Заклад позашкільної освіти
«КОМУНАРСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР МОЛОДІ ТА ШКОЛЯРІВ»
ШКОЛА-СТУДІЯ «НАРОДНОГО ХУДОЖНЬОГО КОЛЕКТИВУ»
ТЕАТРУ ТАНЦЮ «ЮНОНА»
КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ
ГРА-ПОДОРОЖ
«ВЕСЕЛИЙ ВІТЕРЕЦЬ»
Керівник Скицька Т.А.
Запоріжжя
Тема заняття: Гра – подорож «Казка про маленький вітерець»
Мета: Навчити дітей відображати образ, розвивати асоціативне мислення, ігрову поведінку, активізація пізнавального інтересу.
Завдання:
виховні - вчити дитину уважно слухати казку, виховувати вміння співпереживати героям, розділяти їх почуття.
навчальні - продовжувати удосконалювати загальну та дрібну моторику; розширювати словниковий запас, стимулювати емоційне сприйняття дітьми театралізованої гри та активної участі в ній; ф ормувати у дітей бажання та вміння використовувати оточуючий простір у процесі гри; познайомити дітей з видами вітрів, пояснити як вітер допомагає людям.
розвиваючі - продовжувати розвивати зорову і слухову увагу; рухову пам'ять; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, розвивати рухливу активність дітей; розвивати їх ритмічні, творчі та імітаційні здібності.
Тип заняття: комбінований
Вид заняття: урок-подорож
Форма заняття: ігрова
Обладнання: картинки піщаної та снігової бурі, пурги, бурану та урагану, вітряного млину, морського бризу та картинки з формуванням рельєфу. Плеєр мр3, акомпанемент під піаніно.
Вік дітей: 6-9 років,
Початковий рівень - підготовчий склад, 2-й рік навчання.
Методи навчання: ігровий, повернення до раніше вивченого; метод емоційного впливу, рольова гра, метод заохочення, створення ситуації успіху.
Форми навчання: індивідуальна, колективна.
.
Хід заняття
1.Вступна частина
Педагог: Діти, спробуйте відгадати загадку, та дізнатися, про яке природне явище піде мова на нашому занятті.
Хоч без крил, але літаю,
Вербі коси розплітаю.
Погойдаю в лісі гілку,
Заколишу в квітці бджілку.
Якщо добре розлютити,
Можу шкоди наробити (вітер)
Педагог: Молодці! Давайте візьмемось за руки і утворимо коло. Ось м'яч, і зараз я поясню правила гри: Я буду передавати м'яч тому, хто стоїть праворуч від мене, а він назве ту казку, яка йому найбільше подобається. М'яч передаємо по колу, поки він повернеться назад до мене.
Коли м'яч повертається до педагога: А мені подобається «Казка про маленький вітерець». А ви знаєте таку казку? Ні? То давайте познайомимося з «Казкою про маленький вітерець». (По ходу розповіді казки акцентувати увагу на різні види вітрів).
2. Основна частина.
Опис рухів:
буря – початок бурі зазвичай тихий, тому йдемо спокійно (танц.крок);
ураган – спочатку здіймається у верх, піднімаємо на півпальці й уявляємо себе сильними, страшними;
пурга – пішов сніг, дує сильний вітер, кроки стають важчими (крок з високим підняттям стегна);
буран – вітер ще більш сильнішає, сніг такий густий, що нічого не видно дме прямо в обличчя - відвертаємося (галоп – лицем в коло, спиною в коло);
заметіль – треба витримати дуже сильний вітер і сніг (біг високим підняттям стегна);
хуртовина – зовсім нічого не видно, треба швидко бігти до дому (біг);
вітерець – спокійний крок.
Казка – розминка
Жив на світі маленький вітерець. У нього була мама-буря, тато-ураган, бабуся-пурга, дідусь-буран і багато братів і сестер: тайфуни, заметілі, хуртовини, смерчі і багато інших.
Вітерець підріс і вирішив злітати з кожним на його роботу, щоб вибрати собі справу до душі.
Полетів з бурею. Мама дуже постаралася показати свою майстерність. піднімала величезні хвилі, топила кораблі. Вітерець засмутився, що бурю бояться ..
Наступним був тато ураган. Він виривав дерева з корінням, руйнував будинки, залишаючи людей без даху над головою. Ніхто не був радий урагану.
Бабуся-пурга замела всі дороги, не давала вийти з дому людям, що живуть на рівнині, і бабусі ніхто не був радий.
Дідусь-буран теж замітав все на своєму шляху.
Братик-тайфун поливав всіх сильним вітром з дощем.
Засмутився вітерець, що всі його рідні приносять всьому живому одні біди і полетів подивитися світ.
Дітки, вітерець запрошує нас із собою в подорож по світу.
Ми весело, ми весело,
Мандруємо по світу
Нас вітерець запрошує
Із друзями до лісу!
Зараз ми в похід підемо
В ліс тихесенько зайдемо
Там струмочок дзеленчить
Стежка через ліс біжить
Педагог: Ось вітерець прилетів до лісу, де і зустрів Зайчика. Вітерець дуже хотів мати зайчика за друга и тому запитав, чи погодиться він стати його другом? І тут зайчик каже: «Якщо ми друзі, тоді будемо гратися»
Розминка «Вітер і зайчик»
Сірий зайчик сів і жде, |
присідання
|
Спритно вушками пряде |
приклавши кисті рук до вух, то розгинають, то згинають їх |
Сумно зайчику стояти Треба трішки пострибати |
стрибки
|
Вітерець став танцювати, Нас до танцю закликати: Нумо разом, нумо всі Потанцюєм по росі. |
танцювальні рухи
|
Педагог: Граючи, друзі прибігли до струмочка і побачили, що над струмочком згущуються хмари. Вітерець раптом подумав, що він може допомогти всій природі і напоїти водичкою квіти, дерева і травичку. Став вітерець дути на хмаринки, адже він знав, що якщо не переганяти їх, то дощик буде йти тільки над водною поверхнею.
Вправа на розвиток дихання "Вітер".
Ми подуємо високо: с-с-с - (встають на носки, піднімаючи руки).
Ми подуємо низенько: з-з-з - (Присідають, руки вперед).
Ми подуємо далеченько: с-с-с - (витягають руки вперед).
Ми подуємо близенько: з-з-з – (підносять долоні до роту).
Педагог: Зробивши добру справу, друзі пішли далі. Вітерець почав розуміти, що робити добрі справи йому дуже подобається. І вони пішли на прогулянку далі.
Вправа з розвитку дрібної моторики "Прогулянка"
Пішли пальчики гуляти, (пальці стиснуті в кулаки, великі пальці
опущені вниз і рухаються як би стрибками)
А другі - наздоганяти, (ритмічні рухи вказівних пальців)
Треті пальчики - бігом, (рух середніх пальців у швидкому темпі)
А четверті – пішки (повільний рух безіменних пальців)
П'ятий пальчик поскакав (ритмічний дотик мізинцями)
І в кінці шляху впав. (стукіт кулачків один об одний).
Педагог: Раптом зайчик згадав, що пообіцяв своїй матусі допомогти, намолотити борошна для пиріжків. Вітерець посміхнувся і сказав: «Всі давно знають, що я дружу з вітряком, тому я дуже просто і швидко допоможу тобі». І вони побігли до вітряного млина. Прибігши вітерець, став добре дути, приводячи крила млина в рух, які приводять в рух жорна. Вони - то і перетирають зерно, перетворюючи його в борошно. Друзі набрали борошна та швидко віднесли матусі - Зайчисі.
Вправа «Вітряк» (на напругу і розслаблення)
1. вправа «Млин»
2. внутрішнє витягування вперед.
3. зовнішнє витягування вперед.
4. бічне витягування попереку.
Педагог: Вийшовши на путівець вітерець і зайчик побачили дуже красиву машину, але з під неї вилітали чорні клуби диму. І тоді вітерець вигукнув: «Ура! Я можу зробити ще одну добру справу» - подув і очистивши повітря, відніс з нашої планети відпрацьовані автомобільні гази і дим.
Вправа – гра «Асоціації»
Мета цієї гри - спонукати дітей до асоціативного мислення.
Запропоновуємо дітям кілька слів і спільними зусиллями стараймося зафіксувати всі асоціації, які прийдуть їм на думку при читанні цих слів, наприклад:
Насіння – вітерець, земля, чорнозем, рослина, вода і т.д.
Парус – вітер, море, хвиля, човен і т.д.
Борошно – вітряк, зерно, вітер, хліб, пекар і т.д.
Хмари; пустеля; дощ, буря, метіль і т.д.
Сонце - тепло, вітерець, море, жарко, коло, сонячний зайчик і т.д.
Коли діти освоїться з цим завданням, можна попросити їх самостійно придумати асоціації.
Педагог: Вітерець сміється й запитує у зайчика: «Так, ти буваєш ще й сонячним?» Тоді давай пограємо з сонячним зайчиком.
Гра "Сонячні зайчики і хмаринка".
(В стороні стоїть дитина "хмаринка". Діти - "сонячні зайчики" рухаються підскоками по залу під музику).
Сонячні зайчики
Скачуть по доріжці.
Сонячні зайчики,
Бережіть ніжки.
Хмаринка по небу гуляє -
("сонячні" зайчики стрибають на місці, "хмаринка" ходить навколо них і говорить на фоні музики).
Наших зайців наздоганяє.
Хмаринка:
Якщо тільки наздожену,
Всіх зайчат залоскочу!
("сонячні зайчики" тікають на місця. "Хмарка" їх ловить).
Педагог: Ось і закінчилася наша подорож у казку. А вітерець прилетівши додому вирішив стати ласкавим південним бризом, сказавши своїм рідним: «Я хочу буди добрим і робити добрі справи. В спеку моє легке дихання буде освіжати розпалених людей, тварин і птахів і всі будуть дуже мені вдячні».
3. Заключна частина.
А тепер давайте і ми повернемося на свої місця. Та пограємо з вами в таку цікаву гру, де вам знадобляться ваше вміння слухати, вміння уявляти, та терпіння. Наберемо в ротики повітря й закриємо повітря у ротику на замочок, але носиком продовжуємо спокійно дихати. Все гра почалася.
Гра «Хвилина тиші.»
Дуже важливо виховувати в собі вміння стримувати свої бажання і пориви. Тихим голосом, що доходить до шепоту, педагог звертає увагу дітей на правильну позу, на подих із закритим ротом, на положення рук, ніг. Діти тихо сидять одну хвилину. Педагог запропоновує дітям у цей час прислухатися до звуків, що доносяться з вулиці. Діти зазвичай бувають здивовані тому достатку звуків, які вони чують під час «хвилини тиші» та на які вони не звертали уваги в обстановці міського шуму. «Хвилини тиші» є не тільки фізичним відпочинком для нервової системи, але й гарною гімнастикою вольових центрів.
Педагог: Ми з вами за своєю природою також непосидючі, бурхливі, емоційні та рухливі, але ми сьогодні з вами зрозуміли, що ще ми вміємо бути дуже уважними, навчаємося уважно слухати та добре виконувати завдання. Тому що, ми як вітерець, хочемо творити добро, ми вже знаємо, що таке дружба і вміти дружити.
Рефлексія. Запитати дітей, що нового вони сьогодні дізналися? Чи сподобався їм урок? Які звуки вони почули під час гри-тиша? Що сподобалося? Що не сподобалося? Подякувати кожній дитині окремо за старанність.
Домашнє завдання: Уявити себе сильним красивим деревом, або тендітною квіткою й подумати як вони себе відчувають коли дує сильний вітер? І коли відчувають легесенький вітерець, який ледь-ледь відчутний.
Прощання. Уклін.
Вихід дітей із зали.