Конспект уроку. "Грецьке суспільство та повсякденне життя"

Про матеріал
Конспект уроку. розроблеий за підручником: Всесвітня історія.Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.В. Гісем, О.О. Гісем.- Харків: Видавництво «Ранок», 2019 – 192 с.
Перегляд файлу

6 клас. Інтегрований курс.  Всесвітня історія. Історія України.

Тема. Грецьке суспільство та повсякденне життя

Мета: дати уявлення про суспільний устрій, побут і повсякденне життя стародавніх греків, сформувати уявлення про політику; вдосконалювати навички роботи з інформативними текстами, розвивати психологію співпраці; сприяти засвоєнню нових понять; виховувати в учнів інтерес та повагу до повсякденного життя давніх греків.

 Обладнання: Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів/ О.В. Гісем, О.О. Гісем.- Харків: Видавництво «Ранок», 2019 – 192 с., презентація, інтерактивний комплекс, смартфони.
Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.
Основні поняття: « політика», «громадяни», «негромадяни», «метеки», «раби», «андрон», «гінекей», «туніка», «гімантій».
Очікувані результати
Після цього уроку учні зможуть:
– застосовувати та пояснювати на прикладах поняття;
– описувати суспільний устрій та повсякденне життя стародавніх греків;
– аналізувати та систематизувати текст підручника;

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1. Мозковий штурм.

1. Що таке поліс?

2. На основі яких двох цивілізацій сформувалася Грецька цивілізація?

3. Що об'єднувало всіх греків незалежно від того, де вони жили?

2. Рольова  гра.

Турист та гід. Завдання: Уявіть себе гідом та туристом, щоб ви, туристе, хотіли побачити на місцях розкопок Мінойської культури і що б ви, гід, розповіли про це? Те ж саме завдання і про Ахейську культуру.

3. Інтеактивна вправа

Учні виконують завдання «Мінойська цивілізація» на платформі: https://learningapps.org/17462819

(Завдання складається з п’яти частин: добрати пару, заповнити пропуски, тести, філворд, кросворд. Можна використати всі завдання або частину, в залежності від рівня учнів.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Мотивація навчальної діяльності

- Що б ви хотіли дізнатися про грецьке суспільство та повсякденне життя греків?

2. Оголошення теми та завдань уроку

Отже, тема нашого уроку: «Грецьке суспільство та повсякденне життя в Давній Греції».

Завдання, які ми повинні розв’язати на уроці:

1)  ознайомитися з суспільним устроєм, побутом та повсякденним життям греків;

2) застосовувати та пояснювати на прикладах поняття;
3)описувати суспільний устрій та повсякденне життя стародавніх греків;

 4)визначити роль чоловіка та жінки у давньогрецькому суспільстві ;

5) аналізувати та систематизувати текст підручника;

6) виробляти навички роботи в парах;

 7) виховувати повагу один до одного

3. Виклад нового матеріалу

     Робота над поняттями.

Я думаю, що всі ви чули таке слово як політика. Це поняття до нас дійшло з Давньої Греції і в перекладі із грецької означає «справи міста»- мистецтво управляти полісом. Запишіть це визначення у зошити.

Робота з підручником.

Опрацюйте перший підпункт підручника «Суспільство» та дайте відповідь на питання:

  • Хто в Давній Греції мав політичні права?
  • Як у Давній Греції називали іноземців?
  • Кого відносили до найнижчої верстви населення?

  Розповідь учителя та створення таблиці.

Діти, зараз уважно слухаєте розповідь та заповнюєте таблицю. Записувати потрібно лише ключові слова, що відносяться до теми відповідної колонки. Наприклад; андрон, капуста, фібула…

  1.               Житло. Греки жили в невеликих одно-, іноді двоповерхових будинках, збудованих з каменю або сирцевої глини. Дах будинків покривали черепицею. Стіни кімнат білили, фарбували або розписували різнокольо­ровими фарбами. В багатих будинках підлогу покривали мозаїкою, викладеною з різнокольорових камінців.

Всі кімнати будинку розташовувалися навколо внутрішнього дворика. Усі вікна виходили на нього, а з вулиці можна було побачити лише глухі стіни. Плану із забудови міста в більшості полісів не існувало, тому вулиці були вузькими й звивистими.

Будинки обов’язково були поділені на дві частини: чоловічу (андрон) та жіночу (гінекей). Жінкам не дозволялося заходити до чоловічої частини будинку, особливо під час бенкетів.

Ремісники на першому поверсі своїх будинків тримали майстерні та крамниці.

2. Одяг. Одяг греки не шили. Вони загорталися в широкі полотна з білого або фарбованого льону, яке скріплювали застібками, пряжками, поясками.

Чоловіки носили туніку з льону — хітон, а зверху — вовняний плащ гіматій. Жінки вдягали пеплос — довгу туніку, яку підв’язували поясом і скріплювали на плечах застібками (фібулами). На ногах були шкіряні сандалі.

Існувало велике різноманіття зачісок. І чоловіки, і жінки користувалися косметикою та парфумами.

3. Їжа. Греки вживали ті продукти, які самі й вирощували. Їли кашу та хліб із пшениці або ячменю. Маслини, інжир і виноград споживали свіжими, сушеними та маринованими. З овочів знали цибулю, часник, капусту і боби. Також були поширені молочні продукти: молоко, масло, сир. М’ясо їли рідко — на свята. Дорогим продуктом був і єдиний підсолоджувач — мед. Використовували багато пряних трав. Основним напоєм було вино, яке перед вживанням сильно розводили водою. Столових приборів греки не знали, тому їжу брали руками.

Вечорами греки мали звичай влаштовувати бенкети, на які господар запрошував своїх друзів. Жінки в цих святкуваннях участі не брали.

Житло

Одяг

Їжа

 

 

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Метод «Мікрофон»

Хто такі метеки?

На які дві частини поділявся будинок у греків?

Чи брали жінки участь у бенкетах?

Жінки відносилися до громадян?

Який одяг шили греки?

V. Підсумок уроку.

Метод «Прес»

Дайте відповідь на запитання і коротко обґрунтуйте відповідь:

Чи всі греки однаково жили, одягалися, харчувалися в давні часи ?

  • Я вважаю…
  • Тому що…
  • Наприклад, …
  • Отже, …

Заключне слово вчителя.

Отже, ми можемо підсумувати, що повсякденне життя греків залежало від  їхнього соціального статусу: були вони громадянами чи негромадянами. Лише громадяни мали право брати участь в управлінні полісом.

VІ. Домашнє завдання.

Опрацювати §33;

 Виконати тести за посиланням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8307083

(https://naurok.com.ua/test/grecke-suspilstvo-ta-povsyakdenne-zhittya-216315.html)

*Скласти щоденне меню пересічної грецької сім'ї.

VІІІ. Оцінювання та мотивація рівня роботи учнів на уроці.

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
4609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку