Матеріал конспекту уроку дає можливість перевірити вміння та навички розв'увати задачі, проводити експерементальні досліди з теми " Електричний струм". На уроці використовуються різні прийоми виконання завдань: робота в групах, індивідуальна робота кожного учня.
Клас 9 клас
Конспект уроку розробила:
Вчитель вищої категорії
Кліщинського НВК
Коваленко В.М.
Тема: Розв'язування задач з теми „Електричний струм"
Мета: Узагальнити знання уміння і навички з теми „Електричний струм", розвивати здібності дітей логічно мислити, вміння знаходити вихід із різних практичних ситуацій.
Обладнання: амперметри, вольтметри, з'єднувальні провідники, джерело струму, низьковольтна лампочка, вимикач, реостат.
Девіз: „Одержав знання - застосовуй до справи", „ Знання без справи - важка ноша".
I. Організаційна частина.
Перша група – Лідер -----------------.
Друга група - Лідер --------------.
Третя група – Лідер ---------------.
Четверта група - Лідер -------------.
Перше завдання „Мозковий штурм".
(упорядкований рух заряджених частинок).
( потрібно створити в ньому електричне поле)
(теплова, хімічна, світлова, механічна, магнітна).
(джерело має два полюси).
(джерело струму, системи з'єднувальних пристроїв і клерувальних пристроїв, споживача електричної енергії).
(приладів регулювання).
(від позитивного до негативного).
( при хімічній та магнітній дії струму при підключенні вимірювальних приладів, електродвигунів).
( N2 < N1, а тому різна робота електричного струму).
(напруга на різних ділянках електричного кола різна і вимірюється саме на кінцях провідників чи споживачів електричної енергії)
Проаналізувати відповіді групи.
Друге завдання „Експерементальне".
Перед вами знаходяться прилади, з'єднувальні провідники, амперметр, вольтметр, низьковольтна лампочка на підставці.
Хто швидше складе електричне коло і вкого швидше загориться лампочка.
Оголосити переможців у цьому завданні.
Третє завдання „Чи знаєш ти формули".
На столі лежать аркуші з фізичними величинами. Складіть із них формули і поясніть її фізичний зміст. (хто найбільше складе формул по темі „Електричний струм").
Оголосити переможців у цьому завдані.
Четверте завдання „Самостійна робота”.
1. Виконання тестових завдань
2. Завдання „Чи знаєте ви іноземну мову?”
Кожній команді потрібно написати у стовпчик російський переклад термінів, що використовуються в темі «Електричний струм»:
Вимикач => Виключатель
Струм => Ток
Амперматр => Амперметр
Опір => Сопротивление
Електрон => Електрон
Вольтметр => Вольтметр
Джерело струму => Источник тока
Провідники => Проводники
Напруга => Напряжение
Завдання „Подорож рідною країною”
Рядки з назвами міст України. За першими літерами назв певного стовпчика потрібно скласти назву одного з вимірювальних приладів, що використовуються для визначення таких характеристик електричного струму, як сила струму, напруга, а також для вимірювання часу.
Примітка: Літера «Є» можна читати і використовувати, як «Е»
Єнакієве Одеса Київ
Алушта Вінниця Нікополь
Мелітополь Євпаторія Ровеньки
Ромин Миргород Умань
Рівне Львів Івано-Франківськ
Євпаторія Рівне Енергодар
Первомайськ Трускавець Очаків
Тернопіль Тернопіль Миколаїв
Миргород Донецьк
Суми
АМПЕРМЕТР ВОЛЬТМЕТР СЕКУНДОМІР
ПІДСУМОК УРОКУ.
Як ви думаєте чи реалізували ми на уроці поставлені завдання?
Учениця:
Я вважаю, що ми реалізували поставлені завдання на початку уроку.
Так свої завдання поставлені на початку уроку реалізували. І впевнились в то му, що:
Одержав завдання - застосовуй до справи, тобто знаючи теоретичний матеріал і формули ви розв'язували поставлені перед вами завдання, а Знання без справи - важка ноша.
Кожний із вас за свою працю на уроці отримає оцінку.
Дякую за участь на уроці. Ви сьогодні молодці.
Домашнє завдання.
Задача:
Людина, опір тіла якої 15 кОм, торкнулася руками оголених проводів, що перебувають під напругою 360 В. Чи є струм небезпечним для людини, якщо безпечна сила струму 1мА?
Підсумок уроку.
Використана література:
Література, використана для підготовки до уроку: