Конспект уроку:"Диференціація поняття «голосний – приголосний» звук".

Про матеріал
Мета: - уточнити поняття дітей про голосні та приголосні звуки; - закріпити навички звуко-буквеного аналізу; - учити будувати речення та поширювати їх; - розвивати фонематичне сприймання; - збагачувати словниковий запас; - виховувати охайність, турботу про свій зовнішній вигляд.
Перегляд файлу

Тема: Диференціація поняття «голосний – приголосний» звук. Ви­ділення приголосного звука в середині слова. Лексична тема «Назви частин тіла і частин артикуляційного апарату». Поши­рене речення з прямим додатком і означенням.

Мета: - уточнити поняття дітей про голосні та приголосні звуки;

            - закріпити навички звуко-буквеного аналізу;

            - учити бу­дувати речення та поширювати їх;

            - роз­вивати фонематичне сприймання;

            - збагачувати словниковий запас;

            - виховувати охайність, турботу про свій зовнішній вигляд.

Обладнання: малюнки із зображенням частин тіла, схема артикуля­ційного апарату, сюжетні малюнки.

ХІД  ЗАНЯТТЯ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ЗАНЯТТЯ

Нам урок уже давно час розпочинати.

Будемо знов мовлення наше розвивати.

  1. РОЗВИТОК ФОНЕМАТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ

Виділення слів із заданим приголосним звуком, що знаходиться в середині слова.

[б]- чоботи, коза, турбота, указка, риба, Люба, стілець, гриби;

[в]- абетка, буква, зошит, автобус, садівник, троянда, аварія.

  1.   ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ ПОНЯТЬ «ГОЛОСНИЙ-ПРИГОЛОСНИЙ» ЗВУКИ
  1. Демонстрування схеми артикуляційного апарату.
  • Назвати частини артикуляційного апарату (губи, зуби, язик).
  1. Пояснення творення голосних і приголосних звуків (під час тво­рення струмінь видихуваного повітря не зазнає перепон, а при тво­ренні приголосних звуків губи, зуби та язик створюють перешкоди для повітря).

Учні піднімають прапорець, коли чують голосний звук:

 [а, д, м, о, у, р, с, т, і, ж, є, и, н, с, и, а, у, в, п, і, є].

  1.  Запис слів у дві колонки залежно від першого звука.

Голосний                                                Приголосний

Осінь, аркуш, замок, екран, самовар, батон, індик, фарба, хма­ра, указка.

  1.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
  1.    Демонстрування сюжетних малюнків.

Хлопчик співає.

Дівчинка спить.

Дівчинка з перев’язаною рукою.

  • Учні називають частини тіла.
  1.   Складання і запис речень за сюжетними малюнками.

Хлопчик відкрив рота.

Дівчинка заплющила очі.

Іринка перев’язала хвору руку.

  •   У першому реченні підкресліть букви, що позначають голосні звуки, а в другому - приголосні.
  • Придумати слова, у яких:
  • кількість голосних і приголосних звуків однакова (зуби, голова);
  • приголосних більше, ніж голосних (ніс, живіт, спина);
  • голосних більше, ніж приголосних (око, оса, Іра).

V.  ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ

  •                  Згадати, які звуки утворюються за допомогою шуму і голосу.
  •                  Назвати 5 голосних і 5 приголосних звуків.

Всі ви, діти, молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав.

Він мені і вам сказав,

Що заняття час кінчати,

         Треба йти відпочивати(говорять діти).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 травня 2020
Переглядів
1664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку