Конспект уроку для 5-х класів на тему: Розв'язування вправ. Самостійна робота (повторення)

Про матеріал
Тема. Розв’язування вправ. Самостійна робота Мета: повторити з учнями означення відсотка; перевірити уміння учнів виконувати вправи на відсотки. Сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру геометричних побудов, усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України. Тип уроку: узагальнення знань та вмінь. Обладнання: підручник «Математика 5 клас. Н.А. Тарасенкова».
Перегляд файлу

Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________

Урок № 115

Тема. Розв’язування вправ. Самостійна робота

Мета: повторити з учнями означення відсотка; перевірити уміння учнів виконувати вправи на відсотки. Сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру геометричних побудов, усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно  приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України.

Тип уроку: узагальнення знань та вмінь.

Обладнання: підручник   «Математика  5  клас. Н.А. Тарасенкова».

                                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент. ( 1 хв. )

       Учитель.  Всі у школі, всі здорові? (учні відповідають: «так»)

                      Навчальні групи до роботи готові? (учні: так)

На партах лежать 2 карточки: червона і синя. Покажіть, який у вас настрій на початок уроку. В групах за руки візьміться і друг другу посміхніться!

       Запишіть у зошити дату, «Класна робота».

                                                            (Учні записують у зошити.)

Привітання 

Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______

Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку.

ІI. Перевірка домашнього завдання

  • Перевірка завдання за підручником

№ 59.

У школі навчається 800 учнів. Серед них дівчат - на 16 % більше ніж хлопців. Скільки дівчат і скільки хлопців навчається у школі?

Відповідь:

1) 800 : 100 = 8 (уч.) - школи становить 1%.
2) 16 • 8 = 128 (уч.) - більше дівчат, ніж хлопців.
3) Нехай дівчат у школі — х, тоді хлопців - (х - 128). Складаємо рівняння
х + (х - 128) = 800; 
2х - 128 = 800;
2x = 800 + 128;
2x = 928; 
х = 928 : 2; 
x = 464.
Отже, дівчат у школі - 464, а хлопців - 464 - 128 = 336.
Відповідь. У школі навчаються 464 дівчини і 336 хлопців.

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності .( 4 хв. )

ІV. Узагальнення знань. ( 15 хв. )

  • Робота учнів з підручником біля дошки

№ 60.

На потяг «Київ-Львів» продали 364 квитки, що становить 65% загальної кількості місць у потягу. Скільки всього місць у потягу?



 

Відповідь:

364 : 65 • 100 = 560 (місць) - у потягу.

№ 61.

Радіус орбіти планети Марс приблизно дорівнює 228 млн. км. Знайдіть радіус орбіти планети Земля, якщо він становить 65,61% радіуса орбіти Марса?

Відповідь:

228 000 000 : 100 • 65,61 = 149 590 800 (км) ≈ 150 (млн. км) - радіус орбіти Землі.

№ 63.

Знайдіть температуру повітря вранці, якщо вдень було 33,2°С, ввечері - 26,6°С, а середня температура за день становила 30,4°С.

Відповідь:

Нехай температура повітря вранці була х°С. Складаємо рівняння
(х + 33,2 + 26.6) : 3 = 30,4;
x + 59,8 = 30,4 • 3;
x + 59,8 = 91,2;
x = 91,2 - 59,8;
х = 31,4.
Отже, температура повітря вранці становила 31,4°С.
Відповідь. Температура повітря вранці становила 31,4°С.

№ 64.

Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 3,5. Друге число на 0,5 менше від першого і в Два рази менше від третього. Знайдіть кожне з цих чисел.

Відповідь:

Нехай друге число дорівнює х, тоді перше число дорівнює (х + 0,5), а третє - 2х. Складаємо рівняння.
(х + 0,5 + х + 2х) : 3 = 3,5; 
4х + 0,5 = 3,5 • 3; 
4х + 0,5 = 10,5;
4х = 10,5 - 0,5;
4х = 10; 
х = 2,5. 
Отже, друге число дорівнює 2,5, перше число - 2,5 + 0,5 = 3, а третє число - 2 • 2,5 = 5.
Відповідь. Шукані числа - 3, 2,5 і 5.

  • Умова Самостійної роботи

Варіант 1

  1. Розв’яжіть рівняння: х – 0,8х = 10.
  • 20;
  • 50;  *
  • 5;
  • 2.
  1. Іванко вийшов з дому до школи о 7 год 48 хв. Скільки у хлопчика часу до початку занять, якщо перший урок розпочинається о 8 год 30 хв?
  • 1 год 22 хв;
  • 32 хв;
  • 42 хв;  *
  • 52 хв.
  1. Прямокутний паралелепіпед має виміри 2 см, 0,4 дм і 22 мм. Знайти його об’єм.
  • 17,6 см3; *
  • 15,3 см3;
  • 14,02 см3;
  • 24,4 см3.
  1.        Обчислити: .
  • 723;
  • 72,3;
  • 0,723;  *
  • 7,23.
  1. Переведіть  у кілограми – 3 т 12 кг.

Відповідь: 3012 кг.

  1. За перший тиждень бригада відремонтувала 7,04 км шляху, що становить 32% наміченого плану. Скільки кілометрів шляху залишилося відремонтувати бригаді?

Відповідь:

  1. 7,04 : 0,32 = 22 (км) – увесь запланований шлях.
  2. 22 – 7,04 = 14,96 (км) – шляху залишилося відремонтувати бригаді.
  1. Довжина  прямокутника на 2,4 см більша за ширину, а його периметр дорівнює 12,8 см. Знайдіть площу прямокутника.

Відповідь:

  1. Р = 12,8 см. Нехай х – ширина прямокутника, тоді х + 2,4 – довжина. Складемо рівняння:

(х + х + 2,4) · 2 = 12,8;

(2х + 2,4) · 2 = 12,8;

4х + 4,8 =  12,8;

4х = 12,8 – 4,8;

4х = 8;

х = 8 : 4;

х = 2 (см) – ширина.

х + 2,4 = 2 + 2,4 = 4,4 (см) – довжина.

  1. S = 2 · 4,4 = 8,8 (см2).

 

Варіант 2

  1. Розв’яжіть рівняння: 1,2х – х = 1.
  • 5;  *
  • 0,2; 
  • 1;
  • 0,5.
  1. У двох спробах з бігу спортсмен подолав дистанцію за різний час: 2хв 54 с і 3 хв 11 с. На скільки довше він біг у другій спробі?
  • 7 с;
  • 27 с;
  • 17 хв; 
  • 17 с.  *
  1. Прямокутний паралелепіпед має виміри 31 мм, 4 см і 0,2 дм. Знайти його об’єм.
  • 15,4 см3;
  • 24,8 см3; *
  • 12,08 см3;
  • 28,2 см3.
  1.        Обчислити: .
  • 654;
  • 6,54;  *
  • 0,654; 
  • 65,4.
  1. Переведіть  у кілограми – 2 т 13 кг.

Відповідь: 2013 кг.

  1. За перший день турист пройшов7,83 км, що становить 29% наміченого для походу шляху. Скільки кілометрів залишилося подолати туристу?

Відповідь:

  1. 7,83 : 0,29 = 27 (км) – увесь запланований шлях.
  2. 27 – 7,83 = 19,17 (км) – шляху залишилося подолати туристу.
  1. Периметр прямокутника дорівнює 13,6 см, причому його ширина на 2,8 см менша від довжини. Знайдіть площу прямокутника.

Відповідь:

  1. Р = 13,6 см. Нехай х – 2,8 – ширина прямокутника, тоді х  – довжина. Складемо рівняння:

(х + х - 2,8) · 2 = 13,6;

(2х - 2,8) · 2 = 13,6;

4х – 5,6 =  13,6;

4х = 13,6 + 5,6;

4х = 19,2;

х = 19,2 : 4;

х = 4,8 (см) – довжина.

х - 2,8 = 4,8 - 2,8 = 2 (см) – ширина.

  1. S = 2 · 4,8 = 9,6 (см2).

V. Фізкультхвилинка (2хв.)

(Виконання вправ під відео - запис «Україно, ми твоя надія» .)

https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM

VІІ. Підсумок уроку. (3 хв.)

VІІІ. Домашнє завдання. (1хв.)

Завдання для всього класу: розв’язати: № 62, повторити § 1-34.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку