді "стоп" зупиняються все в несподіваній для себе позі. Потрібно знайти виправдання цієї пози і продовжити рух.
Вправа "Ходьба". Вихованці рухаються по колу. Керівник гуртка називає їм середовище, по якій вони "йдуть". Наприклад, сніг, вода, болото, лід, скло тощо.
Пластична імпровізація "Зернятко"
- Давайте уявимо, що ви маленьке зернятко, яке лежить у землі.
Я буду говорити, а ви діяти, через дію з використанням пластики, міміки і жестів все показати.
- Уявіть, що вам холодно, сиро, але от починає гріти сонечко (керівник гуртка вмикає спокійну мелодію).
Ви дуже повільно починаєте зростати; кожен виростає тим, чим він хоче вирости - деревом, кущем, квіткою. Раптом починається сильний дощ, злива, вітер або ураган, а потім знову тепло і безвітряно.
- Намагайтеся не копіювати один одного, а спробуйте висловити те, що вами було помічено в житті. Будь-які вправи будуються на власних життєвих спостереженнях, зі спостережень в природі.
- Наша рослина росла, росла і виросла. Дуже красива, зелена-зелена. Але час минав, поступово листочки стали опадати, стеблинки сохнути, а тут ще сонце стало з'являтися все рідше і рідше. Ось наше рослина зовсім засохло
Артикуляційна гімнастика.
Вимовляти звуки:
Розминка для вуст.
«П’ятачок-посмішка».
Зобразити вустами п’ятачок, потім посмішку, в кінці «натягнути» губи на зуби.
Розминка для язика.
Язиком «проколоти щоку» вправо, вліво, потім вгору, вниз.
За допомогою звукосполучень ба, бо, бу, бе, бі (ва, во, ву, ве, ві ...) щось розповісти.
Вправи, що розвивають дихання
Уявіть, що ви прийшли в квітковий магазин і відчули чудовий аромат квітів.
- Зробіть глибокий вдих - видих.
Уявіть, що перед вами 3 свічки.
- Зробіть глибокий вдих, злегка надійти щічки, задуйте свічки трьома порціями повітря.
- Вдих. На видиху промовте скоромовку.
- Вимови на одному видиху: (на дошці) про – пре – при – прі – пру – пра
прок – прек – прик – прік – прук – прак
Проспівайте на одному видиху, слідкуючи за стрілочкою:
Вправи для позбавлення затисків обличчя.
1. Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відсунути щелепу в положення, якого вона сама набуде.
Розслаблена щелепа – вільний подих.
2. Притиснути язик до піднебіння – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.
3. висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).
4. Підняти брови («подив) – розслабити. Зберігати чоло рівним упродовж 30 сек.
5. насупити («серджуся») – розслабити брови.
6. Розширити очі («Страх») розслабити повіки та брови.
7. Розширити ніздрі («вдихаю запах» - розслабити повіки та брови.
8. зажмуритись («жах») – розслабити повіки.
9. підняти верхню губу, зморщуючи ніс («презирство») – розслабитись.
10. ошкіритись («лють) – розслабитися.
1.3. Повідомлення теми та мати заняття. Актуалізація знань, вмінь та навичок.
- На минулому занятті ми почали працювати над темою «Міміка». Сьогодні ми продовжуємо працювати над даною темою. Наш гість клоун Жорик познайомить нас із новою емоцією.
- Але спочатку давайте повторимо, що ж таке міміка? (Міміка – це рух м’язів обличчя, відображаючи настрій, внутрішній настрій людини.)
- Для чого потрібно працювати над розвитком міміки? (щоб краще відобразити емоційний образ персонажа)
- Яку емоцію ми з вами розглянули на минулому занятті? (Емоцію «Радість»)
ІІ. Основна частина.
2.1. Робота над відображенням емоцій «Здивування», «Злість»
- Але в нашому житті є не лише емоції радості. Сьогодні, йдучи до нас на заняття Клоун Жорик побачив дивну істоту (показ малюнка фантастичної істоти). Дивна, справді?
- А тепер подивіться на Жорика, який він? (картинка емоції «Здивування»)
- Який він на картинці? (Здивований)
- Правильно, коли ви дивуєтесь? (відповіді дітей)
- Чому може здивуватися мишка? Папуга? Кіт? Рибка? Чим ви можете здивувати тата? Маму? Як ви думаєте, можна здивувати по-доброму або по-поганому теж?
- Подивіться на картинку, які характерні риси обличчя при здивуванні? (Брови підняті; очі розширені, погляд спрямований на об'єкт; ротик як буква «О».; руки нерухомі, звисають.)
- Давайте покажемо емоцію «Здивування».
- Молодці!
- Але на цьому історія Жорика з фантастичною істотою не закінчилась, він хотів познайомитись із нею, дізнатися, може вона з іншої планети. Але вона кинула в нього сніжкою, потім ще раз і ще. Жорик так розгнівався, що хотів було теж кинути сніжку, але тваринка зникла.
- Яка емоція клоуна Жорика? (емоція «Гнів»)
- Які ще схожі почуття ви можете назвати? (Лють, злість).
- Як допомогти в стані гніву людині? Що можна зробити? (Відповіді дітей)
- А коли ви гніваєтесь?
- Як ми можемо дізнатися, що людина гнівається? (Голова пряма; брови зближені або опущені; очі розширені, рот зімкнуть; кисті стиснуті в кулак, тремтіння; тіло нахилене вперед, тупання ногами).
- Давайте зараз відтворимо мімікою емоцію «Гнів» з клоуном Жориком.
2.2. Робота над вправами.
Завдання: вимовити фразу «Зима настала» з гнівом, радістю, здивуванням.
Вправа «Два барани»
Керівник гуртка поєднує вихованців у пари й читає текст: «Рано, рано два барани зустрілися на мосту». Учасники гри, широко розставивши ноги, схиливши вперед тулуб, упираються долонями й головами один в одного. Задача — протистояти один одному, не зрушуючи з місця, якомога довше. Можна видавати звуки: «Бее».
Вправа «Прочитай скоромовку»
Радісно, здивовано, із гнівом.
У сіни Мусій сіно носив.
У бобра добра багато.
Біжать стежинки поміж ожини.
Інсценування вірша
Шел король Боровик
Через лес напрямик.
Он грозил кулаком
И стучал каблуком.
Был король Боровик не в духе;
Короля покусали мухи.
(В. Приходько)
Вправа «Розгнівалися — одумалися»
За сигналом керівника гуртка «Розгнівалися» діти напружують тіло, стискають кулаки, за сигналом «одумалися» — розслаблюються й посміхаються
ІІІ. Заключна частина.
- На сьогодні це всі емоції, яки показав нам Жорик. Які це емоції? (Емоції «Гнів», «Здивування».)
- Ви сьогодні були і радісні, і здивовані, і розгнівані. Давайте з вам спробуємо намалювати піктограми емоцій, яки ми з вами сьогодні розучили.
(малювання піктограм емоцій)