Метою цього уроку було сформувати предметні компетентності – закріпити знання про звукові значення букви «те», розвивати фонематичний слух, удосконалювати читацькі навички, спостережливість, увагу, пам'ять, мислення, зв'язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати артистичні здібності; виховувати інтерес до українських казок, театру як виду мистецтва, бажання бути доброзичливим;
формувати ключові компетентності – вміння вчитися – організація робочого місця, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; загальнокультурні – бути толерантними; здоров'язбережувальні – підтримувати доброзичливу атмосферу праці; соціальна – продуктивно співпрацювати в парі, групі, вміти бути відповідальним.
Урок навчання грамоти в 1 класі
Тема. Закріплення звукових значень букви «те».
Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.
Мета: формувати предметні – закріпити знання про звукові значення букви «те», розвивати фонематичний слух, удосконалювати читацькі навички, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів, розвивати артистичні здібності; виховувати інтерес до українських казок, театру як виду мистецтва, бажання бути доброзичливим;
формувати ключові компетентності – вміння вчитися – організація робочого місця, планувати свої дії, доводити роботу до кінця; загальнокультурні – бути толерантними; здоров’язбережувальні – підтримувати доброзичливу атмосферу праці; соціальна – продуктивно співпрацювати в парі, групі, вміти бути відповідальним.
Тип уроку: закріплення й застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання уроку: малюнок театру, картки з етапами роботи, словниковими словами, для роботи в парах, набори для звукового аналізу слів, декорація і маски для інсценізації, фізхвилинки та презентація на комп’ютері, схема: речення – слово – склад – звук, сюрприз – квіти для дітей.
Очікувані результати. Учні зможуть:
Хід уроку
І. Організація класу
- Продзвенів уже дзвінок,
Час почати наш урок.
Поверніться до гостей,
Привітайтесь: «Добрий день!»
Всі до мене поверніться,
Тепер весело всміхніться.
Долонькою товариша торкнули –
Це підтримку однокласника відчули.
Починаємо незвичайний урок навчання грамоти. Що ви, діти, очікуєте від сьогоднішнього уроку? ( Діти діляться думками)
А я очікую, що ви всі на уроці будете активно працювати, старанно читати, правильно відповідати, мислити, фантазувати.
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Так, сьогодні ми з вами на уроці потрапили до театру.(Малюнок) Театр – це вид мистецтва, який зображує життя, за допомогою гри артистів. Нажаль, в нашому місті немає театрів, але є 4 театральні студії. – А може хтось із вас був в театрі? Поділіться коротенько враженням. (Діти розказують)
Театр – це чарівний, яскравий світ, який має свої особливості, навіть свій словник. Познайомимось і ми з деякими словами.
(На дошці словникові слова, вчитель пояснює, діти повторюють.)
АРТИСТИ СЦЕНА ДЕКОРАЦІЯ ВИСТАВА
АНТРАКТ АФІША ГЛЯДАЧІ
Сцена – спеціальна площадка, підвищена над підлогою, на якій відбувається концерт, вистава.
Вистава – сценічне видовище, спектакль. 2
На уроці я пропоную вам пофантазувати. Уявіть, що ви в цю мить стали артистами. Свою роботу ми організуємо так, як роблять артисти. Спочатку проводиться робота з мовленнєвих тренувальних вправ, потім працюємо з текстом і тільки потім вистава – у нас інсценізація. ( На дошці таблиці з етапами уроку)
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів.
Ця схема допоможе нам в роботі.
2.Робота з таблицею вивчених букв ( слайд 2)
Роздивіться будиночок , в якому живуть нами вивчені букви.
Назвіть букви голосних звуків. Скільки звуків позначає кожна з них? Вимовте звуки. Доведіть, що вони голосні. (При вимові без перешкод)
А які звуки приголосні? (Звуки при вимові є перешкода) Які вони бувають? (Тверді і м’які) Назвіть букви приголосних звуків. Яку з них вивчали останньою? Назвіть, які звуки позначаються нею. Буква «те» головна на нашому уроці.
Добре, ви – артисти.
ІV Оголошення теми уроку
Тема уроку: «Закріплення звукових значень букви «те». Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.»
3
V Робота над темою
1. Мовленнєва розминка
1) Звуко-буквений аналіз слів. (Виконують діти біля дошки)
На сцені помітні … Тіні (= = )
Перший учень складає картками звукову модель слова, а діти фішками. Друге слово діти самостійно складають фішками звукову модель, а учень біля дошки друкує це слово. Перевірка.
2) Читання таблиці складів разом, індивідуально. ( слайд 3)
3) Чистомовка. (слайд 4)
Ти – ти – ти – рили нірку кроти.
Ті – ті - ті – вогонь у плиті.
Та – та – та – ми піймали кота.
Т – то – то – незабаром літо.
4) Гра «Вкажи місце звуку в слові» (слайд 5)
Діти називають слово і вказують місце звуків букви «те».
5) Читання слів. Гра «Гра не зіб’юся». (Діти читають рядами)
ТАБУН ТАБУН КАВУН ТАБУН ( слайд 6)
6) Читання речення. (слайд 7)
Тигреня ричати вчіться –
Тигра всякий звір боїться. (Читають всі, парами здивовано, сумно,
радісно)
7) Скоромовка. (Читають з прискоренням разом, індивідуально)
4
Котик котив коток по току. (слайд 8)
Коток наїхав на лапку коту.
8) Робота над віршем. (слайд 9)
Коли тигренятко виросло, воно стало дорослим тигром.
Вчитель читає вірш, а учні плескають в долоні, почувши звуки букви «те».
VІ Гімнастика для очей.Зорово-музична фізхвилинка. (слайд 10)
VІІ Опрацювання тексту.
Сьогодні на уроці я хочу представити вам книгу. В ній містяться українські народні казки, які вчать читачів доброті, справедливості, дружбі, мудрості. Є тут казка «Котик і Півник». При нагоді раджу вам познайомитися з цією цікавою казкою. А зараз ми опрацюємо текст, в якому ця казочка згадується. (слайд 11)
Вчитель читає, учні дають відповідь. (Це діти – артисти)
Незрозумілі у скло, просо
Близьке за значенням покликала – погукала
Складні посипала, постукала
5
Проаналізуємо зміст
Удосконалення техніки читання.
Котик у лісі, а …
От Лиска посипала …
1 ряд - Півник, 2 ряд - Котик, 3 ряд – Лиска
Діти працюють парами з картками, з’єднують ім’я героя з ознакою.
Перевірка .
VIIІ Інсценізація казки
Дружба перемогла. (слайд 13)
6
ІХ Рефлексія діяльності
Тільки закінчилась вистава, а вже поспішають журналісти по інтерв’ю. Журналісти:
Дякую журналістам.
7