Урок :«Не знаючи граматики, не вивчиш й математики»
Тема: Делениенатуральных чисел
Цель: продолжить формирование свойства деления в контексте нового гос.стандарта, отработка навыков деления многозначных натуральных чисел, заканчивающихся нулями;
развивать память, навыки самоконтроля; умение выполнять анализ, делать выводы;
воспитывать добросовестное отношение к учению, активность, аккуратность.
ТЕМА: Звукове позначення букв Ї, Я, Ю, Є та Щ
Мета уроку:
Тип уроку:урок засвоєння нових знань.
Урок : «Не знаючи граматики, не вивчиш й математики»
Тема: Деление натуральных чисел
Цель: продолжить формирование свойства деления в контексте нового гос.стандарта, отработка навыков деления многозначных натуральных чисел, заканчивающихся нулями;
развивать память, навыки самоконтроля; умение выполнять анализ, делать выводы;
воспитывать добросовестное отношение к учению, активность, аккуратность.
ТЕМА: Звукове позначення букв Ї, Я, Ю, Є та Щ
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
Учитель математики : Дети, сегодня у нас не обычный урок математики. В рамках недели украинского языка и литературы мы объединили математику с украинским языком.
Слова вчителя: хотілося, щоб ви усвідомили мудру істину: мова не тільки навчальний предмет, а й засіб оволодіння іншими навчальними дисциплінами. Тому тема нашого уроку: «Не знаючи граматики, не вивчиш й математики»
Учитель математики: целью нашего урока будет продолжить формирование свойства деления в контексте нового гос.стандарта, отработка навыков деления многозначных натуральных чисел, заканчивающихся нулями;
развивать память, навыки самоконтроля; умение выполнять анализ, делать выводы;
воспитывать добросовестное отношение к учению, активность, аккуратность.
Слова вчителя:
Мета уроку:
• навчальна: формувати знання учнів про звукове значення букв Ї, Я, Ю, Є та Щ, вміння правильно визначати звукове значення цих букв;
• розвивальна: розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, вміння працювати колективно й самостійно;
• виховна: виховувати зацікавленість до історії українського народу, пошану до його традицій і пісень, які стали народними.
Учитель математики
Выберите смайлик соответствующий вашему настроению и обведите его в технологической карте.
Вы готовы к изучению нового материала и все вопросы вам будут понятны.
Вы недостаточно готовы к изучению нового материала и тревожитесь, что не все вопросы вам будут понятны.
Вы совсем не готовы к изучению нового материала и большинство вопросов вам будут непонятны.
1.Решите, пожалуйста, логические цепочки. Выполните действия устно, ответ запишите в технологическую карту
Числа состоят из цифр, а слова из букв. В украинском алфавите 33 буквы. Сейчас найдите в алфавите те буквы, которые соответствуют нашим ответам и получите слово «поєзія»
2. Слова вчителя: запишіть слово поезія фонетичною транскрипцією.
Поезія - [поез’ійа ]
14 листопада 2016 року виповнюється 104 роки від дня народження поета величезного самобутнього обдарування, гордості та окраси української поезії Андрія Самійловича Малишка.
Слова учня: Андрій Малишко народився 14 листопада 1912 року в місті Обухові на Київщині. Сім’я , в якій ріс майбутній поет, була великою - одинадцятеро дітей, батько з мамою, старенька бабуся. Трудове життя А.Малишка почалося рано. Вірші почав друкувати ще у студентські роки.
В роки війни був військовим кореспондентом.
Слова вчителя: вашій увазі пропоную вірш « Буду я навчатись мови золотої» Андрія Самійловича Малишка.
Влада:
Буду я навчатись мови золотої
У трави-веснянки, у гори крутої,
В потічка веселого, що постане річкою,
В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.
Буду я навчатись мови-блискавиці
В клекоті гарячім кованої криці,
В корневищі пружному ниви колоскової,
В леготі шовковому пісні колискової;
Щоб людському щастю дбанок свій надбати,
Щоб раділа з нами Україна - мати;
Щоб не знався з кривдою, не хиливсь під скрутою,
В гніві бився блисками, а в любові — рутою! (Андрій Малишко)
Слова вчителя:розгорніть підручники на сторінці 79, ознайомимось з правилами.
Учень зачитує правила : співвідношення звуків і букв.
Слова вчителя: пропоную практично застосувати набуті знання. Звернемося до технологічної карти уроку. Попрацюємо з уривком віршованого тексту.
Ваше завдання підкреслити слова, в яких зустрічаються букви Ї, Я, Ю, Є та Щ.
Самоперевірка: перевірте чи всі слова ви підкреслили.
3. Учитель математики
Вернемся к математике.
Что значит разделить одно число на другое?
Разделить одно число на другое – значит найти такое третье число, которое в произведении со вторым дает первое.
Как называются компоненты при делении?
Повторим основные свойства деления.
При делении числа на это же число получается единица
При делении любого числа на 1 получается это же число
При делении нуля на число, получается нуль.
Прочитаем правила из учебника стр.110 как делятся числа, оканчивающиеся нулями.
Например:
Ответы запишите в технологическую карту
Снова обратимся к украинскому алфавиту и составим слово, соответствующее нашим ответам – пісня.
4. Слова вчителя: запишіть слово пісня фонетичною транскрипцією.
Пісня - [п’іс'н'а]
Слова учня: Вечорами в хаті Малишків було чути мамину пісню. Саме від матері в Малишка любов до народних мелодій і рідного слова. « Той незабутній вогник отчого дому, писав поет, - де вперше почув я думи Великого Кобзаря, материнська пісня, лагідна й сувора, напоїла і вигодувала мене, дала душевний гарт і радість на все життя.»
Фізкультхвилинка
Слова вчителя: ви відпочили і ми продовжуємо працювати з уривком віршованого тексту.
Ваше завдання виписати і розподілити підкреслені вами слова в 2 колонки:
1 колонка записати слова, в яких букви ї, я, ю, є та щ позначають один звук.
2 колонка записати слова , в яких букви ї, я, ю, є та щ позначають два звуки.
Щоб правильно виконати завдання зверніться до правил у в підручнику.
Анісімова працює біля дошки.
Цю вправу ми будемо виконувати під пісню на слова Андрія Малишка
“Вчителько моя”
Перевірте правильність завдання.
5. Учитель математики
Вернемся к математике.
Сейчас мы напишем небольшую самостоятельную работу с последующей взаимопроверкой
Снова обратимся к украинскому алфавиту и составим слово, соответствующее нашим ответам. Взаимопроверка . Это слово «покуття»
6. Слова вчителя: запишіть слово покуття фонетичною транскрипцією.
[покут` :а].
Звернемося до технологічної карти уроку . Запишіть значення цього слова у словник . Покуття – в українській селянській хаті – куток, розміщений по діагоналі від печі, та місце біля нього. На покутті висіла ікона з вишитими рушниками.
Слова учня: за своє життя поет видав близько 40-ка збірок. Але найголовніше, мабуть, те, що в українську літературу Андрій Малишко увійшов як поет-пісняр, бо пісні на його вірші вже давно сприймаються як народні.
Поет з роками стає дорожчим, ріднішим, ближчим.
Нам, землякам, без нього ніяк не можна, нам він потрібен, бо ми вчимося в нього шанувати матір, любити землю, любити свою Україну.
Слова вчителя: Вашій увазі - пісня на слова Андрія Малишка « Пісня про рушник».
Гра Учитель математики
Проверим знание таблицы умноження и деления.
3∙4=12
4∙6=24
4∙8=32
2∙7=14
310:10=31
42:1=42
130:10=13
140:10=14
3∙8=24
6∙2=12
13:1=13
Запис домашнього завдання .
Математика. стр.110 выучить правила, № 465 (5-9), 469 (1-4) (письменно); дополнительно №480 (письменно)
Укр. Мова. Ст.79 (вивчити правила), вправа 168 (письмово).
*Знайти текст « Пісні про рушник» в мережі Інтернет, виписати слова, в яких є букви ї, я, ю, є та щ.
Підсумок уроку.