Тема: Диференціація поняття «голосний – приголосний» звук. Виділення приголосного звука в середині слова. Лексична тема «Назви частин тіла і частин артикуляційного апарату». Поширене речення з прямим додатком і означенням.
Мета: - уточнити поняття дітей про голосні та приголосні звуки;
- закріпити навички звуко-буквеного аналізу;
- учити будувати речення та поширювати їх;
- розвивати фонематичне сприймання;
- збагачувати словниковий запас;
- виховувати охайність, турботу про свій зовнішній вигляд.
Обладнання: малюнки із зображенням частин тіла, схема артикуляційного апарату, сюжетні малюнки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Нам урок уже давно час розпочинати.
Будемо знов мовлення наше розвивати.
Виділення слів із заданим приголосним звуком, що знаходиться в середині слова.
[б]- чоботи, коза, турбота, указка, риба, Люба, стілець, гриби;
[в]- абетка, буква, зошит, автобус, садівник, троянда, аварія.
Учні піднімають прапорець, коли чують голосний звук:
[а, д, м, о, у, р, с, т, і, ж, є, и, н, с, и, а, у, в, п, і, є].
Голосний Приголосний
Осінь, аркуш, замок, екран, самовар, батон, індик, фарба, хмара, указка.
Хлопчик співає.
Дівчинка спить.
Дівчинка з перев’язаною рукою.
Хлопчик відкрив рота.
Дівчинка заплющила очі.
Іринка перев’язала хвору руку.
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ
Всі ви, діти, молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав.
Він мені і вам сказав,
Що заняття час кінчати,
Треба йти відпочивати(говорять діти).