Презентація "Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи"

Про матеріал
Презентація до уроку "Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Всякому місту – звичай і права,Всяка тримає свій ум голова…Г. Сковорода

Номер слайду 2

Гра «Пінг-понг»нервова система – це рефлекснервова регуляціязбудження гальмуваннянейронрефлекторна дугаумовний рефлексбезумовний рефлекс

Номер слайду 3

Тема уроку: Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи

Номер слайду 4

Задачі уроку. Знайомитись з понятійним апаратом. Працювати в групах. Визначати власний темперамент. Виконувати тестові завдання

Номер слайду 5

Лауреат Нобелівської премії в області медицини і фізіології Іван Петрович Павлов

Номер слайду 6

Сила нервових процесів — здатність нервових клітин довго працювати; працездатність нервової системи.

Номер слайду 7

Врiвноваженiсть — збалансованість процесів збудження та гальмування.

Номер слайду 8

Рухливість — швидкість переходу процесу збудження у гальмування i навпаки.

Номер слайду 9

Давньогрецький лікар Гіппократ

Номер слайду 10

Давньоримський лікар Клавдій Гален

Номер слайду 11

Сангвінік (сангвос – лат. кров)Флегматик (флегма – слиз) Холерик (холе – жовч)  Меланхолік (мелана холе – чорна жовч)

Номер слайду 12

Правила роботи в групі 1 . Ми робимо спільну справу.  2 . Умій вислухати інших.3 . Якщо вважаєш, що хтось помиляється, ввічливо сказажи про це. 4 . Свою думку висловлюй чітко. Якщо хтось не згоден з тобою, вислухай чужу думку, і тільки потім відстоюй свою точку зору.5 . Якщо ти помилявся, не переймайся. Кожен може помилитися.6 . Не смійся над чужими помилками. Сам можеш опинитися в такому становищі.7 . Важливо – розподілити обов'язки.8 . Створи доброзичливу атмосферу в групі.

Номер слайду 13

1 група – меланхолік2 група – флегматик3 група – сангвінік4 група – холерик

Номер слайду 14

Казка «Чотири лицарі»У давні часи в одному королівстві жило чотири лицарі. Звали їх Холерик, Сангвінік, Флегматик і Меланхолік. Усі вони були дуже різними. Холерик жодної хвилинки не міг посидіти спокійно. Він гасав цілий день на коні, голосно кричав, розганяв усіх розбійників навкруги. Тільки-но він дізнавався, що десь з’явився дракон, одразу ж мчав туди, щоб перемогти його. Але якщо йому одразу ж не вдавалося побороти дракона, то поєдинок для нього ставав уже не цікавим. Сангвінік теж усе робив швидко і весело. Якщо він вирішив побудувати собі новий замок, то працював, старався і не переставав працювати, поки не закінчить роботу. Хоча битися не любив, але якщо забіяка Холерик викликав його на битву, то міг постояти за себе. Лицар Флегматик усе робив повільно. Захоплений своєю роботою, він навіть не помічав драконів, які гуляли просто коло мурів його замку. А коли нарешті помічав, то так довго й ретельно готувався до битви, що дракони встигали заховатися. Меланхолік був найбільш тихий і сумний. Він завжди всього боявся. Якщо розбійники оточували його замок, кричали й насміхалися з нього, то він одразу починав плакати. Він лякався драконів і любив сидіти на лавочці, у тиші свого парку. А коли він будував замок, то слухняно виконував поради інших лицарів.

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тип вищої нервової дiяльностi (за Павловим)Тип темпераменту. Риси особистості Сильний, врівноважений рухливий(живий)Сильний, врівноважений Інертнийспокійний. Сильний,неврiвноважений. Рухливийнестримний. Слабкий, неврівноваженийінертнийхворобливий. Сангвінік. Флегматик. Холерик. Меланхолік. Відкритий, говіркий, доступний, жартівливий, лідер, відповідальний. Пасивний, рівний, спокiйний, миролюбивий, стриманий, обережний, надійний. Неспокiйний, агресивний, образливий, мінливий, імпульсивний, активний. Тривожний, песимістичний, замкнутий, емоційний, тихий, чутливий

Номер слайду 16

Сангвініки

Номер слайду 17

Холерики

Номер слайду 18

Флегматики

Номер слайду 19

Меланхоліки

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Ганс Айзенк, професор психології

Номер слайду 22

Дослідницький практикум «Визначення типу ВНД та властивостей темпераменту»МЕТА: Опанування практичними навичками визначення типу темпераменту, виявлення особистісних рис. Хід роботи: Визначити тип свого темпераменту вам допоможе «Анкета Айзенка». Якщо на запитання ви вiдповiдаєте «так, погоджуюсь», то ставите «+», якщо «ні», то «-». Обирайте ту вiдповiдь, яка першою спала вам на думку, довго розмірковувати не слід. Обробка результатів. Висновки

Номер слайду 23

Типи темпераменту

Номер слайду 24

Тестовий контроль1. Сильний, урівноважений, рухливий тип нервової системи має:а) сангвінік; б) флегматик; в) холерик.2. Уперше типи темпераменту виділив:а) І. Павлов; б) Гіппократ; в) Гален.3. Сильний, урівноважений, інертний тип нервової системи має:а) сангвінік; б) флегматик; в) холерик.3. Наукове обґрунтування існування чотирьох типів темпераменту дав:а) І. Павлов; б) Гіппократ; в) Гален.4. Сильний, неврiвноважений, рухливий тип нервової системи має:а) сангвінік; б) флегматик; в) холерик.5. Слабкий, неврівноважений, інертний тип нервової системи має:а) сангвінік; б) флегматик; в) меланхолік.6. Першу типологію темпераментів розробив:а) І. Павлов; б) Гіппократ; в) Гален.7. Який тип темпераменту походить від латинського «чорна жовч»?а) холерик; б) флегматик; в) меланхолік.8. Який тип темпераменту походить від латинського «жовч»?а) сангвінік; б) холерик; в) меланхолік.

Номер слайду 25

Взаємоперевірка (кожна правильна відповідь – 0,5 балів)1. Сильний, урівноважений, рухливий тип нервової системи має:)а) сангвінік;2. Уперше типи темпераменту виділив:б) Гіппократ; 3. Сильний, урівноважений, інертний тип нервової системи має:б) флегматик; 3. Наукове обґрунтування існування чотирьох типів темпераменту дав:а) І. Павлов; 4. Сильний, неврiвноважений, рухливий тип нервової системи має:в) холерик.5. Слабкий, неврівноважений, інертний тип нервової системи має:в) меланхолік.6. Першу типологію темпераментів розробив:в) Гален.7. Який тип темпераменту походить від латинського «чорна жовч»?в) меланхолік.8. Який тип темпераменту походить від латинського «жовч»?б) холерик.

Номер слайду 26

Домашнє завдання: Високий рівень — ви повинні «попрацювати психологами»: протестуйте своїх батьків та визначте їх тип темпераменту. Зробіть висновок про наслідування рис темпераменту. Достатній рівень — враховуючи власні риси темпераменту, розробити рекомендації відносно органiзацiї навчання, майбутнього вибору професії, збереження здоров’я тощо. Середній рівень – прочитати § 48, вивчити причинно-наслiдковi зв’язки між типом нервової дiяльностi i типом темпераменту.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гупало Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Приходько Надія Вікторівна
    Дякую! Змістовна і дуже цікава презентація!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 травня 2019
Переглядів
8702
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку