Дана розробка відображена як конспект нестандартних уроків з фізичної культури, проведення яких в системі освіти, допоможе вирішити одну з основних задач фізичного виховання в сучасній школі – формування у дітей почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей,виховання громадянських почуттів.
Різноманітні спортивні ігри, змагання, естафети, тестові завдання, мультимедійні презентації, музичний супровід уроків допомагають вчителю з фізичної культури зробити уроки цікавими та захоплюючими. Такий тип уроків допомагає школярам ознайомитись з історією виникнення та розвитку видів спорту, відомими українськими спортсменами та їх досягненнями на міжнародній арені, характеристикою видів спорту на сучасному етапі тощо. Застосування на уроках рухливих та народних ігор, розваг, естафет, козацьких забав, спортивних ігор за спрощеними правилами сприяють вихованню патріотичних почуттів, моральних та фізичних якостей, формують свідомого громадянина України.
1
ПЛАН-КОНСПЕКТ
уроку фізичної культури для учнів 4 класу
Тема: вправи для розвитку фізичних якостей. Національно-патріотичне виховання:
«Нам треба жити, навчатись, зростати, щоб Україні опорою стати»
Тип уроку: сюжетно – інтегрований.
Мета уроку: розвиток предметних та ключових компетентностей засобами фізичного виховання.
Завдання уроку:
Методи навчання: Ігровий метод, робота в групі, метод вправи, метод демонстрації (ІКТ), метод змагань, метод «колового тренування».
Інвентар та обладнання: Мультимедійне обладнання, відео-аудіо записи, свисток, баскетбольні м’ячі, футбольні м’ячі, скакалки, фішки, дидактичні картки, картки з тестовими завданнями.
Місце проведення: спортивний зал.
Вчитель фізкультури: Кудрявцева Ольга Володимирівна.
№п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1.Підготовча частина (12 хв.)
1. |
Організований вхід до спортивної зали. |
|
В колоні по одному, під ритм спортивного маршу. |
|
2. |
Шикування, рапорт.
|
30 с. |
Шикування в шеренгу за рівнем фізичного розвитку. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів. Рапорт складає черговий.
|
|
3. |
Привітання. На уроці, коли вчитель каже: «Клас!», діти відповідають: «Україна!» Асоціативний кущ. Діти, а що у вас асоціюється зі словом: Батьківщина Патріот Здоров’я |
1 хв. |
Перевірити готовність класу до роботи. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки.
Діти дивлячись на екран з підвідними світлинами, пропонують свої асоціації. |
|
4. |
Повідомлення завдань уроку. Вчитель: «Діти! Сьогодні на уроці ви будете виконувати різні види вправ і завдань. Працювати ви будете як одна команда». Вчитель: «Головне - здоровим бути - Це потрібно всім збагнути! Тому це запам’ятай – Про своє здоров’я дбай - Незалежна і єдина » - Діти відповідають: Наша славна Україна!»
|
40 с. |
Націлити учнів на основні завдання уроку. Мотивація.
|
|
5. |
Вимірювання ЧСС за 6 секунд. Візуальний контроль учнів.
|
10 с. |
Перевірити готовність класу до роботи. Вимоги щодо медико – педагогічного контролю. Норма – без видимих зовнішніх фізіологічних ознак, відхилень. |
|
6. |
Стройові та організовуючі вправи. |
20 с. |
Повороти на місці праворуч, ліворуч, кругом. Перешикування в три шеренги,в одну колону. Слідкувати за поставою, виконувати чітко за командою. |
|
7. |
Ходьба в обхід залу:
|
1 хв. |
Дистанція два кроки, стежити за правильною поставою, положенням рук, спини, ніг, голови. В колоні по одному. |
|
8. |
Біг «змійкою» |
1 хв. |
Стежити за дистанцією, правильним диханням та поставою. |
|
9. |
Ходьба з одночасним виконанням дихальних вправ. |
30 с. |
Вдих – руки через сторони угору,видих – руки через сторони униз. Темп повільний. |
|
10. |
Через центр залу перешикування с колони по одному по два. |
10 с. |
|
|
11. |
Різновиди бігу та стрибків по діагоналям:
|
3хв |
Дистанція два кроки. Стежити за поставою. Слідкувати за диханням.
Під музичний супровід «Їхали козаки»
|
|
12. |
Через центр залу перешикування в колону по чотири. |
10 с. |
Злиттям.
|
|
13. |
Марширування на місці з декламацією речівки: «Раз, два, чотири в ногу! Українцям дай дорогу! Ми усі – одна родина, Ми єдина Україна! Ми сім’я – одна єдина, Слався,ненька Україна!» |
15 с. |
Слідкувати за дистанцією та інтервалом, поставою. Крокувати в ногу.
|
|
14. |
Танцювальна розминка В.п. – о.с, ноги нарізно. На раз – зігнути праву ногу, стегно вперед вправо, зігнути праву руку і відвести її в сторону; на два – теж саме в іншу сторону; на три – вісім повторити розрахунок один, два чергуючи їх; на дев’ять – з поворотом направо зігнути праву ногу, піднімаючи її на носок, ліве плече вперед; на десять – опустити праву ногу назад, підняти її на носок, праве плече вперед; на одинадцять – шістнадцять – початкові рухи рахунків дев’ять – десять. В.п. – о.с., ноги нарізно. На раз – згинаючи праву ногу, перенести на неї вагу тіла, ліву ногу в сторону на носок, праву руку в сторону, потягнутися за нею; на два – пружинні рухи рахунку один; на три – повертаючи ліву ногу у в. п. вивести праву ногу в сторону на носок, злегка присідаючи на лівій нозі, ліву руку відвести в сторону, підтягнутися за нею; на чотири – пружинні рухи повторити рахунку на три. В.п. – о.с., ноги разом. На раз – поставити праву ногу на носок схрещено перед лівою, руки схрестити перед собою; на два – крок правою в сторони, потягнутися за рукою вліво, на три – потягнутися за рукою вправо; на чотири – повторити рахунок три. В.п. – стоячи на носках. На раз – згинаючи ліву ногу опуститися правою на повну стопу, повернути ліве коліно вправо, тулуб та злегка зігнуті руки розвернути вліво; на два – в. п; на три – повторити рахунок раз в іншу сторону; на чотири – в. п. В.п. – стоячи, ноги нарізно, руки на пояс. На раз – піднятися на носки, злегка зігнути в коліна; на два – повертаючи п’ятки вліво, опуститися на повну ступню, коліна випрямити (руки і плечі залишаються нерухомі); на три – піднятися на носки, злегка зігнути коліна; на чотири – повертаючи п’яти вправо, повернутися у в. п. В.п. – о.с. ноги нарізно. На раз, два – нахил тулуба до горизонтального положення вперед, руки вперед; на три, чотири – нахил тулуба до правої ноги; на п’ять, шість – в. п. На сім – дванадцять теж саме, але нахил зробити до лівої ноги. В.п. – о.с., ноги разом. На раз, два – крок лівою вперед; на три, чотири – мах правою вперед, напівприсід на лівій; на п’ять, шість – в. п. В.п. – ноги нарізно, коліна в сторони, руки на стегнах. На раз - з’єднати коліна разом; на два – в. п; на три – піднятися на носки; на чотири – в. п. Біг та стрибки. Виконуються різні варіанти стрибків. Вправи на відновлення дихання. |
2 хв. 30 с |
Теж саме починаючи з розрахунку раз в іншу сторону та повернутися на ліво на рахунок дев’ять.
Теж саме, міняючи положення ніг на останній рахунок. Повторити вправу, піднімаючи одну руку вверх, другу опускаючи вниз.
Теж саме в другу сторону.
Слідкувати за чітким виконанням вправ.
Теж саме в другу сторону. Слідкувати за диханням.
Слідкувати за диханням. Ритмічні та активні рухи.
Теж саме з правої ноги.
|
|
15. |
Вимірювання ЧСС за 6 секунд. Візуальний контроль учнів. |
10 с. |
Поцікавитись самопочуттям учнів. |
|
2.Основна частина (16 хвилин)
1. |
Міні бесіда. Діти, погляньте на карту, так виглядає наша Батьківщина. Вона велика й неозора. «Хочу я намалювати Кримські гори і Карпати, Степ і пагорби Дніпра, І озера, і діброви, І веселку, і калину, Чорне море і Дунай – Наш чудовий рідний край.» Робота по станціям:
|
5 хв.
40 с
40 с
40 с
40 с
40 с |
Метод «колового тренування» «Подорож Україною». Учні дивляться на екран, де демонструється підвідні світлини (відповіді на дидактичні завдання). Діти працюють в групах, по станціям,час фізичного навантаження контролюється вчителем 40 секунд. Після виконання фізичного завдання,діти в групах відповідають на тестові завдання.
Слідкувати за чітким виконанням вправ.
|
2. |
Шикування груп напроти мультимедійного проектора Вимірювання ЧСС за 6 секунд. |
1 хв. |
Перевірити реакцію організму на навантаження. Перевірка тестових завдань (мультимедійна дошка). Визначаються кращі групи за виконання фізичних вправ та інтегрованих теоретичних завдань. |
3. |
Мультиплікаційна фізкультурна хвилинка «Райдуга» |
2 хв. |
Відео на мультимедійній дошці. Чітке виконання танцювальних рухів за мультиплікаційними героями. |
4. |
«Зустрічна» естафета «Олімпійська висота»
|
3 хв. 2 р. |
Змагальний метод 1 етап – біг з двома м’ячами в руках; 2 етап – стрибки з м’ячем між ногами «кенгуру»; 3 етап – ведення баскетбольного м’яча; 4 етап – біг в повному присяді «гусячий»; 5 етап – пересування з м’ячем на животі «Павучок»; 6 етап – ведення футбольного м’яча ногою; 7 етап – біг зі скакалкою; 8 етап – стрибки на правій нозі з пересуванням вперед; 9 етап - стрибки на лівій нозі з пересуванням вперед; 10 етап – ходьба випадами; 11 етап – гладкий біг з естафетною палицею;
|
5. |
Естафета-гра «Виклик» |
4 хв. |
Змагальний метод. Команди стають у шеренги на протилежних сторонах залу. За сигналом вчителя одна з команд починає «виклик». Учень підбігає до протилежної шеренги , доторкається рукою до любого гравця і намагається втекти. Дитина, до якої доторкнулися рукою, повинна його наздогнати. За кожне наздоганяння команда отримує один бал. Підведення підсумків естафет. Визначення кращих дітей. |
6. |
Перешикування у чотири колони. |
20 с. |
Слідкувати за дистанцією і інтервалом |
3.Заключна частина (4 хвилин )
1. |
Комплекс вправ Привітання Сонцю.
|
2 хв. 20 с. |
Під спокійний музичний супровід вправи виконувати повільно. Вправи з хатха - йоги. Дихальні вправи. Розвиток гнучкості та рівноваги. Рухи плавні. |
2. |
Перешикування в одну колону. Шикування в шеренгу. |
30 с. |
|
3. |
Підбиття підсумків уроку. Діти, патріотизм – це любов до Батьківщини, відданість їй і своєму народу. Вправа «Мікрофон». Скажіть, будь ласка, що для вас означає слово Україна? |
40 с. |
Визначення кращих учнів. Нагородити команди грамотами.
Відповіді учнів. |
4. |
Організований вихід із зали. |
10 с. |
|
Карта «колового тренування»
Станція № 1 «Лісова» - ПРИСІДАННЯ.
Завдання 1: Яке місто є столицею нашої Держави?
А) Лондон;
Б) Київ;
В) Париж.
Завдання 2: Назвіть державні символи України?
А) Герб, гімн, прапор;
Б) комп’ютер, мишка, клавіатура;
В) вишиванка, рушник, вінок.
Станція «РІЧНА» - згинання та розгинання рук в упорі лежачі від лави.
Завдання №1: Яка найбільша річка в Україні?
А) річка Дніпро;
Б) річка Десна;
В) річка Південний Буг.
Завдання №2: Якого кольору Державний Прапор України?
А) жовто-зелений;
Б) синьо-жовтий;
В) червони-зелени.
Станція «ГІРСЬКА» - стрибки зі скакалкою.
Завдання №1 : Назвіть гори в Україні це…..
А) Еверест;
Б) Карпати;
В) Ельбрус.
Завдання №2 : Кого в родині називають берегинею?
А) сестру;
Б) матусю;
В) тітку;
Станція «МОРСЬКА» - піднімання тулуба в сід.
Завдання №1: Який кущ вважають народним символом України?
А) ожина;
Б) ліщина;
В) калина.
Завдання №2: Яка мова в Україні є державною?
А) польська;
Б) українська;
В) бела руська.
5.Станція «СТЕПОВА» - настрибування на гімнастичну швецьку стінку правою і лівою ногою.
Завдання №1 : Урочиста пісня нашої держави?
А) Симфонія;
Б) Арія;
В) Гімн України.
Завдання №2: Як називається основний Закон України?
А) Біблія;
Б) енциклопедія;
В) Конституція.