Конспект № 2 Тема: Міміка

Про матеріал

Конспект № 2

Тема: Міміка

Мета: ознайомити вихованців із емоцією «Здивування», «Гнів»; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести; виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: комбіноване

Форма роботи: колективна, індивідуальна.

Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», «Гнів», «Здивування», маска клоуна з емоцією радості, злості, музичний супровід

Перегляд файлу

Конспект №  2

Тема:  Міміка

Мета: ознайомити вихованців із емоцією «Здивування», «Гнів»; вдосконалювати вміння та навички передавати емоційний стан образа через міміку, жести;  виразність мовлення; розвивати акторську майстерність, сценічне мовлення; виховувати навики колективної творчості в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.               

Методи: репродуктивні, наочні, словесні, практичні

Тип заняття: комбіноване 

Форма роботи:  колективна, індивідуальна.

Обладнання: іграшка клоун, малюнки з емоцією «Радість», «Гнів», «Здивування»,  маска клоуна з емоцією радості, злості, музичний супровід

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

Привітання, перевірка присутніх.

Гра – привітання

 Вийшли ранком ми на ганок

І сказали: «Добрий ранок!»

- Сонцю, полю і травичці,

Добрим людям, тихій річці.

«Добрий ранок, світе мій,

- Мирний, чистий, голубий»

1.2. Акторський тренінг.

Вправа «Пишемо в повітрі»

Мета: зняти м'язові затиски.

Хід вправи: Керівник гуртка пише на дошці (аркуші паперу) літеру В. Учасники мають намалювати цю букву вказівним пальцем у повітрі, потім спробувати намалювати букву в повітрі носом, губами, очима, плечем, коліном... Далі намалюйте у повітрі величезну букву «У» всією рукою, а потім малюсіньку літеру пальцем. Якщо діти не втомилися, можна запропонувати їм намалювати букву свого імені, наприкінці гри — усмішку.

Вправа "Виправдання пози". По команді керівника гуртка вихованці починають повільно рухатися по колу, поступово переходячи на біг. По команді "стоп" зупиняються все в несподіваній для себе позі. Потрібно знайти виправдання цієї пози і продовжити рух.

Вправа  "Ходьба". Вихованці  рухаються по колу. Керівник гуртка називає їм середовище, по якій вони "йдуть". Наприклад, сніг, вода, болото, лід, скло тощо. 

Пластична імпровізація "Зернятко" 

- Давайте уявимо, що ви маленьке зернятко, яке лежить у землі.

Я буду говорити, а ви діяти, через дію з використанням пластики, міміки і жестів все показати.

- Уявіть, що вам холодно, сиро, але от починає гріти сонечко  (керівник гуртка вмикає спокійну мелодію).

Ви дуже повільно починаєте зростати; кожен виростає тим, чим він хоче вирости - деревом, кущем, квіткою. Раптом починається сильний дощ, злива, вітер або ураган, а потім знову тепло і безвітряно.

- Намагайтеся не копіювати один одного, а спробуйте висловити те, що вами було помічено в житті. Будь-які вправи будуються на власних життєвих спостереженнях, зі спостережень в природі.

- Наша рослина росла, росла і виросла. Дуже красива, зелена-зелена. Але час минав, поступово листочки стали опадати, стеблинки сохнути, а тут ще сонце стало з'являтися все рідше і рідше. Ось наше рослина зовсім засохло

Артикуляційна гімнастика.

  1. «Вібраційний масаж»

Вимовляти звуки:

  • [ м ] та масирувати чоло;
  • [ н ]  та масирувати щоки;
  • [ ло] - плескати по щокам
  • [йа] – вимовляти низьким голосом та бити руками по грудній клітинці.
  1. «Артикуляційний масаж» по 6 раз кожна вправа.

Розминка для вуст.

«Пятачок-посмішка».

Зобразити вустами пятачок, потім посмішку, в кінці «натягнути» губи на зуби.

    Розминка для язика.

  • Вивалити язик «до груді», потім витягнути до носу, до лівого вуха, до правого вуха.
  • Як можна далі закинути язик в гортань, потім вивалити зовні.
  • «Тенісний мячик»:

Язиком «проколоти щоку» вправо, вліво, потім вгору, вниз.

  • вимовити звуки г, к, х, після кожного звуку подуди на долонь.
  • «Сплєтня»

За допомогою звукосполучень ба, бо, бу, бе, бі (ва, во, ву, ве, ві ...) щось розповісти.

  • «Волейбол»

Вправи, що розвивають дихання
Уявіть, що ви прийшли в квітковий магазин і відчули чудовий аромат квітів.
 - Зробіть глибокий вдих - видих.
Уявіть, що перед вами 3 свічки.
 - Зробіть глибокий вдих, злегка надійти щічки, задуйте свічки трьома порціями повітря.
- Вдих. На видиху промовте скоромовку.

-  Вимови на одному видиху: (на дошці)  про – пре – при – прі – пру – пра

                                                                 прок – прек – прик – прік – прук – прак

Проспівайте на одному видиху, слідкуючи за стрілочкою:

 

 

 

Вправи для позбавлення затисків обличчя.

1. Стиснути щелепи – розслабити, відкрити рот широко – відсунути щелепу в положення, якого вона сама набуде.

Розслаблена щелепа – вільний подих.

2. Притиснути язик до піднебіння  – опустити до нижніх, верхніх зубів, праворуч, ліворуч.

3. висунути щосили язик – відпустити (вільно відпущений язик сам собою прикладається до верхніх зубів).

4. Підняти брови («подив) – розслабити. Зберігати чоло рівним упродовж 30 сек.

5. насупити («серджуся») – розслабити брови.

6. Розширити очі («Страх») розслабити повіки та брови.

7. Розширити ніздрі («вдихаю запах» - розслабити повіки та брови.

8. зажмуритись («жах») – розслабити повіки.

9. підняти верхню губу, зморщуючи ніс («презирство») – розслабитись.

10. ошкіритись («лють) – розслабитися. 

1.3. Повідомлення теми та мати заняття. Актуалізація знань, вмінь та навичок. 

- На минулому занятті ми почали працювати над темою «Міміка». Сьогодні ми продовжуємо працювати над даною темою. Наш гість клоун Жорик познайомить нас із новою емоцією.

- Але спочатку давайте повторимо, що ж таке міміка? (Міміка – це рух  м’язів обличчя, відображаючи настрій,  внутрішній настрій людини.)

- Для чого потрібно працювати над розвитком міміки? (щоб краще відобразити емоційний образ персонажа)

- Яку емоцію ми з вами розглянули на минулому занятті? (Емоцію «Радість»)

ІІ. Основна частина.

2.1. Робота над відображенням емоцій «Здивування», «Злість»

- Але  в нашому житті є не лише емоції радості. Сьогодні, йдучи до нас на заняття Клоун Жорик побачив дивну істоту (показ малюнка фантастичної істоти). Дивна, справді?

- А тепер подивіться на Жорика, який він? (картинка емоції «Здивування»)

 

 

 

 

 

- Який він на картинці? (Здивований)

- Правильно, коли ви дивуєтесь? (відповіді дітей)

- Чому може здивуватися мишка? Папуга? Кіт? Рибка? Чим ви можете здивувати тата? Маму?  Як ви думаєте, можна здивувати по-доброму або по-поганому теж?

- Подивіться на картинку,  які характерні риси обличчя при здивуванні? (Брови підняті; очі розширені, погляд спрямований на об'єкт; ротик як буква «О».; руки нерухомі, звисають.)

 

 

 

 

 

 

- Давайте  покажемо емоцію «Здивування».

- Молодці!

- Але на цьому історія Жорика з фантастичною істотою не закінчилась, він хотів познайомитись із нею, дізнатися, може вона з іншої планети. Але вона кинула в нього сніжкою, потім ще раз і ще. Жорик так розгнівався,  що хотів було теж кинути сніжку, але тваринка зникла.

- Яка емоція клоуна Жорика? (емоція «Гнів»)

 

- Які ще схожі почуття ви можете назвати? (Лють, злість).

-  Як допомогти в стані гніву людині? Що можна зробити? (Відповіді дітей)

- А коли ви гніваєтесь?

 

 

 

- Як ми можемо дізнатися, що людина гнівається? (Голова пряма; брови зближені або опущені; очі розширені, рот зімкнуть; кисті стиснуті в кулак, тремтіння; тіло нахилене вперед, тупання ногами).

-  Давайте зараз відтворимо мімікою емоцію «Гнів» з клоуном Жориком.

2.2. Робота над вправами.

Завдання: вимовити фразу «Зима настала» з гнівом, радістю, здивуванням.

Вправа «Два барани»

Керівник гуртка поєднує вихованців у пари й читає текст: «Рано, рано два барани зустрілися на мосту». Учасники гри, широко розставивши ноги, схиливши вперед тулуб, упираються долонями й головами один в одного. Задача — протистояти один одному, не зрушуючи з місця, якомога довше. Можна видавати звуки: «Бее».

Вправа «Прочитай скоромовку»

Радісно, здивовано, із гнівом.

У сіни Мусій сіно носив.

У бобра  добра багато.

Біжать стежинки поміж ожини.

Інсценування вірша

Шел король Боровик

Через лес напрямик.

Он грозил кулаком

И стучал каблуком.

Был король Боровик не в духе;

Короля покусали мухи.

(В. Приходько)

Вправа «Розгнівалися — одумалися»

За сигналом керівника гуртка «Розгнівалися» діти напружують тіло, стискають кулаки, за сигналом «одумалися» — розслаблюються й посміхаються

ІІІ. Заключна частина.

- На сьогодні це всі емоції, яки показав нам Жорик. Які це емоції? (Емоції «Гнів», «Здивування».)

- Ви сьогодні були і радісні, і здивовані, і розгнівані. Давайте з вам спробуємо намалювати піктограми емоцій, яки ми з вами сьогодні розучили.

(малювання піктограм  емоцій)

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку