Конспект уроку - суду з української мови "Дієприкметник"

Про матеріал

Тема: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета уроку: формувати систему предметних компетентностей і компетенцій шляхом виконання навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань, дати поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова (загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль), учити відрізняти дієприкметник від прикметника, знаходити в реченні на основі вивчених ознак; розвивати навички аналізу мовних явищ, логічне мислення, мовлення; у рамках соціокультурної теми виховувати любов та повагу до рідного слова.

Тип уроку: Урок-суд

Коли ми сумніваємось,

Коли чогось в житті не знаємо,

А хочем істину пізнати, то йдемо до судді питати,

Він правду допоможе з'ясувати.

Вчитель:Добрий день, сідайте. Сьогодні у нас незвичайний урок. Дивний він тим, що проходитиме не в кабінеті, а в судовій залі. І ви - не учні, а свідки. Сьогодні ми розглядаємо справу, яка стосується Дієприкметника. Завдання, яке стоїть перед нами – з'ясувати особливості Дієприкметника, віднайти відмінності від Прикметника та Дієслова.

Отож, будь ласка, зазначте у свої зошитах-протоколах тему судового засідання «Урок-суд над Дієприкметником»

Суддя (вчитель). Оголошую наше засідання відкритим. Шановний секретарю, будь ласка, оголосіть склад суду.

Секретар (учениця класу). Оголошується склад суду: головуючий суддя – вчитель української мови та літератури Галина Ярославівна, секретар – Марцинів Тетяна, адвокат, прокурор, відповідач - Дієприкметник.

Суддя. Шановний секретарю, будь ласка, поясніть нашим свідкам та гостям значення слів «позивач», «відповідач», «суд», «позов»

Секретар. Позов - документ, що засвідчує звернення до суду за захистом порушеного права або інтересів, що охороняються законом

Позивач - особа, яка звертається до суду за захистом порушених її прав чи інтересів, що їх охороняє закон.

Відповідач - особа, якій пред'явлено позов.

Суд - спеціальний державний орган, який здійснює правосуддя шляхом розгляду й ухвал карних справ.

Суддя. Дякую. Отже, слухається справа порушена проти Дієприкметника.

Суддя: У нас сьогодні справа незвична.

В країні Морфологія ситуація критична.

Частини мови посварились і мало між собою не побились.

Дієслово і Прикметник – винуватці сварки, а інші частини мови не можуть навести порядку.

Частини мови: Дієприкметник хочуть поділити, а ми не знаєм, що вже робити?

Допоможіть істину пізнати, бо не буде порядку в країні,

не зможемо спокійно спати.

Ми віримо, що правда переможе

І в цьому ви нам допоможете!

Дієприкметник (один з учнів). Що робити я не знаю,

Всі мене про щось питають.

Розтягають в різні боки,

Що аж роздулись мої щоки.

Допоможіть, прошу, благаю,

Правду віднайти.

На мудре рішення чекаю

У вирішенні біди.

Суддя: В країні Морфологія біда

Не можуть частини мови сваритись

Та ще й між собою ділитись

Вони ж бо одна сім'я.

Потрібно все добре вивчити і проблему вирішити.

Суддя. А тепер слово надається захиснику .

Адвокат: Адвокат – це я,

В мене справа є своя.

Дієприкметник представляю,

Його права я захищаю.

Прокурор: Звернувсь до мене пан Прикметник,

Щоби у справі допоміг.

А він мій приятель давній,

Тому відмовити не зміг.

Дієприкметник віддати Прикметнику

Така позиція моя.

Свідкам надам слово

І доведу, що правий я.

Адвокат: Щоб все вам стало зрозуміло,

Беремося до справи.

Ми доведемо дуже вміло.

Гайда виконувати вправи.

Що може бути вічним як не Слово,

Тому тематика вправ – рідна мова.

Прочитайте речення. До виділених слів поставте питання. Що у цих словах спільне з дієсловом? З прикметником?

  • 1.З рідною мовою пов'язані найдорожчі спогади про перше слово, почуте в колисці з материних уст (Б. Антоненко-Давидович). 2. Слова були для нього мов великодній дзвін, мов оживляюча роса для зів'ялої квітки (І. Франко).
  • Пов'язані – які? що зроблені?

• Від яких слів утворене слово дієприкметник? Чим, на вашу думку, можна пояснити таку назву форми дієслова?

Дієприкметник

Прокурор:

подібний до прикметника тим, що:

• відповідає на питання який? яка? яке? які?;

• змінюється за родами, числами, відмінками;

• стоїть у тому ж роді, числі, відмінку, що й іменник, із яким пов'язаний;

• має такі самі відмінкові закінчення.

Ви чули на які питання Дієприкметник відповідає,

Прикметнику його віддати,

Адже це істина, хіба хтось сумнівається?

Адвокат:

Дієприкметник


Дієприкметник має ознаки і дієслова:

• час (теперішній і минулий): сяючий (теперешній час), потемнілий (минулий час);

• вид (доконаний і недоконаний): казаний (недоконаний), сказаний (доконаний);

• здатність мати при собі залежний від нього іменник (овіяний вітром) і займенник (захоплений тобою) або прислівник (прочитаний виразно).

Отже, дієприкметник поєднує ознаки двох частин мови — дієслова та прикметника.

Початковою формою дієприкметника, як і прикметника, є форма називного відмінка однини чоловічого роду: фарбований, написаний.

Прочитайте. У якій колонці подано дієприкметники? Свою думку доведіть. Визначте морфологічні ознаки в прикметниках, дієсловах , дієприкметниках. Яку особливість ви помітили?

Солов'їна мова Вишитий рушник Рушник, який вишили

Гостре слово Сказане слово Слово, яке сказали

солов'їна- прикметник (одн., жін.. р., Н.в.)

вишитий – дієприкметник (одн., чол.. р., Н. в., мин. ч., док. вид)

вишили – дієслово ( мин. ч., док. вид)

Дієприкметник поєднує в собі ознаки прикметника (рід, число, відмінок) та дієслова(час, вид).

• Зі словосполученнями, що містять дієприкметники, усно складіть речення.

Адвокат: Якщо прикметники називають постійні ознаки предмета (білий, молодий), то дієприкметники виражають ознаки, які розвиваються в часі (біліючий — такий, що біліє; помолоділий — такий, що помолодів). Такі ознаки створювані дією або станом.

Отже, дієприкметник не тільки вказує на ознаку, а й виражає дію або стан, з якими ця ознака пов'язана. Тому дієприкметник — не окрема частина мови, а особлива форма дієслова.

У реченнях дієприкметник найчастіше є означенням: Ніжить вухо притишена музика (О. Сенчик).

Дієприкметником може виражатися і присудок: З дитинства я закохана в слова (В. Малишко).

Враховуючи розміщення нот і літер, знайдіть спосіб прочитати продовження поезії. Знайдіть у вірші дієприкметники і визначте їх морфологічні ознаки.

Мово моя українська — батьківська, материнська,

Я тебе знаю не вивчену — просту, домашню, звичну,

Не з-за морів покликану, не з словників насмикану.

ТЕЗЕ ИНКН УЕОЯ МІРП

ОМНВ ЛЕАО Е НГР МІОЕ

НВМИ АОКП ДНОР ЗОСО

К НИЙ ОАСВ ВВТО АЧІД

ІКН СОА. МВ АА

Ти у мене із кореня — полем мені наговорена,

Дзвоном коси прокована, в чистій воді смакована.

Вивчену, покликану, насмикану, наговорена, прокована, смакована.

Вибірковий диктант

Ніжна душа народу нашого бринить у слові. Воно оповите любов'ю, вигранене вічністю, музично-незбагненне і сонячно-прозоре, заходить у серце і настроює струни ніжності… Слово лагідне і запашне, як розпростерта у світ неперевершена українська пісня, у слово-диво, у слово сонячно-кларнетне… Людина вибудувала з минулого у прийдешнє золотий міст, яким спішать у серця посланці людяності і любові – викупані у пелюстках квіту і в пробудженнях росяного ранку, прозоро-чисті слова моральності людської.

Усе життя наше пов'язане зі словом. Українська мова витворила багато-багато пестливих слів, якими опоетизовано світ… Коли не розлучаються двоє або більше слів, то викрешуються незгасні іскри народної мудрості і почуття, вічні зерна правди і краси.

( За І. Вихованцем)

З поданого тексту виписати у три колонки прикметники, дієслова, дієприкметники. З'ясувати відмінності між цими частинами мови.

Дієслово Прикметник Дієприкметник

Бринить Ніжна Оповите

Шифрограма

Зверніть увагу на літери. У них ключ для розв'язання зашифрованих слів з поезії про рідне слово. Які це слова?

ОQСVЛRОWВSОDРFІGДWНZЕLОNРMЛGЕYСHКJУQТRИUЙQЧWУEЖRИYНUЦLЯGМUКQИFНУAТUЕQНRАZСNМYІUХRСYПІUВRОЧSИGЙSГDРQІRМFDБGАHТJЬКSІDВQМWОNЇGХVДQІТRЬМNИY БUЕSЗGПHАJМ'LЯUТRНWОVЗNАБZУXТRИWЙQ

О слово рідне! Орле скутий!

Чужинцям кинуте на сміх!

Співочий грім батьків моїх,

Дітьми безпам'ятно забутий.

О. Олесь

Випишіть дієприкметники і визначте їх морфологічні ознаки.

Скутий –…

Хрестослів

Ви повинні підібрати асоціації-дієприкметники до рідного українського слова, заповнюючи кросворд. Відштовхуйтеся від запропонованих літер по вертикалі Дієприкметник

Д

і

є

п

р

и

к

м

е

т

н

и

к

Досліджене, відроджене, об'єднуюче, оповите, розмальоване, виплекане, сказане, омріяне, освячене, уквітчане, помережане, вистраждане, окрилене.

Робота з підручником

Перепишіть, подані в дужках дієприкметники поставте в потрібній формі. Визначте рід, число, відмінок кожного з них.

1. І стоїть на порозі (усміхнений) мати (М. Луків). 2. За столом я знову бачу (схилений) обличчя мами (М. Стельмах). 3. Щоб рід смаглявий наш не одгорів, чатує мати (втоптаний) стежину (П. Перебийніс). 4. А мама вже своїй (вихований) доні слова промовить ніжні й зрозумілі (О. Грош). 5. Совість порівнюють з порохом. Як підмочиш її, то вже ти обеззброєний (В. Захарченко).

• Підкресліть члени речення. Визначте синтаксичну роль кожного з дієприкметників.

Назвіть у першому реченні всі частини мови. Поясніть, чому дієприкметник не є окремою самостійною частиною мови.

Адвокат : Щоб вирішити справу,

Ми виконали не одну вправу.

Та ще раз переконались,

Що недаремно старались.

Адже істина одна –

Правда завжди перемага.

Суддя: Я згодна. Отже, судове засідання оголошую закритим. Для оголошення рішення суду прошу всіх встати. Іменем чинного правописного законодавства країни Морфології постановляю:

Яку постанову видав суддя ви зможете дізнатись, коли розгадаєте шифрограму.

-


П Е И І Є О А Д Р Ф В С Л М Н Т К - Б

Дієприкметник – особлива форма дієслова.

Вирок суду остаточний і оскарженню не підлягає. Виконувати його постійно.

Всі частини мови помирились

І більше вже ніколи не сварились.

Суддя видав постанову,

Слід пам'ятати цю умову.

Прошу всіх сісти. Суд над Дієприкметником можна вважати закритим, та послухайте, шановні, ви завжди повинні пам'ятати, що українське слово багате та розмаїте. Тому плекайте та збагачуйте його, бо без мови немає народу. Бажаю всім успіхів! Хай вам щастить!

V. Умотивоване оцінювання

VI. Домашнє завдання

1. Систематизувати здобуті знання за матеріалом підручника.

2. Виконати вправу з підручника (рівень складності обирається учнем).

3. Індивідуальне завдання: скласти і записати висловлювання на тему «Слово моє барвінкове!». Використати дієприкметники.

Перегляд файлу

Тема: Дієприкметник як особлива форма дієслова: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Мета уроку: формувати  систему предметних компетентностей  і компетенцій шляхом виконання  навчально-пізнавальних і практично зорієнтованих завдань, дати поняття про дієприкметник як особливу форму дієслова (загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль), учити відрізняти дієприкметник від прикметника, знаходити в реченні на основі вивчених ознак; розвивати навички аналізу мовних явищ, логічне мислення, мовлення; у рамках соціокультурної теми  виховувати любов та повагу до рідного слова.

Тип уроку:   Урок-суд

Коли ми сумніваємось,

Коли чогось в житті не знаємо,

А хочем істину пізнати, то йдемо до судді питати,

Він правду допоможе з’ясувати.

Вчитель:Добрий день, сідайте. Сьогодні у нас незвичайний урок. Дивний він тим, що проходитиме не в кабінеті, а в судовій залі. І ви -  не учні, а свідки. Сьогодні ми розглядаємо справу, яка стосується Дієприкметника. Завдання, яке стоїть перед нами – з’ясувати особливості Дієприкметника, віднайти відмінності від Прикметника та Дієслова.

Отож, будь ласка, зазначте у свої зошитах-протоколах тему судового засідання «Урок-суд над Дієприкметником»

Суддя (вчитель). Оголошую наше засідання відкритим. Шановний секретарю, будь ласка, оголосіть склад суду.

Секретар (учениця класу). Оголошується склад суду: головуючий суддя – вчитель української мови та літератури Галина Ярославівна, секретар – Марцинів Тетяна, адвокат, прокурор, відповідач - Дієприкметник.

Суддя. Шановний секретарю, будь ласка,  поясніть нашим свідкам та гостям значення слів  «позивач», «відповідач», «суд», «позов»

Секретар. Позов - документ, що засвідчує звернення до суду за захистом порушеного права або інтересів, що охороняються законом

Позивач - особа, яка звертається до суду за захистом порушених її прав чи інтересів, що їх охороняє закон.

Відповідач - особа, якій пред'явлено позов.

Суд - спеціальний державний орган, який здійснює правосуддя шляхом розгляду й ухвал карних справ.

Суддя. Дякую. Отже, слухається справа порушена проти Дієприкметника.

Суддя:      У нас сьогодні справа незвична.

                  В країні Морфологія ситуація критична.

        Частини мови посварились і мало між собою не побились.

       Дієслово і Прикметник – винуватці сварки, а інші частини мови не можуть навести порядку.

Частини мови:      Дієприкметник  хочуть поділити, а ми не знаєм, що вже              робити?

        Допоможіть істину пізнати, бо не буде порядку в країні,

                     не зможемо спокійно  спати.

       Ми віримо, що правда переможе

       І в цьому ви нам допоможете!

Дієприкметник (один з учнів).  Що робити я не знаю,

                                              Всі мене про щось питають.

                                             Розтягають в різні боки,

                                             Що аж роздулись мої щоки.

Допоможіть, прошу, благаю,

Правду віднайти.

На мудре рішення чекаю

У вирішенні біди.

Суддя:               В країні Морфологія біда

         Не можуть частини мови сваритись

        Та ще й між собою ділитись

        Вони ж бо одна сімя.

       Потрібно все добре вивчити і проблему вирішити.

Суддя. А тепер слово надається захиснику .

Адвокат: Адвокат – це я,

     В мене справа є своя.

    Дієприкметник представляю,

   Його права я захищаю.

Прокурор: Звернувсь до мене пан Прикметник,

      Щоби  у справі допоміг.

    А він мій приятель давній,

   Тому відмовити  не зміг.

 Дієприкметник віддати Прикметнику

 Така позиція моя.

 Свідкам надам слово

 І доведу, що правий я.

Адвокат: Щоб все вам стало зрозуміло,

 Беремося до справи.

 Ми доведемо дуже вміло.

Гайда виконувати вправи.

Що може бути вічним як не Слово,

Тому тематика вправ – рідна мова.

Прочитайте речення. До виділених слів поставте питання. Що у цих словах спільне з дієсловом? З прикметником?

  1. З рідною мовою пов'язані найдорожчі спогади про перше слово, почуте в колисці з материних уст (Б. Антоненко-Давидович). 2. Слова були для нього мов великодній дзвін, мов оживляюча роса для зів'ялої квітки (І. Франко).

Пов’язані – які? що зроблені? 

• Від яких слів утворене слово дієприкметник? Чим, на вашу думку, можна пояснити таку назву форми дієслова?

Прокурор: 

 

 

 

 

подібний до прикметника тим, що:

• відповідає на питання який? яка? яке? які?;

• змінюється за родами, числами, відмінками;

• стоїть у тому ж роді, числі, відмінку, що й іменник, із яким пов'язаний;

• має такі самі відмінкові закінчення.

                       Ви чули на які питання Дієприкметник відповідає,

 Прикметнику його віддати,

 Адже це істина, хіба хтось сумнівається?

Адвокат:

 

 

Дієприкметник має  ознаки і дієслова:

• час (теперішній і минулий): сяючий (теперешній час), потемнілий (минулий час);

• вид (доконаний і недоконаний): казаний (недоконаний), сказаний (доконаний);

• здатність мати при собі залежний від нього іменник (овіяний вітром) і займенник (захоплений тобою) або прислівник (прочитаний виразно).

Отже, дієприкметник поєднує ознаки двох частин мови — дієслова та прикметника.

Початковою формою дієприкметника, як і прикметника, є форма називного відмінка однини чоловічого роду: фарбований, написаний.

Прочитайте. У якій колонці подано дієприкметники? Свою думку доведіть. Визначте морфологічні ознаки в прикметниках, дієсловах , дієприкметниках. Яку особливість ви помітили?

Солов’їна мова        Вишитий рушник                  Рушник, який вишили

Гостре слово         Сказане слово                      Слово, яке сказали

солов’їна- прикметник (одн., жін.. р., Н.в.)      

вишитий – дієприкметник (одн., чол.. р., Н. в., мин. ч., док. вид) 

вишили – дієслово ( мин. ч., док. вид)      

Дієприкметник поєднує в собі ознаки прикметника (рід, число, відмінок) та дієслова(час, вид).   

• Зі словосполученнями, що містять дієприкметники, усно складіть речення.

Адвокат:    Якщо прикметники називають постійні ознаки предмета (білий, молодий), то дієприкметники виражають ознаки, які розвиваються в часі (біліючий — такий, що біліє; помолоділий — такий, що помолодів). Такі ознаки створювані дією або станом.

Отже, дієприкметник не тільки вказує на ознаку, а й виражає дію або стан, з якими ця ознака пов'язана. Тому дієприкметник — не окрема частина мови, а особлива форма дієслова.

У реченнях дієприкметник найчастіше є означенням: Ніжить вухо притишена музика (О. Сенчик).

Дієприкметником може виражатися і присудок: З дитинства я закохана в слова (В. Малишко).

Враховуючи розміщення нот і літер, знайдіть спосіб прочитати продовження поезії. Знайдіть у вірші дієприкметники і визначте їх морфологічні ознаки.

   Мово моя українська — батьківська, материнська,

             Я тебе знаю не вивчену — просту, домашню, звичну,

             Не з-за морів покликану, не з словників насмикану. C:\Documents and Settings\Рома\Мои документы\Мои рисунки\MP Navigator EX\2014_07_04\IMG_0003.jpg

ТЕЗЕ ИНКН УЕОЯ                            МІРП

ОМНВ ЛЕАО Е НГР              МІОЕ

НВМИ АОКП ДНОР                             ЗОСО

К НИЙ     ОАСВ     ВВТО               АЧІД

ІКН СОА.     МВ               АА

Ти у мене із кореня — полем мені наговорена,

Дзвоном коси прокована, в чистій воді смакована.

Вивчену, покликану, насмикану, наговорена, прокована, смакована.

Вибірковий диктант

    Ніжна душа народу нашого бринить у слові. Воно оповите любов’ю, вигранене вічністю, музично-незбагненне і сонячно-прозоре, заходить у серце і настроює струни ніжності… Слово лагідне і запашне, як розпростерта у світ неперевершена українська пісня, у слово-диво, у слово сонячно-кларнетне… Людина вибудувала з минулого у прийдешнє золотий міст, яким спішать у серця посланці людяності і любові – викупані у пелюстках квіту і в пробудженнях росяного ранку, прозоро-чисті слова моральності людської.

   Усе життя наше пов’язане зі словом. Українська мова витворила багато-багато пестливих слів, якими опоетизовано світ… Коли не розлучаються двоє або більше слів, то викрешуються незгасні іскри народної мудрості і почуття, вічні зерна правди і краси.

                                                        ( За І. Вихованцем)

З поданого тексту виписати у три колонки прикметники, дієслова, дієприкметники. З’ясувати відмінності між цими частинами мови.

Дієслово                         Прикметник                  Дієприкметник

Бринить   Ніжна                           Оповите

Шифрограма

Зверніть увагу на літери. У них ключ для розв’язання зашифрованих слів з поезії про рідне слово. Які це слова?

ОQСVЛRОWВSОDРFІGДWНZЕLОNРMЛGЕYСHКJУQТRИUЙQЧWУEЖRИYНUЦLЯGМUКQИFНУAТUЕQНRАZСNМYІUХRСYПІUВRОЧSИGЙSГDРQІRМFDБGАHТJЬКSІDВQМWОNЇGХVДQІТRЬМNИY БUЕSЗGПHАJМ’LЯUТRНWОVЗNАБZУXТRИWЙQ

О слово рідне! Орле скутий!

Чужинцям кинуте на сміх!

Співочий грім батьків моїх,

Дітьми безпам’ятно забутий.

О. Олесь

Випишіть дієприкметники і визначте їх морфологічні ознаки.

Скутий –…

Хрестослів

Ви повинні підібрати асоціації-дієприкметники до рідного українського слова, заповнюючи кросворд. Відштовхуйтеся від запропонованих літер по вертикалі  Дієприкметник

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

є

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досліджене, відроджене, об’єднуюче, оповите, розмальоване, виплекане, сказане, омріяне, освячене, уквітчане, помережане, вистраждане, окрилене.

Робота з підручником

Перепишіть, подані в дужках дієприкметники поставте в потрібній формі. Визначте рід, число, відмінок кожного з них.

1. І стоїть на порозі (усміхнений) мати (М. Луків). 2. За столом я знову бачу (схилений) обличчя мами (М. Стельмах). 3. Щоб рід смаглявий наш не одгорів, чатує мати (втоптаний) стежину (П. Перебийніс). 4. А мама вже своїй (вихований) доні слова промовить ніжні й зрозумілі (О. Грош). 5. Совість порівнюють з порохом. Як підмочиш її, то вже ти обеззброєний (В. Захарченко).

• Підкресліть члени речення. Визначте синтаксичну роль кожного з дієприкметників.

Назвіть у першому реченні всі частини мови. Поясніть, чому дієприкметник не є окремою самостійною частиною мови.

Адвокат :   Щоб вирішити справу,

                    Ми виконали не одну вправу.

                    Та ще раз переконались,

                   Що недаремно старались.

                    Адже істина одна –

                    Правда завжди перемага.

Суддя: Я згодна. Отже, судове засідання оголошую закритим. Для оголошення рішення суду прошу всіх встати. Іменем чинного правописного законодавства країни Морфології постановляю:

Яку постанову видав суддя ви зможете дізнатись, коли розгадаєте шифрограму.

   - 

 

 

П    Е   И   І   Є  О  А  Д  Р  Ф  В  С  Л  М  Н  Т  К - Б

 

Дієприкметник – особлива форма дієслова.

Вирок суду остаточний і оскарженню не підлягає. Виконувати його постійно.

Всі частини мови помирились

І більше вже ніколи не сварились.

Суддя видав постанову,

Слід пам’ятати цю умову.

    Прошу всіх сісти. Суд над Дієприкметником можна вважати закритим, та послухайте, шановні, ви завжди повинні пам’ятати, що українське слово багате та розмаїте. Тому плекайте та збагачуйте його, бо без мови немає народу. Бажаю всім успіхів! Хай вам щастить!

V.  Умотивоване оцінювання

VI.   Домашнє завдання

1.       Систематизувати здобуті знання за матеріалом підручника.

2.        Виконати вправу з підручника (рівень складності обирається учнем).

3.        Індивідуальне завдання: скласти і записати висловлювання на тему «Слово моє барвінкове!». Використати дієприкметники.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 січня 2018
Переглядів
2358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку