конспект уроку "Додавання та віднімання раціональних чисел (Чудеса України)"

Про матеріал

до конспекту додається презентація. на уроці використано різні види робіт під час перевірки вмінь використовувати правила додавання чисел з однаковими та різними знаками.

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики для 6 класу


Тема. Додавання та віднімання раціональних чисел. Властивості додавання

Мета:   Удосконалити обчислювальні навички учнів під час додавання від’ємних чисел; навчити виконувати віднімання раціональних чисел; розвивати кмітливість, логічне мислення упевненість у власних силах, уміння міркувати;    формувати культуру математичних записів та мови; виховувати почуття гордості за Україну, позитивне ставлення до навчання, дисциплінованість, повагу до товаришів.

Обладнання: комп’ютерна презентація, комп’ютер.

Девіз уроку: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні їх застосовувати»

                                                                          Аристотель
 ХІД УРОКУ 
 

І. Організаційний момент.

Створення психологічного настрою

Сьогодні у нас  на уроці присутні гості. Давайте привітаємось до них і побажаємо їм, щоб з нашого уроку вони вийшли задоволеними. А тепер посміхніться один одному і побажайте успіху.

Я хочу розпочати наш урок із казки «Пряник і колосок», яку написав своєму сину відомий педагог В. О. Сухомлинський. Доречи, у цьому році йому виповнилось би 100 років.

Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там і зустрілися Пряник і Колосок.

  •       Хто ти такий? - запитав Пряник.
  •       Я Колосок.
  •       Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь? Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:
  •       Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.
  •       Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?
  •      Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина - найголовніше.

Отже, я вас закликаю до наполегливої праці на уроці.

ІІ перевірка домашнього завдання (знайди помилку)

№ 976 (2б)

  1. 1
  2. -13

№ 978(5б)

-13,       4,14,    -4,       2/9,    4 5/16

№ 980(4б)

-29                 - 10 1/12

ІIІ. Актуалізація опорних знань.

1. Фронтальне опитування. 

1.Як додати два числа з однаковими знаками? З різними?
2. Чому дорівнює сума протилежних чисел?
3. Чи може сума двох чисел бути меншою від доданка?
4. Збільшується чи зменшується число, якщо до нього додати  додатнє число? Від’ємне ?  число нуль?

5. Дано числа f i r. За якої умови    f+r<0,   f+r>0,   f+r=0 ? наведіть приклади для кожного випадку.

2. Гра «Хто більше» зможе сказати щось про число 7. Учень, який останнім скаже деяку властивість даного числа отримає бонус.

Де в житті, літературі зустрічається число 7 ( Сім’я, Білосніжка та 7 гномів, 7 козенят, приказки та прислів’я, 7 чудес Світу)

Але ми – українці, тому ми повинні знати що цікавого є в нашій країні. От сьогодні і поговоримо про 7 архітектурних чудес України. 21 серпня 2007 року, відбулося оголошення переможців акції «Сім чудес України», яка тривала дев’ять місяців. Але у нас урок математики, тому дізнаватися про ці пам’ятки будемо завдяки прикладам. Розшифровувати слова ви вже вмієте. Тож почнемо.

ІV. Розв’язування вправ.
 І місце

    Знайти значення виразів:  (на дошці)
1.-2+(-4)+10+9+(-6)+4+6+(-2)=

2.-0,8+(-0,2)=

3.-28+(-14)+20+5=

4. 8,1+(-10,1)+22+(-3)+17=

5. 23,6+33+(-22)+(-1,6)=

6. -13,5+(-19,11)+13,5+1,11=

7. =

8. 5,89+(-7,75)+(-3,21)+16,11+15,96=

9.

Знайдіть модулі відповідей. Їх значення відповідає номеру букви в українській абетці. Пригадаємо алфавіт та розшифруємо слово

Розповідь про Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»

ІІ місце.

 Кодовані вправи. (цепочкою)
    Виконавши першу вправу, учень підставляє результат у другу умову, а також шукає одержане число серед відповідей, поруч з якою стоїть буква. Цю букву записує біля приклада. Якщо його там немає – допущено помилку. Виконавши одна за одною всі вправи ,  читаємо слово починаючи з останньої відповіді до першої.

 1. -6,3+(-4,7)= а

 2.  а+ 3,5=с

3. 6,8+с =р

4. р+(-9,3)=к

5. а+(-с)+(-р)+к=у

Кодовані відповіді:   

7,5         ф

   -7,5      р

-12,8     л

0,7        у

  12        о

-10         а

   -0,7      в

 10        у

 -11       а

 -29,2     л

       
розповідь про Києво – Печерську Лавру
ІІІ місце

Гра «Знайди помилку» (усно з поясненням)

 Із наведених прикладів виберіть неправильні рівності або нерівності. Випиши букви, які знаходяться поруч. Прочитай слово
 

а)   100+(-35) >0           к               з)-15+(-15)=0              ї

б)   -130+200 >  200       с               і)-17+(-117)  < -17      н

в)   -27+47  <  0             о               ї) 26+13 < 0                в

д)   7+(-7) < 7                ф              к) 12+(-21)=-11           к

є)   -18+(-3) >  0             і               л) -45+4,5 <  0             o

ж)  230+(-100)  > 0         л              м) -99+9 > 99               а
розповідь про національний дендрологічний парк «Софіївка»

ІV місце (самостійно)
 Замість зірочок поставте знаки «+» або «-».

  1. (*9)+(*6)= - 15
  2. (*15)+(*5)=10
  3.  (*8)+(*8)=0
  4. Asd10.jpg
  5. (*4)+(* 8)= +12

Розшифровка : знаки, поставлені вами відповідають буквам

Перший знак

Другий знак

Буква

-

+

і

+

-

о

-

-

с

+

+

я

+ або -

-або +

ф


розповідь про Софію Київську

V місце (в парах)

Замість зірочок запишіть такі числа, щоб отримати правильні розв’язки .
    а) -* + * = -18;
    б) -* + * =10
    в)  * + (-*) = 23;
    г) - * + * =-1;
    д) * + (-*) = 0;
    е) * + (-*) = -54;

є)  -*+(-*)=-8;

ж)  *+* = 17.

-18           е

10              н

23            с

-1               с

0              о

-54             х

-8             р

17               е

відповіді до прикладів розставите залежно від розміщення їх на координатній прямій та прочитайте слово. Розповідь про Херсонес Таврійський.

V. Пояснення нового матеріалу

Ми з вами шукали числа , протилежні до даних. Пригадаємо, яке число буде протилежним до:

-(+5)        -(-(-(-9))) це означає, що дужки та деякі знаки нам не потрібні. Тому домовимося з вами спрощувати записи так, щоб дужок не було. Але тоді знаки перед числами будуть показувати не дію, а яке це число: додатне чи від’ємне, дія ж буде додавання.

-9-6=-9+(-6)

-9-(-6)=-9+6

VІ місце

Спробуємо віднімати.(біля дошки)

  1. -19-7=
  2. -40-(-21)=
  3. 15+16-8=
  4. -6-18+13=
  5. -6,95-11,05=

Знов звернемося до абетки і знайдемо відповідність чисел буквам. Складемо слово.

Розповідь про Хотинську фортецю

VІІ місце (самостійно та біля дошки)

№990 ст.279

99,4       а

-5        о

5            с

-3,2         є

-2,6        ц

-6          и

-24       ф

19,3        л

0              х

14           т

7            р

-7         п

-13,4       у

-8             я

-5,3         ю

Розставте букви відповідно схеми.

15

8

5

6

1

12

3

Розповідь про острів Хортиця


Додатково
1.Обчислити |a+b+c| , якщо a=-3,b=-10,c=-2.

2.На конкурсі «Веселі козачата» команда отримала спочатку 4 штрафних очки, а потім ще 2. На скільки очок погіршився результат команди?


4. Сума двох послідовних чисел дорівнює – 17. Знайдіть ці числа.

V. Підсумок уроку.

Поясніть правила індійського математика Брахмагупта (VII cт.)  

«Сума майна і майна є майно».
    «Сума двох боргів є борг».
    «Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».
    «Сума майна і такого самого боргу дорівнює нулю».

Як спростити вираз а+(-в);      а-(-в).

VI. Домашнє завдання.
п. 36,№991,993,1002.  За допомогою прикладів зашифрувати слово.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 березня 2018
Переглядів
902
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку