Конспект уроку "Хто я?"

Про матеріал
Матеріали та завдання спрямовані на формування в учнів уявлення про людину як неповторну цінність; розуміння своєї неповторності; виробляти в учнів уміння зв'язно висловлюватися; доводити свою думку, порівнювати, зіставляти, розв'язувати поставлені навчальні задачі, працювати в команді.
Перегляд файлу

                                                                               Дубова  Оксана  Валеріївна,

                                                                        вчитель  початкових  класів Білоцерківського  навчально-виховного  об’єднання 

«Перша  Білоцерківська  гімназія-школа  І  ступеня»

Білоцерківської  міської  ради

Київської  області

 

 

Предмет.  Я  досліджую  світ

 

Клас:  1  клас

 

Тема.  Хто  я?

 

Мета:  показати  дітям  унікальність  кожного  з  них;

             формувати  усвідомлення  неповторності себе  і  свого  оточення;

             надати  дітям  можливість  порівняти  ознаки  людей,  відшукати  схожі

             риси та  відмінності;  дати  учням  змогу  розвивати  життєві  навички

             позитивної  самооцінки,  самоудосконалення; 

             розвивати  увагу, мовлення,  мислення,  вміння  аналізувати,

             робити  висновки; 

             виховувати  у дітей  шанобливе  ставлення  до  іншої  людини.

 

Обладнання:  корона  з  буквою  «Я»;  малюнки  сніжинок,  листків  клена, 

                         мухоморів,  кошенят;  написи,  для  створення  асоціативного

                         куща;  роздатковий  матеріал;  бейджики;  зашифровки.

 

Тип  уроку:  урок  засвоєння  нових  знань

 

 

                                     Хід  уроку

І . Організаційний  момент.

Усі  сідаймо  тихо,  діти,

Домовляймось  не  шуміти,

На  уроці  не  дрімати,

Нові  знання  здобувати.

ІІ. Повідомлення  теми  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності.

1. Відгадування  загадки.

- Діти,  відгадайте, будь  ласка,  загадку:

Стоять  два  стовпи,

а  на  стовпах – бочка,

а  на  бочці – макітра,

а  на  макітрі – ліс.

                           (Людина)

- Як  ви  можете  пояснити  слово  «людина»?  Хто  це?

- Звернімося до  тематичного  словника (с.78)

- На  планеті  Земля  налічується  7  мільярдів  людей.

2. Інтерактивна  технологія  «Мікрофон»

- Як  ви  гадаєте: «Хто  найголовніша  людина  на  Землі?»

- Поясніть  свою  думку.

3. Гра  «Чарівна  скринька»

- Я почула  багато  відповідей.  І  мені  важко  визначити,  яка  з  них  найточніша,  бо  всі  вони  правильні.  Вирішити  проблему  нам  допоможе «Чарівна  скринька».  Там  в  середині  лежить  фотографія  найголовнішої  людини  на  Землі.

Зараз  кожен,  кого  я  викликатиму,  загляне  у  скриньку  і  побачить  найважливішу  людину  на  Землі.  Бажаючі  піднімають  мовчки  руки,  не  встають  з  місця. Той,  хто  загляне  у  скриньку,  не  розкриватиме  секрету,  поки  я  про  це  їх  не  попрошу.

  (Всередині  скриньки  знаходиться  дзеркальце)

- То  хто  ж  найважливіша  людина  на  Землі? (Я)

4. Визначення  поняття  «Я».  Складання  «асоціативного  куща».

- Хто  «Я»?  Складемо  асоціативний  кущ  поняття  «Я».

                                    --

- Кожному  з  нас,  діти ,  притаманна …

- А  що,  розшифруйте  розшифровку,  прочитавши  букви  через  2  букви.

УСЬНФШІМНКЯСАОЕЛМПЬТКНЬЮІТДСВАТМГЬ

                                                                                         (Унікальність)

- Що  таке  «унікальність»?  Саме  сьогодні  на  уроці  наше  завдання  з’ясувати  значення  цього  поняття,  навчитися  розуміти  себе  в  цьому  понятті.  Адже,  визначивши  унікальність  кожного  з  нас,  ми  зможемо більше  зрозуміти  один  одного,  навчитися поважати  і  любити  один  одного  не  за  те,  що  ми однакові,  а  за  те,  що  ми  різні.

ІІІ. Вивчення  нового  матеріалу.

1. Визначення  поняття «унікальність»

- Щоб  зрозуміти,  що таке  «унікальність»,  пропоную  вам  звернутися  до  матінки – природи.

а) Розгляньте малюнки  сніжинок.

- Що  є  спільним  для  усіх  сніжинок?

- А  чим  вони  відрізняються?

- Так,  діти,  якщо  придивитися,  то  не  знайдеться  двох  однакових  сніжинок.  Кожна  сніжинка   має  свій  візерунок,  тому  по – своєму  прекрасна.

б) Зараз  розгляньте  листочки.

Хто  впізнав,  з  якого  вони  дерева? (Клена)

- Чим  вони  схожі?

 - А  чим  відрізняються?

- Якщо  бути  уважними,  то  не  знайдете  двох  однакових  листочків  на  дереві.

в) Розгляньте  фотографії  кошенят. 

- Що  є  спільним?

- А  чим  вони  відрізняються?

- Який  же  висновок  можемо  зробити?

  природі  однакові  об’єкти  зустрічаються  дуже  рідко)

г) Розгляньте  своє  фото.

- Чи  зустрічалася  вам  така  сама,  як  ви,  людина?  Чому?

- Що є  спільним для  всіх  людей?

- Чим  вони  відрізняються?

- Так,  діти.  усі  люди  різні.  Вони  відрізняються  один  від  одного  зростом,  масою  тіла,  кольором  волосся,  очей,  шкіри.

Кожна  людина  має  свій  характер,  звички,  здібності.

- Кожна  людина – унікальна  і  неповторна.  Ніколи не  було  й  не буде  такої  самої  людини,  як  ви.

2. Гра  в  групах  «Усі  ми  різні»

- Вийдіть  до  дошки  учні  із  зеленими  бейджиками.

Завдання:  вишукайтесь  за  зростом.

- Вийдіть  до  дошки  учні  із  червоними  бейджиками.

Завдання:  вишукайтеся  за  кольором  волосся  (від  світлого  до  темного)

3. Релаксація

- Тепер  покладіть  голову  на  парту,  заплющіть  очі  і  подумайте,  чи  цікаво  було  б  жити  у  світі,  де  навкруги  живуть  люди  такі  самі,  як  ви.

                                      Фізкультхвилинка

                              Раз, два - час вставати,

                              Будемо  відпочивати.

                              Три, чотири - присідаймо,

                              Швидко  втому  проганяймо.

                              П’ять,  шість - засміялись,

                              Кілька  раз  понахилялись.

                              Зайчик  сонячний  до  нас

                              Завітав  у  вільний  час.

                              Будемо  плигати, стрибати,

                              Щоб  нам зайчика  впіймати.

                              Зайчик  дружно  утікає  і

                              промінчиками  грає.

                              Сім,  вісім – час  настав

                              Повернутися  до  справ.

 

 

4. Творча  робота.

- Розгляньте  малюнки  дітей,  що перед  вами.

- Що  ви  можете  про них  сказати? (Вони  однакові)

- Але  ми  ж  уже  з’ясували,  що  однакових  людей  не  буває.

- Зробіть  їх  неповторними  за  допомогою  своєї  фантазії  та  кольорових  олівців.

5. Гра  «Служба  розшуку»

-  Увага  розшукується:  хлопчик  низького зросту,  світлоокий,  худорлявий,  кмітливий,  врівноважений,  дружелюбний,  дещо  сором’язливий,  одягнений

 у .  (Опис  хлопчика  класу)

- Увага  розшукується:  дівчинка  з  великими  карими  очима,  худорлява,  маленька.  Трохи  вертлява,  розумна.  Любить  малювати,  вивчати  англійську  мову. (Опис  дівчинки  класу)

 

- У  кожної  людини  є  свої  смаки  і  захоплення.  Саме  тому  у світі  так  багато  цікавого.

6.  Розгляд  малюнків

- Чим люблять  займатися  у  вільний  час  діти,  що  зображені  на  цих  малюнках?

 

7. Гра  «Обличчя  до  обличчя»

- А чим  ви  любите  займатися  у  вільний  час?

- Поділіться  один  з  одним,  повернувшись  одне  до  одного  обличчям.

- Поміркуйте,  чи  варто  сперечатися  один  з  одним  через  те,  що  ваші  смаки  не  збігаються.  До  чого  можуть  призвести  такі  суперечки?

- Щоб  цього  не  сталося  ми  маємо  дотримуватися  головного  правила  життя. Може  хтось  здогадується,  як  воно  звучить?

- Перевіримо  свої  припущення,  погравши  у  гру  «Веселка».

9. Гра  «Веселка»

- Прочитайте  речення,  читаючи  букви  одного  кольору.

ПООДВОАНЖДАОЙИТГЕНО.

- Так, діти,  треба  поважати  один  одного, цінувати  думку,  смаки,  захоплення,  навіть  якщо  ваші  смаки  не  збігаються.

ІV. Узагальнення  і  систематизація  отриманих  знань.

1. Гра  «Я»

   (Учні  по  черзі  одягають корону  з  буквою  «Я»  і  розповідають  про  себе.

Після  виступу  кожна  дитина  нагороджується  оплесками  класу.)

2. Гра  « Я  теж».

(Учитель  говорить  різні   твердження.  Діти  промовляють  «Я  теж»,  коли   роблять  те  саме.)

                 Я  допомагаю  мамі.

                 Я  годую  бездомних  тварин.

                 Я  не  ламаю  гілок  дерев.

                 Я  вживаю  погані  слова.

                 Я  поступаюся  місцем  в  транспорті  літнім  людям.

                 Я  сміюся   зі  свого  товариша.

                 Я вітаю  рідних  зі  святами.

                 Я  жбурляю  камінням  в  птахів.

                 Я  не  смічу  на  вулиці.

                 Я  маю  багато  друзів.

                 Я  придумую  дражнили  однокласникам.

                 Я  люблю  робити  добро.

V. Підсумок  уроку.

- З  яким  новим  поняттям  ми  сьогодні  познайомились?

- Як  ви  його  зрозуміли?

- Діти,  а  чому  навчив  вас  цей  урок?

- Кожен  учень  нашого  класу неповторний.  У  кожного  з  нас  свої  здібності.  інтереси,  риси.  Поважаймо  один  одного!  (Звучить  пісня  у  виконанні  Оксани  Білозір  Неповторність»)

 

 

 

doc
Додано
15 жовтня 2020
Переглядів
2547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку