Конспект уроку із зарубіжної літератури для 11 класу

Про матеріал
Розробка уроку №4 для 11 класу за календарним плануванням О.Г.Куцінко. Урок розвитку зв'язного мовлення.
Перегляд файлу

25.09.2019

Конспект

для 11 класу

№4

Тема. РМ(письмово).Порівняння образів Фауста і Ваґнера

Мета – формування компетентності:

  • предметні(уміння порівнювати образи Фауста і Ваґнера,висловлювати ставлення до літературних персонажів;критичне мислення;літературний смак);
  • ключові(уміння вчитися: прагнення літературної освіченості з метою саморозвитку;математичну:уміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та еволюцією персонажа;комунікативна:навички ефективної роботи в парі й колективі;інформаційну:уміння знаходити та опрацьовувати інформацію;загальнокультурну: прагнення збагатити свій світогляд,розширити лексикон).

Тип уроку:урок розвитку мовлення.

Міжпредметні зв’язки:мистецтво(художня культура).

Обладнання:портрет Й.В.Ґете.

Існує найвища сміливість винаходу,

вибору,де глобальний план охоплений

творчою думкою,- такою є сміливість

Ґете у «Фаусті».

О.Пушкін

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання

Інтерактивний прийом «Методика взаємозапитань»

ІІІ.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Слово вчителя

   Як ви вже знаєте,трагедія «Фаутс» - твір, над яким Й.В.Ґетепрацював протягом усього життя і в якому втілено життєвий досвід і творчі пошуки автора.Головний герой – лікар Йоганн Фауст,за допомогою якого автор намагається розв’язати головне питання – у чому сенс життя людини.Цей образ є доволі незвичним, і для того, щоб підкреслити його незвичність, Ґете вводить образ Ваґнера. З якою метою це зроблено – ми сьогодні з’ясовуватимемо.

ІV.РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1.Вступне слово вчителя.(Виділену інформацію записуємо до зошита)

   Вам вже відомо,що прототипом головного героя був середньовічний лікар і маг Фауст,який жив у XVIст. у Німеччині. Про цю людину створено багато легенд та художніх творів. Сучасники вважали Фауста унікальною особистістю, адже він був водночас і астрономом, і астрологом, і лікарем, і чарівником. Але відомим він став завдяки тому, що наважився укласти угоду з містичними силами. Однак герой Ґете суттєво відрізняється від легендарного: реального Фауста розглядали до Ґете як нещасного вченого, який насмілився звернутися до містики, а Фауст видатного Ґете – це людина, вільна духом, мудра і непересічна. У головного героя в трагедії є антипод – учений Ваґнер. Між ними – величезна світоглядна прірва, про яку пропоную сьогодні поговорити.

2.Аналізування образу героя літературного твору

Колективно схарактеризуйте Ваґнера, спираючись на дібраний удома матеріал та наводячи відповідні цитати з тексту.

3.Порівняльна характеристика образів героїв літературного твору (робота в малих групах, запис до зошита)

У складі 7 малих груп порівняйте образу Фауста і Ваґнера:

1-ша група – ставлення до науки;

2-га група – сприйняття процесу пізнання;

3-тя група – ставлення до світу;

4-та група – сприйняття природи;

5-та група – розуміння смислу буття;

6-та група – ставлення до людей;

7-ма група – сприйняття слави.

V.УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ,УМІНЬ ТА НАВИЧОК

1.Робота з епіграфом уроку

Як ви розумієте слова, що є епіграфом до нашого уроку?

2.Творча робота

Напишіть стисле есе (7 – 9 речень) «Ваґнер і Фауст. Кому я віддаю перевагу?».

VI.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.РЕФЛЕКСІЯ

1.Коликтивне узагальнення

   Фауст і Ваґнер – два різні типи вчених. Вони різняться як обсяг знань, так і поглядом і переконаннями. Ваґнер немов живе минулим, вивчаючи стародавні тексти, а Фауста тягне до справжнього. Він шукає своє «чудової миті», а його учень просто вивчає давно відкриті знання. Бажання Фауста пізнати всі таємниці буття, дізнатися, що ж таке справжнє щастя, - ось що відрізняє його від Ваґнера та від більшості персонажів твору.

2.Інтерактивний прийом «Діаграма Венна»

За допомогою діаграми Венна складіть схему за темою «Ваґнер та Фауст».

VІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуватись до написання контрольного твору.

 

docx
Додано
25 вересня 2019
Переглядів
10119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку