Конспект уроку для 1-го класу навчання грамоти . "Закріплення звукових значень букви «те». Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.

Про матеріал

Метою цього уроку було сформувати предметні компетентності – закріпити знання про звукові значення букви «те», розвивати фонематичний слух, удосконалювати читацькі навички, спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати артистичні здібності; виховувати інтерес до українських казок, театру як виду мистецтва, бажання бути доброзичливим;

формувати ключові компетентності – вміння вчитися – організація робочого місця, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; загальнокультурні – бути толерантними; здоров'язбережувальні – підтримувати доброзичливу атмосферу праці; соціальна – продуктивно співпрацювати в парі, групі, вміти бути відповідальним.

Перегляд файлу

                   Урок навчання грамоти в 1 класі

Тема.    Закріплення звукових значень букви «те».

           Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.

Мета: формувати предметні – закріпити знання про звукові значення букви «те», розвивати фонематичний слух, удосконалювати читацькі навички, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати артистичні здібності; виховувати інтерес до українських казок, театру як виду мистецтва, бажання бути доброзичливим;

              формувати ключові компетентності – вміння вчитися – організація робочого місця, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; загальнокультурні – бути толерантними; здоров’язбережувальні – підтримувати доброзичливу атмосферу праці; соціальна – продуктивно співпрацювати в парі, групі, вміти бути відповідальним.  

 Тип уроку: закріплення й застосування знань, умінь і навичок.

 

Обладнання уроку: малюнок театру, картки з етапами роботи, словниковими словами, для роботи в парах, набори для звукового аналізу слів, декорація і маски для інсценізації, фізхвилинки та презентація на комп’ютері, схема: речення – слово – склад – звук, сюрприз – квіти для дітей.

Очікувані результати. Учні зможуть:

  • виконувати звуковий аналіз слів;
  • правильно і чітко читати склади, слова і речення;
  • давати повні відповіді на питання, доводити свою думку;
  • творчо працювати з текстом;
  • показати артистичні здібності.                                                           1

                  Хід уроку

І. Організація класу

- Продзвенів уже дзвінок,

  Час почати наш урок.

   Поверніться до гостей,

   Привітайтесь: «Добрий день!»

Всі до мене поверніться,

Тепер весело всміхніться.

Долонькою товариша торкнули –

Це підтримку однокласника відчули.

 

Починаємо незвичайний урок навчання грамоти. Що ви, діти, очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Діти діляться думками)

А я очікую, що ви всі на уроці будете активно працювати, старанно читати, правильно відповідати, мислити, фантазувати.

 

ІІ Мотивація навчальної діяльності

  • Діти, уважно послухайте звуки. Здогадайтеся, куди вони нас перенесуть? ( Звучить звуковий запис. Діти висловлюють припущення.)

Так, сьогодні ми з вами на уроці потрапили до театру.(Малюнок) Театр – це вид мистецтва, який зображує життя, за допомогою гри артистів. Нажаль, в нашому місті немає театрів, але є 4 театральні студії. – А може хтось із вас був в театрі? Поділіться коротенько враженням. (Діти розказують)

Театр – це чарівний, яскравий світ, який має свої особливості, навіть свій словник. Познайомимось і ми з деякими словами.

  (На дошці словникові слова, вчитель пояснює, діти повторюють.)

АРТИСТИ        СЦЕНА      ДЕКОРАЦІЯ        ВИСТАВА

АНТРАКТ        АФІША     ГЛЯДАЧІ

Сцена – спеціальна площадка, підвищена над підлогою, на якій відбувається концерт, вистава.

Вистава – сценічне видовище, спектакль.                                           2

 

На уроці я пропоную вам пофантазувати. Уявіть, що ви в цю мить стали артистами. Свою роботу ми організуємо так, як роблять артисти. Спочатку проводиться робота з мовленнєвих тренувальних вправ, потім працюємо з текстом і тільки потім вистава – у нас інсценізація. ( На дошці таблиці з етапами уроку)

 

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Щоб перевірити, чи всі перетворилися на артистів, пограємо в гру «Докажи словечко» ( Складаємо схему)
  • Людина передає свою думку за допомогою … (речення)
  • Речення складаються зі … (слів)
  • Слова будуються за допомогою … (складів)
  • Склади утворюються зі … (звуків)
  • Звуки на письмі позначаються … (буквами)

Ця  схема допоможе нам в роботі.

      2.Робота з таблицею вивчених букв ( слайд 2)

Роздивіться будиночок , в якому живуть нами вивчені букви.

Назвіть букви голосних звуків. Скільки звуків позначає кожна з них? Вимовте звуки. Доведіть, що вони голосні.  (При вимові без перешкод)

А які звуки приголосні? (Звуки при вимові є перешкода) Які вони бувають? (Тверді і м’які) Назвіть букви приголосних звуків. Яку з них вивчали останньою? Назвіть, які звуки позначаються нею. Буква «те» головна на нашому уроці.

Добре, ви – артисти.

ІV Оголошення теми уроку

Тема уроку: «Закріплення звукових значень букви «те». Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.»   

                                                3

V Робота над темою

1. Мовленнєва розминка

1) Звуко-буквений аналіз слів. (Виконують діти біля дошки)

  • Хто грає на сцені?        Артист (  - -  - -)
  • Після вистави донині,

На сцені помітні …       Тіні    (=    =  )

Перший учень складає картками звукову модель слова, а діти фішками. Друге слово діти самостійно складають фішками звукову модель, а учень біля дошки друкує це слово. Перевірка.

 

2) Читання таблиці складів разом, індивідуально.  ( слайд 3)    

3) Чистомовка.       (слайд 4)

     Ти – ти – ти – рили нірку кроти.

     Ті – ті - ті – вогонь у плиті.

     Та – та – та – ми піймали кота.

      Т – то – то – незабаром літо.

4) Гра «Вкажи місце звуку в слові»      (слайд 5)

Діти називають слово і вказують місце звуків букви «те».

5) Читання слів. Гра «Гра не зібюся».     (Діти читають рядами)

     ТАБУН   ТАБУН   КАВУН    ТАБУН    ( слайд 6)

6) Читання речення.                          (слайд 7)

Тигреня ричати вчіться –

 Тигра всякий звір боїться. (Читають всі, парами здивовано, сумно,

                                                радісно)  

7) Скоромовка.     (Читають з прискоренням разом, індивідуально)    

                                                                                                             4

 Котик котив коток по току.        (слайд 8)

  Коток наїхав на лапку коту.

8) Робота над віршем.                     (слайд 9)

Коли тигренятко виросло, воно стало дорослим тигром.

Вчитель читає вірш, а учні плескають в долоні, почувши звуки букви «те».

VІ Гімнастика для очей.Зорово-музична фізхвилинка. (слайд 10)

VІІ Опрацювання тексту.

  1. Анотація книги.    (Показ книги)

Сьогодні на уроці я хочу представити вам книгу. В ній містяться українські народні казки, які вчать читачів доброті, справедливості, дружбі, мудрості. Є тут казка «Котик і Півник». При нагоді раджу вам познайомитися з цією цікавою казкою. А зараз ми опрацюємо текст, в якому ця казочка згадується.  (слайд 11)

  1. Назва тексту написана в лапках. Це не математичні знаки нерівностей, це мовний знак – лапки. Так пишуться назви книжок, казок. - Судячи з назви, про що буде розповідатися в тексті? – А подивіться на ілюстрацію до тексту. Про кого ще згадуватиметься? 
  • Я познайомлю вас із текстом, ви слідкуйте пальчиком. А після дайте відповідь, хто ж такі Півник, Котик, Лиска?

Вчитель читає, учні дають відповідь. (Це діти – артисти)

 

  1. Словникова робота.

Незрозумілі                              у скло, просо

Близьке за значенням              покликала – погукала

Складні                                     посипала, постукала 

 

                                                                                                          5

  1. Для кращого зрозуміння змісту тексту, самостійне  читання тексту учнями.
  2. Фізхвилинка – руханка.             ( слайд 12)
  3. Читання тексту ланцюжком.
  4. Робота над усвідомленням тексту з елементами вибіркового читання.

Проаналізуємо зміст

  • Хто ставив виставу?
  • Чому ці слова написані з великої букви?
  • Кого грав Тарас?
  • Куди пішов Котик?
  • Де стояла Лиска?
  • Прочитайте слова Лиски. Чому вона каже -  Півнику?
  • Чому Півник гукав Котика? Як він це робив?

Удосконалення техніки читання.

  • Знайди продовження речення. Гра «Слідопити»

Котик у лісі, а …

От Лиска посипала …

  • Рахуємо скільки разів в тексті зустрічається слово

1 ряд   -  Півник,    2 ряд -  Котик,     3 ряд – Лиска

  1. Характеристика героїв казки. – Якими за характером були герої казки? Як ви думаєте?

Діти працюють парами з картками, зєднують імя героя з ознакою.

Перевірка .

 

VIIІ Інсценізація казки

  • Півник проводжає Котика
  • Лиска виманює Півника
  • Півник кличе допомогу

Дружба перемогла.       (слайд 13)

                                                                                                                   6

 

ІХ Рефлексія діяльності

Тільки закінчилась вистава, а вже поспішають журналісти по інтервю. Журналісти:

  • Ваша думка  про виставу?
  • Ваше очікування справдилися?
  • Сьогодні на уроці що найкраще вдалося?
  • Що на уроці найбільше сподобалося?

Дякую журналістам.

  • А хто запамятав з тексту, чим вітали артистів? Ви теж на уроці були всі артистами. Для вас -  квіти-сюрпризи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         7

docx
Додано
30 січня 2018
Переглядів
2740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку