Конспект уроку "Читання і записування п’тицифрових чисел, порівняння чисел, визначення загального числа десятків, сотень, тисяч."

Про матеріал

Формувати вміння читати, записувати й порівнювати п'ятицифрові числа, визначати загальну кількість десятків, сотень, тисяч у числі; удосконалювати вміння розв'язувати задачі на різницеве порівняння двох добутків; виконувати та перевіряти дію ділення

Перегляд файлу

Математика

   ТЕМА. Читання і записування п’тицифрових чисел, порівняння чисел, визначення загального числа десятків, сотень, тисяч. Перевірка письмового ділення множенням.

  МЕТА: формувати вміння читати, записувати й порівнювати п’ятицифрові числа, визначати загальну кількість десятків, сотень, тисяч у числі; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на різницеве порівняння двох добутків; виконувати та перевіряти дію ділення

                                              Хід уроку

I. Організація учнів до уроку. Емоційний настрій. (слайд 1)

 II. Перевірка домашнього завдання.

Розв’язання задачі №235 і виконання задачі №234.Учні перевіряють один у одного, обмінявшись зошитами.

II. Актуалізація та корекція знань учнів.

1. Завдання для опитування.       (слайд 2)

1) Обчислити: (1300 - 300) ∙ 4;  1200 + 800 : 4;  (280 + 120) : 2.

2) Задача. У школу привезли 90 стільців. 1/3 стільців поставили в їдальні, 46 - у класі, а решту - у залі. Скільки стільців поставили в залі?    (слайд 3)

3) Розв’язати рівняння по варіантах  х : 107 = 5;   133 : х = 19;

2. Усні обчислення.

 

III. Математичний диктант.

   Суму чисел 360 і 280 зменшити у 4 рази; різницю чисел 480 і 360 збільшити у 5 разів; знайти 1/3 від суми чисел 120 і 90; знайти число, 1/6 якого дорівнює різниці чисел 84 і 66; 540 зменшити у 10 разів і збільшити на 46.

 

IV. Повідомлення теми та мети уроку.

    Повідомляється про те, що на уроці діти вчитимуться читати й записувати п’ятицифрові числа, порівнювати їх, визначати кількість десятків, сотень, тисяч, повторять ділення з перевіркою множенням.

V. Вивчення нового матеріалу.

  1. Порівняти числа 46 і 49, 224 і 225, 1001 і 1002. Пояснити хід порівняння можна, знаючи місце числа в натуральному ряді: число більше від кожного із чисел, які під час лічби називають раніше, і менше від кожного із чисел, які під час лічби називають пізніше. Наприклад: 160 > 154; 160 < 171. Кожне із трицифрових чисел більше за найбільше двоцифрове число, а кожне чотирицифрове - більше за найбільше трицифрове і т. д. Порівнюючи великі числа, застосовують прийом порозрядного порівняння - від вищих розрядів до нижчих.

  2. Порівняти числа 1243 і 17 342;  26 301 і 2694.

  3. №236 - самостійно.

 Перевірити, спонукати до детального пояснення окремих  записів.

 

VI. Фізкультхвилинка.

 

VII. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу.

1. Робота  за підручником с.38 -39.

* Робота в парах. 237. № 238. Прочитати свої міркування.

2. №239 - під керівництвом учителя. *записати в метрах і сантиметрах: 480см; 28004см; 6020см; 3544см; 148см;

*записати в кілограмах і грамах: 138кг; 8060г; 40009г; 7050г; 80080г;

   Зразок міркування: кожні 100 см становлять 1 м. Отже, метрів буде стільки, скільки всього сотень сантиметрів. У числі 28 004 см є 280 сотень сантиметрів. Це  - 280 м та ще 4 см. Усього - 280 м 4 см.

 

3. Два вирази №240 обчислити під керівництвом учителя, а третій - самостійно. Обгрунтувати свою відповідь.

618 : 3    918 : 54   432 : 54   768 : 12 

 

4. Задача 242. За 1хв учень читає вголос 80 слів, а мовчки – 200слів. На скільки більше слів прочитає учень за 5хв мовчки, ніж вголос? (Розвязати задачу двома способами.)

   Що треба знати, щоб знайти відповіді на запитання задачі? Два варіанти відповіді: а) Скільки слів учень прочитає за 5 хв уголос, скільки - мовчки? б) На скільки слів більше учень прочитає за 1 хв мовчки, ніж уголос, і скільки часу він читатиме? Отже, цю задачу можна розв’язати двома способами. Скласти план розв’язування. Розв’язання записати одним способом.

 

5. Задачу 241 розв’язати самостійно.

* Чи зміниться план розв’язання, якщо слово «менше» замінити словом «більше»? Отже, зв’язки між числами впливають на вибір дій у розв’язанні.

 

6. Робота в групах. Розв’язати задачу.       (слайд 4)

  У рівнобедреному трикутнику одна зі сторін дорівнює 8 см, вона на 3 см більша за кожну з решти. Знайти периметр трикутника.

     8см - 3см = 5см – сторона трикутника

     Р(трикутника) = 3см + 5см + 5см = 13см

7. . Додаткові диференційовані завдання.      (слайд 5)

   1. Дівчинка читає книжку, у якій 80 сторінок. Першого дня вона прочитала 1/4 сторінок книжки, а другого - на 8 сторінок більше. Скільки сторінок залишилося читати дівчинці?

   2. 30 учнів класу взяли участь у святі. З них 16 учнів танцювало, а решта співало. Скільки учнів  співало?                       (слайд 6)

 

VII. Підсумок уроку. – Які завдання були важкі? – З якими справилися швидко, працюючи в групі? – Коли цікавіше працювати в групі, в парі чи самостійно?

 * Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.

VIII. Домашнє завдання. Задача №244, №245.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Лиса Любов
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1695
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку