Тема: Диференціація понять «м’який – твердий» приголосні звуки. Лексична тема «Інструменти. Заняття дітей корисними справами». Речення з прямим і непрямим додатком в орудному відмінку.
Мета: - вчити дітей диференціювати на слух і на письмі м’які та тверді приголосні;
Обладнання: сюжетні малюнки з теми «Праця дітей у майстерні», кольорові кружечки, плакат зі словами.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
(Учитель-логопед вивішує плакат на дошці.)
сила - сіла лис — ліс дим - дім
лук - люк тин - тінь сирий - сірий
сад - сядь лин - лінь кинь - кінь
3. Розвиток фонематичних процесів.
Почувши слово з м’яким приголосним звуком, учні піднімають зелений кружечок, а з твердим приголосним - синій.
Слова: лак, ляк, рис, ріпа, лист, літо, тире, тіло, нірка, нирка, солома, сьомий, Семен, цех, ціп, цифра, ціна.
Назвати інструменти та матеріали: ножиці, молоток, сокира, пилка, голка, нитка, тканина, дошки.
Хлопчик пиляє (що?) дрова (чим?) пилкою.
Дівчинка зашиває (що?) сукню (чим?) голкою.
Сірі зайчики. Руді лисиці. Лісові звірята. Співучі пташенята.
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що заняття час кінчати,
Треба йти відпочивати(говорять діти).