Урок " Розв'язування задач з теми „Електричний струм"

Про матеріал

Матеріал конспекту уроку дає можливість перевірити вміння та навички розв'увати задачі, проводити експерементальні досліди з теми " Електричний струм". На уроці використовуються різні прийоми виконання завдань: робота в групах, індивідуальна робота кожного учня.

Перегляд файлу

 

 

Клас 9 клас 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку розробила:

Вчитель вищої категорії

Кліщинського НВК

Коваленко В.М.

 

 

Тема: Розв'язування задач з теми „Електричний струм"

Мета: Узагальнити знання уміння і навички з теми „Електричний струм", розвивати здібності дітей логічно мислити, вміння знаходити вихід із різних практичних ситуацій.

Обладнання: амперметри, вольтметри, з'єднувальні провідники, джерело струму, низьковольтна лампочка, вимикач, реостат.

Девіз: „Одержав знання - застосовуй до справи", „ Знання без справи - важка ноша".

    I. Організаційна частина.

  1.   Перевірка готовності учнів до уроку.
  2.   Оголошення теми уроку.
  3.   Зачитати девіз уроку.
  4.    Оголосити мету уроку.
  5.    Завдання уроку:
  1.   закріпити знання про електричний струм і його властивості;
  2.   практично розв'язати задачі різних видів по темі „Електричний струм";
  3.   перевірити вивчене шляхом самостійної роботи.

Перша група – Лідер  -----------------.

Друга група - Лідер --------------.

Третя група – Лідер ---------------.

Четверта група - Лідер -------------.

Перше завдання „Мозковий штурм".

  1.   Що називають електричним струмом?

(упорядкований рух заряджених частинок).

  1.   Що потрібно створити в провіднику, щоб у ньому виник і існував струм?

( потрібно створити в ньому електричне поле)

  1.    Які бувають дії струму?

(теплова, хімічна, світлова, механічна, магнітна).

  1.           Скільки полюсів має джерело?

(джерело має два полюси).

  1.           З чого складається електричне коло?

(джерело струму, системи з'єднувальних пристроїв і клерувальних пристроїв, споживача електричної енергії).

  1.           Без якого з цих елементів електричного кола можна освітити приміщення?

(приладів регулювання).

  1.           Від якого полюса джерела струму і до якого прийнято вважати напрям струму?

(від позитивного до негативного).

  1.           У яких випадках потрібно враховувати напрям струму?

( при хімічній та магнітній дії струму при підключенні вимірювальних приладів, електродвигунів).

  1.           За однакового значення сили струму електрична лампочка міської електромережі дає більше тепла і світла ніж лампочка кишенькового ліхтарика. Чим це пояснюється?

( N2 < N1, а тому різна робота електричного струму).

  1.          Чому вольтметр вмикають в електричне коло паралельно певним ділянкам цього кола, а не послідовно, як амперметр?

(напруга на різних ділянках електричного кола різна і вимірюється саме на кінцях провідників чи споживачів електричної енергії)

 Проаналізувати відповіді групи.

Друге завдання „Експерементальне".

Перед вами знаходяться прилади, з'єднувальні провідники, амперметр, вольтметр, низьковольтна лампочка на підставці.

Хто швидше складе електричне коло і вкого швидше загориться лампочка.

Оголосити переможців у цьому завданні.

Третє завдання „Чи знаєш ти формули".

На столі лежать аркуші з фізичними величинами. Складіть із них формули і поясніть її фізичний зміст. (хто найбільше складе формул по темі „Електричний струм").

Оголосити переможців у цьому завдані.

 

Четверте завдання „Самостійна робота”.

1. Виконання тестових завдань

2. Завдання „Чи знаєте ви іноземну мову?”

Кожній команді потрібно написати у стовпчик російський переклад термінів, що використовуються в темі «Електричний струм»:

Вимикач  => Виключатель

Струм  => Ток

Амперматр => Амперметр

Опір  => Сопротивление

Електрон  => Електрон

Вольтметр  => Вольтметр

Джерело струму  => Источник тока

Провідники  => Проводники

Напруга  => Напряжение

Завдання „Подорож рідною країною”

Рядки з назвами міст України. За першими літерами назв певного стовпчика потрібно скласти назву одного з вимірювальних приладів, що використовуються для визначення таких характеристик електричного струму, як сила струму, напруга, а також для вимірювання часу.

Примітка: Літера «Є» можна читати і використовувати, як «Е»

Єнакієве Одеса                      Київ

Алушта Вінниця                  Нікополь

Мелітополь Євпаторія               Ровеньки

Ромин Миргород               Умань

Рівне Львів                       Івано-Франківськ

Євпаторія Рівне                       Енергодар

Первомайськ                  Трускавець              Очаків

Тернопіль Тернопіль Миколаїв

Миргород                                                         Донецьк                 

                                                                          Суми

АМПЕРМЕТР             ВОЛЬТМЕТР          СЕКУНДОМІР  

ПІДСУМОК  УРОКУ.

  1.         На початку уроку ми ставили завдання.

Як ви думаєте чи реалізували ми на уроці поставлені завдання?

Учениця:

Я вважаю, що ми реалізували поставлені завдання на початку уроку.

  1. Виконуючи завдання «Мозковий штурм»,ми повторили теоретичний матеріал по темі «Електричний струм», тому що без теоретичних знань не можливо розв'язувати задачі.
  2. Ми повторили формули,які вивчали в даній темі.
  3. Це завдання допомогло нам при розв'язуванні вправ.
  4. Навчилися розв'язувати експериментальні задачі Складати електричні кола та випробовувати його дії.
  5. Застосовуючи етапи розв'язування задач та формули ми розв'язували задачі по темі «Електричний струм».
  6. Виконали самостійну роботу, тестові завдання за різними рівнями.

Так свої завдання поставлені на початку уроку реалізували. І впевнились в то му, що:

Одержав завдання - застосовуй до справи, тобто знаючи теоретичний матеріал і формули ви розв'язували поставлені перед вами завдання, а Знання без справи - важка ноша.

Кожний із вас за свою працю на уроці отримає оцінку.

  1. Мозковий штурм. активно працювали
  2. Складанні електричного кола.                 такі учні
  3. Складанні формул.
  4. Розв'язання задачі біля дошки
  5. Розв'язання задач у групах.
  6. 3а виконання самостійної роботи отримаєте оцінки.

 

Дякую за участь на уроці. Ви сьогодні молодці.

 

Домашнє завдання.

Задача:

Людина, опір тіла якої 15 кОм, торкнулася руками оголених проводів, що перебувають під напругою 360 В. Чи є струм небезпечним для людини, якщо безпечна сила струму 1мА?

Підсумок уроку.

  1. Аналіз учнівських відповідей.
  2. Оголошення оцінок.

Використана література:

  1.  Є.В. Коршак О.І. Ляшенко В.Ф. Савченко Фізика 9 клас. Київ „Генеза” 2009.
  2.  О.В. Дудінова К.Є. Немченко Фізика „Практичний довідник” „Весна” Харків 2010.
  3.  С.П. Кононіченко Фізика у запитаннях і відповідях Харків 2008.
  4.  Ж.В. Іванова Фізика розробка уроків 9 клас. ТОВ Видавництво „Ранок” 2009.
  5.  Бібліотека „Шкільного світу” інтерактивні методи на уроках фізики. Київ „Шкільний світ” 2008.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література, використана для підготовки до уроку:

  1. Коршак Є.В., Ляшенко О.І., Савченко В.Ф. [Текст]: підручник для 8 класу: Перун, 2000.
  2. Лукашик В.І. Збірник запитань і задач з фізики [Текст] – К: Освіта 1993.
  3. Ненашев І.Ф. Фізика 9 клас Збірник задач – К: Видавництво „Ранок” 2009.
  4. Л. Хольвінська, С. Філоненко – К: Шкільний Світ 2008, Інтерактивні методи на уроках фізики.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 8. Електричне коло та його елементи
Додано
13 липня 2018
Переглядів
2073
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку