Конспект уроку із зарубіжної літератури для 7 класу з теми "Зображення чистих людських взаємин у новелі О.Генрі Останній листок"

Про матеріал

на уроці опрацьовується матеріал з теорії літератури щодо основних рис новели як літературного жанру; на уроці творчого читання вчитель звертає увагу учнів та опрацьовує за рахунок використання тексту твору роль художньої деталі у новелі. На уроці вдосконалюються навички виразного читання, звертається увага на гуманістичне спрямування твору.

Перегляд файлу

 

КОНСПЕКТ УРОКУ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У 7  КЛАСІ

ВЧИТЕЛЯ – МЕТОДИСТА Криворізької загальноосвітньої школи

І –ІІІ ступенів № 117 МАРКЕЛОВОЇ О.Г.

 

ТЕМА УРОКУ. ЗОБРАЖЕННЯ ЧИСТИХ ЛЮДСЬКИХ ВЗАЄМИН У НОВЕЛІ О.ГЕНРІ «ОСТАНІЙ ЛИСТОК». ВЗАЄМОПОРОЗУМІННЯ ТА ПРАГНЕННЯ ЗРОБИТИ ДОБРО ІНШОМУ ЯК ЗАСІБ ПОДОЛАННЯ ЖИТТЄВИХ НЕГАРАЗДІВ. ВТІЛЕННЯ В ОБРАЗІ БЕРМАНА НАЙКРАЩИХ ЛЮДСЬКИХ  РИС: ГОТОВНОСТІ ДО САМОПОЖЕРТВИ ТА ЛЮБОВІ ДО БЛИЖНЬОГО. ГУМАНІЗМ ТВОРУ.

 

МЕТА УРОКУ: ДАТИ ВИЗНАЧЕННЯ НОВЕЛИ ЯК ЖАНРУ; ПОЗНАЙОМИТИ ЗІ ЗМІСТОМ ТВОРУ І ДАТИ ВІДЧУТИ ЙОГО ГУМАНІСТИЧНЕ СПРЯМУВАННЯ, ТЕПЛОТУ ВЗАЄМОПОРОЗУМІННЯ ГЕРОЇВ; ВДОСКОНАЛЮВАТИ НАВИЧКИ РОБОТИ З ТЕКСТОЛОГІЧНИМ АНАЛІЗОМ ТВОРУ (РОЛЬ ДЕТАЛІ), ТА НАВИЧКИ ВИРАЗНОГО ЧИТАННЯ; ВИХОВУВАТИ КУЛЬТУРУ ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ, КУЛЬТУРУ ВІДПОВІДІ: ЛОГІЧНІСТЬ, ПОСЛІДОВНІСТЬ, ДОКАЗОВІСТЬ, ЕМОЦІЙНІСТЬ, УМІННЯ ОБСТОЮВАТИ ВЛАСНУ ТОЧКУ ЗОРУ.

 

                                                ХІД УРОКУ

 

І. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

  1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ.

- СЬОГОДНІ МИ ВІДКРИВАЄМО НОВУ СТОРІНКУ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ. ВИ ПОЗАЙОМИТЕСЬ З ОСОБЛИВОСТЯМИ ЖАНРУ НОВЕЛИ, ЗУСТРІНЕТЕСЬ З МАЙСТРОМ ЦЬОГО ЖАНРУ – О. ГЕНРІ – ЛЮДИНОЮ, ДОЛЯ ЯКОЇ ЦІКАВА ТА ПОВЧАЛЬНА.

У ЖИТТІ ЦІЄЇ ЛЮДИНИ БУЛО ВСЕ: ЄДИНЕ ВЕЛИКЕ КОХАННЯ, ВТЕЧА ВІД СУДУ, ПОТІМ СУД, В'ЯЗНИЦЯ, А ПІСЛЯ ЗВІЛЬНЕННЯ – НЕВІДОМА ДОКИ СЛАВА ТА ПОПУЛЯРНІСТЬ. САМЕ ТАКА ДОЛЯ СПІТКАЛА ВІЛЯМА СІДНІ ПОРТЕРА ЗА РОЗВИТОК ТАКОГО ЖАНРУ,  ЯК НОВЕЛА.

 

- ЩО САМЕ ВАМ ВІДОМО ПРО ЙОГО ДОЛЮ? (ІНДИВІДУАЛЬНІ ПОВІДОМЛЕННЯ ТА ПЕРЕВІРКА ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ).

 

ІІ. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

    З ЖАНРОМ НОВЕЛИ ВИ ВЖЕ ЗНАЙОМИЛИСЯ У 6-МУ КЛАСІ. СОЬГОДНІ МИ ПОВИННІ ПРИГАДАТИ ЦІ ВІДОМОСТІ, ДОПОВНИТИЇХ ТА УЗАГАЛЬНИТИ.

   ! ВІДКРИЙТЕ СТОРІНКУ 268 ПІДРУЧНИКА ТА ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ПОЯСНЕННЯ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОГО ТЕРМІНУ «НОВЕЛА», А ТЕПЕР ПОРІВНЯЙТЕ З ТІЄЮ ІНФОРМАЦІЄЮ, ЯКА ЗАПИСАНА ПОРУЧ З ТЕРМІНОМ «ОПОВІДАННЯ».

 

  - ЯКІ САМЕ РИСИ ЇХ ВІДРІЗНЯЮТЬ?

 

А ТЕПЕР ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА СХЕМУ ТА ЗРОБІТЬ ВИСНОВОК.

          СПЕЦИФІКА ЖАНРУ НОВЕЛИ.

  •       СТИСНУТІСТЬ ТА СТРУНКІСТЬ ОПОВІДАННЯ
  •       ЗМІСТОВНІСТЬ ТА ЕМОЦІЙНІСТЬ ОБРАЗІВ ТА КАРТИН
  •       ШИРОКЕ ВИКОРИСТОВУВАННЯ ХУДОЖНІХ ДЕТАЛЕЙ
  •       НЕСПОДІВАНИЙ ФІНАЛ
  •       ГОСТРОТА ЦЕНТРАЛЬНОГО СЮЖЕТУ

 

 

- МАБУТЬ, КОЖЕН З ВАС ЗАМИСЛЮВАВСЯ НАД ПИТАННЯМ: ЩО В ЛЮДСЬКОМУ ЖИТТІ НАЙГОЛОВНІШЕ? БЕЗ ЧОГО ЛЮДИНА НЕ МОЖЕ ІСНУВАТИ СЕРЕД ЛЮДЕЙ, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОГО, ЯКОЮ Б СИЛЬНОЮ ТА СМІЛИВОЮ ВОНА НЕ БУЛА?

 

ДІЙСНО, ЛЮДИНА НЕ МОЖЕ ОБІЙТИСЯ БЕЗ СПІЛКУВАННЯ. ТОЖ, ВСЕ ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ТОГО, ЯКІ ЛЮДИ ТЕБЕ ОТОЧУЮТЬ…

 

 

- ЯКІ СЛОВА ПЕРШ ЗА ВСЕ СПАДАЮТЬ ВАМ НА ДУМКУ, КОЛИ МИ ГОВОРИМО ПРО ЛЮДСЬКІ ВЗАЄМИНИ? (ВІРНІСТЬ, МІЦНІСТЬ, ПОСТІЙНІСТЬ, НАДІЙНІСТЬ…)

 

   Я ЗГОДНА З ВАМИ. ЗАРАЗ МИ ПРОДОВЖИМО РОЗМОВУ ПРО ЛЮДСЬКІ ЯКОСТІ, ВІД ЯКИХ ЗАЛЕЖАТЬ НАШІ СТОСУНКИ ТА НАШЕ ЖИТТЯ ВЗАГАЛІ.

 

  САМЕ ВЗАЄМОПОРОЗУМІННЯ, ПРАГНЕННЯ ЗРОБИТИ ДОБРО ІНШОМУ, ГОТОВНІСТЬ ДО САМОПОЖЕРТВИ, ДІЙОВА ЛЮБОВ ДО БЛИЖНЬОГО МОЖУТЬ УТРИМАТИ КОГОСЬ НА МЕЖІ ЖИТТЯ ТА СМЕРТІ… 

 І ВЕДЕ НАС ДО ЦИХ ВИСНОВКІВ САМЕ НОВЕЛА О.ГЕНРІ «ОСТАННІЙ ЛИСТОК».

 

ІІІ. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.

ВДОМА ВИ ПОВИННІ БУЛИ ПРОЧИТАТИ НОВЕЛУ, А ЗАРАЗ МИ РАЗОМ ЗВЕРНЕМОСЬ ДО ЙОГО ЗМІСТУ ТА СПРОБУЄМО ЗРОЗУМІТИ ТЕ, У ЧОМУ НАМАГАВСЯ ЗАПЕВНИТИ НАС АВТОР.

 

- ЯК АВТОР ОПИСУЄ МІСЦЕ, ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ДІЯ? ХТО ТАМ ЖИВ? ЩО ТО БУЛИ ЗА ЛЮДИ?

- ЩО ОБ'ЄДНУВАЛО ДІВЧАТ?

- ЯКІ ХУДОЖНІ ДЕТАЛІ ЗМАЛЬОВУЮТЬ МАТЕРІАЛЬНЕ СТАНОВИЩЕ ДІВЧАТ?

- ЩО СТАЛОСЯ У ЛИСТОПАДІ? ЯК АВТОР ОПИСУЄ ПРИЧИНУ І ПОЧАТОК ХВОРОБИ ДЖОНСІ?

- ЗНАЙДІТЬ У ТЕКСТІ НОВЕЛИ ОПИС «МІСТЕРА ПНЕВМОНІЇ» (ЗАПАЛЕННЯ ЛЕГЕНЬ).

ЯК НАЗИВАЄТЬСЯ ЦЕЙ ХУДОЖНІЙ ЗАСІБ? (ОЛЮДНЕННЯ АБО ПЕРСОНІФІКАЦІЯ).

- ЩО САМЕ РАДИТЬ ЛІКАР, ЩОБ ДЖОНСІ ОДУЖАЛА? В ЧОМУ ПОЛЯГАЄ МУДРІСТЬ ЙОГО  МІРКУВАНЬ?

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ТЕ, ЩО ЗНАХОДИЛОСЯ ПЕРЕД ВІКНОМ, ТОБТО ПЕРЕД ОЧИМА ЛЕЖАЧОЇ ДЖОНСІ. («ЛИШЕ ПОРОЖНІЄ БЕЗМЕЖНО ПОХМУРЕ ПОДВІР'Я ТА ГЛУХА СТІНА ЦЕГЛЯНОГО БУДИНКУ…»)

- ЯК СТАВИТЬСЯ СЬЮ ДО ДЖОНСІ? ЗНАЙДІТЬ СЛОВА, ЯКІ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ВАШУ ДУМКУ. ДОВЕДІТЬ, ЩО СЬЮ ВИКОНАЄ НАСТАНОВИ ЛІКАРЯ ЗА БУДЬ-ЯКИХ УМОВ.

ЩО НАДАЄ ЇЙ СИЛИ ТРИМАТИСЯ САМІЙ ТА ПІДБАДЬОРЮВАТИ ПОДРУГУ?

- З ЧИМ ПОРІВНЮЄ СЕБЕ ДЖОНСІ? ( З ОДНИМ ІЗ НЕЩАСНИХ, ВИСНАЖЕНИХ ЛИСТКІВ).

- ЯКЕ ПЕРШЕ ВРАЖЕННЯ СЛАЛОСЯ У ВАС ПРО СТАРОГО ХУДОЖНИКА? НАЗВІТЬ, БУДЬ ЛАСКА, КЛЮЧОВІ СЛОВА, ЯКІ ХАРАКТЕРИЗУЮТЬ БЕРМАНА. (НЕВДАХА, ПИВ, ЗЛЮЩИЙ СТАРИГАН, ЗНУЩАВСЯ НАД ВСІЛЯКОЮ СЕНТИМЕНТАЛЬНІСТЮ, ДИВИВСЯ НА СЕБЕ, ЯК НА ПСА-ОХОРОНЦЯ…)

- ЩО МИ МОЖЕМО СКАЗАТИ ПРО ЙОГО ТАЛАНТ, МАЙСТЕРНІСТЬ?

- ЧОМУ СЬЮ РОЗПОВІЛА БЕРМАНУ ВСЕ ПРО ДЖОНСІ? (БО БІЛЬШЕ НІКОМУ БУЛО РОЗКАЗАТИ, ДОВІРЯЛА ЙОМУ).

 

- ЯКІ СЛОВА СВІДЧАТЬ ПРО СПРАВЖНЄ СТАВЛЕННЯ ЦЬОГО ПОХМУРОГО СТАРОГО П'ЯНИЧКИ ДО ДІВЧАТ? («КОЛИ-НЕБУДЬ Я НАПИШУ ШЕДЕВР – НАЙВИЩЕДОСЯГНЕННЯ МАЙСТЕРНОСТІ МИТЦЯ – І МИ ВСІ ПОЇДЕМО ЗВІДСІЛЯ»)

- ЩО ВІДБУВАЛОСЯ НАДВОРІ ПІД ЧАС РОМОВИ СЬЮ ТА БЕРМАНА?

- КОЛИ НАМ СТАЄ ЗРОЗУМІЛО, ЩО СТАЛОСЯ НЕЙМОВІРНЕ І ПОЧИНАЄ ДЖОНСІ ОДУЖУВАТИ?

- ЯКІ ДЕТАЛІ СВІДЧАТЬ, ЩО ВОНА ПОЧИНАЄ ОДУЖУВАТИ7

- ЧОМУ ЗАХВОРІВ СТАРИЙ БЕРМАН?

- ЗДАЄТЬСЯ, ІСТОРІЯ ЗАКІНЧИЛАСЯ, АЛЕ ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ОСТАНІЙ АБЗАЦ НОВЕЛИ. ПРО ЩО У ННЬОМУ ЙДЕТЬСЯ?

 

  • ЯКЕ ВРАЖЕННЯ СПРАВИВ НА ВАС ЦЕЙ ТВІР? ЧОМУ?
  • ЯК СКАЗАНО ПРО ОСТАННІЙ ВЧИНОК БЕРМАНА?
  • ЧОМУ СТАРИЙ ХУДОЖНИК ВЧИНИВ САМЕ ТАК?

 

І . ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

  .  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку