Конспект гурткового заняття "Поняття про спортивне орієнтування"

Про матеріал

Конспект заняття для гуртків спортивного орієнтування початкового рівня.Тема " Поняття про спортивне орієнтування"

Перегляд файлу

СПОРТИВНЕ ОРІЄНТУВАННЯ

 

 

Заняття 1 Поняття про спортивне орієнтування

Мета заняття: ознайомити гуртківців з основними поняттями спортивного орієнтування, розвинути логічне мислення та здатність застосовувати наявні знання у вирішенні нових навчальних завдань, виховати почуття відповідальності та дисциплінованості під час проведення заняття, створити сприятливу та комфортну атмосферу для формування дитячого колективу.

Обладнання і матеріали: мультимедійні матеріали, засоби відтворення мультимедійних презентацій, роздаткові картки, ручки.

Методи:  інтерактивні, розповідь, наочний, фронтальний, груповий
Тип заняття: вивчення нового матеріалу.

 

Qr -код для презентації

 

Форма заняття: гурткове

Вік гуртківців: 10-13 років

Тривалість заняття: 45 хв

 

 

Узагальнена таблиця-план навчальної діяльності

№ з/п

Етапи заняття і приклади навчальної діяльності

Очікувані результати вихованця

Тривалість

1

Організаційний етап:

  • привітання

 

Вихованці активно беруть участь у привітанні, демонструють готовність до заняття

 

 

2хв

2

Мотивація навчальної діяльності

  • розповідь керівника гуртка;
  • розгадування ребусу

Вихованці проявляють уважність та зосередженість, міркують над проблемним питанням  аргументуючи свої думки.

 

5 хв

 

3

Новий матеріал:

  • розповідь керівника гуртка, перегляд презентації
  • перегляд слайдів
  • Вправа «Давайте поміркуємо»
  • Вправа «Знайдіть відповідності»

 

Вихованці проявляють уважність та  демонструють логічне мислення, задають питання, які виникли під час перегляду презентації. Діти вміють узагальнювати отримані  нові знання та активно відповідають

 

 

25 хв

 

4

Підведення підсумків

  • Вправа «Так\ ні»
  • Завдання «Заповніть таблицю»

Рефлексія

 

 

Діти проявляють швидкість реакцій, застосовують отримані знання для виконання завдань

13хв

 

Загальна тривалість заняття

                                  

45 хвилин

 

 

І.Організаційний етап

Привітання.

Добрий день! Я рада вас бачити. Почнімо наше заняття! Але насамперед, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на занятті із завданнями, будьте старанними і зосередженими. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

 Для того, щоб дізнатись про що ми сьогодні з вами поговоримо, необхідно розгадати ребус. Зверніть увагу на екран. Тут зашифроване  слово. Ваше завдання якомога швидше його відгадати та озвучити.

СЛАЙД1

Молодці! Ви легко впорались з цим завданням! Завдяки цьому ви можете побачити тему нашого сьогоднішнього заняття.

СЛАЙД2

СЛАЙД3

Керівник:

 Переглядаючи слайд, ви побачили різних спортсменів. І, мабуть, ви гадаєте  чи це спортсмени з різних видів спорту? Як вони пов’язані одне з одним? Чому вони виступають не  в спортивних залах чи  на спортивних стадіонах? Чому вони змагаються в різні сезони? Чому вони змагаються хто як: хто на байдарках, хто на лижах, хто просто бігом? Чому в змаганнях беруть участь люди з обмеженими можливостями? 

  Під час нашого заняття, я дам вам вичерпні відповіді на всі ваші «Чому?» Тому, що сьогодні ми з вами почнемо знайомство з просто неймовірним видом спорту - спортивним орієнтуванням!  Ви ознайомитесь з основними поняттями цього виду спорту, а також  зрозумієте суть  орієнтування. 

Тож почнімо!

ІІІ. Викладення нового матеріалу

Керівник:

«Давайте поміркуємо»

  • що, на вашу думку, може означати термін «орієнтування» ?
  • чи стикаєтесь ви з орієнтуванням у повсякденному житті? Якщо так, то наведіть декілька прикладів.

(відповіді дітей)

СЛАЙД 4

 Що ж розуміти під орієнтуванням?

 Слово «орієнтуватися» зазвичай вживається тоді, коли мають на увазі те, що людина в чомусь розбирається. Однак істинне значення слова пов’язане зі сторонами горизонту та орієнтуванням на місцевості. Походить слово «орієнтуватися» від латинського «oriens», що означає «схід». Це не випадково. Схід з давніх часів вважався важливою стороною горизонту: зі сходу з’являлось сонце – джерело світла і тепла на землі, а також молились наші предки в напрямку сходу, всі святилища і вівтарі розміщались в східному напрямку.

  «Спортивне орієнтування – це ключ до пригод!» Такий девіз був написаний Шведським Союзом Орієнтування ще в 1938 році, і до цих пір він не втратив своєї актуальності. Орієнтування - захоплюючий вид спорту, де за допомогою карти і компаса потрібно якнайшвидше знайти шлях між різними контрольними пунктами на місцевості. Орієнтування одночасно є, як і складним, і вимагаючим напруги спортом для елітних спортсменів, так і прекрасним видом спорту для аматорів. Тут є відповідні рівні дистанцій для всіх, від прекрасно натренованих елітних спортсменів до новачків і просто любителів проводити час на природі в русі. А вікові групи учасників змагань охоплюють як 10-річних, так і 90-річних спортсменів

СЛАЙД 5

       Спортивне орієнтування – це неолімпійський  вид спорту, в якому учасники за допомогою карти і компасу повинні пройти задане число контрольних точок, розташованих на місцевості. Під час змагань учасники повинні знайти всі контрольні пункти дистанції. Переможцем стає той, хто швидше за всіх справляється з дистанцією, а ключем до успіху є з'єднання бігової майстерності та вміння використовувати карту і компас для того, щоб знайти кращий шлях від пункта до пункту. Хороші здібності до орієнтування є вирішальними для того, хто хоче домогтися успіху в цьому виді спорту.

   Для багатьох спортивне орієнтування – це можливість підтримувати належний рівень фізичної активності. Однак, завдання, які ставить цей вид спорту, потребують не тільки високої фізичної підготовки, здатності долати перешкоди в будь які погодні умови, але й швидкого та точного мислення. Крім того, спортивне орієнтування розвиває такий комплекс необхідних людині якостей як сміливість, силу, спритність, витривалість та вміння приймати рішення у складних ситуаціях, а також має важливе значення як реабілітаційний вид спорту.

Змагання зі спортивного орієнтування класифікують за різними чинниками:

СЛАЙД 6

  •  за засобами пересування:
  • орієнтування бігом – під час змагань спортсмен не використовує жодних засобів пересування окрім своїх ніг. Такі змагання проводяться в будь яку пору року;
  • орієнтування на лижах – під час змагань учасник використовує як засіб пересування лижі. Такі змагання проводяться у зимовий період ;
  • орієнтування на велосипедах – під час змагань як засіб пересування учасники використовують велосипеди. Такі змагання проводяться в будь яку пору року ;
  • трейл орієнтування – цей вид змагань розрахований в основному на людей з обмеженими можливостями, які пересуваються на інвалідних візках, милицях чи за допомогою тростини ;

Вправа «Знайдіть відповідності»

СЛАЙД 7

На слайді  ліворуч ви бачите пронумеровані зображення із спортсменами, які використовують різні способи пересування під час змагань зі спортивного орієнтування. Праворуч  ви бачите таблицю з класифікацією змагань зі спортивного орієнтування за засобами пересування, які позначені літерами. Ваше завдання встановити відповідність між цифрами та літерами на слайді.

Ще змагання зі спортивного орієнтування класифікують за:

 СЛАЙД 8

  • довжиною дистанцій:
  • супер спринт;
  • спринт;
  • короткі;
  • середні;
  • подовжені;
  • довгі;
  • марафонські;

 СЛАЙД 9

  • за взаємодією учасників під час проходження дистанції:
  • індивідуальні – під час змагань учасники долають дистанцію  самостійно, незалежно один від одного;
  • естафетні – під час змагань дистанція поділяється на етапи, які члени команди долають послідовно;
  • групові - двоє або більше учасників  долають дистанцію спільно;

СЛАЙД 10

  • за часом проведення змагань:
  • денні – змагання проводяться у світлу пору дня;
  • нічні – змагання ;

СЛАЙД 11

  • за характером заліку:
  • особисті результати змагань зараховуються кожному окремому учаснику ;
  •  командні- результати змагань зараховуються команді, учасники якої виступають в одному виді програми та в одній групі;
  • особисто командні - результати змагань зараховуються як кожному окремому учаснику,  так і команді, учасники якої виступають в одному виді програми та в одній групі;

  Хоча спортивне орієнтування досить молодий вид спорту, але вже

добре себе зарекомендував. І цей стійкий інтерес до орієнтування

насамперед обумовлюється тим, що для дітей - це романтика лісу і

вічного пошуку, а для дорослих – це заряд позитивних емоцій і

рухова активність, як наслідок – гарне здоров'я. Позитивний вплив

орієнтування на людину, особливо в дитячому віці, важко

переоцінити.

ІV. Підведення підсумків

Вправа «Так\ ні»

Сьогодні ми з вами ознайомились зі спортивним орієнтуванням як з видом спорту. Тож пропоную підвести підсумки, давши відповідь на декілька запитань.  Вам необхідно розділитись на дві команди. Кожна команда отримує питання. Ваша відповідь повинна бути «так» або «ні». За кожну правильну відповідь команда отримує бал. Якщо відповідь не вірна, то бал отримує команда-суперник.

Запитання

  1. Слово «орієнтування» має німецьке походження та означає «захід»? (ні)
  2. Чи є спортивне орієнтування олімпійським видом спорту? (ні)
  3. В спортивному орієнтуванні використовують компас? (так)
  4. Змагання зі спортивного орієнтування проводять тільки на велосипедах (ні)
  5. Під час змагань у спортивному орієнтуванні учасник повинні брати участь тільки по двоє (ні)
  6. Суть спортивного орієнтування полягає в тому, щоб якомога швидше подолати дистанцію та відмітити контрольні пункти (так)
  7. Займатися орієнтуванням можуть тільки підлітки? (ні)
  8. Змагання зі спортивного орієнтування проводять тільки восени? (ні)
  9. Результати учасників змагань  визначаються як для кожного учасника  так і для команди (так)
  10.  Найкоротші дистанції в спортивному орієнтуванні марафонські (ні)

 Підрахуємо бали.

 

Завдання «Заповніть таблицю»

СЛАЙД 12

Використовуючи здобуті сьогодні знання , заповніть будь ласка таблицю:

Класифікація видів змагань зі спортивного орієнтування за різними чинниками

за засобами пересування

за  довжиною дистанцій

за взаємодією учасників

за часом проведення змагань

за характером заліку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

СЛАЙД 13

Вправа «Долонька»

Кожен вихованець аналізує проведене заняття, відповідаючи на питання:

  1. Мій настрій?
  2. Що цікавого я вивчив сьогодні?
  3. Що було важко?
  4. Що мені сьогодні не сподобалось?
  5. Що б ще я хотів вивчити?

 

 

 

 

docx
Додано
25 квітня 2023
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку