до конспекту додається презентація. на уроці використано різні види робіт під час перевірки вмінь використовувати правила додавання чисел з однаковими та різними знаками.
Конспект уроку з математики для 6 класу
Мета: Удосконалити обчислювальні навички учнів під час додавання від’ємних чисел; навчити виконувати віднімання раціональних чисел; розвивати кмітливість, логічне мислення упевненість у власних силах, уміння міркувати; формувати культуру математичних записів та мови; виховувати почуття гордості за Україну, позитивне ставлення до навчання, дисциплінованість, повагу до товаришів. Обладнання: комп’ютерна презентація, комп’ютер. Девіз уроку: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні їх застосовувати»
Аристотель І. Організаційний момент. Створення психологічного настрою Сьогодні у нас на уроці присутні гості. Давайте привітаємось до них і побажаємо їм, щоб з нашого уроку вони вийшли задоволеними. А тепер посміхніться один одному і побажайте успіху. Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський. Доречи, у цьому році йому виповнилось би 100 років. Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.
Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці. ІІ перевірка домашнього завдання (знайди помилку) № 976 (2б)
№ 978(5б) -13, 4,14, -4, 2/9, 4 5/16 № 980(4б) -29 - 10 1/12
ІIІ. Актуалізація опорних знань.
1.Як додати два числа з однаковими знаками? З різними? 5. Дано числа f i r. За якої умови f+r<0, f+r>0, f+r=0 ? наведіть приклади для кожного випадку. 2. Гра «Хто більше» зможе сказати щось про число 7. Учень, який останнім скаже деяку властивість даного числа отримає бонус. Де в житті, літературі зустрічається число 7 ( Сім’я, Білосніжка та 7 гномів, 7 козенят, приказки та прислів’я, 7 чудес Світу) Але ми – українці, тому ми повинні знати що цікавого є в нашій країні. От сьогодні і поговоримо про 7 архітектурних чудес України. 21 серпня 2007 року, відбулося оголошення переможців акції «Сім чудес України», яка тривала дев’ять місяців. Але у нас урок математики, тому дізнаватися про ці пам’ятки будемо завдяки прикладам. Розшифровувати слова ви вже вмієте. Тож почнемо.
ІV. Розв’язування вправ.
Знайти значення виразів: (на дошці) 2.-0,8+(-0,2)= 3.-28+(-14)+20+5= 4. 8,1+(-10,1)+22+(-3)+17= 5. 23,6+33+(-22)+(-1,6)= 6. -13,5+(-19,11)+13,5+1,11= 7. = 8. 5,89+(-7,75)+(-3,21)+16,11+15,96= 9. Знайдіть модулі відповідей. Їх значення відповідає номеру букви в українській абетці. Пригадаємо алфавіт та розшифруємо слово Розповідь про Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець» ІІ місце.
Кодовані вправи. (цепочкою) 2. а+ 3,5=с 3. 6,8+с =р 4. р+(-9,3)=к 5. а+(-с)+(-р)+к=у Кодовані відповіді:
Гра «Знайди помилку» (усно з поясненням)
Із наведених прикладів виберіть неправильні рівності або нерівності. Випиши букви, які знаходяться поруч. Прочитай слово а) 100+(-35) >0 к з)-15+(-15)=0 ї б) -130+200 > 200 с і)-17+(-117) < -17 н в) -27+47 < 0 о ї) 26+13 < 0 в д) 7+(-7) < 7 ф к) 12+(-21)=-11 к є) -18+(-3) > 0 і л) -45+4,5 < 0 o
ж) 230+(-100) > 0 л м) -99+9 > 99 а
ІV місце (самостійно) Розшифровка : знаки, поставлені вами відповідають буквам
V місце (в парах)
Замість зірочок запишіть такі числа, щоб отримати правильні розв’язки . є) -*+(-*)=-8; ж) *+* = 17.
відповіді до прикладів розставите залежно від розміщення їх на координатній прямій та прочитайте слово. Розповідь про Херсонес Таврійський. V. Пояснення нового матеріалу Ми з вами шукали числа , протилежні до даних. Пригадаємо, яке число буде протилежним до: -(+5) -(-(-(-9))) це означає, що дужки та деякі знаки нам не потрібні. Тому домовимося з вами спрощувати записи так, щоб дужок не було. Але тоді знаки перед числами будуть показувати не дію, а яке це число: додатне чи від’ємне, дія ж буде додавання. -9-6=-9+(-6) -9-(-6)=-9+6 VІ місце Спробуємо віднімати.(біля дошки)
Знов звернемося до абетки і знайдемо відповідність чисел буквам. Складемо слово. Розповідь про Хотинську фортецю VІІ місце (самостійно та біля дошки) №990 ст.279
Розставте букви відповідно схеми.
Розповідь про острів Хортиця
Поясніть правила індійського математика Брахмагупта (VII cт.)
«Сума майна і майна є майно».
Як спростити вираз а+(-в); а-(-в).
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|