Конспект уроку: "Диференціація понять «м’який – твердий» приголосні звуки".

Про матеріал
Мета: - вчити дітей диференціювати на слух і на письмі м’які та тверді приголосні; - закріпити навички звуко-буквеного аналізу; - учити будувати речення та поширювати їх; - збагачувати словниковий запас; - розвивати фонематичне сприймання; - виховувати повагу до праці людей у майстерні.
Перегляд файлу

Тема: Диференціація понять «м’який – твердий» приголосні звуки. Лек­сична тема «Інструменти. Заняття дітей корисними справами». Ре­чення з прямим і непрямим додатком в орудному відмінку.

Мета:    -    вчити дітей диференціювати на слух і на письмі м’які та твер­ді приголосні;

  • закріпити навички звуко-буквеного аналізу;
  • учити будувати речення та поширювати їх;
  • збагачувати словниковий за­пас;
  • розвивати фонематичне сприймання;
  • виховувати повагу до праці людей у майстерні.

Обладнання: сюжетні малюнки з теми «Праця дітей у майстерні», кольорові кружечки, плакат зі словами.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ЗАНЯТТЯ

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!

  1. ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПОНЯТЬ "М'ЯКИЙ - ТВЕРДИЙ" ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ
  1. Пригадування приголосних звуків.
  • Згадати декілька приголосних звуків, назвати їх.
  • Пояснити, що ці звуки можуть вимовлятися твердо і м’яко.
  1. Читання пар слів.

(Учитель-логопед вивішує плакат на дошці.)

сила - сіла лис — ліс           дим - дім

лук - люк тин - тінь          сирий - сірий

сад - сядь лин - лінь              кинь - кінь

  • .Пояснити значення слів, скласти речення з кожним словом. За­питати дітей, чи однаково вимовляються перші звуки в парах.
  • Звернути увагу, які букви, що позначають голосні звуки, стоять після першої букви. Після твердих - а, о, у, е, и; після м’яких - я, ю, є, і, ь.

3. Розвиток фонематичних процесів.

Почувши слово з м’яким приголосним звуком, учні піднімають зелений кружечок, а з твердим приголосним - синій.

Слова: лак, ляк, рис, ріпа, лист, літо, тире, тіло, нірка, нирка, солома, сьомий, Семен, цех, ціп, цифра, ціна.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
  1.               Робота за малюнками "Праця дітей у майстерні".

Назвати інструменти та матеріали: ножиці, молоток, сокира, пил­ка, голка, нитка, тканина, дошки.

  1.               Складання і запис речень, поширення їх.

Хлопчик пиляє (що?) дрова (чим?) пилкою.

Дівчинка зашиває (що?) сукню (чим?) голкою.

  • Підкресліть у цих реченнях двома рисками букви, що познача­ють м’які приголосні звуки.
  1.               Навчальний диктант.

Сірі зайчики. Руді лисиці. Лісові звірята. Співучі пташенята.

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
  • Назвати декілька слів, у яких па початку слова стоїть твердий приголосний звук.

Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що заняття час кінчати,

Треба йти відпочивати(говорять діти).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 травня 2020
Переглядів
2504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку