Конспект "Почуття правди, логіка і послідовність"

Про матеріал
Знайти, викликати і відчути правду і віру (в малих, простих фізичних діях) Фізичні дії створюють життя нашого тіла. Доступні, стійкі, зрозумілі своєю правдою вони підкоряються нашій свідомості, і легко фіксуються. Педагог повинен дати серію вправ на безпредметні дії, вибираючи „предмети”, найбільш знайомі учням.
Перегляд файлу

Почуття правди, логіка і послідовність

 

Мета уроку: знайти, викликати і відчути правду і віру в області тіла (в малих, простих фізичних діях). Розвивати логіку і послідовність.

І етап

Знайти, викликати і відчути правду і віру (в малих, простих фізичних діях)

Фізичні дії створюють життя нашого тіла. Доступні, стійкі, зрозумілі своєю правдою вони підкоряються нашій свідомості, і легко фіксуються.

Педагог повинен дати серію вправ на безпредметні дії, вибираючи „предмети”, найбільш знайомі учням.

Втягнути нитку в голку і шити.

Застругати олівець ножиком.

Писати листа, заклеювати конверт.

Одягати і скидати пальто, светр, носки.

Доставати гроші з гаманця і рахувати.

Причісуватися перед дзеркалом.

Прати білизну.

Місити тісто.

Чистити картоплю.

Мити посуд.

Жарити яєчню.

Застилати постіль.

Чистити черевики.

Підмітати або мити підлогу.

Учень повинен здійснювати дії за діями логічно, послідовно не пропускаючи найменшої дрібниці. Вимагайте уповільненої дії, зосередженості уваги до предмету. Навчіть створювати свідомий контроль над кожною дрібною дією. А коли учні засвоять, вироблять навички, тоді дозвольте їм прискорити дії, але не пропускаючи жодного моменту.

Робота з уявними предметами створює не лише правду фізичної дії і віру в нього, але і розвиває логіку і послідовність, виробляючи правильне ставлення до реальних предметів.

Вправи

1. Взяти ті ж самі вправи на безпредметні дії, але намітити до кожної конкретні запропоновані обставини. Наприклад, укладати речі у валізу. Я вкладаю речі у валізу, бо їду у відрядження.

2. Взяти ті ж самі вправи, але проробити їх у різних запропонованих обставинах.

Знімати пальто:

повернувшись з роботи;

прийшовши в лікарню до хворого друга;

у знаменитого актора в квартирі і т.д.

Вправи групові на безпредметні дії.

Суботник.

В туристичному поході.

На пляжі.

Вечір. Студентський гуртожиток.

ІІ етап Розвиток логіки і послідовності

Логіка і послідовність потрібні не лише для зародження правди і віри в неї, але вони дисциплінують і всі інші елементи і особливо увагу.

Розділ І. Створення логічної і послідовної лінії фізичної дії

Пропонуючи учням ту чи іншу вправу на лінію фізичних дій, педагог нагадує, що кожна проста фізична дія розпадається на ряд ще дрібніших. Прослідкувати на вправі „Ви готуєтесь до приїзду друзів”.

Привести кімнату в порядок.

Приготувати сервіровку святкового столу.

Одягнутися самому до приходу гостей.

Ще раз оглянути обстановку кімнати.

Чекати.

Кожну велику дію потрібно розкласти на найдрібніші дії: оглядаю кімнату, прибираю розкидані речі, наводжу порядок з книгами, витираю пил, мию підлогу і т.д. (по кожній дії).

Пропонуйте такі теми на створення лінії простих фізичних дій.

Приходите додому з газетою, в якій є таблиця виграшів по речовій лотереї.

Готуєтеся до зустрічі Нового Року.

Ранок. Ви сидите під тентом на березі моря. Читаєте. У вас хворе серце. Поряд малеча на човні і крик „мама!”. Човен відпливає від берега.

Ідете по шпалах. Помітили, що рейка лопнула. Недалеко, чуєте, їде потяг.

Педагог пропонує студійцям складати і задавати теми один одному.

Вправи на створення лінії фізичних дій

1. Запропонувати учневі взяти декілька безпредметних фізичних дій, логічно з’єднати їх, нафантазувати запропоновані обставини і прелюдію, а потім діяти.

Набір безпредметних дій: вимити чашку з блюдцем, покласти в портфель зошити і книги, зашити дірку, одягти пальто і пов’язати на голову платок.

Запропоновані обставини: я навчаюся в школі, живу з мамою, сьогодні заняття починаються об 11 год. Мама мене розбудила і наказала закип’ятити чайник, попити чаю, і пішла з дому.

Прелюдія: я встала, одяглася, прибрала ліжко, вмилася, поставила чайник на плиту, напилася чаю з бутербродами.

Намічаю лінію фізичних дій.

Після сніданку наводжу порядок на столі:

мию чашку з блюдцем, витираю стіл.

Збираю книги, зошити до школи:

беру портфель, відкриваю;

виймаю з нього книги;

відбираю потрібні зошити і книги на сьогодні і кладу їх в портфель;

закриваю портфель;

збираюся виходити і т.д, і т.ін.

Викладач пропонує студійцям:

Забігти в кімнату, закрити двері, закрити штори, включити світло, забинтувати руку.

Розібрати папери, вкласти у валізу речі, одягти пальто і шапку, написати записку і вийти.

Приготувати уроки, набрати чорнила в ручку, витерти чорнильну пляму, щось шукати в кімнаті.

Учні можуть вводити додаткові логічні дії.

Розділ ІІ. Створення логіки переживання

При створенні логічної послідовності зовнішньої лінії фізичних дій всередині у нас народжується, паралельно з цією лінією, лінія логіки і послідовності наших почуттів.

Вправи

Учням пропонуєте намітити фізичні дії, які в своїй сукупності утворюють стани: очікування, ревнощів, любові, заздрощів, скупості, ненависті, жадібності, радощів, страху, гніву, презирства, гордості, печалі, відчаю і т.ін.

1. Намітити фізичні дії, які утворюють стан очікування: дивлюся чи не йде, перевіряю котра година, згадую, на яку годину домовлялися, відтворюю картину останньої зустрічі, знову дивлюся на годинник, стараюся зайняти себе якимось ділом (читаю газету), прислухаюся чи не йде і т.ін.

Розділ ІІІ. Послідовність і безперервність в рухах

Сценічні рухи актора бувають різноманітними: є малі рухи (рухи ногами, руками, кистями, пальцями, головою) середні (рухи при участі корпусу) і великі (рухи зі зміною положення тіла).

Вправи

Зробити малі рухи і виправдати їх.

Мені потрібно роздивитися картину. Дістаю окуляри, розкриваю футляр, одягаю. Діє спочатку одна рука, потім дві, а потім повертаю голову до картини.

Зробити середні рухи і виправдати їх

Я готую уроки за столом. Мені потрібна книга. Вона лежить на тумбочці недалеко від столу. Я, не встаючи з-за столу, тягнуся до тумбочки.

Зробити великі рухи і виправдати їх.

Сиджу на дивані, читаю книгу. Раптом чую шум на вулиці. Іду до вікна, щоб дізнатися, що там відбувається.

Вправи на поступовість і безперервність рухів

Потрібно позбавитися комара, який літає над вами.

Слід знайти клубок ниток, які закотилися.

Зібрати розсипаний бісер.

Розпалити затухаюче вогнище.

     Ось на таких вправах потрібно тренувати учнів. А для цього педагог повинен домагатися, щоб вони, переходячи від малих рухів до середніх, від середніх до великих, логічно використовували всі можливості при даній дії малі і середні рухи.

    Від вправи до натхнення лежить прямий шлях, але цей шлях вимагає великої і наполегливої праці актора.

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
583
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку