Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу №176 Криворізької міської ради
КОНСПЕКТ
корекційно-розвивального заняття
на тему:
«Розвиток когнітивної сфери
та творчого мислення
майбутніх школярів»
Підготував
практичний психолог
Стародубець Олена Миколаївна
Кривий Ріг
Мета: формувати позитивну навчальну мотивацію, розумові операції (аналіз, синтез, узагальнення). Розвивати мислення, , спостережливість, пам'ять, мовлення, увагу, творчу уяву дітей, дрібну моторику рук, становленню самоконтролю;
Допоміжний матеріал: Сніговик, іграшка сердечко, макет каменя, подушечки в формі геометричних фігур, килимок, м’яч, картки для рухливої гри, вправи «Відгадай казку»
Роздатковий матеріал: картки для гри «Залатай килимок», для вправ «Аналогії», для вправи «Запам’ятай пару», «Заповни матрицю», бланки «Коректурної спроби», олівці
Хід заняття.
1) Привітання.
Діти, подивіться у мене в руках є маленьке сердечко. В серці людини є тепло, любов, дружба. Тому ми будемо обережно передавати його по колу, називаючи один одного ласкавим ім’ям і даруючи при цьому посмішку ось так:
- Добрий день ….
Дивіться сердечко повернулося до мене, а кожен з нас отримав гарний настрій та щиру посмішку. Привітайтеся з нашими гостями і подаруйте їм також посмішку і гарний настрій.
Ви любите пригоди? Я отримала лист із незвичайної школи. Директор школи – Сніговик, він запрошує нас до себе в гості. Вирушаємо в подорож, щоб познайомитись з Cніговиком. А ви знаєте дорогу? Ой погляньте, ось якийсь камінь лежить, а на ньому щось написано. Може хтось з вас може прочитати.
«Наліво підеш – нічого не знайдеш, прямо підеш – в чужу групу попадеш, направо підеш – багато цікавого знайдеш». Куди ж ми з вами підемо?
Ми йдемо,
Ми йдемо,
Всі шляхи долаємо,
Радо будемо гуляти,
Перешкоди всі долати.
2) Вправа «Знайди спільне»
Здається на нашому шляху річка. Щоб перебратися на інший бік необхідно побудувати місток, але не простий, а з геометричних фігур. Щоб місток був міцним необхідно кожну наступну фігуру з’єднати з попередньою, знайшовши що в них є спільного.
3) Вправа «Залатай килимок»
Ось і перебралися через річку, а що це таке? Як ви гадаєте? Здається це килим-літак. Мабуть він зможе доставити нас до школи Сніговита, але погляньте, хтось його пошкодив. Необхідно відшукати відповідні латки та відремонтувати його. Молодці, всі правильно виконали завдання, можна вирушати у подорож. Сідайте на килим та закривайте очі, відправляємося у подорож.
(Звучить музика, з’являється Сніговик)
Сніговик: Добрий день малята. Я радий вітати вас в моїй зимовій школі. В ній навчаються маленькі Cніговички. А ви хочете до школи?...Хто навчає дітей в школі?....В моїй школі також багато вчителів і проводяться уроки. Готові до першого уроку?
4) Вправа «Аналогії»
Сніговик: Наш учитель Олівець,
В малюванні молодець,
Любить дуже дарувати,
Він картинки всім завзято.
- Подивіться, що тут за картинки. Візьміть кожен собі по картці, уважно їх розгляньте і підберіть необхідну картку замість знаку питання.
5) Вправа «Коректурна проба»
Сніговик: Діти, мої помічники маленькі Cніговички загубили першу і останню букву свого імені. Допоможіть мені їх знайти.
Малята, допоможемо Сніговику? Який перший звук в слові «сніговик» – С, а останній – К.
Сідайте за столи. У вас є аркуші з літерами на яких вам необхідно знайти ці букви. Букву «С» ми будемо підкреслювати, а букву «К» - закреслювати. Будьте уважні.
6) Фізхвилинка
Молодці! Впоралися з завданнями першого уроку Сніговика, ось і настала хвилинка відпочинку. Станьте в коло. Будемо виконувати рухи за певним сигналом Будьте уважні! Коли я показую «сніжинку» – вам необхідно покружляти, «ялинку» – підняти руки вгору, «сніговика» – присісти.
7) Вправа «Заповни матрицю»
У Cніговиків, як і у людей буває різний настрій. Який настрій може бути? Маленькі Cніговички живуть ось у таких будиночках, але вони ще всі прийшли додому, допоможіть їм дістатися своєї квартири. На кожному поверсі має бути веселий, сумний та спокійний сніговичок і у всіх мають бути очі різної форми.
8) Вправа «Протилежності»
Давайте трохи відпочинемо і пограємо в улюблену гру вчителя Сніжка «Протилежності».
9) Вправа «Відгадай казку»
Малята, а ви любите казки? В школі Сніговика маленькі Сніговички також дуже люблять казки. Вчитель Морозець зашифрував назви улюблених казок своїх учнів. Спробуйте відгадати, що це за казки.
10) Вправа «Зашумлені картинки»
Маленькі Сніговички подарували своєму директору подарунок, але він також зашифрований, і Сніговик не може зрозуміти, що ж вони йому намалювали. Допоможемо.
11) Вправа «Запам’ятай пару»
Сніговик: Цей учитель Мандрівник,
Він – великий Чарівник.
Розповів він всім правдиво,
Як створити справжнє диво.
Справі цій хто хоче вчитись,
Має тричі покрутитись.
Хочете навчитись робити дива? Сніговику, що нам треба зробити?
Сніговик: Виконайте завдання від нашого Чарівника.
Щоб навчитись чаклувати необхідно запам’ятати магічні слова. Для цього треба розвивати свою пам'ять. Малята, уважно розгляньте картку та запам’ятайте які малюнки намальовані разом. А тепер сідайте за столи і розкладіть малюнки по два так, як було намальовано.
Молодці! Я думаю що ви зможете запам’ятати магічні слова.
Для того щоб чаклунство справдилось необхідно заплющити очі і тричі покрутитися навколо себе.
(Діти повторюють магічні слова. З’являються подарунки)
Сніговик: Малята я дуже радий, що ви відвідали нашу школу Сніговичків і виконали всі завдання наших вчителів. За те що ви такі розумні, уважні, кмітливі та на згадку про нашу школу я дарую вам ось такі сувеніри.
12) Прощання.
Кожен погляд, кожне слово
Мають значення.
Попрощаємося з вами:
- До побачення!