Конспект позакласного заходу з математики "Математична кав"ярня"

Про матеріал
Позакласний захід "Математична кав'ярня" познайомить учнів з цікавими історичними новинками, допоможе розширити і поглибити знання учнів про математику, розвивати допитливість, творчу фантазію, виховувати потяг до навчання
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Математична кавярня»

Мета: розширити  і  поглибити  знання  учнів про математику; розвивати  допитливість,  творчу  фантазію; виховувати  потяг до навчання

Обладнання: компютер, мультимедійний центр, картки, сірники

 

Хід заходу

 

Ведучий 1. Доброго дня, друзі! Вітаємо вас, шановні гості!

Ведучий 2.  Ми раді бачити вас у цьому залі.

Ведучий 1: Залишіть уроки і кабінет і клас

                    Вітає математика сьогодні в залі вас.

Ведучий 2: Математика — це мова плюс міркування.

Ведучий 1: Математика — це велика споруда, створена уявою людини для пізнання Всесвіту.

Ведучий 2:  А ви знаєте, що у Львові, на проспекті Шевченка є “математичне” кафе - колись давно відома “Шкотська кав’ярня “ .

Ведучий 1: Історія "Шкотської  Кав'ярні" повя'зана з життям всесвітньо відомого львівського математика – Стефана Банаха, завдяки якому у 30–х рр. постала математична школа, яка у свій час дуже прославила місто. Саме ця кав ‘ярня була улюбленим і постійним місцем зустрічей тодішніх математиків - друзів, учнів і приятелів  Степана Банаха і саме там, за словами декана історичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка - Романа Шуста, під час дружніх та інтелектуальних розмов, виводилися математичні формули - писалася "шкотська книжка " - наукова книжка - для відомої школи.

Ведучий2: В книгу записувались найважливіші питання. Одні з них були вирішені швидко, а рішення інших шукали роками. У більш ніж 20 випадках, людям, котрі змогли вирішити деякі з цтих задач, були вручені нагороди з рук тих, хто вперше зіткнувся з цими питаннями.

Ведучий 1: Перші нагороди були досить скромними, наприклад, кілька пляшок пива або пляшка вина. Найоригінальніший приз вигадав Станіслав Мазур – це був живий гусак! Птах був вручений шведському математику Перу Енфло, який вирішив проблему номер 143 через 36 років після її появи, а приз йому вручив сам Мазур.

Ведучий 2:  "Шкотська Кав'ярня" знаходилася неподалік від старого університету на вул. Академічній, на сучасному  пр. Шевченка,27. Архітектура будинку, в якому вона  знаходилася, була дуже приваблива і носить віденський стиль. (ідуть кадри на екрані)

Ведучий 1: У нас в школі кавярня відкривається сьогодні.     (Слайд)

Ведучий 2:  І ми запрошуємо всіх, хто любить математику до нас у гості. Як відомо  люди приходять до кав’ярні з метою випити кави, пожартувати і отримати задоволення від смачної їжі. Блюда які вам будуть пропонувати потрібно буде продегустувати і розгадати їх секрети.

Ведучий 1: Команди прошу зайняти свої місця за столами.  Офіціанти ставлять на стіл таблички «Стіл І замовлено »)

Ведучий 2: Тут затії і завдання, ігри, жарти, все для вас!

Ведучий 1: А за порядком у нашій кав’ярні будуть слідкувати шеф – кухарі. Дозвольте мені їх представити: 

  1.

  2.

  3.

 На столі журі -- напис: «Бухгалтерська контора». Перед входом до кабінету -- зали кафе -- напис: «Добре засвоюються лише ті знання, які вживаються з апетитом».

Ведучий 2: Ми вам пропонуємо наступне меню:

  1. Салат «Цікавинка».
  2. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною до речі).
  3. Рагу «З логічної кмітливості з гострими приправами з уваги та мислення».
  4. Пиріг «Скороспілий».
  5. Мезим – шлунку добре з ним.
  6. Десерт «Морозиво зі збитими числами з начинкою»
  7. Компот із загадок
  8. Василівські спагеті
  9. Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».

Ведучий 1: Отже з меню ми ознайомилися. Приступаємо!!! Наше свято починається.
Нехай удача та успіх, винахідливість і кмітливість супроводжують вас. 

 А для того щоб підняти вам настрій ми пропонуємо послухати пісню

 

1. Худ ном.  (показ слайдів)

 

І. Салат «Цікавинка».

 

 

   1. Якщо 11 × 11 = 4, то...

А ти знаєш відповідь?

 
 
 
 
 
Відповідь

11 × 11 = 4 (1 + 1) × (1 + 1) = 4
22 × 22 = 16 (2 + 2) × (2 + 2) = 16
33 × 33 = 36 (3 + 3) × (3 + 3) = 36

 

  2. 73% людей не змогли відповісти на це питання, а ти?

4 × 4 + 4 × 4 + 4 - 4 × 4 = ?

 
 
 
 
 
 
Відповідь

Правильна відповідь — 20.

 

  3.Знайди число, якого бракує?

Знайди число, якого бракує

 
 
 
 
 
Відповідь

6 × 2 × 3 × 4 = 144
5 × 3 × 4 × 5 = 300
12 × 3 × 4 × 5 = 720.

  4.Знайдіть значення фігур

Спробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказкиСпробуйте знайти значення фігур, використовуючи підказки.

 

 
 
 
 
Відповідь

А вам під силу розв’язати?Коло = 6, трикутник = 1, зірка = 6.

 

 5. А вам під силу розв’язати?

 

 
Відповідь

79, бо 116 = 68, 117 = 79.

Чому дорівнює периметр фігури? 6. Чому дорівнює периметр фігури?

 

 
 
 
 
 
Відповідь

22.

7. Скільки разів можна від 100 відняти 10?

Скільки разів можна від 100 відняти 10?

 
 
 
 
Відповідь

1 раз, бо потім залишиться 90 (100 − 10), і треба буде віднімати вже від 90, а не від 100

 

  8. Тестова задача, яку задають в початковій школі Гонконгу

Завдання: визначити номер місця для паркування, яке зайняла машина.

Це завдання пропонується першокласникам в китайській початковій школі. Відповісти потрібно за 20 секунд.

Тестова задача, яку задають в початковій школі Гонконгу

Відповідь

Правильна відповідь: 87. Спробуйте повернути картинку на 180 градусів.

 

 

 9. Скільки дірок в цій майці?

Скільки дірок в цій майці?

 
 
 
 
Відповідь

Ця головоломка має декілька варіантів відповідей.
1) Якщо отвори для рук (2 шт.) і голови з животом враховувати за дірки (2 шт.), то це вже 4 штуки. До них додамо дірки спереду і такі ж мали б бути ззаду, бо видно тло. А це — 8.
2) Якщо за дірку вважати виключно необроблений отвір в тканині та вважати, що це плями від фарби того ж кольору, що й задній фон. В-дь: 0.
3) Якщо за дірку вважати виключно необроблений отвір в тканині + вважати, що майка має однакову кількість отворів, що спереду, що ззаду, то в-дь — 4.
4) Якщо умова 2) але ззаду є тільки одна велика дірка на всю спину, то в-дь — 3.
5) Придумайте ще.

10. Скільки вони важать разом?

Скільки вони важать разом?

 
 
 
 
 
 
 
Відповідь

27 кг. Можна систему рівнянь використати, а можна порахувати суму всіх трьох мас (10 + 20 + 24) і поділити цю суму на два (54 / 2 = 27). Тут якраз той випадок, коли алгебра надмірна.

  11. Скільки ми отримаємо?

Якщо поділити 50 на половину і додати 50, то скільки ми отримаємо?

Скільки ми отримаємо?

 
 
Відповідь

150. Міркуємо так: 50 ÷ 1/2 + 50 = 50 × 2 + 50 = 150.

  12. Допоможіть вирішити задачу бригадиру мийників вікон

Допоможіть вирішити задачу бригадиру мийників віконЯкщо 2-є робітників миють 60 вікон за 7 годин 20 хвилин, то скільки часу потрібно 2-ом робітникам на те, щоб вимити 30 дзеркал. Усі вікна та дзеркала — прямокутної форми і однакового розміру.

 

 
 
 
Відповідь

60 вікон — 7 год 20 хв = (7 × 60 + 20) хв = 440 хв
30 вікон — 220 хв
Може видатись, що і 30 дзеркал помиють за 220 хв, але це не так. Адже вікно треба мити з двох боків, а дзеркало тільки з одного. Тому
30 дзеркал — 220 хв / 2 = 110 хв = 1 год 50 хв.

  13. Знайдіть число, якого бракує на картинці

Знайдіть число

 
 
 
 
Відповідь

Одна із відповідей: 8
2 + 8 - (1) = 9
3 + 2 - (1) = 4
3 + 6 - (1) = 8.

2.Худ. ном.

2. Борщ «Щойно з печі» (зі сметаною, до речі) 

Роздробіть на частини

Роздробіть число 45 на чотири частини так, що якщо до першої частини додати 2, від другої відняти 2, третю помножити на 2, а четверту розділити на 2, то всі результати будуть рівними

Відповідь: 8, 12, 5, 20.

2. Худ. ном.

 

6. Мезим -  шлунку добре з ним ( по два учасника від команди)

 Команди отримують картки з цифрами від 1 до 5 і з комою. Гравцям потрібно стати з картками в тій послідовності, в якій розміщені цифри і кома в результатах обчислень.

  1. 15,15 + 19,1=34,25
  2. 73,8 : 6 = 12,3
  3. 9,16 +6,15 =25,3
  4. 92,4: 7 = 13,2

3. Худ. ном.

 

7.Десерт « Морозиво»

Гра «Не зіб’юсь» Учасник від кожної команди робить десять кроків і на кожному кроці називає:

  1. квадрати чисел натурального ряду: 4, 9, 16, 25, 36, 49, 64, 81, 100, 121.
  2. геометричні фігури: трикутник, чотирикутник, ромб, квадрат, тетраедр, куб, піраміда, октаедр, паралелепіпед, додекаедр.
  3. алгебраїчні терміни: рівняння, корінь, квадрат, гіпербола, гіпотенуза, дискримінант, функція, графік, область визначення, таблиця.
  4. математичні приладдя: прямокутний трикутник, циркуль, лінійка, олівець, гумка, транспортир, ручка, крейда,  рівнобедрений трикутник, калькулятор, зошит, міліметрова бум ага, рахувальні палички.

 

 

8 Компот із загадок       

Перед вами відомі виконавці пісень. На футболках із їх прізвищами зашифровано прізвище іще одного відомого співака. Назвіть це прізвище.

 

 

Відповідь: Білан ( треба взяти букви на які указує цифра на футбольці).

2. З бабусею сталася біда. Всі свої важливі документи вона положила до сейфу. А код забула. Але зробила для себе таку підказку. Але з пам ҆ ятю зовсім погано. Ніяк не може здогадатися які цифри повинні бути у неділю. Допоможіть їй.

 

 

 

 

 

 

 

Відповідь : 116. (перша цифра зноситься, остання 6, а друга1 бо всі інші 7)

 

 

4. Худ. ном. 

 

8. Василівські спагеті


Фігура складається з 12 сірників. Перекладіть три сірники так, щоб вийшли три рівні квадрати.

Перекладіть два сірники так, щоб вийшло 10 квадратів.

 

5. Худ. ном.

9. Фірмова страва (за рахунок закладу): «Математичний рулет з начинкою із кмітливості і дотепності».  Склади слово

1.Палке бажання, або несамовите прагнення чогось    (Жага);

2. Є Карпатські, а є Кримські    (Гори);

3. Невільниця султана    (Раба);

4. Місцевий житель Каїру    (Араб);

5. Заздрощі, або холоднокровна тварина, що душить    (Жаба);

6. Бувають у оленів    (Роги);

7. Декоративне оздоблення сорочки мереживом, як у Дартаньяна  (Жабо);

8. Буває морська, а буває акваріумна   (Риба).

 

 

Ведучий 2 А тепер настав час підбити підсумки гри.  Наші шеф – кухарі підрахують ваші бали.

Ведучий 1.

Тепер, журі, за вами слово!

Хоч грали тут усі чудово!

Тепер, щоб сумніви пропали, -

Підсумок сказали б

Виходять діти

 

Як радісно, як гості в хату,

Здається, що ясніє світ.

Тоді на серці справжнє свято,

Ну, а в душі — весняний цвіт!

 

Щаслива я, як гості в хату.

Це завжди радість на поріг.

Хай буде щастя всім багато,

Хай світить вогник вам з доріг.

 

 

Від Щирого серця,

Від рідної нам землиці,

Дозвольте вам, люди,

У пояс вклонитись.

 

Від усіх жителів нашої школи

Шлемо Вам найкращі вітання.

Нашу сім’ю не забудьте ніколи

На це наші всі сподівання.

 

Нехай не гаснуть усмішки ніколи

На ваших милих , лагідних вустах.

Нехай у всіх Вас буде світла доля

І діти ваші – радістю для Вас .

 

Худ. номер

 

 

 

 

1

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дутко Людмила Василівна
    Молодець!!! Дякую за прекрасний матеріал!!! (Бо після перенесеної хвороби covid-19, не можу нічого нормаьного придумати)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 серпня 2020
Переглядів
2609
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку