Конспект уроку "Електричний двигун. Електровимірювальні прилади"

Про матеріал

Мета.

Ознайомити учнів з принципом роботи і будовою електродвигуна, гучномовця, а також з магнітоелектричним, електромагнітним та електродинамічним принципом роботи вимірювальних приладів, звернути увагу на подібність і відмінність їх роботи та точність вимірювань.

Перегляд файлу

УРОК № ___

Тема: Електричний двигун. Електровимірювальні прилади. Гучномовець.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів з принципом роботи і будовою електродвигуна, гучномовця, а також з магнітоелектричним, електромагнітним та електродинамічним принципом роботи вимірювальних приладів, звернути увагу на подібність і відмінність їх роботи та точність вимірювань. 

Розвиваюча: розвивати логічне та критичне мислення, творчу уяву, практичні навички вимірювання фізичних величин та визначення ціни поділки.

Виховна: виховувати почуття відповідальності, працелюбність, самостійність, уважність, навички роботи в групах.

Обладнання: плакати, підручник.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу 

Структура уроку

Етапи

Тривалість

Зміст етапу

Засоби навчання

Організаційний момент.

До 3 хв

Організація учнів до навчання

 

  Актуалізація опорних знань. Контроль і корекція знань.

5 хв

Виявлення рівня засвоєння учнями попередніх тем, які будуть використовуватися на уроці. Фронтальне опитування за запитаннями.

 

Мотивація навчальної діяльності

3 хв

Постановка навчальної проблеми.

Показ практичної значущості знань. Демонстрація принципу роботи електродвигуна.

 

 

Вивчення нового матеріалу

15хв

Повідомлення теми і мети уроку. Робота в групах. Звіти груп.

Картки із завданнями, короткі повідомлення, підручник.

Закріплення нових знань

10 хв

Узагальнення і систематизація вивченого на уроці з використанням презентації та

Модель двигуна, презентація

Підведення  підсумків уроку

До 5 хв

Оцінювання окремих учнів за роботу на уроці. Загальна оцінка роботи класу.

 

Домашнє завдання

1-2 хв

Коментар учителя; записи на дошці та в щоденнику

Дошка

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання для усного опитування:

https://lh5.googleusercontent.com/pGO7mzlhNfmcAEuiHvlE-Flo2jCCZbgp-cdV8ovFqOSm7rgaZe-t6ty2D5cuFqWAqXYtwZ96SZMq66Hx2_6mRvlKbagyE31ZrhWXpTIhwhRBH-_hn7ieNtToaOwMC-VP3boVwtE1. Як називається розділ фізики, який ви зараз вивчаєте?

2. Як називається сила, що діє на провідник із струмом ? Формула? Як називається величина, позначена В?

3.Який напрям прийнято за напрям індукції магнітного поля? (напрям сили, що діє у напрямку ПН полюса магнітної стрілки)

3. Як визначити напрям дії сили Ампера? (Правило лівої руки)

       4.За даними малюнка визначте напрям сили Ампера.

 

 Коментар і оцінювання усної відповіді учня.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

     Як ви думаєте, яка найважливіша дія магнітного поля на котушку зі струмом ? (Котушка зі струмом поміщена в магнітне поле обертається ) Раз ця дія найважливіша, то ми маємо зясувати, де використовується  ця властивість? (Перегляньте відеоролик.)

Сьогодні ми вивчимо не тільки будову і принцип роботи електродвигуна, а і будову та принцип роботи інших електромагнітних приладів.

 

4. Вивчення нового матеріалу.

 Робота в групах

Перш ніж перейти до вивчення нової теми я прошу всіх учнів об’єднатися у групи по 5-6 учнів 5 груп. Кожна група буде мати своє завдання . Ми будемо працювати за напрямками:

1. Будова і принцип роботи електродвигуна.

2. Будова і принцип роботи приладів магнітоелектричної системи.

3. Будова і принцип роботи приладів електромагнітної системи.

4. Будова і принцип роботи приладів електродинамічної системи.

5. Будова і принцип роботи гучномовця.

Кожна група має своє завдання , працюємо в групі 8хв., так, щоб змогли розповісти іншим про почуте, основне записуємо у зошити.  Перш ніж перейти до роботи я пропоную виробити правила, яких повинен дотримуватись кожен учень.

Орієнтовні правила.

  1. Казати все, що стосується теми.
  2. Висловлюватись по черзі, а не всі одночасно.
  3. Не обговорювати і не критикувати висловлювання інших.
  4. Говорити відверто.
  5. Не перебивати того, хто говорить.
  6. Не змінювати теми обговорення.

( Звучить музика.  Учні працюють над своїми завданнями. Вчитель роздає кружечки з номерами від 1 до 5).

І гр. Будова і принцип роботи електродвигуна.

Завдання. При звіті дати відповіді на запитання.

1.     З яких елементів складається електродвигун ?

2.     Що називають якорем?

3.     Що живить електромагніт ?

4.     Опишіть принцип роботи електродвигуна.

5.     Які переваги має електричний двигун порівняно з тепловим двигуном.

 

ІІ гр.  Будова і принцип роботи приладів магнітоелектричної системи.

Завдання. При звіті дати відповіді на запитання

1.     Основні елементи приладів магнітоелектричної системи.

2.     Будова і принцип роботи.

3.  Недоліки і переваги.

 

ІІІ гр.  Будова і принцип роботи приладів електромагнітної системи.

Завдання. При звіті дати відповіді на запитання

1.     Основні елементи приладів електромагнітної системи.

2.     Будова і принцип роботи.

3.  Недоліки і переваги.

 

ІV гр.  Будова і принцип роботи приладів електродинамічної системи

Завдання. При звіті дати відповіді на запитання

1.     Основні елементи приладів електродинамічної системи.

2.     Будова і принцип роботи.

3.  Недоліки і переваги.

 

V гр. Будова і принцип роботи гучномовця

     Завдання. При звіті дати відповіді на запитання

1.     Яка будова гучномовця.

2.     Поясніть принцип роботи гучномовця з точки зору фізичних процесів, які в ньому відбуваються.

 

А зараз я попрошу об’єднатися в нові групи за цифрою кружечка і ознайомитися з будовою і принципом дії електродвигуна, електровимірювальних приладів, гучномовця. Уважно вислухати своїх доповідачів і зробити відповідні записи в зошиті. Працюємо 12 хв. В процесі обговорення та обміну інформацією Ви маєте заповнити  таблицю « Дерево рішень». (Таблиця повинна мати вигляд: Зразок)

 

№ п/н

Назва системи

Принцип дії

Переваги

Недоліки

1

Електричний двигун

 

 

 

2

Магніто- електрична

Взаємодія провідника зі струмом і магнітного поля.

Рівномірна шкала; висока чутливість; мало споживають енергії.

Придатні для вимірювання тільки постійного струму.

3

Електро  - магнітна

Ефект втягування залізного осердя котушкою, якою проходить струм.

Простіші за конструкцією; вимірюють як постійний так і змінний струм.

Менш точні.

4.

Електродинамічна

Взаємодія провідників зі струмом.

Вимірюємо як постійний так і змінний струм, внутрішній опір приладів, розширює межі вимірювання.

Шкала нерівномірна.

5

Гучномовець

 

 

 

 

5. Закріплення матеріалу. (Метод «Мікрофон». Учні самі передають мікрофон один другому. Ті у кого мікрофон дають відповіді на запитання)

1. Назвати основні складові електродвигунів.

2. Де використовують електродвигуни?

3. Які переваги електродвигунів?

4. Що дізналися про електровимірювальні прилади?

5. Які переваги приладів магнітоелектричної системи?

6. Які переваги приладів електромагнітної системи?

7. Які переваги приладів електродинамічної системи?

8. Яка дія використовується в будові гучномовців?

9. Назвати основні складові гучномовця.

 

6. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

А зараз я попрошу вас зробити підсумок уроку, переглянувши презентацію. Але спочатку запишемо д.з. Вивчити п. ____, конспект уроку.

В кінці презентації вправа «Знайди пару і закінчи речення»

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Камінська Марія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Малко Олександра
    Завдання відповідають програмі
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Солецька Ольга Станіславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
3. Магнітне поле
Додано
9 липня 2018
Переглядів
1670
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку