Конспект+презентація до уроку у 6 класі "Усі дії із звичайними дробами з використанням міжпредметних зв’язків."

Про матеріал

Конспект уроку "Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами з

використанням міжпредметних зв'язків", метою якого є повторити і систематизувати основний матеріал на додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; продемонструвати використання звичайних дробів при розв'язуванні прикладних задач з різних предметів; вчити учнів працювати самостійно, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити самооцінку та взаємооцінку; виховувати ЦСО до праці, до природи, до себе

Перегляд файлу

Тема уроку. Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами з  

                          використанням міжпредметних зв’язків.

 

Мета уроку: повторити і систематизувати основний матеріал на додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів; продемонструвати використання звичайних дробів при розв’язуванні прикладних задач з різних предметів; вчити учнів працювати самостійно, розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити самооцінку та взаємооцінку; виховувати ЦСО до праці, до природи, до себе.

 

Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь та навичок.

 

Наочність та обладнання: таблиці; карти; робочі портфоліо учнів, до складу яких входять сигнальні (червоні, зелені) картки, піктограми, набір букв.

 

 

Хід уроку

 

1. Організаційний етап

 

Технологія «Мікрофон»

Учні, передаючи мікрофон, зачитують по черзі цитати видатних людей про значення математики для різних наук. Звернути увагу на «Вимоги до мовлення», які попередньо вивішені на дошці у вигляді таблиці.

 

Мовлення

  • багатство;
  • вміння виділяти головне;
  • послідовність;
  • переконливість;
  • виразність;
  • емоційність;
  • самостійність.

 

Перелік цитат

 

  • Математика – королева і слуга наук…

                                                                          Е. Белл

  • Математика – та одна наука, без якої неможлива ніяка інша.

                                                                                                       С. Соболєв

  • Вся математика – це, власне, одне велике рівняння для інших наук.

                                                                                                                 Новаліс

 

  • Математика – панівна наука нашого часу.

                                                                                                    Гербарт

  • Природа формує свої закони мовою математики.

                                                                                                 Г. Галілей

  • Математика вносить в природознавство логіку.

                                                                                                           О. Герцен

  • Арифметика і геометрія – це ті крила, на яких астроном підноситься так високо, аж до неба.

                                                                                                          Р. Бойль

  • Фізика й математика завжди допомагали одна одній і розвиток їх часто нероздільний.

                                                                                                        С. Вавилов

  • Якщо хто хоче глибше осягнути хімічні істини, то він повинен вивчати математику.

                                                                                                  М. Ломоносов

  • Нині в біологічних науках усе ширше застосовують математичні та обчислювальні методи.

                                                                                                          Д. Данціг

 

 

2. Тема, мета, мотивація

 

Вчитель формулює тему уроку. Пропонує учням самостійно визначити мету уроку, наголошує на тому що математика має велике значення при розв’язуванні прикладних задач з інших предметів.

 

3. Актуалізація опорних знань

 

Опитування проводиться в парах. Один учень відповідає, а інший оцінює його відповідь. Контроль правильності відповіді відбувається при допомозі сигнальних червоних та зелених карток, які учні піднімають після того, як була озвучена одним із учнів відповідь. Правильна відповідь оцінюється двома балами (піднята зелена картка), не точна відповідь – 1,5 бала (підняті червона і зелена картки одночасно), повністю неправильна відповідь – 0 балів (піднята червона картка).

 

Питання для опитування

1) Правило множення звичайних дробів.

2) Правило ділення звичайних дробів.

3) Правило знаходження дробу від числа.

4) Правило знаходження числа за його дробом.

5) Переставна властивість множення.

 

Максимальна оцінка за теоретичний матеріал – 10 балів.

 

4. Розв’язування вправ на закріплення

 

За технологією «Мозковий штурм» створити схематичну карту Країни Математики (на зразок географічної карти); при допомозі учнів з`ясувати  з якими предметами межує математика.

Надруковані задачі прикладного характеру з різних дисциплін роздати учням на кожну парту. Окрім того задачі є надрукованими на листках кольорів веселки (кожна на окремому листку). По мірі розв’язування задач умови прикріплюються на дошку. Таким чином ми одержуємо «Математичну веселку». Сказати учням, що природу походження веселки вони вивчатимуть на уроках фізики.

Перші чотири задачі розв’язуються біля дошки. Наступні три задачі учні виконують самостійно, по одній кожна група.

 

Умови задач практикуму

 

Українська література   (червоний листок)

 

1. Іван Франко прожив у Львові 40 років, що становить 2/3 його життя.   Скільки років прожив письменник?

 

2. Великий Каменяр 1/10 частину свого життя провів у рідному селі Нагуєвичі. Скільки років прожив Іван Якович у батьківському домі?

 

Історія     (оранжевий листок)

 

До першого австрійського парламенту українці обрали 35 чоловік. Серед них: 60% – селяни, 20% – священики, а інші – інтелігенція. Скільки представників інтелігенції було серед українських послів?

 

Трудове навчання   (жовтий листок)

 

Коли готують пюре зі слив 1/3 їх іде у відходи. Скільки треба взяти слив, щоб приготувати 5кг пюре?

Хімія    (синій листок)

 

Мідна руда містить 85% міді. Скільки міді міститься у 260 т такої мідної руди?

                                  Географія   (зелений листок)

 

Довжина річки Південний Буг 806 км, що становить  26/71  від довжини Дніпра. На скільки кілометрів довжина Дніпра більша за довжину Південного Бугу?

                              Біологія    (голубий листок)

 

Маса мозку дорослої людини приблизно 1400 г, а маса мозку семирічної дитини становить 4/5 від маси мозку дорослої людини. Яка приблизна маса мозку семирічної дитини?

                        Геометрія   (фіолетовий листок)

 

Довжина прямокутника дорівнює 108 см, що становить 9/11 його ширини. Знайти периметр трикутника.

 

5. Усний тест

 

Учням пропонують на моніторі компютера завдання у формі тесту з вибором правильної відповіді. Після питання, сформульованого вчителем, діти піднімають одну з букв А, Б, В, Г, під якою є правильна відповідь

Учні здійснюють самоконтроль (фіксують кількість правильних відповідей) з метою диференціації домашнього завдання.

 

Тест

1. Число, обернене до 3/5

 

А)  3,5;                 Б) 5,3;                  В) 5/3;                

 

2. Поділити  4/7: 7/4

 

А) 11;                   Б) 1;                     В) 16/49.

 

3. Знайти  х  у рівнянні  х: 1/5 = 1

 

А) 2/11;                Б) 1/5;                  В) 11/5;               

4. Виконати дію 2/9 * 1/2

 

А) 1/18;                 Б) 1/9;                 В) 2/10;                

 

5. Помножити 5 * 2/5

 

А) 2;                       Б) 1/2;                 В) 2/5;                 

 

 

6. Рефлексія

 

За допомогою п’ятьох  видів піктограм учні демонструють свій настрій на кінці уроку.

 

 

7. Підсумок уроку

 

Учні фронтально відповідають на запитання.

 

  • Чи було цікаво на уроці?
  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що викликало складність?
  • Чи досягли ви мети поставленої перед собою на уроці?

8. Домашнє завдання

 

  • Учні, які у тесті виконали правильно 1 – 3 завдання, розв’язують рівняння 477 і завдання 479.
  • Учні, які у тесті виконали правильно 4 – 5 завдань, розв’язують задачу 495, приклади 494(1).

 

doc
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку