Урок №39 Дата 07.02.2019р.
Клас 8-В Вчитель Бікулова Л.В.
Тема: «Властивості квадратних коренів»
Цілі:
Очікувані результати: учні повинні знати теорему про корінь із дробу та правила множення і ділення коренів, вміти застосовувати їх під час розв’язування вправ.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Обладнання: підручник, роздавальний матеріал, проектор.
Хід уроку
І.Організаційний етап:
- привітання;
- перевірка присутності учнів та їх готовності до уроку;
- вступне слово вчителя про мету, задачі, очікувані результати та девіз уроку:
«Мало мати хороший розум, головне – добре його застосовувати» (Р. Декарт)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Правильності виконання домашнього завдання: на дошці записані відповіді до домашніх прикладів. Учням пропонується знайти до кожного числа умову відповідного приклада:
1) 0,66=√0,36·1,21; 2) 2= √0,25·16; 3) 3,9=√9·1,69; 4) 40=√2 ·5 ;
5) 48=√4 · 3; 6) 54=√36·81; 7) 135=√5 ·3 ; 8) 210=√900·49;
2.Теоретичних знань учнів: усне фронтальне опитування.
Закінчить речення:
1) невід’ємне число, квадрат якого дорівнює даному числу а (арифметичним квадратним коренем);
2) знаходження арифметичного значення квадратного кореня називається (добуванням квадратного кореня);
3) корінь із квадрaта підкореневого виразу дорівнює (модулю підкореневого виразу);
4) корінь із степеня з парним показником дорівнює (модулю основи з показником, поділеним на два);
5) корінь із добутку невід’ємних множників дорівнює (добутку коренів з цих множників).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учням запропоновано знайти значення виразів √16/49; √12 ∙ √3; √2 / √50.
Для розв’язання цих прикладів необхідно вивчити властивості кореня із дробу, добуток коренів і частку коренів. Працюємо уважно, зібрано та дисципліновано під девізом:
«Думай, пробуй і шукай,Буде важко – не зітхай!»
IV. Засвоєння нового матеріалу
Життя будь-якої людини, не відбувається без навчання чи самоосвіти. Не випадково говорять «Важко в навчанні, легко в бою». Тому приступаємо до засвоєння теоретичного мінімуму.
Робота в парах
У кожного з вас на столі лежать таблиці, які треба заповнити, опрацювавши п.15 та використавши знання, отримані на попередньому уроці.
№ з/п |
Властивості |
Назва |
1. |
2=а |
Квадрат кореня |
2. |
= |
Корінь із добутку |
3 |
= |
Добуток коренів |
4. |
= |
Корінь із дробу |
5. |
= |
Частка коренів |
Перевіримо правильність заповнення таблиці, порівнявши їх із записами в таблиці на дошці.
V. Первинне закріплення знань
1. Всі знання цінні, якщо вони опрацьовані на практиці. Тож давайте на прикладах розглянемо застосування властивостей арифметичного квадратного кореня.
Колективне обговорення, запис в зошитах
№473 11) √81/100=9/10; 12) √49/256=7/16;
№475 1) √3∙√12=√36=6; 2) √2∙√32=√64=8;
№477 1) √75 / √3=√25=5; 3) √3 / √48=√3/48=1/4.
2. Тепер перевіримо як ви навчилися застосовувати вивчені властивості.
Конкурс «Триатлон»
Триатлон – це змагання на подолання деякої дистанції. Вся дистанція змагань поділяється на 3 етапи: біг, плавання, велокрос. Ваше завдання: обчислити довжину кожного етапу змагань і загальну довжину дистанції «Триатлон»
Біг ____12км____
Плавання ____ 3км_____
Велокрос ____65км____
Дистанція ___80км_____
Конкурс «Мишоловка»
Знайти помилки в обчисленнях.
VI. Підбиття підсумків уроку
1. Запитання до класу:
а) що нового Ви дізналися на сьогоднішньому уроці?
б) які практичні завдання навчилися розв’язувати?
2. Вчитель оцінює учнів по кількості правильно розв’язуваних завдань.
Ми розглянули одну з тем математики «Властивості квадратних коренів», але об’єм математичних знань безкінечний, самі математичні знання неоцінені, а області застосувань математики безмежні. Тож, мені б хотілось, щоб вам математика завжди була в нагоді.
VIІ. Домашнє завдання
Вивчити властивості арифметичного квадратного кореня в п.15, розв’язати
№ 474 (11,12), 476 (1, 2), 478 (1, 2).