Конспект комбінованого уроку «Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини», 1 клас Урок № 56 (за підручником Т. Гільберг «Я досліджую світ»)

Про матеріал

Конспект комбінованого уроку «Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини», 1 клас, Урок № 56 (за підручником Т. Гільберг «Я досліджую світ») Презентація до уроку за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-riznomanitnist-tvarin-diki-ta-sviyski-tvarini-1-klas-urok-56-za-pidruchnikom-t-gilberg-ya-doslidzhuyu-svit-207381.html

Мета:

- перевірити раніше засвоєні знання;

- продовжити знайомство школярів з навколишнім світом;

- розширити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу,

середовище їхнього існування;

- ознайомити з істотними ознаками диких і свійських тварин;

- вдосконалювати навички звукового аналізу слів;

- Сприяти розвитку допитливості у школярів;

- виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

1 клас Урок № 56 (за підручником Т. Гільберг «Я досліджую світ»)

Тема: Різноманітність тварин. Дикі та свійські тварини.

Мета:

  • перевірити раніше засвоєні знання;
  • продовжити знайомство школярів з навколишнім світом;
  • розширити уявлення дітей про різноманітність  тваринного світу, середовище їхнього існування;
  • ознайомити з істотними ознаками диких і свійських тварин;
  • вдосконалювати навички звукового аналізу слів;
  •  Сприяти розвитку допитливості у школярів;
  • виховувати дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання: відеоматеріал, презентація, лего «6 цеглинок», підручник, ножиці, клей, картки із завданням.

  • Вимоги до учнів: знати ознаки комах, птахів, звірів; порівнювати будову різних видів комах, риб, птахів, звірів; класифікувати зображення комах, риб, птахів, тварин, пояснюючи сутність класифікації;

знати назви свійських тварин, їх користь для людини.

 

Тип уроку: інтегрований урок

Хід уроку:

I.  Організаційний момент. (слайд 2)

Учитель посміхається,

Урок наш починається.

Сіли, діти, всі рівненько,

Усміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

II. Мотивація навчальної діяльності .  

Вправа «Синоптик». (слайд 3)

 

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?

- Чи є сьогодні вітер?

- Який стан неба?

- Що стосовно опадів?

- Кому відома температура повітря?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання. «Мозковий штурм» (слайд 4)
- Якою буває природа?
- Які ознаки мають  живі організми?
- На які групи діляться тварини?
- Хто такі плазуни?
- Хто такі земноводні?
- Хто такі риби?
- Хто такі комахи ?
- Хто такі птахи ?

- Хто такі звірі ?
- Яку тему вивчали на минулому уроці?

ІV. Повідомлення теми уроку.

 Із поданих складів утворіть слово та дізнайтеся тему уроку. (слайд 5)

  • Яке слово у нас утворилося? (тварини)

Запишіть слово  «Тварини» у зошит. Це й буде темою нашого уроку. Ви дізнаєтесь які є види тварин, їхні істотні ознаки.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

Демонстрація навчальної презентації.

  1. Розгляньте, будь ласка, уважно малюнки. Яких тварин ми можемо зустріти  на лісовій галявині? (слайд 6)
  2. Увага на екран. Зараз ми уважно переглянемо відео про тварин та їхні істотні ознаки. https://youtu.be/ZAXc1pM2Iks (слайд 7)
  3.  Бесіда за змістом. (слайд 8)

Тваринний світ дуже різноманітний. Розрізняють такі групи тварин: комахи, риби, птахи, звірі. Вони відрізняються між собою формою тіла, розміром, забарвленням, зовнішнім виглядом, способом життя.

 4.  Вправа «Мікрофон»:

- Які істотні ознаки звірів? (Тіло вкрите шерстю.)

- Які істотні ознаки птахів? (Тіло вкрите пір'ям.)

- Яка істотна ознака комах? (6 лапок.)

- Яка істотна ознака риб? (Тіло вкрите слизькою лускою) (слайд 9)

5.  Яких тварин на фото ви впізнали? До яких груп вони належать? (слайд 10)

6.  Робота з картками. З’єднай зображення тварини з відповідною групою. (слайд 11)

7. Пташина фізкультхвилинка — https://www.youtube.com/watch?v=sh4EKVAMm-I   (слайд 12)

8.  Як ви гадаєте, чому одні тварини мешкають у лісі, у воді, в землі, а  інші -  біля людей?

Тварини живуть там, де можуть знайти їжу. (слайд 13)

9.  Діти, відкрийте підручник на с. 74. Роздивіться зображення тварин.

- Як називають тварин, які живуть у лісі? (дикі)

- Як називають тварин, які живуть поруч із людиною? (свійські)

10.  Давайте порівняємо чим відрізняються дикі тварини від свійських.(слайд 14)

Свійські:

- людина годує тварин, піклується про них, лікує, якщо захворіли;

- людина розводить їх для своєї користі;

-  вони живуть біля будинку людини в сараях або в будинку;  

- людина охороняє тварин від ворогів;

- людина допомагає піклуватися про потомство;

- залежать від людини.

Дикі:

  • живуть в дикій природі, домівки будують собі самостійно;
  •  самостійно рятуються від ворогів;
  • тварини самі добувають їжу;
  • про своїх дитинчат піклуються  самі;
  • не залежать від людини.

11.  До свійських тварин належать не лише звірі. Давайте відгадаймо загадки та дізнаймося хто іще. (слайд 15)

 


1.Ходить птаха по подвір’ю:

Гребінець, борідка, пір’я.

А як сяде у гніздечко –

Нам знесе вона яєчко.(курка)

 

2. Лапки – весла у воді,

дзьоб в роботі в день й в ночі.

Дикою вона літає, свійська ж жиру набирає.

Вона криклива та не співачка,

здогадались хто це ?...(качка )

 

3.Хто сердитий у нас зранку

На подвір’ї біля ґанку?

– Ой булди, булди, булдик, –

З півнем свариться…(індик).

 

4.На ставочку я зустріла

дивну птаху сіро-білу.

Шию птаха вигинала, І шипіла, і кусала.

— Лізь у воду, боягузка,-

Прошипить до мене … (гуска)


Як ми назвемо одним словом відгадки?(птахи)

12. Розгляньте малюнки. Розкажіть, що людина отримує від свійських тварин. (слайд 16)

13. Запишіть у зошит «Домашні тварини». Усно зробіть звуко-буквений аналіз поданих слів.

 

VІ. Закріплення вивченого.

  1. Гра «Судоку». Виріжьте зображення тварин по пунктирним лініям та наклейте їх у порожні квадратики без повторень. (слайд 17)
  2. Зображення яких тварин ми наклеювали?(свійських)
  3. «Впіймайте» назву дикої тварини. Почувши назву дикої тварини, плескаємо у долоні. (слайд 18)

VІ. Підсумок уроку.

Тваринний світ дуже різноманітний. До нього належать комахи, риби, птахи, звірі. Розрізняють диких і свійських тварин.

- Що нового дізналися?

- Складіть розповідь про те, як потрібно піклуватися про свійських тварин, щоб їм було добре? (вчасно давати їсти, пити , вигулювати їх, гратися з ними, не ображати…)(слайд 19)

- Давайте оцінимо свій настрій на уроці за допомогою вправи «Емоційна ромашка». Дайте відповіді цеглинками LEGO. (слайд 20)

 

Дякую вам, мої маленькі помічники, за урок! (слайд 21)

 

docx
Додано
3 грудня 2020
Переглядів
2771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку