Конспект інтегрованого заняття - подорожі "Маленький вітерець"

Про матеріал
Мета заняття - навчити дітей відображати образ, розвивати асоціативне мислення, ігрову поведінку, активізація пізнавального інтересу.
Перегляд файлу

Заклад позашкільної освіти

«КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР МОЛОДІ ТА ШКОЛЯРІВ»

ШКОЛА-СТУДІЯ «НАРОДНОГО ХУДОЖНЬОГО КОЛЕКТИВУ»

ТЕАТРУ ТАНЦЮ «ЮНОНА»

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

ГРА-ПОДОРОЖ

«ВЕСЕЛИЙ ВІТЕРЕЦЬ»

 

 

 

 

 

 

Керівник Скицька Т.А.

 

 

 

Запоріжжя

 

 

Тема заняття: Гра – подорож «Казка про маленький вітерець»

Мета: Навчити дітей відображати образ, розвивати асоціативне мислення,  ігрову поведінку, активізація пізнавального інтересу.

Завдання:

виховні - вчити дитину уважно слухати казку, виховувати вміння співпереживати героям, розділяти їх почуття.

навчальні - продовжувати удосконалювати загальну та дрібну моторику; розширювати словниковий запас, стимулювати емоційне сприйняття дітьми театралізованої гри та активної участі в ній; ф ормувати у дітей бажання та вміння використовувати оточуючий простір у процесі гри; познайомити дітей з видами вітрів, пояснити як вітер допомагає людям.

розвиваючі - продовжувати розвивати зорову і слухову увагу;  рухову пам'ять; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, розвивати рухливу активність дітей; розвивати їх ритмічні,  творчі та імітаційні здібності.

Тип заняття: комбінований

Вид заняття: урок-подорож

Форма заняття: ігрова

Обладнання: картинки піщаної та снігової бурі, пурги, бурану та урагану, вітряного млину, морського бризу та картинки з формуванням рельєфу. Плеєр мр3, акомпанемент під піаніно.

Вік дітей: 6-9 років,

Початковий рівень - підготовчий склад, 2-й рік навчання.

Методи навчання: ігровий, повернення до раніше вивченого; метод емоційного впливу, рольова гра, метод заохочення, створення ситуації успіху.

Форми навчання: індивідуальна, колективна.

.

 

 

 

 

 

Хід заняття

1.Вступна частина

  • Організаційна – діти вільно входять в зал.
  • Привітання – уклін
  • Цілепокладання:

Педагог: Діти, спробуйте відгадати загадку, та дізнатися, про яке природне явище піде мова на нашому занятті.

 

Хоч без крил, але літаю,

Вербі коси розплітаю.

Погойдаю в лісі гілку,

Заколишу в квітці бджілку.

Якщо добре розлютити,

Можу шкоди наробити (вітер)

 

Педагог: Молодці! Давайте візьмемось за руки і утворимо коло. Ось м'яч, і зараз я поясню правила гри: Я буду передавати м'яч тому, хто стоїть праворуч від мене, а він назве ту казку, яка йому найбільше подобається. М'яч передаємо по колу, поки він повернеться назад до мене.

Коли м'яч повертається до педагога: А мені подобається «Казка про маленький вітерець». А ви знаєте таку казку? Ні? То давайте познайомимося з «Казкою про маленький вітерець». (По ходу розповіді казки акцентувати увагу на різні види вітрів).

 

2. Основна частина.

Опис рухів:

буря – початок бурі зазвичай тихий, тому йдемо  спокійно (танц.крок);

ураган – спочатку здіймається у верх, піднімаємо на півпальці й уявляємо себе сильними, страшними;

пурга – пішов сніг, дує сильний вітер, кроки стають важчими (крок з високим підняттям стегна);

буран – вітер ще більш сильнішає, сніг такий густий, що нічого не видно дме прямо в обличчя - відвертаємося (галоп – лицем в коло, спиною в коло);

заметіль – треба витримати дуже сильний вітер і сніг (біг високим підняттям стегна);

хуртовина – зовсім нічого не видно, треба швидко бігти до дому (біг);

вітерець – спокійний крок.

 

Казка – розминка

Жив на світі маленький вітерець. У нього була мама-буря, тато-ураган, бабуся-пурга, дідусь-буран і багато братів і сестер: тайфуни, заметілі, хуртовини, смерчі і багато інших.

Вітерець підріс і вирішив злітати з кожним на його роботу, щоб вибрати собі справу до душі.

Полетів з бурею. Мама дуже постаралася показати свою майстерність. піднімала величезні хвилі, топила кораблі. Вітерець засмутився, що бурю бояться ..

Наступним був тато ураган. Він виривав дерева з корінням, руйнував будинки, залишаючи людей без даху над головою. Ніхто не був радий урагану.

Бабуся-пурга замела всі дороги, не давала вийти з дому людям, що живуть на рівнині, і бабусі ніхто не був радий.

Дідусь-буран теж замітав все на своєму шляху.

Братик-тайфун поливав всіх сильним вітром з дощем.

Засмутився вітерець, що всі його рідні приносять всьому живому одні біди і полетів подивитися світ.

Дітки, вітерець запрошує нас із собою в подорож по світу.

 

Ми весело, ми весело,

Мандруємо по світу

Нас вітерець запрошує

Із друзями до лісу!

 

Зараз ми в похід підемо

В ліс тихесенько зайдемо

Там струмочок дзеленчить

Стежка через ліс біжить

 

Педагог: Ось вітерець прилетів до лісу, де і зустрів Зайчика. Вітерець дуже хотів мати зайчика за друга и тому запитав, чи погодиться він стати його другом? І тут зайчик каже: «Якщо ми друзі, тоді будемо гратися»

 

Розминка «Вітер і зайчик»

Сірий зайчик сів і жде,

присідання

 

Спритно вушками пряде 

приклавши кисті рук до вух, то

розгинають, то згинають їх

Сумно зайчику стояти

Треба трішки пострибати

стрибки

 

Вітерець став танцювати,

Нас до танцю закликати:

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі.

танцювальні рухи

 

 

 Педагог: Граючи, друзі прибігли до струмочка і побачили, що над струмочком згущуються хмари. Вітерець раптом подумав, що він може допомогти всій природі і напоїти водичкою квіти, дерева і травичку. Став вітерець дути на хмаринки, адже він знав, що якщо не переганяти їх, то дощик буде йти тільки над водною поверхнею.

 

Вправа на розвиток дихання "Вітер".

 

Ми подуємо високо: с-с-с - (встають на носки, піднімаючи руки).

Ми подуємо низенько: з-з-з - (Присідають, руки вперед).

Ми подуємо далеченько: с-с-с - (витягають руки вперед).

Ми подуємо близенько: з-з-з – (підносять долоні до роту).

 

Педагог: Зробивши добру справу, друзі пішли далі. Вітерець почав розуміти, що робити добрі справи йому дуже подобається. І вони пішли на прогулянку далі.

 

Вправа з розвитку дрібної моторики "Прогулянка"

 

Пішли пальчики гуляти,           (пальці стиснуті в кулаки, великі пальці       

                                             опущені вниз і рухаються як би стрибками)

А другі - наздоганяти,              (ритмічні рухи вказівних пальців)

Треті пальчики - бігом,           (рух середніх пальців у швидкому темпі)

А четверті – пішки                 (повільний рух безіменних пальців)

П'ятий пальчик поскакав        (ритмічний дотик мізинцями)

І в кінці шляху впав.            (стукіт кулачків один об одний).

 

Педагог: Раптом зайчик згадав, що пообіцяв своїй матусі допомогти, намолотити  борошна для пиріжків. Вітерець посміхнувся і сказав: «Всі давно знають, що я дружу з вітряком, тому я дуже просто і швидко допоможу тобі». І вони побігли до вітряного  млина. Прибігши вітерець, став добре дути, приводячи крила млина в рух, які приводять в рух жорна. Вони - то і перетирають зерно, перетворюючи його в борошно. Друзі набрали борошна та швидко віднесли матусі - Зайчисі.

 

Вправа «Вітряк» (на напругу і розслаблення)

1. вправа «Млин»

2. внутрішнє витягування вперед.

3. зовнішнє витягування вперед.

4. бічне витягування попереку.

 

Педагог: Вийшовши на путівець вітерець і зайчик побачили дуже красиву машину, але з під неї вилітали чорні клуби диму. І тоді вітерець вигукнув: «Ура! Я можу зробити ще одну добру справу» - подув і очистивши повітря, відніс з нашої планети відпрацьовані автомобільні гази і дим.

 

Вправа – гра «Асоціації»

Мета цієї гри - спонукати дітей до асоціативного мислення.

Запропоновуємо дітям кілька слів і спільними зусиллями стараймося зафіксувати всі асоціації, які прийдуть їм на думку при читанні цих слів, наприклад:

Насіння – вітерець, земля, чорнозем, рослина, вода і т.д.

Парус – вітер, море, хвиля, човен і т.д.

Борошно – вітряк, зерно, вітер, хліб, пекар і т.д.

Хмари; пустеля; дощ, буря, метіль і т.д.

Сонце  - тепло, вітерець, море, жарко, коло, сонячний зайчик і т.д.

Коли діти освоїться з цим завданням, можна попросити їх самостійно придумати асоціації.

 

Педагог: Вітерець сміється й запитує у зайчика: «Так, ти буваєш ще й сонячним?» Тоді давай пограємо з сонячним зайчиком.

 

Гра "Сонячні зайчики і хмаринка".

(В стороні стоїть дитина "хмаринка". Діти - "сонячні зайчики" рухаються підскоками по залу під музику).

 

 Сонячні зайчики

 Скачуть по доріжці.

 Сонячні зайчики,

 Бережіть ніжки.

 Хмаринка по небу гуляє -

("сонячні" зайчики стрибають на місці, "хмаринка" ходить навколо них і говорить на фоні музики).

 Наших зайців наздоганяє.

Хмаринка:

 Якщо тільки наздожену,

 Всіх зайчат залоскочу!

 ("сонячні зайчики" тікають на місця. "Хмарка" їх ловить).

 

Педагог: Ось і закінчилася наша подорож у казку. А вітерець прилетівши додому вирішив стати ласкавим південним бризом, сказавши своїм рідним: «Я хочу буди добрим і робити добрі справи. В спеку моє легке дихання буде освіжати розпалених людей, тварин і птахів і всі будуть дуже мені вдячні».

 

3. Заключна частина.

А тепер давайте і ми повернемося на свої місця. Та пограємо з вами в таку цікаву гру, де вам знадобляться ваше вміння слухати, вміння уявляти, та терпіння. Наберемо в ротики повітря й закриємо повітря у ротику на замочок, але носиком продовжуємо спокійно дихати. Все гра почалася.

 

Гра «Хвилина тиші.»

Дуже важливо виховувати в собі вміння стримувати свої бажання і пориви. Тихим голосом, що доходить до шепоту, педагог  звертає увагу дітей на правильну позу, на подих із закритим ротом, на положення рук, ніг. Діти тихо сидять одну хвилину. Педагог запропоновує дітям у цей час прислухатися до звуків, що доносяться з вулиці. Діти зазвичай бувають здивовані тому достатку звуків, які вони чують під час «хвилини тиші» та на які вони не звертали уваги в обстановці міського шуму. «Хвилини тиші» є не тільки фізичним відпочинком для нервової системи, але й гарною гімнастикою вольових центрів.

 

Педагог: Ми  з вами за своєю природою також непосидючі, бурхливі, емоційні та рухливі, але ми сьогодні з вами зрозуміли, що ще ми вміємо бути дуже уважними, навчаємося уважно слухати та добре виконувати завдання. Тому що, ми як вітерець, хочемо творити добро, ми вже знаємо, що таке дружба і вміти дружити.

 

Рефлексія. Запитати дітей, що нового вони сьогодні дізналися? Чи сподобався їм урок? Які звуки вони почули під час гри-тиша? Що сподобалося? Що не сподобалося? Подякувати кожній дитині окремо за старанність.

 

Домашнє завдання: Уявити себе сильним красивим деревом, або тендітною квіткою й подумати як вони себе відчувають коли дує сильний вітер? І коли відчувають легесенький вітерець, який ледь-ледь відчутний.

 

Прощання. Уклін.

Вихід дітей із  зали.

 

doc
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
318
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку