Конспект інтегрованого уроку 2 клас "Рушник - найдавніший оберіг нашого народу"

Про матеріал

Даний матеріал допоможе вчителю початкових класів підготувати інтегрований урок з літературного читання та образотворчого мистецтва за спільною темою - український рушник, що дасть можливість учням цілісно сприймати навчальний матеріал.

Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК

Літературне читання і образотворче мистецтво

2 клас

 

Підготувала вчитель  початкових класів Ряснянської ЗОШ І – ІІІ ст.

Пріщенко Т.І.

 

 Тема уроку. Рушник - найдавніший оберіг нашого народу

Т.Коломієць. «Біле поле полотняне».                                                                    Уявлення про декоративно прикладне мистецтво та його засоби виразності. Роль  орнаменту в оздобленні побутових виробів. Орнамент на рушнику                                            

 

 Мета уроку. Удосконалювати навички виразного читання,  поглиблювати знання про український рушник, його значення у житті людини, вчитися виконувати орнаменти українських вишивок на паперовому рушничку; збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уяву, критичне мислення школярів; виховувати почуття гідності, повагу до українських звичаїв та обрядів, любов до всього рідного, українського.

Вид уроку. Інтегрований

Обладнання. Таблиці для розчитування,  презентація «Орнаменти українських рушників», вишиті рушники, запис «Пісня про рушник» (Муз.П.Майбороди, сл. А.Малишка), рушники із паперу.

Хід уроку

І.Організація класу.

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами переглянемо невеликий відеофрагмент, а ви спробуйте самі здогадатися, яка тема нашого сьогоднішнього уроку?

Перегляд відео про рушник.

  • Справді, сьогодні ми з вами будемо говорити проукраїнський  рушник. Це тема нашого сьогоднішнього уроку.
  • Я вам обіцяю, що цей урок буде незвичайним та дуже цікавим. Але який це урок? Як називається?

Діти відповідають:

 

  • Літературне читання, образотворче мистецтво, трудове навчання, музичне мистецтво
  • Дійсно, ви праві. Сьогодні ми обєднаємо уроки літературного читання та образотворчого мистецтва. А виконати завдання уроку нам допоможуть і інші предмети - музичне мистецтво та трудове навчання.
  • А щоб створити настрій нашого уроку, давайте побажаємо один одному щось приємне , а допоможе нам в цьому рушничок.

(Діти стають в коло і передають один одному рушничок, промовляючи при цьому добрі (ніжні, веселі, приємні) слова)

ІІІ. Підготовка артикуляційного апарату дітей до читання

  1. Мовна розминка. Розчитування за таблицею

Вчитель  (чи хтось з дітей) показує, а учні читають склади в таблицях. Ускладнюється (Урізноманітнюється)  це завдання так.

Читають тільки учні першого ряду

Читають тільки дівчатка

Читають учні, у яких сьогодні гарний настрій

Читають тільки ті учні, в іменах яких є буква А.

Читають учні, в сусіда по парті якого є жовтий колір в одязі і т.д.

2. Розучування чистомовки. ( Скоромовки)

ІV. Актуалізація опорних знань та умінь

  • Діти! Скажіть, будь ласка, чи бачили ви раніше рушники своїх бабусь, прабабусь?  Чим вони вас вразили?
  • Сьогодні наш клас прикрашають вишиті рушники. Вони допоможуть нам сьогодні справитися з завданнями уроку.

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

  1. Вступне слово вчителя
  • Українські рушники… оздоблені квітами, птахами, листочками, зірками зачаровують нас. В народі говорять: «Хата без рушника, що сімя без дітей». Минають роки, змінюється мода, але ніщо не затьмарить краси вишитих речей.
  • - Рушники України
    Скільки вас і які?
    Рушники для дитини ,
    Рушники на всі дні.
    Рушники ті весільні,
    Рушники лиш для свят,
    Рушники для недолі,
    Рушнички для малят.
    І над образом в хаті
    Рушничок той висить.
    І в палатах багатих.
    Хто їх всіх полічить?
    Рушники всі в узорах:
    І рушник на щодень,
    Різнобарвні в кольорах,
    Ще й рядочки з пісень.
    Рушники України –
    Для обличчя і рук,
    З ними діти зростали,
    Брали в світ в дні розлук.
    Скільки ви, українки,
    Із квіток і рослин
    Змайстрували в зазимки
    Рушників для родин?
    На весь світ розіслали
    Рідні взори землі.
    Рушники - не для слави,
    Рушники – вчителі.
  1. Перевірка домашнього завдання
  • Вдома ви готували повідомлення про рушники

Діти читають (розповідають)  свої повідомлення.
3. Опрацювання вірша Т. Коломієць «Біле поле полотняне»
1) Виразне читання твору вчителем.
2). Словникова робота
Довідкове бюро.
Заряхтять – те саме, що замерехтять.
Навпрошки – те саме, що навпростець.
4. Обговорення почутого
- Які рослини вишиті на рушнику?
- Як ви розумієте виділені вислови?
- Чи справді голка вишивала рушник сама?
- Чому в неї все так вправно виходило?
5. Читання вірша учнями

6. Малювання піктограм. Підготовка руки до малювання
7. Фізкультхвилинка
Виконання танцювальних рухів під пісню «Ой рушник, рушничок».
8. Розповідь учителя з елементами бесіди.

 Декоративно-ужиткове мистецтво – один із видів художньої діяльності, твори якого є корисними і гарними.

Слово «декорувати» – означає прикрашати речі. Слово «ужиткове» – що цими речами можна користуватися в побуті.

Із давніх- давен люди створювали потрібні і корисні речі, прикрашаючи їх орнаментами. Слово «орнамент» означає прикраса. У ньому всі елементи ритмічно повторюються. Існує кілька видів орнаменту: геометричний, рослинний, зооморфний, змішаний.

З давніх давен повелося, що рушники вишивали червоними і чорними нитками, бо червоний колір – це символ кохання, сонця, життя. А чорний – символ землі родючої.


9.Демонстрація зразків декоративно-ужиткового мистецтва (тарелі, глечики, рушники).


Вишивала мати рушники,
Квіточку за квіткою стелила,
Підростали діти, йшли роки,
Непомітно мати постаріла.
В кожній квітці – лагідне тепло,
Материнських рук невтомна ласка
Нагадають дітям, що було
В них дитинство, наче казка.
10. Повідомлення виду роботи
- Ми спробуємо сьогодні створити свою казку, бо робота наша незвичайна: будемо « вишивати» фарбами на паперовому «рушнику».
11. Розглядання зразка
12. План виконання роботи. Інструктаж
• Виріжте смужку паперу розміром 30х10см.
• На краях «рушника» ножицями зробіть бахрому завдовжки 5см.
• Над бахромою нанесіть олівцем ескіз орнаменту.
• Розфарбуйте ескіз фарбами.
13. Самостійна робота

14. Презентація робіт
V. Підсумок уроку. Рефлексія

Вправа «Жива анкета»

Продовжіть фрази:

   На уроці я зрозумів … .

   Я навчився … .

   Я вирішила … .

   Мені сподобалося … .
Шануйте, друзі, рушники,
Квітчайте ними свою хату,
То – обереги від біди.
Шануйте те, що дала мати,
В похмурі та скрутні часи
Шануйте, діти, рушники.

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
2147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку