Дата ___/___/___ Клас __________ Прізвище учителя _________________________
Урок № 115
Тема. Розв’язування вправ. Самостійна робота
Мета: повторити з учнями означення відсотка; перевірити уміння учнів виконувати вправи на відсотки. Сприяти розвитку пізнавального інтересу, самостійності, уміння досліджувати, навичок самоконтролю. Виховувати культуру спілкування в малих навчальних групах, культуру геометричних побудов, усного мовлення, працьовитість, вміння швидко і правильно приймати відповідальні рішення, патріотичні почуття до України.
Тип уроку: узагальнення знань та вмінь.
Обладнання: підручник «Математика 5 клас. Н.А. Тарасенкова».
Хід уроку
І. Організаційний момент. ( 1 хв. )
Учитель. Всі у школі, всі здорові? (учні відповідають: «так»)
Навчальні групи до роботи готові? (учні: так)
На партах лежать 2 карточки: червона і синя. Покажіть, який у вас настрій на початок уроку. В групах за руки візьміться і друг другу посміхніться!
Запишіть у зошити дату, «Класна робота».
(Учні записують у зошити.)
Привітання
▪ Перевірка присутності учнів: кількість за списком ______, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх _______
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку.
ІI. Перевірка домашнього завдання
№ 59.
У школі навчається 800 учнів. Серед них дівчат - на 16 % більше ніж хлопців. Скільки дівчат і скільки хлопців навчається у школі?
Відповідь:
1) 800 : 100 = 8 (уч.) - школи становить 1%.
2) 16 • 8 = 128 (уч.) - більше дівчат, ніж хлопців.
3) Нехай дівчат у школі — х, тоді хлопців - (х - 128). Складаємо рівняння
х + (х - 128) = 800;
2х - 128 = 800;
2x = 800 + 128;
2x = 928;
х = 928 : 2;
x = 464.
Отже, дівчат у школі - 464, а хлопців - 464 - 128 = 336.
Відповідь. У школі навчаються 464 дівчини і 336 хлопців.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .( 4 хв. )
ІV. Узагальнення знань. ( 15 хв. )
№ 60.
На потяг «Київ-Львів» продали 364 квитки, що становить 65% загальної кількості місць у потягу. Скільки всього місць у потягу?
Відповідь:
364 : 65 • 100 = 560 (місць) - у потягу.
№ 61.
Радіус орбіти планети Марс приблизно дорівнює 228 млн. км. Знайдіть радіус орбіти планети Земля, якщо він становить 65,61% радіуса орбіти Марса?
Відповідь:
228 000 000 : 100 • 65,61 = 149 590 800 (км) ≈ 150 (млн. км) - радіус орбіти Землі.
№ 63.
Знайдіть температуру повітря вранці, якщо вдень було 33,2°С, ввечері - 26,6°С, а середня температура за день становила 30,4°С.
Відповідь:
Нехай температура повітря вранці була х°С. Складаємо рівняння
(х + 33,2 + 26.6) : 3 = 30,4;
x + 59,8 = 30,4 • 3;
x + 59,8 = 91,2;
x = 91,2 - 59,8;
х = 31,4.
Отже, температура повітря вранці становила 31,4°С.
Відповідь. Температура повітря вранці становила 31,4°С.
№ 64.
Середнє арифметичне трьох чисел дорівнює 3,5. Друге число на 0,5 менше від першого і в Два рази менше від третього. Знайдіть кожне з цих чисел.
Відповідь:
Нехай друге число дорівнює х, тоді перше число дорівнює (х + 0,5), а третє - 2х. Складаємо рівняння.
(х + 0,5 + х + 2х) : 3 = 3,5;
4х + 0,5 = 3,5 • 3;
4х + 0,5 = 10,5;
4х = 10,5 - 0,5;
4х = 10;
х = 2,5.
Отже, друге число дорівнює 2,5, перше число - 2,5 + 0,5 = 3, а третє число - 2 • 2,5 = 5.
Відповідь. Шукані числа - 3, 2,5 і 5.
Варіант 1
Відповідь: 3012 кг.
Відповідь:
Відповідь:
(х + х + 2,4) · 2 = 12,8;
(2х + 2,4) · 2 = 12,8;
4х + 4,8 = 12,8;
4х = 12,8 – 4,8;
4х = 8;
х = 8 : 4;
х = 2 (см) – ширина.
х + 2,4 = 2 + 2,4 = 4,4 (см) – довжина.
Варіант 2
Відповідь: 2013 кг.
Відповідь:
Відповідь:
(х + х - 2,8) · 2 = 13,6;
(2х - 2,8) · 2 = 13,6;
4х – 5,6 = 13,6;
4х = 13,6 + 5,6;
4х = 19,2;
х = 19,2 : 4;
х = 4,8 (см) – довжина.
х - 2,8 = 4,8 - 2,8 = 2 (см) – ширина.
V. Фізкультхвилинка (2хв.)
(Виконання вправ під відео - запис «Україно, ми твоя надія» .)
https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM
VІІ. Підсумок уроку. (3 хв.)
VІІІ. Домашнє завдання. (1хв.)
Завдання для всього класу: розв’язати: № 62, повторити § 1-34.
1