Тема уроку. Показникова та логарифмічна функції.
предметна компетентність: узагальнити знання учнів із теми «. Показникова та логарифмічна функції.»; удосконалити вміння розв’язувати задачі з цієї теми;
ключові компетентності:
Обладнання та наочність: мультимедіа, картки с завданнями, особиста картка для оцінювання.
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчання.
Діти, я хочу, щоб слова Хочу, Можу, Вмію, Роблю супроводжували нас протягом уроку.
Можу – повідомити, що на уроці можна помилятися, сумніватися, консультуватися
Вмію – сподіваюсь, що вміло застосуєте теоретичні знання і впораєтесь їз завданнями
Роблю – кожен робитиме, виконуватиме завдання за своїми можливостями.
Давайте ми умовно перенесемося у 2026 рік. Коли ви молоді, щасливі закінчили ВНЗ і з багажем знань прагнете відшукати собі роботу. Я вам пропоную пройти наступні етапи з метою успішного працевлаштування:
1 етап: Ваше РЕЗЮМЕ
2 етап: СТАЖУВАННЯ
3 етап: ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці узагальнимо знання з теми «. Показникова та логарифмічна функції.»; удосконалимо вміння розв’язувати рівняння та нерівності з цієї теми.
1 етап: Ваше РЕЗЮМЕ
Резюме (від фр. Résumé або лат. Curriculum vitae - «протягом життя», життєпис, вимовляється курікулюм Віте) - документ, що містить інформацію про навички, досвід кандидатури людини для найму на роботу.
Вашим резюме буде теоретичні знання з теми.
а)Продовжити речення
б)Встановити відповідності між виразами (1-4) та виразами (А-Д) які їм тотожно дорівнюють при а > 0
1 |
|
А |
10 |
2 |
|
Б |
1- |
3 |
|
В |
1+ |
4 |
|
Г |
10 |
|
|
Д
|
a |
Відповіді 1-В
2- А
3- Б
4- Д
1 |
3х = |
А |
2 |
2 |
25-х = |
Б |
-2 |
3 |
( )х • ( х = |
В |
-2 ; 2 |
4 |
– 4 = 0 |
Г |
|
|
|
Д
|
- ; |
1-Б
2-Г
3-А
4 - Д
в) Із запропонованих варіантів відповіді вибрати один правильний
1.Обчислити +
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
10 |
2 |
100 |
50 |
2.Розв’язати рівняння =
А |
Б |
В |
Г |
Д |
-3 |
2 |
3 |
-2 |
9 |
3. Обчислити
А |
Б |
В |
Г |
Д |
6 |
5 |
125 |
3 |
9 |
4. Порівняйте m і n, якщо 3m 3n
А |
Б |
В |
Г |
m<n |
m>n |
m =n |
Неможливо порівняти |
5.Чому дорівнює корінь рівняння =-2
А |
Б |
В |
Г |
Д |
-12 |
|
36 |
- |
12 |
6.Відомо, що > . Порівняйте a і b
А |
Б |
В |
Г |
a<b |
a =b |
a>b |
Неможливо порівняти |
7.Розв’язати нерівність 0,2х-2 ≥ 0,008
А |
Б |
В |
Г |
Д |
[5; +∞) |
(-∞; 6] |
(-∞; 5] |
[6; +∞) |
(-∞;+∞) |
Вчитель: Підрахували бали
V. Удосконалення вмінь та навичок: 2 етап «Стажування»
Ви успішно заявили про себе і допускаєтеся до наступного етапу- етапу «Стажування». Що таке стажування?
Стажування — навчання персоналу на робочому місці під керівництвом відповідальної особи після теоретичної підготовки або одночасно з нею з метою практичного оволодіння спеціальністю, набуття навичок швидкого орієнтування на робочому місці та інших прийомів роботи.
Отже на етапі «Стажування» вам треба працювати в команді і слід розв’язувати більш складніші завдання, продемонструвати як ви вмієте застосовувати теоретичні знання на практиці.
Клас об’єднується у три групи::
1 група: 1. Обчислити =2 б) в) г) + = 0
2.Розв’язати рівняння 3х+2 +4• 3х– 1 = 279 х = 3
2 група: 1. Обчислити =3 б) в) г) += 0
2.Розв’язати нерівність log23 x - 3log3x ≥ - 2 х є (0 ;3] U [ 9; +∞ )
3 група: 1. Обчислити =3 б) = -2 в) = 2
г) + = 0
2. Розв’язати нерівність 32х + 1 +8•3х – 3 ≤ 0 х є (- ∞; - ]
Вчитель. Виставляєте бали.
Ви успішно пройшли етап «Стажування». Виникають сумніви, яку ж посаду вам запропонувати відповідно до ваших знань.
Тому пропоную перейти до етапу «Захист проектів», щоб остаточно переконатися в якості засвоєння вами теми.
Зараз ви розв’язуйте завдання по варіантам
І варіант Знайти добуток кореня рівняння =10000
=
( ) = 4
lg2 х – 3lg x – 4 =0
Нехай lg x=m
m2 – 3m -4 =0
m1 =4 m2 =- 1
Якщо m1 =4, то lg x=4 Якщо m1 =-1, то lg x=-1
lg x = lg 10000 lg x = lg
х = 10000 x =
10000 • = 1000
ІІ варіант Розв’язати нерівність 25х - 30• 5х +125 ≥ 0
52х – 30 • 5х + 125≥ 0
Нехай 5х =а
а2 – 30а + 125 ≥ 0
( а – 25) (а – 5) ≥ 0
а є (-∞; 5] U [25;+∞)
а ≤ 5 і а ≥ 25
5х ≤ 5 і 5х ≥ 25
5х ≥ 52
функція зростаюча
х ≤ 1 і х ≥ 2
х є (-∞;1 ] U [2;+∞)
ІІІ варіант Розв’язати нерівність + ≥ –1
Т ≥
функція спадаюча 0 < х < 1
( х – 1 )( х +3) ≥ 5 х – 1 > 0 х+3>0
х2 +2х - 8≥ 0 х > 1 х> -3
(х-2) (х+ 4)≥0 х є(1; +∞) х є (-3; ∞)
х є [-4 ;2]
Відповідь: х є (1; 2]
Вчитель. Підрахувати бали
Кількість набраних балів |
Оцінка за 12-бальноюсистемою оцінювання навчальних досягнень учнів |
1 - 25 |
1 |
26 – 34 |
2 |
35 – 44 |
3 |
45 – 54 |
4 |
55 – 59 |
5 |
60 – 64 |
6 |
65 -74 |
7 |
75 -84 |
8 |
85 – 92 |
9 |
93 – 95 |
10 |
96 – 99 |
11 |
100 - 103 |
12 |
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Домашня робота пов.§2-§7 сторінка 71 (№1-№8)
Додаткове . Розв’язати рівняння =
Розв’язати нерівність 3 2х -1 + 3 2х -2 + 3 2х – 4 ≤ 315
VІ. Оцінювання учнів
VІІ. Домашня робота