Конспект уроку "Характеристика персонажів, ідеї твору "Аліса в країні див"".

Про матеріал

Урок-мандрівка країною див. Учні пересуваються від розділу до розділу, пригадуючи вивчений матеріал. також урок містить фізкультхвилинку. наявні у ньому різні форми роботи. Також він враховує особливості роботи із дітьми з вадами зору.

Перегляд файлу

План-конспект уроку

Із зарубіжної літератури

 5 клас

Тема: «Аліса в країні див. Основні ідеї твору. Складання паспорту та буктрейлеру»

Мета:

Підбити підсумки вивченого, скласти паспорт твору на основі наявних знань.

Розвивати аналітичні здібності, уміння працювати у команді, висловлювати свою думку.

Виховувати любов до літератури, взаємоповагу.

Розвиток компетентності спілкування рідною мовою, математична компетентність, володіння сучасними інформаційними технологіями.

Обладнання:

Книги, підручники, картки із завданням, кросворд, зображення героїв, картинки із фільму, ватман, маркери та олівці, картка-паспорт.

Хід уроку

І організаційний момент

Привітання, перевірка присутніх.

 

ІІ Оголошення теми та мети уроку

Ми з вами вивчили вже достатньо, ми поговорили про всіх героїв, дізналися історію створення, тож у нас достатньо інформації для того, щоб зробити висновок і скласти повну характеристику твору та визначити його ідею.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

Ми з вами відправимось, у подорож чарівною країною, як і Аліса. Перш ніж вирушити у подорож, нам необхідно скласти мапу. Для цього вам необхідно встановити послідовність подій і закріпити відповідні зображення.

Порося та перець      Озеро сліз                Розповідь Казна-Що-Не-Черепахи

Хто вкрав пиріжки       Свідчить Аліса            Гасай – Коло та Довгий Хвіст

Королевин крокет      Омарова кадриль        Кролик крутить Крутихвостом

Божевільне чаювання    Що порадила гусінь Униз і вглиб кролячою норою

ІV Основна діяльність. Аналіз твору.

1.  Падіння униз. У нас на дошці з’явилися сходи униз. Ван необхідно відповісти на питання правильно, щоб спуститися вниз. Саме там ми і знайдемо першу відповідь на питання.

Гра «Падіння у кролячу нору» ( на дошці – зображення сходів, що ведуть униз)

1 сходинка. Де народився Льюїс Керролл?

2 сходинка. Яке його справжнє ім’я?

3 сходинка. У якій школі навчався письменник?

4 сходинка. З яким університетом пов'язане життя Керролла?

5 сходинка. Як звали сестер Лідделл?

6 сходинка. Коли виникла ідея написання казки «Аліса в країні Див»?

7 сходинка. Чий переклад у Росії прийнятий за базовий?

8 сходинка. Яких українських перекладачів казки -повісті ви знаєте?

9 сходинка. Як правильно: Солоний або Шалений Заєць?

От ми і внизу.  Саме там і знаходиться наша перша підказка. (літера К)

2. Аліса на своєму шляху зустрічала не лише персонажів а й важливі предмети, які допомагали їй рухатися далі. Зараз кожен із вас діставатиме із мішечка предмети і має сказати, де Аліса їх зустріла, і як вони \й допомогли.

(гра «Чарівна скринька»)

3. Ми підійшли розділу «Що порадить гусінь»

3,11,20,11,14,17,7,18,7                          15,21,19,15,7,23

 

     (Випий мене)                                          (крокет)                     

 

19,10,7,21,19,22,16,12,10                             22,19,18

    

      (озеро сліз)                                                (сон)

 

10,13,9,17,7,18,7                                   4,21,11,25,19,18

 

     (з’їж мене)                                               (грифон)

 

4. Керол говорить нам про те, що можна казати щось про когось і він у це перетвориться.

Тому дуже важливо правильно описати героя і знати хто він. Зараз я перевірю, чи добре ви в цьому орієнтуєтесь?

Вікторина «Відгадай!»

«…Довго йти не довелося: садиба, яку вона невдовзі побачила, належала, безперечно, йому, бо два димарі на даху виглядали, як заячі вуха, а дах був накритий хутром. Сама садиба виявилася такою великою, що Аліса не квапилася підходити ближче, поки не відкусила чималий кусник гриба в лівій руці й довела свій зріст до двох футів. Але й тепер вона рушила з осторогою. «А що, як він і досі буйний?» — думала вона.» (Шалений Заєць)

«На вигляд наче добродушний,— подумала Аліса,— але які в нього пазурі та зуби!.. Варто з ним триматися шанобливо». (Чеширський Кіт)

«Він тихо дріботів назад, тривожно роззираючись на всі боки, мовби чогось шукав.» (Білий Кролик)

«Вона почала роззиратися довкола, прикидаючи, кудою б непомітно втекти, і раптом угледіла в повітрі якусь дивовижу. Спершу … вкрай розгубилася, але, придивившись пильніше, збагнула, що то — усміх.» (Аліса)

«… почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:— Відтяти їй голову! Відтя…» (Королева)

5. Зараз ми підемо трохи не таким шляхом. І зазирнемо на крокет.

Нам необхідно буде трохи порухатись.

     -    В Австралії піднявся вітер. (ведучий тре долоні)

  • Починає крапати дощ. (клацання пальцями)
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями погруддя)
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах)
  • А ось град – справжня буря (тупіт ногами)
  • Але що це? Буря стихає. (плескання по стегнах)
  • Дощ стихає. (плескання долонями по грудях)
  • Рідкі краплі падають на землю. (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру. (потирання долонь)
  • Сонце! (руки догори)

6. Божевільне чаювання

От ми і дійшли до чаювання. Час сісти колом за стіл. Кожен з вас отримає малюнок, який намалював однокласник. І ставлячи питання відгадати, хто ви.

7. Що ж от ми і дісталися до розділу про те, хто вкрав крендельки?

Ми вже маємо усі літери і можемо дізнатися де ж наші кренделі до чаювання.

8. Та в нас іще залишився один розділ. Про те, де черепаха розповідає історії. Ми дуже любими розповідати історії у фейсбуці, інстаграмі, на ютубі. І я пропоную вам самим зняти буктрелер про книгу «Аліса в країні див».

V Підбиття підсумків

Що ж от ми і дійшли до кінця у цій чарівній подорожі. Протягом якої ми не лише грали, а й заповнили паспорт твору. Саме він допоможе нам під час зйомок буктрелера.

На початку уроку ми з вами витягали речі з мішечка. А зараз на наш мішечок на дошці ви закріпите те, що вам сподобалось або не сподобалось.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Половец Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 січня 2020
Переглядів
2979
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку