Тема уроку: Захворювання органів дихальної системи та їх профілактика
Цілі уроку:ознайомити учнів з найбільшпоширеними захворюваннями дихальної системи, розглянути причини виникнення і заходи їх профілактики; розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між особливостями будови і функціями біологічних структур на прикладі органів дихальної системи; виховувати розуміння значення нормального функціонування дихальної системи для збереження здоров’я людини.
Обладнання та матеріали: таблиці«Органи дихання» та«Гігієна дихання».
Базові поняття й терміни: повітряно-крапельні інфекції, грип, туберкульоз, дифтерія, ангіна, трахеїт, бронхіт, бронхіальна астма, пневмонія, плеврит.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хідуроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів
Питання для бесіди:
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Учні об’єднуються в трійки. Кожна трійка отримує завдання: використовуючи підручник, розглянутивказане захворювання органів дихальної системи, звернути увагу на причини виникнення, симптоми та заходи профілактики.
Повідомлення учнів з одночасним заповненням таблиці (додаток 2):
Захворювання |
Причини виникнення |
Симптоми |
Грип |
|
|
Туберкульоз |
|
|
Дифтерія |
|
|
Трахеїт |
|
|
Бронхіт |
|
|
Бронхіальна астма |
|
|
Пневмонія |
|
|
Плеврит |
|
|
Табл. 3 «Захворювання органів дихальної системи»
Учні роблять висновки про основні заходи профілактики захворювань органів дихання (дотримання правил особистої гігієни, регулярно проходити профілактичне медичне обстеження, загартовування, раціональне харчування, вакцинація, уникання контактів із хворими)
IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів
Питання до учнів:
V. Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника