Урок «Розв'язування показникових рівнянь» для 11 класу

Про матеріал
Тема: «Розв’язування показникових рівнянь» Мета : формування умінь та навичок розв’язувати показникові рівняння способом зведення до спільної основи; способом винесення за дужки спільного множника; способом зведення до спільного показника; графічним способом. Тип уроку: формування умінь та навичок.
Перегляд файлу

11 клас. Конспект уроку № 4

Тема:«Розв’язування показникових рівнянь»

 Мета : формування умінь та навичок розв’язувати показникові рівняння способом зведення до спільної основи; способом винесення за дужки спільного множника; способом зведення до спільного показника; графічним способом.

Тип уроку:формування умінь та навичок.

 

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

          Поки клас усно перевіряє домашнє завдання, два учня біля дошки розв’язують №174 стор.208 (Шкіль)

І учень із А № 1; 3; 8:

1) 2𝑥 = 64

2𝑥 = 26

𝑥 = 6

3) 2−𝑥 = 16

2−𝑥 = 24

−𝑥 = 4

𝑥 = −4

8) 𝑎𝑥2−7𝑥+12 = 1𝑎𝑥2−7𝑥+12 = 𝑎0

𝑥2 − 7𝑥 + 12 = 0

𝑥 = 3;        𝑥 = 4

II учень із А № 2; 5; 9:

2) 22𝑥 = 512

22𝑥 = 29

2𝑥 = 9

𝑥 = 4,55)32𝑥−1 = 81

32𝑥−1 = 34 2𝑥 − 1 = 4

2𝑥 = 5

𝑥 = 2,5

9) 𝑎(𝑥−1)(𝑥+2) = 1

𝑎(𝑥−1)(𝑥+2) = 𝑎0

(𝑥 − 1)(𝑥 + 2) = 0

𝑥 − 1 = 0;     𝑥 + 2 = 0𝑥 = 1;           𝑥 = −2

 

II. Набуття умінь розв’язувати показникові рівняння

          Ви вже вмієте розв’язувати найпростіші показникові рівняння.

 А зараз розглянемо І спосіб: приведення рівняння до спільної основи, тобто до рівняння виду 𝑎𝑓(𝑥) = 𝑎𝐺(𝑥).

Шкіль №174(10;11;23) стор.208

10)                       2𝑥 ∗ 5𝑥 = 0.01

(2  ∗ 5)𝑥 = 0.12

10𝑥 = 0.12

10𝑥 = 10−2

𝑥 = −2

 

11)                       2𝑥 ∗ 5𝑥 = 0.1 ∗ (10𝑥−1)5

(2  ∗ 5)𝑥 = 10−1 ∗ 105𝑥−5

10𝑥 = 105𝑥−6

𝑥 = 5𝑥 − 6

𝑥 − 5𝑥 = −6 −4𝑥 = −6

𝑥 image 

𝑥 image 

𝑥 = 1.5

 

        23)          image 

 

image 

 

image 

 

(2)2𝑥−3𝑥+3 = (2)1

                   3                         3

 

2𝑥 − 3𝑥 + 3 = 1

−𝑥 + 3 = 1

−𝑥 = 1 − 3

−𝑥 = −2

𝑥 = 2

Розглянемо II спосіб: винесення спільного множника за дужки.

Шкіль №174(13;12) стор.208

        13)          7𝑥 − 7𝑥−1 = 6

7𝑥−1 ∗ (7 − 1) = 6

7𝑥−1 ∗ 6 = 6

7𝑥−1 = 1

7𝑥−1 = 70

𝑥 − 1 = 0

𝑥 = 1

 

        12)           2𝑥+2 − 2𝑥 = 96

2𝑥 ∗ (22 − 1) = 96

2𝑥 ∗ (4 − 1) = 96

2𝑥 ∗ 3 = 96

2𝑥 = 96/3

2𝑥 = 32

2𝑥 = 25

𝑥 = 5

 

3) 52𝑥−1 − 52𝑥 + 22𝑥 + 22𝑥+2 = 0

52𝑥

image 

image 

image                5           5

                22             4

 

𝑥 = 1

Розглянемо IIІ спосіб: приведення рівняння до квадратного.

49𝑥 − 8 ∗ 7𝑥 + 7 = 0

72𝑥 − 8 ∗ 7𝑥 + 7 = 0

Введемо нову змінну 7𝑥 = 𝑡

𝑡2 − 8𝑡 + 7 = 0

𝑡1 = 7;         𝑡2 = 1

Повернемось до минулої змінної

7𝑥 = 7;         7𝑥 = 1

7𝑥 = 71;        7𝑥 = 70

𝑥 = 1;          𝑥 = 0

 

Розглянемо графічний спосіб розв’язування рівнянь. 1. Розв’язати графічно рівняння (𝟏)𝒙 = 𝒙 + 𝟏

𝟑

В одній і тій самій системі координат будуємо графіки функцій

image

 

2. Розв’язати графічно рівняння 𝟑𝒙 = 𝟒 − 𝒙

В одній і тій самій системі координат будуємо графік функцій

𝑦 = 3𝑥

x

-2

-1

0

1

2

y

image 

image 

1

3

9

 

𝑦 = 4 − 𝑥– пряма

x

0

4

y

4

0

Графіки перетинаються в точці (1; 3), абсциса якої x=1 – розв'язок рівняння.

Відповідь: x=1  

image

ІІІ. Підсумок уроку.

ІV. Домашнє завдання: збірник, стор.78 №189 (1-7);  №190 (1); 191(1).  

pdf
Додано
10 лютого
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку