Конспект уроку "Читання й записування п'ятицифрових чисел. Дії над круглими числами. Ускладнені задачі на знаходження третього доданка"

Про матеріал

Мета уроку: формувати розуміння учнями поняття "п'ятицифрове число"; закріпити вміння письмового віднімання; опрацювати ускладнену задачу на знаходження третього доданка; формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії, збагачувати мовлення учнів математичною термiнологiєю, формувати мiцнi обчислювальнi навички. Виховувати самостiйнiсть, наполегливiсть, акуратнiсть, працелюбність.

Перегляд файлу

Урок математики у 4 класі

Розділ «Нумерація багатоцифрових чисел»

 

Тема. Читання й записування п’ятицифрових чисел. Дії з круглими числами. Ускладнені задачі на знаходження третього доданка.

 

Мета. формувати розуміння учнями поняття п’ятицифрове число; закріпити вміння  письмового віднімання; опрацювати ускладнену задачу на знаходження третього доданка; формувати вміння доказово мiркувати i пояснювати свої дії, збагачувати мовлення учнів математичною термiнологiєю, формувати мiцнi обчислювальнi навички. Виховувати самостiйнiсть, наполегливiсть, акуратнiсть, працелюбність.

 

Обладнання. Індивідуальні картки , ілюстрації до вправи «Поєднай хмаринки», картки з п’ятицифровими числами, ілюстрації до каліграфічної хвилинки, наочність до гри «Збери пейзаж», mp3 запис музики А.Вівальді «Пори року. Осінь»

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

         – Дiти, налаштуйтесь вci на робочий лад, сьогоднi працюємо пiд девізом:

 

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазiю прояви!

Активним i уважним будь

І про кмiтливicть не забудь!

 

 Заплющте очі, розслабтеся, сядьте зручно і спробуйте уявити собі те, про що я вам зараз прочитаю.

Звучить музика А. Вівальді «Пори року. Осінь». Учитель читає вірш.

           

                    Пора осіння

 Так гарно осінь парк розфарбувала,

 Хоч ще не зовсім, тільки де-не-де.

 То жовтим, то багряним накидала —

 До холоду усе в природі йде.

 Холодні ранки й холодніші ночі,

 Дощить частенько то вночі, то вдень.

 І прокидатись сонечко не хоче,

 Затихли звуки і нема пісень.

 Світ спохмурнів і небо посіріло,

 А по діброві легко бродить сум.

 Набігла хмара й знову задощило

 І від сухого листя — тихий шум.

 А сонце встане, все тоді розквітне

 І золотом іскристо заблищить.

 А срібне павутиннячко тендітне

 За вітерцем легеньким полетить.

                                          Надія Красоткіна

  •                     Про яку пору року я прочитала вам вірш?
  •                     Який настрій передає він? Чому?
  •                     Які картини ви уявили собі, слухаючи цей вірш?

 Але не все так сумно. Осінь чудова пора! А чудова тим, що не можна навіть сказати одним словом, якого вона кольору. Адже зима має свій колір білий; літо зелений, а осінь багата різними кольорами. І тому на сьогоднішньому уроці математики у нас буде присутня різнобарвна осінь. Подивіться на цей осінній букет. Він нам буде показувати етапи нашого уроку.

                             

ІІ.     Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  • Над якою темою ми працюємо? (П’ятицифрові числа)
  • Сьогодні я пропоную продовжити тему «Читання і запис п’ятицифрових чисел».
  • Яка може бути мета уроку? (Відповіді учнів. Доповнення вчителя)

 

ІІІ.    Контроль і закріплення знань учнів.

  1. Фронтальне опитування. Вправа  «Мозковий штурм»

-  Яке число називають п’ятицифровим?

  • Назвіть найменше п’ятицифрове число.
  • Назвіть найбільше п’ятицифрове число.
  • Чи завжди п'ятицифрове число більше від чотирицифрового?
  • Назвіть компоненти дії віднімання.

- Як називають результат ділення ?

-  Коли при діленні одержуємо 1 ?

2. Усна лічба. «Поєднай хмаринки з однаковими відповідями»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Каліграфічна хвилинка

(На дошці на осінніх листках зображені цифри 2, 4, 6, 8, 1)

                             

Утворіть і каліграфічно запишіть  з поданих цифр 3 пятицифрових числа. Прочитайте записані числа.

 

4. Завдання для опитування.

Прочитайте числа (п’ятицифрові числа записані на картках):

 

 

 

 

 

  Що означає цифра 5 у запису кожного з чисел? Скільки всього десятків (сотень, одиниць тисяч) у даних числах?

 

5. Математичний диктант (диференційована робота - група учнів працює самостійно за картками, а решта - з вчителем).

Записати числа цифрами:

  • Тридцять п’ять тисяч.
  • Девяносто тисяч девять;
  • Шістдесят тисяч сто;
  • Сімдесят тисяч чотириста один;
  • Вісімнадцять тисяч п’ятсот двадцять;

Розкласти два oстаннi числа на розряднi доданки.

Перевiрте себе: на дошці виконане завдання.

 

Індивідуальна робота за картками.

  1. Записати цифрами числа:
    • Шістдесят тисяч двадцять;
    • Тридцять тисяч три;
    • Двадцять вісім тисяч.
  2. Записати «сусідів» числа 40 869.
  3. Розкласти на розрядні доданки числа: 25 756, 83 040.

 

6. Дії з круглими числами. Гра «Склади пейзаж»

Для проведення гри кольоровий знімок (осінній пейзаж) потрібно розрізати на геометричні фігури. На кожній фігурі зі зворотного боку написати числові вирази. На чистому аркуші паперу такого ж розміру, як розрізаний знімок, накреслити такі самі геометричні фігури з відповідями до вище­згаданих виразів. Учні обчислюють значення виразів, називають фігури і складають з частин цілісну картину.

70 000 – 30 000

 

28 000 – 20 000

40 000 + 50 000

 

36 000 : 3

8 000 х 4

 

57 000 - 7000

 

40 000

 

8 000

90 000

 

12 000

32 000

 

50 000

ІV. Фізхвилинка.

 

У нашому класі розминка.

Настала фізична хвилинка.

Втому проженемо  руками

Вгору їх піднімемо  з вами.

Потім присядемо дружно,

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила, розправимо

І до плечей їх поставимо.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Потім наліво поклали,

Потім направо. І стали.

Рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка.

Нас збадьорила розминка.

V. Розвиток математичних умінь учнів.

1. Розв’язування задачі за підручником (с.27 № 181)

2. Самостійна робота за підручником (с.27 №180)

3. Робота з геометричним матеріалом

- Яка геометрична фігура називається кутом?

(Кут – геометрична фігура, яка складається з точки і двох вихідних з неї променів).

  • Які види кутів ви знаєте? (Гострий, прямий, тупий)
  • Накресліть прямий кут KMT. З точки М проведіть промінь ОМ так, щоб утворився тупий кут. Запишіть назви утворених кутів.
  •  

VІ.  Підсумкова рефлексія

 

 - Чи сподобався вам урок?

  - Що виявилося для вас найцікавішим?

   -  Що для вас було найважчим?

  - Над чим ще треба попрацювати?

 

VІІ. Домашнє завдання.

  • Вдома ви ще раз закрiпите вивчений матерiал i виконаєте завдання на с. 28 №183, 184.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
doc
Додано
22 липня 2018
Переглядів
2681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку